Ungár Péter a napokban nyílt levelet címzett Donáth Annán keresztül Karácsony Gergelynek, amelyben orosz lobbit, az ellenzék és a kormány összefonódását és hatalmas összeesküvés-elméleteket emleget a 3-as metró tíz évvel ezelőtt kezdődött felújításának ügyében. A levél kapcsán megkerestük Tarlós Istvánt, aki egyrészt visszautasította az LMP vezetőjének vádjait, másrészt felhívta a figyelmet arra, hogy ha Ungár Péter ennyire kíváncsi az ügyre, akkor megkérdezheti pártja főpolgármester-jelöltjét, aki akkor éppen a BKK alapító vezérigazgatója volt.
Ungár Péter a napokban egy Donáth Annának címzett nyílt levélben támadta a főváros jelenlegi vezetését, majd pedig a 3-as metró felújítására terelve a szót, próbált belekötni az előzőbe is. A probléma csak az, hogy az adott ügyben Ungár pártjának jelenlegi főpolgármester-jelöltje is részt vett. Megkerestük Tarlós Istvánt, hogy mit gondol erről a kampányakcióról, aki kifejtette:
Az LMP éles “kanyarja” álságos és köpönyegforgató annak tekintetében, hogy a baloldali összefogás részeként próbálják eladni magukat középutas pártként a fővárosban.
A volt főpolgármester arra is kitért:
Vitézy szavazatszerző képessége Budapesten jóval nagyobb, mint az LMP, így a zöld párt láthatóan arra játszik, hogy a főpolgármester-jelöltjükön keresztül szerezzenek székeket a közgyűlésben, amire akkor is van esélyük, ha Vitézy Dávid nem nyeri meg a választást.
Tarlós István szerint a politikai hiteltelenség mellett a látványosan teljesíthetetlen ígérettömeg is szembetűnő Ungárék kampányában. Erre példaként a tízezer bérlakás megépítésének hirdetését hozta fel. Mint mondta, ha ennek pénzügyi feltétele meg is valósul, de nem számolnak azzal, hogy ez mennyi időbe telne, hiszen a békásmegyeri lakótelep is 12 év alatt épült fel. Ráadásul fennáll az a kérdés is, hogyan tudnának piaci lakbéreket kérni ezekért a lakásokért?
Úgy tűnik számomra, hogy Ungár Pétert lehetetlen rávenni a tények figyelembevételére
– fogalmazott Tarlós István. A volt főpolgármester hozzátette, hogy Vitézy több kérdésben is jóval visszafogottabban nyilatkozik, mint a mögötte álló párt.
Szándékos félrenézés
Ungár nyílt levelében külön részt szánt az “orosz befolyásnak” arra vonatkozóan, hogy a beruházás során a főváros felújítás mellett döntött az új szerelvények beszerzése helyett. Tarlós szerint “az már szándékos félrenézés, ha Ungár úgy tesz, mintha a főváros akkori vezetésének lett volna más lehetősége”, illetve, hogy kihagyja ebből a kérdésből Vitézyt.
Hiszen a felújítást a BKV szakvéleménye, és az az alapján kiadott kormányhatározat alapján rendelték el. Vitézy Dávid és helyettese pedig, mint BKK-vezetők egyben tagjai voltak a BKV igazgatóságának is, és az igazgatósági nyilvános jegyzőkönyvek szerint szintén igennel szavaztak a felújításra
– vélekedett.
A főváros csak ezután hozta meg a határozatát a felújításról 2014. augusztus 25-én. Ellenkező esetben le kellett volna állítani a metrót. Ennek a közgyűlési határozatnak az előkészítését tartalmilag egyébként a BKK készítette el, és éppen Vitézy látta el a kézjegyével
– fogalmazott Tarlós. A felújítási tender alapját tehát a BKV szakvéleménye előzte meg, amely megállapította a várható költségeket, és ennek alapján jelent meg a kormányhatározat a felújításról, amit a Fővárosi Közgyűlés szavazása, majd határozata követett, amit Vitézy Dávid aláírt, ezután a BKV teljes felhatalmazást kapott a tenderre, így az orosz kivitelezőt is ők választották ki, sőt az igazgatóság egyhangúlag szavazta meg. Annak kapcsán, hogy Budapest akkori vezetése inkább az új szerelvények beszerzését preferálta, Tarlós felidézte, hogy 2014. január 10-én ennek kapcsán kiadott levelét Vitézy is ellenjegyezte.
Így nagyon jól tudta, hogy valótlanságot állít azzal, hogy én nem álltam volna ki az új szerelvények mellett, azonban valamit tenni kellett, mert a legrosszabb az lett volna, ha nem történik semmi
– jelentette ki a volt főpolgármester. A döntést követően pedig a pályázók közül az oroszokat egyhangúlag ellenszavazat és tartózkodás nélkül választották ki 2015 augusztusában. Tarlós István megjegyezte, hogy a főváros és a BKV közti megállapodásban azt is kikötötték, hogy a fővárost ebben az ügyben semmilyen pénzügyi, jogi felelősség nem terheli, hiszen a beruházás teljes egészében a BKV alá került. Azt pedig, hogy Vitézyt az orosz beruházók nyomására távolították volna el akkori tisztségéből, teljes mértékben “légből kapottnak” nevezte. Tarlós István ezután felvetette, hogy ha az LMP és jelöltje nagyon szeretne vizsgálódni ezekben a tíz évvel ezelőtti ügyekben, akkor figyelmükbe ajánlja a Vitézy ötlete alapján elindított, majd befuccsolt elektronikus jegyrendszer ügyét, ahol a kudarc okaként nemrégiben a szállítói alapszerződés felelősségét állapították meg.
Azt a projektet a BKK önállóan kötötte, a szerződést Dávid írta alá. Jelzem, hogy a metrók működnek, a jegyrendszer viszont nem
– fogalmazott Tarlós István.
Fotó: PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS