A közelgő önkormányzati választások kapcsán készített interjút Tarlós Istvánnal a Mandiner, amelyben szóba került a Lánchíd lezárásának autósellenes indíttatása, a 3-as metró felújításának története, és Karácsony Gergő kijevi látogatása is, de a volt főpolgármester nem tért ki a kérdések elől akkor sem, mikor Borkai Zsolt újraindulása kapcsán kérdezték.
Tarlós István a Mandinernek adott interjújában a 2019-es önkormányzati választások kapcsán elmondta, hogy nem szívesen emlékszik vissza a baloldal akkori áskálódó kampányára. Hozzátette, hogy a Fidesz budapesti kudarcához nyilvánvalóan hozzájárult a Borkai Zsolt körül kirobbantott botrány is, azonban kiemelte, hogy Borkait a győriek újraválasztották:
Tény: Borkai alapvetően jó polgármester volt, a győrieknek jórészt tetszett a munkája, és az eredmények sokak szemében kompenzálták a fatális esetet. Budapesten és számos más nagyvárosban ellenben mit sem tudtak az ő eredményeiről, csak a botrány vált ismertté, aminek csakis negatív hatása volt – nemcsak a főpolgármester-választást, hanem a kerületekben született eredményeket is befolyásolta
– fogalmazott. A volt főpolgármester a következő önkormányzati választáson nem fogja megmérettetni magát, de kijelentette, hogy kitart amellett, hogy Szentkirályi Alexandra lenne a legalkalmasabb jelölt a kormánypártok részéről a főváros élére.
A közelgő választás kapcsán azonban nem optimista, mint mondta a DK-val a háta mögött Karácsony Gergelynek komoly esélye van a pozíciója megtartására. Márpedig – mint mondta – a DK támogatni fogja a főpolgármestert, hiszen ez Gyurcsányék érdeke, a baloldalon pedig továbbra is ő a főnök.
Amit a DK elnöke nem akar, az nem tud átmenni a közgyűlésen
– mondta Tarlós István.
Budapest csődközeli állapota kapcsán Tarlós emlékeztetett, hogy bár Karácsony azzal példálózik, hogy az ő idejében mennyivel kevesebb volt a szolidaritási adó, de azt hajlamos elfelejteni, hogy Tarlós nem 2018-ban, hanem ’19-ben adta át a székét, mikor ezt már a duplájára emelték. Kitért arra is, hogy a mai napig nem tudjuk azt sem, mire ment el a 200 milliárd forint, amit ott hagytak a ciklus végén, nem is beszélve a fontos pozíciók hozzá nem értő személyekkel való betöltéséről, és a további elszámolási kérdésekről.
Ha az ellenzéki média folytonos kínlódása közepette inkább számokban gondolkodna, érdemes lenne azzal foglalkoznia, amit Wintermantel Zsolt is állít, vagyis hogy voltaképpen 400 milliárdos többletről kellene beszélnie a városvezetésnek. Ha megnézik az utóbbi összeg és a szolidaritási adó közti különbséget, egyértelműen látszik: a főváros nem olyan brutálisan rosszul jött ki ebből a „játékból”, mint ahogy sulykolják a közvéleménybe nap nap után. Karácsony most próbálja szédíteni a népet egy olyan, Budapesti lakógyűlésnek nevezett akcióval is, amit nehéz értelmezni. A kérdésekben megfogalmazott állítások egyértelműen félrevezetők. Ebben az ellenzéki média egy része is csúcsteljesítményekre képes, és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy vannak dolgok, amikben csak szakmai vélemények alapján szabadna dönteni
– foglalta össze a Karácsony-féle városvezetést a volt főpolgármester, kiemelve a Lánchíd lezárásának kérdését, amit szerinte a jelenlegi vezetés ” 14 évesekre és laikusokra bízna”. A 3-as metró kapcsán Tarlós úgy fogalmazott:
Ha kendőzetlenül elmondanám a véleményemet arról, amit ha nem is személyesen Karácsony Gergely, de az ellenzék és a médiája a 3-as és a 4-es metróval, illetve ezzel összefüggésben velünk, velem művelt, kénytelen lennék úgy fogalmazni, ahogy Hadházy Ákos vagy Szabó Tímea szokott – ezt pedig nem szeretném megtenni.
