Sokan felkapták a fejüket kedden, amikor Schmidt Mária, a Terror Háza mellett működő, számos fontos emlékezetpolitikai projektért felelős XXI. Század Intézet főigazgatója a Facebook-oldalán tudatta a nyilvánossággal, hogy „puccsszerűen” távozott a posztjáról Lánczi Tamás igazgató és tíz munkatársa. A főigazgató nem rejtette véka alá, hogy nem jósol nagy jövőt a lelépőknek, hiszen posztját a Brian élete a Júdeai Felszabadítási Front Elit Öngyilkos alakulatának kultikus jelenetével illusztrálta. A pikáns ügy hátteréről a társintézmény vezetőjét, Tallai Gábort, a Közép- és Kelet-Európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány programigazgatóját kérdeztük.
Puccs a XXI. Század Intézetben, ahonnan Lánczi Tamás igazgató és számos munkatársa váratlanul és azonnal távozott. Mi történt?
Ezen gondolkodik a Közalapítvány összes vezetője, néhány megoldással már próbálkoztunk, a Júdeai Nemzeti Front Elit Öngyilkos Osztaga vagy a delfinek máig megfejtetlen tömeges öngyilkossági akciói jutottak eszünkbe. Biztosan látott már filmet, ahol életmentők igyekeznek visszaterelni a vízbe az öngyilkos emlősöket, a Közalapítvány programigazgatójaként sokszor így éreztem magam az elmúlt hónapokban. Sok a talány.
Az ügy szereplőit eddig komoly emberekként ismertük, csak volt valami konkrét indok…
Indoklás a felmondásokban nem szerepel, de úgy hiszem, részben nemzedéki attitűd és furcsa lélektani vonatkozások összejátéka állhat a háttérben. Közalapítványunk – akárcsak a hozzátartozó XXI. Század Intézet – húsz éves és igen sikeres szervezet komoly eredményekkel. Soktucatnyi nemzetközi tanácskozás, megannyi kiállítás, pályázati és felnőtt-oktatási program, teljes emlékévek bonyolítása kapcsolódik hozzánk, nem beszélve a nemzetközi és hazai tudományos együttműködések egész soráról, a könyvkiadói portfólióról. Mindez olyan megterhelést jelent, amihez kitartás és nagy munkabírás szükséges. Sztárallűröknek a Közalapítványnál semmi helyük, miközben a munkát a lehető legmagasabb színvonalon kell elvégezni. Közpénzből gazdálkodunk, ezért a teljesítménynek mindenkor láthatónak, a tevékenységnek pedig átláthatónak kell lennie! Mivel alapításunk óta politikai indíttatású támadások kereszttüzében állunk, a lehető legnagyobb gondosságot várjuk el munkatársainktól. Nálunk a legapróbb hiba, ami másutt szóra sem érdemes, gyilkos kritikai össztüzet von maga után.
Ezek szerint itt hiába próbál szaftos politikai konfliktusokat keresni a balliberális sajtó, emberi okok, sztárallűrök és a munkavégzés körüli viták állnak a háttérben?
Az új munkatársak április és május magasságában érkeztek Lánczi Tamás vezetésével, amikor is kezdetét vette az úgynevezett „input fázis”, vagy másképp a betanulás időszaka. Ez természetesen eredményez konfliktushelyzeteket, hiszen aki még nem csinált ilyet, nem tudhatja azonnal, „mit és hogyan”. Még annak is van tanulnivalója, aki jártas a terepen, de egy már két évtizede működő szervezetbe kerül. Míg korábban az érkező kollégák mindig igyekeztek beilleszkedni, az új nemzedékek tagjai gyakran azzal a meggyőződéssel érkeznek, hogy mindent tudnak, a kritikai észrevételeket pedig nem képesek helyükön kezelni, sértésnek veszik.
Ez azt a napvilágot látott verziót erősíti, hogy Láncziék a munkájukat ért kritika és az abból fakadó vita után inkább odébbálltak.
Ennél tömörebben nem tudnám megfogalmazni.
Az ellenzéki sajtó viszont Schmidt Máriát támadta, miszerint vele nem lehet együttműködni, ezért a távozók a „szabadságot” választották.
Ebben az értelmezésben nincs semmi újszerű. Az ellenzék számára nemcsak a Széchenyi-díjas történész, de magának a Közalapítványnak a léte is tűrhetetlen. Lánczi Tamás és néhány munkatársának távozása azért szomorú, mert óriási lelkesedéssel fogadtuk őket. A kölcsönös tisztelet nálunk alap, ahogy a szakmai viták is. Oscar Wilde szerint az álszerénység a nyolcadik főbűn (nevet), ezért nyugodt szívvel mondhatom, aki dolgozott már Közalapítványunknál, és van némi affinitása az intellektuális versenyhelyzetekhez: tudja, nálunk állandó szellemi „fine dining” van és nincs senki – beleértve a főigazgatót –, akinek a gondolatait ne érné kritika. A felelősség ugyanakkor és legvégül az övé, így – ahogy ez minden szervezetnél lenni szokott – a végén ő hoz döntést. Mindent egybevetve csalódásként, kudarcként élem meg néhány kollégám váratlan távozását. Házon belül, azoktól, akikben bíztunk, akikkel együtt szerettük volna elvégezni a ránk bízott feladatokat, nem kaptunk még ilyen pofont.
Olvasni lehetett „összeegyeztethetetlen elképzelésekről” és „folyamatos feszültségről” is. Ebből mi igaz?
Kerülném a konkrétumokat; legyen elég annyi, hogy a munkavégzéssel kapcsolatban folyamatos mennyiségi és minőségi problémák merültek fel. Ez persze kezelhető lehetett volna, hiszen némi alázattal a magas fordulatszámot át lehet venni. Mivel gyakorlatilag minden szervezeten belüli megbeszélésen jelen vagyok, jelenthetem, a közalapítványnál is az történik, ami minden munkahelyen. A vezető vagy meghallgatja a beszámolókat, vagy bemutatja stratégiai elképzeléseit. Az első esetben kérdések következnek, melyekre illik válaszolni tudni, a másik esetben pedig elvárás, hogy mindenki reflektáljon, kritizáljon, finomítson. Azt tanultam egy tábornoktól, hogy a mindenkori vezetőt kétféleképpen hozhatjuk lehetetlen helyzetbe. Az egyik, hogy minden utasítását vakon teljesítjük, a másik, hogy egyiket sem. Remélem, nem kell kifejtenem, miért. Ha nagyon le kell egyszerűsítenem, a XXI. Század új munkatársai erre a két rossz megoldásra tettek. Őszintén szólva többet vártam tőlük intellektuálisan és a munkaszínvonalat illetően is. Mondjuk olyat sem éltem még meg, hogy egy igazgató telefonon mondjon fel felettesének, de az is igaz, hogy régimódi vagyok, szeretem a személyes találkozások varázsát.
Hogyan tovább?
A munka világának természetes velejárója, hogy néhányan olykor máshová szerződnek. Ami számomra mindig fontos volt, hogy majd mindegyikükkel megmaradt a kapcsolat, baráti találkozókon pedig mindannyiszor elmondják, mennyit tanultak és hogy új helyükön úgy érzik, vagy éppen eljött a kiérdemelt nyugdíj nyugalma. A Közalapítványunk csapata azonban elképesztően összetartó, más szervezeti egységek munkatársai azonnal jelezték, hogy átvállalják a feladatokat, de házon kívül is jelentkeznek sokan, hogy számíthatunk rájuk. A feladatunk egyértelmű: folytatjuk a „30 éve szabadon” Emlékév teljes körű bonyolítását, a hazai és külföldi viszonyokat elemző tanácskozásokat szervezünk. Megbirkózunk a feladattal, ahogy eddig is tettük.
Van tanulsága az ügynek?
Nemrég elhunyt barátom, Térey János mondogatta mindig: „teljesítmény nem vásárolható pénzen, lojalitás viszont igen”. Most úgy érzem, tévedett. Remélem, ez az érzés is tévedés.
A válaszadás jogát, mint minden esetben, a vita többi szereplőjének is fenntartjuk.
Fotó: Terror Háza
Etel
2019-08-31 at 16:54
A kommentekből áradó nem részletezett, de ájult tisztelet a Lánczi család iránt arra késztetett,hogy nézzek utána a wikin.
1. András, Orbán tanácsadoja. Amerikában azt nyilatkozta szokatlanul őszintén “amit korrupciónak neveznek, az gyakorlatilag a fidesz politikája”. Jóbarát sem mondta szebben.
Nálam 5 percig sem volna tanácsadó.
2. Fia és csapata itthon mozog a társadalom testében és tervez nagy változást még az önkori előtt.
3. Tallai Gábor a semmitmondas mestere “a lélektani összjáték vonatkozásában”.megnéztem volna kitől tanult lélek játszani és vonatkozni, de se apja, se anyja.
Rózsabokor gyakorlatilag. Kepileg szép, de mi van, ha neadj’isten tanácsadó lesz és valami őrült beírja, hogy honecker fia,kiadták dajkasagba.
tango47
2019-08-30 at 13:27
A puccs szó feltűnése ÉPPEN Schmidt Mária szájából igencsak pikáns: 2006-ba ő próbálta meg megpuccsolni Orbánt a Fidesz éléről kikuglizva a Magyar Nemzetbe írt cikkével, ami, amint a mai ábra is mutatja, kudarcba fulladt.
Én csodálkoztam rajta, hogy Orbán megbocsájtott (én nem tettem volna, de én nem is vagyok államférfi!).
Az itt Lánczi Tamást fikázókat nem értem: ez az értelmes fiatalember jól képviselte mindenkor oldalának érdekeit. Az pedig elgondolkoztató, hogy ha egy csapat egy emberként követi a bizonytalanba, az nem hanyagolható kis sérelmekre vall.
A nyilatkozó Tallai, bár nem ismerem, viszont egy bunkónak tűnik számomra így elsőre e megszólalása alapján.
Etel
2019-08-30 at 08:56
Remélem jól emlékszem, hogy a heti válaszban volt egy rovat,ahol három undok váltogatta egymást, az egyik Lánczi Tamás, a másik J eszenszky Géza, a harmadikra nem emlékszem, dehát egy rohadt almatol rohad az egész, ki is kellett dobni asszem.
Benedek Károly
2019-08-30 at 09:39
Na, Jeszike a másik liberálbohóc.
Memics Barna
2019-08-30 at 10:02
Nem Jeszi, hanem az apja, a Géjza. Benedek névvel nehéz ezt mind megjegyezni, a Talmudot könnyebb. (Benedek Elek pedig főszabadkűműves volt, totál zsidóhaver, jellemző, hogy őt idézed. Mikor állsz be Vona mellé egy kiskutyával?)
Nonvideor
2019-08-30 at 11:47
Szánalmas, szerencsétlen nímand. Kiírtad magad innen. Troll.
Nonvideor
2019-08-30 at 11:55
Még annyit, hogy milyen műveletlen vagy.
Szabadkőműves volt Jókai, Kosztolányi, számos más MAGYAR ÉRZELMŰ és TUDATÚ magyar.
Benedek vezetéknév éppen hogy nem zsidó származásra vall.
De ha úgy is lenne, nem az a lényeg, hogy kiben milyen vér csörgedez innen onnan, hanem az, hogy ki lett a “turmixból”, hogy Döbrentei Kornélt idézzem, te szerencsétlen proli.
Ha olvasnál, művelődnél, akkor azt is tudnád, hogy amikor a zsidók
IS alapítottak szabadkőműves páholyokat, akkor arra törekedtek, hogy az összes páholyt egy központi irányítás alá tereljék.
Látszik, hogy téged aztán tényleg a Jobbik és /vagy a MiHaM csordájában legeltettek.
Utánanézhetsz, amikor Adyról megjelent Raffay professzor tanulmánya, utánanéztem egy s másnak a szabadkőművesekkel kapcsolatban.
mek.oszk.hu Tiéd a pálya, ha nem csak a jobbikostakarmányt akarod zabálni.
mona
2019-09-04 at 20:26
Na most vesztetted el a hitelességedet. Az apja valóban elhagyta korábbi fészkét, de Jeszi egy hiteles jobboldali publicista nem mellesleg széles látókörű és megengedheti magának, hogy laza és szórakoztató legyen .
Nonvideor
2019-08-30 at 09:44
Na, szépen elcivakodnak egymással a fejünk felett a liberálisok.