Annyit azonban hozzátett, hogy mindkét vonal esetében csúsztatást és hazugságokat hagytak rá elődei, amit neki és csapatának kellett helyretennie, majd pedig készen átadták Karácsonyéknak, akik már mint saját eredményt mutatták fel.
Utódja botrányos háborúpárti kijelentése kapcsán Tarlós István úgy fogalmazott, “nyilván lányos zavarában” mondta, amit mondott. Azt viszont kijelentette, hogy ő semmiképpen sem tett volna “szolidaritási látogatást” Kijevben, hiszen a külpolitika nem képezi egy főpolgármester feladatkörét.
A Tarlós Istvánnal készített interjút teljes terjedelmében ITT olvashatják.
Forrás: Mandiner; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
kbandi1
2023-06-24 at 08:53
A balliberálisok sem okosabbak, mint a gyűlésen résztvevő fiatalok és az alig iskolázottak. Kár volt bölcs döntést várni tőlük, de így mehet tovább a lubickolás a langyos vízben Ferencváros környékén.
Rémusz.
2023-06-23 at 14:19
Egyetlen egy kicsinyke probléma van!!!
A házmester, márpedig, ha lakógyűlést hívott össze ez a nyírtuskó, akkor ő nem főpolgármester, hanem csak egy házmester!!!
Annak ideén, Tarlós Pistabácsi úgy álmodta meg a híd felújítását, hogy egybenn az alagutat is felújítsák, valamint a pesti oldalon a villamos aluljárót is.
A nyírtuskó ugyan eltapsolta a lóvét, de sem az alagút, sem a pesti oldalon a villamos aluljáró nem újult meg.
Ezért a 2-es és a 23-as és a 2B villamosok nem lehetnek alacsonypadlósok, hisz a híd alatt az eskanyarba faszán beszorulnának!!
A vicc az egészben, hogy még az a nyomorult uraságtol levetett ocsmány hannoveri tragacs sem fér bele az alagútba, ezért a 24-es vonalon játszadoznak vele.
Úgyhogy drágáim, a fentebb említett viszonylatokban, a 2-es, a 2B-s és a 23-as viszonylatban, csak a régi Ganz villamosok fognak járni még hosszú évekig!!
Hiába no, a házmesterek maradjanak meg a saját szakmájuknál és ne akarjanak olyan babérokra törni, ami meghaladja az ő agyi kapacitásukat!!!
Orientál
2023-06-23 at 13:41
Balliberális zöld Karácsonyék már azzal is politikai pedofíliát követtek el hogy általában 18 éves kor alattiak tehát gyermekek még nem is szoktak adózni az állam felé.
bl
2023-06-23 at 13:28
Ha egy 8 éves el tudja dönteni, hogy férfi akar lenni vagy nő nő, akkor összes képességének teljes birtokában van. Tehát autót és űrhajót is vezethet, eldöntheti, hogy akar-e a Lánchídon autóval áthajtani vagy csak bulizni akar rajta. Hehehe. Lehetne csúzdákat építeni rá, amiből be lehetne csobbanni a Dunába. Szavazzuk meg!!! Geri seggíccs! Hehehe.
Mézga
2023-06-23 at 12:56
Nem kell nagy dologra gondolni. Karácsony előtt ez volt az egyetlen út.
A hídra szánt milliárdok nem a felújításra lettek elköltve, hanem az a tovább vándorolt egy-két ember zsebébe.
Ha megindulna a forgalom. kiderülne, hogy a hídon néhány látvány fejlesztésen kívül semmi sem történt, a híd nem bírná a terhelést. Ezért találták ki ezt az utat, hogy néhány ezer emberre hivatkozva nem nyitják meg az utat.
Na így kell látványosan lopni.
1, Először csökkentik az elvégzendő munkát 50 %-ra, amelyre az eredetileg irányzott összeg 80 %-t szánják. Aztán verik a mellüket, hogy megspóroltak 20 %-ot. A buta emberek ehhez tapsolnak, mert csak a 20%-ot látják, azt nem, hogy a fele munkára másfélszeresébe kerül.