S ha nem a szájízük szerint nyilatkozik valaki, akkor levadásszák akár egymást is.
Memics Barna
2019-08-30 at 14:08
Te mondd csak, anyád nem tanított meg arra, hogy ne szitkozódjál mosdatlan szájjal? Az én felmenőim nemességet kaptak, én pedig ezt háromszorosan is megerősítettem. Benedek szabadkőműves volt, a meséi unalmas utánzatok a népmesékhez képest. A Benedek név zsidó eredetű, punktum. Nem tudom, hogy ez az itteni Benedek miért vette fel ezt az álnevet, de gyanús, hogy az efféle színmagyarkodók előbb-utóbb kiskutya-simogatók lesznek, mint a Vona-Zazrivetz. ne gyalázzátok Schmidt Máriát, mert önmagában többet tett a magyarságért, mint valamennyi színmagyarkodó. A Lánczi-család pedig totál liberális, ismertem őket régebben, ezt biztosra mondhatom. A Tamás eljárása pedig teljesen felháborító: ha menni akar, menjen, de ne néhány héttel az önkori választások előtt ekkora zajt csapva és főképpen: nem ellehetetlenítve az intézeti munkát. Felháborító! A színmagyarkodók a trollok, én az igazat mondom.
Memics Barna
2019-08-30 at 10:01
az Lánczi András volt, az apa.
idirablo
2019-08-30 at 08:29
Sok mellébeszélés, pedig a képlet egyszerű.
Fiatal gárda, – a szokásos nyegle és nagyképű hozzáállással -, újoncként bekerül egy szervezett hadseregbe.
A kopaszok rádöbbennek, milyen gyengén terhelhetők a főigazgatói követelményekkel, és mennyire kevéssé ellenállók a kiképzők gyilkos kritikai össztüzével szemben.
Dezertálnak.
Ennyi.
Benedek Károly
2019-08-30 at 09:38
Túl sok Hollywood-i giccstakarmányt nézel, abból merítesz.
Theo
2019-08-29 at 23:46
Schmidt Maria egy elkepeszto orditozo hiszterika. Csoda, hogy barki tud vele dolgozni.
olszal
2019-08-29 at 18:43
A tudás, az ismeret a beavatottak szakmai hozzáértésének felkent papjai írják véleményüket hozzászólásaikban.
Senki még csak fel sem meri azt tételezni, hogy ennek a szerencsétlen Lánczinak (és vele távozott társainak)mindössze az a baja, hogy betelt az a bizonyos pohár amelyből nap mint nap azt a keserű “italt” kellett iszogatnia, ami szerint minden rendben van, mehet tovább a szekér így ahogy.
A gondokat a kormány orvosolja, igaz, teszi ezt oly módon, hogy maga előtt tolja azokat, és ha valahol valakik próbálnak kicsit hangosabban más véleményen lenni, azonnal érkezik a karaktergyilkolás.
Bevett szokás ez napjainkban, az értelmes és tartalmas viták helyett (minek azok!), meg is van a módja, amit a kinigli Rogán mint karmester ügyesen dirigál, vezényel a háttérből.Ez van ezt kell szeretni a módszer lényege, ha nem szereted azonnal a ballikhoz, rosszabb esetben a libsikhez (netán a jobbikhoz?) sorolnak be, vagy bebizonyítják, hogy a nagyapád már gyerek korában is ávós volt…
Kezd úgy alakulni a közélet (ahogy a Trampli de Bella Gyurcsány Rozi is említette, sajnos csak ő és nem a jobboldal ismert közéleti személyiségei…), hogy valahol valakik a háttérben tényleg listáznak.
Csak egy példát említenék, igaz, nem konkrtétan idevág (látszólag), de tanulságos.
Sehol nem olvastam máshol csak a “Gyuri úr” által támogatott szennylapban az alábbi cikket, ami a mai egészségügyi állapotokat remekül mutatja.
https://444.hu/2019/08/29/felmondott-a-zalaegerszegi-szivsebeszeti-osztaly-vezetoje-mert-nem-mutottek-meg-egy-surgos-beteget
Most majd gondolom a kormánysajtó részéről következik a sárdobálás.Mit sem változott ez a finoman szólva csúnya módszer a Böszme óta.
És akkor még nem beszéltünk az oktatás ügyéről – a pedagógusok megbecsülésével együtt – , ami egyre inkább a béka alteste alá szorul.(Ha azt mondom, hogy sok, akkor alábecsültem, rengeteg pedagógus hiányzik a pályáról!)
A társadalom két legfontosabb kérdésköre
a perifériára kerül(t) igaz “csak” a valóságban, a propaganda szerint minden rendben.Vagy legalábbis törekvés van a jobbításra. Ami kevés.
Az egészségre és a kiművelt főkre ma van szükség, nem a propagandisztikus homályos jövőben.
És hogy kerül a csizma az asztalra?
Megismétlem:ugye az nem is elképzelhető, hogy a számomra ismeretlen Lánczinál lehetséges, hogy elszakadt a cérna?
Elég volt mondta és távozott munkatársaival együtt.
Szerintem jókor, jó időben.
Ha a hatalom észnél van, tanul ebből.
De nem tenném fel rá fogadásként(sajnos)a lottó ötösömet…
P.S.Amúgy aki azt mondja, hogy nincs szólásszabadság, az orbitális hazugságot állít.
Tán több is mint kellene…
De kérdem én, minek?
Ha semmi sem változik, csak az értők távoznak a frontvonalról…
Nahát
2019-08-29 at 21:42
Szerintem böngéssze nyugodtan tovább a 444-et, de, hogy a PS-t minek olvassa, azt nem tudom. Jelszó: oktatásegészségügyklímavédelemáltalánosfelmelegedésdiktatúramindenki1G
Nahát
2019-08-29 at 21:43
1G
Benedek Károly
2019-08-29 at 23:33
Egyetértek. 1998-2002-ben is a szadeszes stílusú arrogancia volt a fő oka annak,
hogy sokan elfordultak a Fidesz-től, és buktak.
Egy idő után nagyon nyeregben érzik magukat, és lesöpörnek mindent és mindenkit.
Ha a Fidesz nuki, az ország bukik és megsemmisül!
NEM ENGEDHETIK MEG MAGUKNAK EZT AZ ORDENÁRÉ MAGATARTÁST, SZEMLÉLETET.
Remélem, hogy Dr. Orbán Viktor miniszterelnök szétcsap közöttük, még most, idejekorán.
pufff
2019-08-29 at 13:57
Ahelyett hogy itteni hozzászólók egy része megnézné és fel is fogná a filmrészletet ,főleg az – hozzá – alá írt megjegyzést ,,kisérőszöveget a politikai folyamatokhoz……
Hajni
2019-08-29 at 12:57
Bírom, hogy mindenki mennyire meg tudja magyarázni a dolgok hátterét!
Ahogy szoktam olvasgatni a hozzászólásokat, sok embernek igen nagy az egoja.
Sajnos én nem látok olyan tisztán, nem tudom a hátterét Lánczi Tamás kilépésének, szívesen meghallgatnám tőle az okát, mert mindig nagyon tiszteltem megszólalásait, tetszett politikai rálátása és hozzáállása, hozzáértése,éppen úgy, mint az általam szintén nagyon tisztelt édesapjáét.
Remélem még fogom hallani politikai hozzászólásait!
Benedek Károly
2019-08-29 at 13:24
1000/1000!
Nahát
2019-08-29 at 12:48
Tallai Gábor nagyon ügyesen, körmönfontan beszél. Ehhez mindenképp ért. Ha 11 munkatárs egyik napról a másikra ott hagyja, és ő azt nyilatkozza, fogalma sincs, miért, ott valami bűzlik. Egy ilyen botrányos távozásnak rengeteg botrány kellett, hogy legyen az előzménye. Lánczit többször hallottam beszélni a TV-ben, kifejezetten értelmesnek tartom, és mindig szolidan beszélt, új szempontokat tudhattam meg tőle. Most Tallai azt állítja, hogy intellektuálisan nem ütötte meg a mércét. Na-na Tallai, nektek valami személyes problémátok volt! Ilyen egyszerűen lehülyézni valakit!! (Az külön tetszik, hogy a többi osztály mind felajánlotta (!!!), hogy besegítenek a munkába, megoldják. Elképzelem azt a fogcsikorgató önkéntességet. Ne hintsük már a port!
Fehér Anna
2019-08-29 at 18:31
Egyetértek Önnel Nahát.
HAHAHA
2019-08-29 at 19:57
Kiderült az SchM csapatról aminek ki kellett derülnie.
Takarodjon a sok kriptoliberós.
pa
2019-08-29 at 21:36
Tűnés innen proli!
Memics Barna
2019-08-29 at 11:39
Lánczi Tamás apja, Lánczi A. ugyanaz a vonal, mely ellen Benedek vadul ágál. Benedek — egyébként miféle zsidós néven futsz te? Benedek = Benedictus = a Baruch héber név latin alakja…. Agent provocateur?
Benedek Károly
2019-08-29 at 11:50
Hülye.
Memics Barna
2019-08-29 at 13:19
nem igazán
Gáspár Anette
2019-08-29 at 23:12
De.
Ostoba, hülye vagy. Képtelen vagy az összefüggések megértésére.
Szinte biztos, hogy amikor Schiffert segítendő, Kápó Olga
leantiszemitázta, te ott könnyeztél Schifferért.
Schmidt eddig sem volt tiszta a nemzeti jobb előtt,
de amit Pröhléékkel tavaly alakítottak, aztán a fia politikai “karrierjével” kapcsolatosan leadott, egyértelműen, ő maga üzente meg,
hogy a magyarokra magasról tesz.
Kele Loránt
2019-08-29 at 15:07
Memics Barna! Olyan nagy tudású és valóban magyar gondolkodású egyént Benedek Károlyt, hogy lehet így megsérteni? Ő nem az elfajzott jobbik sarja, amelyiknek híres neves tagja megsúgta nekünk „Mi 2010 előtt is ugyan úgy éreztünk és gondolkodtunk, mint ma”. Ennél hitványabb kijelentést tenni milliok szemébe, akik azt hitték a sok posvány párt közül, ők az igazi magyarok. Valóban az emberek emlékező képessége pár hónapra korlátozott. Azért itt szeretném az érintetteknek, akik Navracsicsot istenítik megemlíteni, hogyan jutott egy fideszes gondolkodó olyan messzire tőlünk…emlékezzünk csak Soros terv és brüsszeli befolyása nincs neki. Ez vagy pénz, vagy hazaárulás kategóriája kell, hogy legyen!!!
Memics Barna
2019-08-29 at 15:48
Drága Kele! A Benedek név zsidó. A Baruch fordítása. Miért választott ilyen nevet? Hogy Vonát kövesse?
Benedek Károly
2019-08-29 at 23:24
Kedve Loránt!
engem ugyan nem sértett meg.
Szánalmasnak tartom, hogy gondolkodás nélkül,
az összefüggések figyelembe vétele nélkül,
kritikátlanul szemlélnek és fogadnak el mindent.
A Fidesz-KDNP kormány jelenleg az egyetlen alternatíva.
A NER = Nemzeti Együttműködés Rendszere megnevezés magában foglalja,
hogy pártállásra, világnézetre való tekintet nélkül össze kellett
fogjon az ország gazdasági életét befolyásoló réteg, s egyfelé kellett
elmozduljon: az országot kivezetni a csődből, beindítani a gazdaságot.
Ez mindenkinek az érdeke, a balliberális kötődésű cégeké, magyar multiké is.
A baj az, hogy ez bizonyos területek átengedésével is járt, főleg a kultúráé. Nagy hiba, hogy kontrollálatlanul az ultraliberálisok irányítják és döntenek a támogatásokról.
Már sokszor leírtam, hogy mit hogyan látok, és meggyőződésem, hogy nem tévedek sokat, legfeljebb árnyalatokban. A lényeget tekintve teljesen egyértelmű, hogy mi történik.
Most már vastagon körvonalazva látni, hogy kik azok, akik
nem a nemzeti/konzervatív/keresztény vonalat képviselik, hanem valami mást, és mindent megtesznek, hogy ne is érvényesülhessünk.
Schmidt arroganciája, cinizmusa vérlázító.
Hogy mi van a “puccs”-nak aposztrofált távozás “bokrának megette”, lehet, hogy sosem fogjuk megtudni. Pedig ideje lenne tiszta lapokkal játszani.