2, Növelik a kiadásokat, arra hivatkozva, hogy még szebb lesz még jobb lesz, és ennek megint örülnek az IQ bajnokok.
3, Néhány látvány beruházáson kívül nem csinálnak semmit, csak kommunikációt ölnek bele, hogy a gyengeelméjűekre hivatkozva ne kelljen megnyitniuk a hidat, mert nem bírná a terhelést.
Így az idióták tapsolnak hozzá, hogy kapnak egy gyalog hidat, amely az eredeti előirányzott pénzhez képest is többe került, de az eredeti munkának 5 %-át végezték csak el.
Emlékszem Gyurcsány mondására.. Majd bele döglöttem, hogy úgy látszódjon mintha kormányoznánk. Na ez épp erről szól. A semmit eladták dupla áron. A legszebb az egészben, hogy idióták ennek még örülnek is.
Nem véletlenül hívja a baloldal a szavazóikat egységsugarú síkidomoknak. Megszolgáltak rá.
Tóth Lajos
2023-06-23 at 12:27
Azért én elszégyellném magam, ha egy cikkben kétszer is kis betűvel írnám TARLÓS ISTVÁN nevét, tisztelt “jobb oldal legnépszerűbb médiája”!!! Nem működik a korrektúra? Szabadságon van a helyesírás felelős??? A többiek meg nem értenek hozzá??? Egy ekkora népszerűségű sajtóorgánumnál ilyen pitiáner hibára nincs mentség!
Sajnos rengetegszer látok ezen az oldalon ilyeneket, és ez szomorú …
bressa
2023-06-23 at 12:04
Nem is azok döntik el, ez csak színjáték.
Sas
2023-06-23 at 11:43
Sághy-de valójában nem ritkítja-leszűkíti a keresztmetszetet-és A-ból tereli B-be.
saghy rozi
2023-06-23 at 11:30
Kár, hogy a Fidesz nem veszi tudomásul, hogy a belpestiek az autóforgalom ritkítása mellett vannak és majd ők szavaznak a belső kerületek önkormányzatáról. Őket nem érdekli, hogy a külső kerületbeli, hogyan jut el a munkahelyére.
Mi a probléma
2023-06-23 at 11:10
Tök para a geri. Azért nem enged fel senkit, mert ők végezték a felújítást és valszeg sejti a híd gyengéit.
Sas
2023-06-23 at 11:06
Ennyit-hogy mennyi híd kell-meghatározott forgalomhoz-a laikus is el tud dönteni, Tarlós úr…..és jól is döntöttek-törpe minoritás akarja lezárni-erről beszéljen.
huda
2023-06-23 at 11:02
Na ja…here gerike agyi kapacitása egy 14 éves gyerek szintjén van..anyuci pici babucikája ..a laikusok meg akik megszavazták ,nincs kocsija..biciklivel jár ..tömegközlekedik ,csak boltba jár le …fizetett neki gerkőke …ha az összes hidat lezárná akkor is rá szavaznának.
Sas
2023-06-23 at 11:02
Tarlós ne degradálja a laikusokat-arról beszéljen, hogy a zárást–csak–7%— akarja.
Sas
2023-06-23 at 10:58
Ebben Tarlós téved-a laikusok mindössze 7 százaléka akarta lezárni-ergo a laikusok többsége nem akarja lezárni-tehát ha a Fővárosi vezetés demokratikus lenne, akkor 7 százalék támogatással–nem-zárná le.
Sas
2023-06-23 at 10:56
Nem bonyolult ügy ez-laikus is érti-nem is szavazták meg sokan-csak hét százalék.
khm
2023-06-23 at 10:55
A hídról csak annyit,hogy mi lészen akkor,ha fel KELL újítani még egy,vagy kettő hidat?
Nyilván ez az egy hiányozni fog a közlekedésnek.
Sas
2023-06-23 at 10:54
A nyugatias modernitásban lehet.Ez egy állatkert-direkt így lett kitalálva.Maguk a pártok is ki lettek találva, egy gazdasági ritmus szerint.Ezek szerepek.Így lettek beillesztve egy nemzetközi strukturába-táplálékláncba-ebből-némileg-kilóg a Fidesz-1993 óta-.