Nem csak kívülről fognak minket, hanem belülről is.
Lehet, hogy radikálisnak tűnik az észjárásom, pedig soha, semmi
közöm nem volt, amúgy, sem a MIÉP-hez, sem ezekhez a Jobbik1/Jobbik2-nek nevezhető hordához.
A józan “paraszti ész”, ami vezet.
Akikre 1998 óta szavazok, azok kötelesek eltűrni, hogy
nem vagyok kritikátlan, és nem is érte haragszom, hanem a hazámért!
Benedek Károly
2019-08-29 at 23:26
Téged a Benedek zavar? Akkor kinek a meséin nőttél fel, te szegény?
Benedek Elek székely nemesi család sarja volt. Erdélyben a bibliai nevek hagyományosak. Ábel, Áron. Most mondjam megint azt, hogy milyen stupid vagy? Te, szegény.
Memics Barna
2019-08-29 at 11:13
Benedek Károlynak: Abban egyetértünk, hogy az szdsz felelős a magyar összeomlásért 1990 után, az ország kifosztásáért, a közélet megmérgezéséért. De akik ezzel szembefordultak, dicséretet érdemelnek. Ilyen volt Pokorni (szakszervezetis eredetileg), s ilyen volt Schmidt és köre, s ilyen Navra is. Navránál ráadásul ott a frakcióvezetői teljesítmény, amelynek során keményen végigcsinálta 4 évet, soha nem beszélt “ki”. Pröhle és a hasonlók más kategória, ott kifejezetten udvarlást látni a szélliberális irányban, ez Pröhlénél diplomáciai foglalkozás-ártalom. A helyes a nemzetileg elkötelezett, de világos és kiegyensúlyozott felfogás, amely idegen attól, amit LT kezdettől fogva csinál. Qui bene distinguit, bene docet/dicit.
Benedek Károly
2019-08-29 at 11:32
“Ilyen volt Pokorni (szakszervezetis eredetileg), s ilyen volt Schmidt és köre, s ilyen Navra is.”
Leírtam már többször is.
EZ NEM ELÉG. Az a LÉNYEG, hogy nekünk, keresztény/magyar/konzervatívoknak
dolgoznak, vagy egészen másoknak.
Schmidt már kilépett, többször is bizonyította, hogy antikommunista ugyan,
de nem nemzeti konzervatív, s szerinte aki nemzeti/konzervatív, az nem lehet tehetséges, nem támogatandó, mert ő még olyannal nem találkozott.
A “művelt” Schmidt.
Nahát
2019-08-29 at 16:41
Legyen kedves ossza meg velünk, tudatlanokkal, Schmidt Mária mivel bizonyította, hogy nem nemzeti konzervatív. Ezek a tényeket nélkülöző állítások magyarázatot igényelnek.
Benedek Károly
2019-08-29 at 11:42
P.s.: aki kritikát fogalmaz meg, azt nem tűrik, egymás közt is levadásszák.
Schmidték kinevezték Lánczit, mert tehetségesnek tartották. Most meg, hogy – csak ő k tudják, hogy konkrétan miért, mert amit ez a magyarul sem tudó alak mondott, nulla-, hogy távozott, s mentek vele a munkatársai is (lehet, hogy ő vitte oda őket), hirtelen tehetségtelen lett, unintelligens, csak ugatja a szakmát stb…Hagyjál már. Még az i s kiderülhet, hogy átugranak a baloldalra.Én Schmidtről beszélek elsősorban, akinek a megnyilvánulásai, arcátlanságai egy szelíd katicabogár évért is felforralná.
Amúgy szerinted hová tűnt Szakács Árpád, s mi vár Mező Gáborra?!
Folyamatában kell nézni a történteket. Minden mindennel összefügg.
Ez az esemény nem fogja befolyásolni a szavazásokat.
Viszont komoly jelzés a kormánynak.
A baloldal meg hadd röhögjön.
gyozo2018
2019-08-29 at 11:47
Schmidt kedvenc “költőjéről” is megemlékezett a saját oldalán. Arról, aki a “Zakatol a szent család…” c. feledhetetlent alkotta ki magából. Petri György.
És elárulok neked még egy érdekes in formációt.
Ezt, a keresztény és magyargyalázó aljasságot a Petőfi Irodalmi Múzeum Digitális Archívumába felvették! Annak az intézménynek az archívumába, mely számos más intézményt is igazgat!
Érted-e!?
Schmidtéknek eszük ágában nincs a magyar kultúrát támogatni.
HAHAHA
2019-08-29 at 19:54
Nahát:a fiacskája nem elég bizonyíték, hogy abszolút nem közűlünk való ?
Ők nme NKK !!! Ők libsik !
Nahát
2019-08-29 at 21:35
Hahaha: közülünk???
Netta
2019-08-29 at 10:51
“Az új munkatársak április és május magasságában érkeztek”.
“Magasságában”?! Megáll az ember esze.
Az a kutató, aki ilyen primitíven, sekélyesen, igénytelenül fogalmaz, nem tud magyarul, az egyéb aljasságokra is képes.
Schmidt Mária már éppen elégszer lejáratta azokat az intézményeket, melyek működésére befolyással bír.
Schmidt kijelentette, hogy büszke a hazaáruló, anarchista, az Országgyűlés üléstermében a liberálisokkal együtt garázdálkodó LMP-s fiának a politikai (!) karrierjére!
Tallai miről beszél?
HAHAHA
2019-08-29 at 19:50
SchM egy kakukktojás.
Kidobni a fészekből, azonnal,melőtt nagyobb kárt okoz.
Benedek Károly
2019-08-29 at 10:45
Mariska nem ismeri a puccs fogalmát?
Akkor követtek volna el puccsot, ha kirúgják Mariskát.
De ők távoztak.
Mariska ultraliberális, ezt már tavaly is bizonyította,
amikor agresszívan lépett fel a nemzeti/konzervatív/keresztény
alkotókkal szemben, egy csapatban Pröhlével, L. Simonnal és társaikkal.
Most persze ekézik a távozókat, s “nem jósolnak nekik nagy jövőt”.
Mert? Mi lesz velük? Mehetnek koldulni?
Bosszúból elzárják őket a kutatási lehetőségektől?
Jó lenne személyesen Lánczitól hallani az egész történetet, az előzményekkel együtt.
Memics Barna
2019-08-29 at 10:54
A “puccs” (német Putsch) eredeti jelentése: lökés, hatás, átvitt értelemben: zendülés. Nem jelenti azt, hogy sikeres, csak magát az aktust írja le, amely lehet sikertelen is. —
De valóban jó volna Lánczit is hallani!
VAM
2019-08-29 at 10:33
Felettébb érdekes, hogy a velejéig romlott, beteges hajlamú, ám tényleg tehetséges Oscar Wilde-dal példálóznak, amin még nevetnek is. Vagy csak behelyettesítették a nevét és megvan a megoldás?!
Memics Barna
2019-08-29 at 11:03
Gyanús, hogy itt nem Wilde-ról van szó, hanem Dickensről (Uriah Heep a Copperfield Dávidban)….
Zsémbes
2019-08-29 at 10:19
A média fogyasztóknak nem kell tudnia minden konfliktus részleteit. Azt kell remélni, hogy az érintettek számára talán ebben a helyzetben is vannak tanulságok.
Az ide beírók sokat elárultak magukról. És kétségtelen, a káröröm is “egy” öröm.
Memics Barna
2019-08-29 at 10:24
Hol van itt káröröm, zsémbeske? Én nem örülök annak, hogy Tamás az önkori választások előtt néhány héttel robbant, amikor a kormánypropaganda helyesen arról szól, az ellenzék képtelen összefogni. Erre kiderül, Tamás és Mari — mint fő Fidesz-arcok — nem képesek összefogni… ez durva lépés, András papa helyében utoljára megpofoznám a fiacskát… (mielőtt kiküldetném Londonba).
Zsémbes
2019-08-29 at 10:27
Láttam.
Benedek Károly
2019-08-29 at 11:28
Mariskát is, mert mindig kettőn áll a vásár.
Mariska magasan ül azon a lovon, ami aztán el is szaladt vele. Onnan is nagyot lehet esni.
Ha nem is személyesen, de azok, akik kinevezték.
EZT PEDIG NORMÁLIS MAGYAR EMBER NEM AKARJA.
Ha olyan tehetségtelen a Lánczi, Mariska meg felülmúlhatatlan zseni, akkor hogyan nevezhette ki?!
Benedek Károly
2019-08-29 at 11:25
A “médiafogyasztóknak” talán nem. De a gondolkodó szavazóknak,
akik arra a pártra, kormányra adják a szavazatukat, amelyik pl. Schmidt Máriát is kinevezte, azokat KÖTELESSÉGÜK TÁJÉKOZTATNI MINDEN ESEMÉNYRŐL, ANNAK VALÓS OKAIRÓL!
Aki lenézi a szavazóit, gyerekként kezeli, miszerint “nem kell neki mindenről tudnia”, az meg fogja szívni, előbb-utóbb.
Csak, hogy tudd.
Nahát
2019-08-29 at 16:38
Minden volt ávós joggal utálja Schmidt Máriát. Sokat ártott nekik. Ha inge, vegye magára! Ha nem, akkor ne.
Benedek Károly
2019-08-30 at 09:24
Nahát! Azt a szerény kis eszedet is a vásáron vetted.
Az antikommunista -mint írtam volt-, nem feltétlenül nemzeti/konzervatív, főleg, nem feltétlenül keresztény.
Aztán meg, némi szövegértelmező képesség birtokában kíséreld megérteni, amit Csurka írt azokról, akik tagadják eleiket, de másképpen folytatják.
Hogy Schmidt ki, hova tartozik, azt ő, maga nyilatkoztatta ki nem egyszer.
Nézd vissza, amit Prőhlével műveltek, amit Orbán János Dénesnek intézett tipikus szadeszes arroganciával, L.Simonnal együtt.
Szakácsot is eltakarították az útból.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-08-29 at 10:04
Kis ország vagyunk, nagy családi összefonódásokkal. A közéletben, művészetben és politikában újra és újra ugyanazok a családok bukkannak fel, mintha a specifikus tehetség örökletes tényező lenne. (Igaz, nagy ritkán akad ilyen is, pl. az apa és fia Pieter / Jan brueg(h)el.) Elég arra gondolni, ahogy a színésztársadalom is belterjes keltető, híres színészeknek nincs az a tehetségtelen sarja, aki ne a színpadon kötne ki. Ugyanez megy más vonalon is. Bár nem mindig azonos vonalon, lehet pl. rovott Rákosi-múltú politikusok leszármazottja tehetség nélkül akár elismert “művész” is. Persze könnyű az elődök dicső vagy éppen becstelen múltjából fakadó anyagi és hálózati előnyökkel a szürke tömeg feje fölé kapaszkodni. A FIDESz is nehezen tud (ha egyáltalán akar) szabadulni ebből az ördögi körből. Ez a bejegyzés nem annyira a konkrét ügyre vonatkozik, csak az én megérzésem szerinti általános helyzetképre utal.
Memics Barna
2019-08-29 at 10:19
Nepotizmus, magyarul. A nepotizmus minden társadalom természetes állapota. Ezzel nincs baj. Baj akkor van, ha a Nepos-ok kiszorítják az eredeti, tehetséges, kreatív személyiségeket. A Fideszben ez nincsen így, éppen mivel több kör is létezik, valamint van eredeti nyitottság is. Bár elismerhető, hogy ha valaki tehetséges, a politikai belső körökbe csak baráti/rokoni ajánlással képes bejutni, de ebben sem látok kivetnivalót. Tamás nyilvánvalóan azért került a képbe eredetileg, mert András fia: Navracsics ezért vette be a minisztériumba őt egészen fiatalon Megadja Gáborkával együtt. Ők ketten pedig hálából jól megpuccsolták Navrát. Majd folytatták efféle tevékenységüket (részleteket máskor, de van mit részletezni): az általam ismert esetekben mindig egy klikkel együtt megpuccsoltak valakit, akinek egyébként a rangja, az elismertsége magas szinten állt. Ez nemhogy nem konzervatív attitűd, hanem “bolsevik” (leninista) attitűd. Miután azonban ebben a körben Nietzsche is népszerű, egyfajta félreértelmezett nietzscheanizmusról is beszélhetnénk. Ők magukat születettem übermenschnek érzik (egyik sem az). Ezzel azonban szembemegy az általuk gyakran hivatkozott, de kőkemény valóság: Tamás intellektuálisan nem elég alapos, s a kör, mely most követte őt a puccsban, egyik tagja sem kiemelkedően jó. Egyik tagja sincs a műveltség és teljesítmény azon szintjén, amelyen Schmidt Mária áll. Ezt annak ellenére el kell ismerni, hogy SchM szerintem is túltolja (=arrogancia). DE: ha valaki Széchenyi-díjas történész, tessék figyelembe venni a korát, a teljesítményét! Miféle puccspolitika ez? Miféle leninizmus? Hagyjátok abba, Tamás! Ideje lenne itt magasabb erőknek közbeszólniok, Rogánéknak, Gulyáséknak, vagy a főnöknek, és rendet vágni a vadfideszesek között! Tamást tessék kiküldeni Londonba, a szakértőit pedig szépen visszaküldeni Mari intézetébe, hogy befejezzék az elkezdett munkát.
Benedek Károly
2019-08-29 at 11:02
” Navracsics ezért vette be a minisztériumba őt egészen fiatalon Megadja Gáborkával együtt. Ők ketten pedig hálából jól megpuccsolták Navrát.”
Hagyjál már ezzel a süket dumával.
Elég volt Navracsicska nyilatkozatait olvasni, hallani.
Undorító volt. Nem is értem, miért nem parkoltatták, mint a hülye Pokornit.
Benedek Károly
2019-08-29 at 11:18
“Egyik tagja sincs a műveltség és teljesítmény azon szintjén, amelyen Schmidt Mária áll.”
hogy Schmidt Mária hol áll, azt elégszer tapasztaltuk, Már nem is titkolja. Politikailag ott, ahol a fia.
Szadeszes arroganciával kezelte le a nemzeti/konzervatív/keresztény alkotókat, miszerint ilyen nincs, mert ő még nem találkozott velük.
Aztán összeültek Pröhlével, L. Simonnal, Feketével, Szőccsel és megüzenték
Káslernek, hogy Pröhle ugyan mehet a PIM éléről, de minden marad a régiben. Ott ült az első sorban Schmidt és Ungár, és vigyorogva bólogattak.
Fölösleges ide regisztrálnotok és szórni az igény, s befeketíteni Lánczit.
Ha annyira tehetségtelen, akkor Schmidt kétszeresen hibás, mert alkalmazta!
Menjetek a jó fenébe.
Sajnos a kultúra, oktatás, az új kutató intézmények is az ex-szadeszesek kezében. Schmidtre nem szavazott a “/3, őt csomagban kaptuk, és ágálunk ellene is, Pröhléék ellen is, és még számos ultraliberális
agresszor ellen, akik nem nekünk dolgoznak.
A legtöbb szavazatot Orbán Viktor, személyesen kapta, ő vitte a nemzeti/keresztény/konzervatív szavazókat a Fidesz-KDNP-nek.
Még csak nem is Semjén, mert őt nagyon sokan utáljuk jobbról.
Kiállunk Orbán Viktor mellett, de nem megyünk el szótlanul az otromba, arrogáns alakok cselekedetei mellett. S ezt jó lesz komolyan venni.
Schmidt dekonspirált, úgy hiszi talán, hogy ő már megengedheti magának, hogy a maga valójában megmutatkozzon. Meg is tette, nem is egyszer.
A nómenklatúra egy része 2010 óta is jelen maradt a Fideszben és a Fidesz körül is.
Többször betettem már, de ide is beleillik némi változtatással, a mai szereplőkkel, mert azóta a Fideszből a legvadabbak távoztak, Orbán Viktor győzött az elnökválasztáson és nem Pető embere, Fodor Gábor.
De azért maradtak a Fideszben jócskán, akik előbb-utóbb kimutatták a foguk sárgáját.
Ezt írta anno Csurka a Néhány gondolatban:
“Ekkor az SZDSZ-Fidesz ( a Fodor-Pető féle Fidesz) és a mögöttes agytröszt belátta, hogy ez a két párt nem tud ráragadni az MDF-re, tehát nem lehet létrehozni azt a nagy “ellenzéki” cégérű pártot, amelyik megeteti a magyar társadalmat a kommunizmussal való szembenállással, de voltaképpen a legsimább átmentést teszi lehetővé a nómenklatúra számára.
(Egyszer majd, egy nyugalmasabb időben talán valaki megírja, hogyan mozog a magyar társadalom testében az az ejtőernyős csapat, amelyik szükség szerint hol Galilei Kör, hol polgári liberális gondolkodók folyóirata, majd Kun Béla és Szamuely Tibor gyilkos terrorlegényeivé lépnek elő, majd moszkvai emigráció lesz belőlük, akik
Bécsben és Berlinben székelnek, majd itthon pártolják halálra József Attilát, az a csapat mindig változó alakban, mindig elítéli az előzőt, miközben folytatja, s ezzel ott van minden nagy társadalmi változásban. )”
Schmidt antikommunista ugyan, de nem a mi érdekeink mentén, hanem egészen más platformon működik. Agresszív attitűdjeiben azokra hajaz, akikhez mindig is tartozott.
Ez egyre nagyobb teher lesz a Fidesz-KDNP -nek a nemzeti/konzervatív/keresztény szavazók szemében.
Benedek Károly
2019-08-29 at 11:19
“Rogánéknak”
Na, jót szóltál. Ő is a liberális vonal…
Nahát
2019-08-29 at 17:32
Navracsics saját maggát puccsolta meg. A Parlamentben a Fidesz frakcióvezetőjeként csodálatosan dolgozott. Kijárta magának az brüsszeli kiküldetést, és odakinn egyszerűen átállt a másik oldalra. Amikor még nem volt köztudott, hogy Soros szervezi az illegális migrációt, és a Fidesz próbálta leleplezni Soros sötét tervét és mahinációit, akkor Navracsics egyszercsak kinyilatkoztatta, nincs is Soros-terv. Tette ezt azután, hogy Soros maga írt tanulmányt arról, évente két millió migránst kell bevándoroltatni Európába. Navracsics akár hallgathatott is volna, de nem tette, nyíltan letette a hűségesküt Sorosnak. Navracsics Tibor egy köpönyegforgató áruló.
HAHAHA
2019-08-29 at 19:46
SchM egy vén undorító ronda szar eszdéeszes rothadék. Takarodjon a közéletből.
Zsémbes
2019-08-29 at 10:24
Amit a “DOLOG NÉZEGETŐ” magyarországi megfigyelésként leírt, az más országokban, még nagy országokban is jellemzően, gyakran előfordul.(!)
Benedek Károly
2019-08-29 at 10:59
“A FIDESz is nehezen tud (ha egyáltalán akar) szabadulni ebből az ördögi körből. ”
Telitalálat. Úgy tudom, a Pröhle család is ilyen keltető.
De lásd, Ungárt (vérgőzös szadeszes nagynéni a Klárika); Bauert, Petőt,
Demszkyt… hosszú a sor.
pal
2019-08-29 at 09:36
naponta végigrohanok a híreken… a naponta meglátogatni szükséges oldalak között ott volt Lánczi fészbukja is tavaly decemberig, amikor is töröltem, mivel semmi érdekeset nem olvastam soha langyos mondatokon kívül … tv-s megjelenései is bőven a jobboldali átlag alatt sikerültek … béke poraira
gyozo2018
2019-08-29 at 10:56
Na, felsorakoztak az indok-kommentelők.
Egy nicken, vagy egy személy több nicken?!
Memics Barna
2019-08-29 at 08:56
Korrigálom magam. Schmidt Mária Terror házával beírta magát a magyar művelődéstörténetbe, kijár neki a dicséret ezért. LT nem írta be magát sehova, s kérdés, be fogja-e magát írni. Egyébként az apjára egész fizimiskája, mimikája nagyon hasonlít, de nem a viselkedése, mert Lánczi András egy udvarias, sőt tapintatos ember, a fia nem az. Ennyi.
Zsémbes
2019-08-29 at 10:13
“MEMICS BARNA” a magát bennfentesnek beállító Fidesz-fóbiás okoskodó esendő vélekedéseit olvashattuk. Ennyi.
Memics Barna
2019-08-29 at 10:21
Fidesz-fóbiás? Miért is?
POROSZLAI RÓBERT
2019-08-29 at 12:12
köszi
Memics Barna
2019-08-29 at 08:53
Nem látunk bele a részletekbe, s ebben a jelenlegi udvarias mellébeszélés sem segít. Azért a legvalószínűbb, hogy SchM és LT aspirációi keresztezték egymást (“sztárallűrök”), ehhez két megjegyzés: Lánczi Tamás sem intellektuálisan, sem morálisan nem kiemelkedő. Ezt szögezzük le. A Figyelő c. lap alacsonyabb szinten ment, mint az Elek István-féle Heti Válasz, pedig az tényleg a régi Ország-Világot súrolta. Amikor Lánczi nyilatkozik, érdemes pontosan figyelni: soha eredeti meglátása, alapos felismerése nincs. Van viszont “sztárallűrje”. ÉS HA PEDIG neki baja volt SchM-val, amit el tudok képzelni (ismerve a hölgy arroganciaszintjét), AKKOR MIÉRT TÁVOZIK 10 emberrel együtt???? Azért, hogy bosszút álljon? Hogy ellehetetlenüljön az intézeti munka? Ez nem tisztes magatartás. Ez becstelen magatartás. Baja van Marival, menjen, de ne döntse be az intézeti munkát. — Nekem egyik fél sem tetszik, mindkettőt a vadfideszesekhez sorolom, akik alapos szellemi munka nélkül kerültek erős pozícióba és sajnos mutatják, a Fidesz milyen nívót céloz be. De ezen belül nem fogadom el, hogy LT egy egész intézet munkáját bedöntse az őrült távozásával. Egyébként van ebben valami őrület-féle, ahogyan általában a mai politikában.
Benedek Károly
2019-08-29 at 10:55
“mindkettőt a vadfideszesekhez sorolom”
Pontosítsunk: az egész Schmidt család ( beleértve Gerő Andrást is), ős-szdsz-es.
Vajda Miklós
2019-08-29 at 14:00
A XXI. Század intézet csinálta az “Új világ született kiállítást” a Várkert Bazárban.
Ott úgy állították be, mintha a cári család kivégzését Lenin és az oroszországi bolsevikok csinálták volna, holott csak a végrehajtók voltak ők. A parancs ugyanis New York-ból, Jacob Schiff bankártól érkezett, aki finanszírozta az egész bolsevik államcsínyt 1917-ben.
https://www.veteranstoday.com/2017/01/21/jews-and-bolshevism/
https://www.jpost.com/Opinion/Middle-Israel-Was-the-Bolshevik-Revolution-a-Jewish-plot-513835
A kiállításon meg sincs említve, hogy az I. világháború végén a hazatérő, veretlen intakt magyar hadsereget kik és miért szerelték le? Jászi Jakubovics Oszkár, Kéri Krammer Pál, Pogány Schvartz József. Corvin Klein Ottó.
Továbbá Tisza István meggyilkolásáról (1918 október 31) azt állították, hogy a tettesek személye ismeretlen. Hát ezt a névsort én most ide írom:
(Kéri Krammer Pál színházi újságíró, aki az utca felől biztosította a helyszint, Pogány Schwarz József a későbbi népbiztos. (Aki az Amerikai Kommunista Párt egyik megalapítója volt John Pepper néven. 1938-ban Sztálin kivégeztette.) Dobó István tengerész őrmester, Horvát-Sanovics Sándor tengerész, Sztanykovszky Tibor, Hüttner Sándor, Csernák Imre százados, a katonatanács tagja, Gartner Marcell, Láng Lajos, Kunbecker József.) Mindannyian tagjai voltak a Nemzeti Tanácsnak, vagy a Katonatanácsnak. Ezek az emberek nem spontán módon cselekedtek, nem „népítélet” volt, ahogyan a baloldali történetírás mind a mai napig állítja.
http://virtualis.sk-szeged.hu/kiallitas/tisza_istvan/tisza_por.html
Hát ennyit a hivatalos magyarországi történatírásról.
HAHAHA
2019-08-29 at 19:41
LT szintúgy.
Mindkét társaság kriptosoros.
Nem véletlen,hogy PONT MOST….