A National Review publicistája, David French szerint az Obama-adminisztráció tönkre tette a hagyományos amerikai állami iskolát, a hab a tortán pedig, hogy minap, az oktatási minisztérium által közzétett levélben körvonalazzák minden állami oktatási intézmény számára, miképpen építsék be a mindennapokba a jelenleg is zajló transzgender forradalom “eredményeit”. Az uniszex mosdó csak a kezdet volt…
TIHANYI RITA – PestiSrácok.hu
Miként az egyébként ügyvéd végzettségű publicista, David French a National Review hasábjain írja, a levél sokkal messzebb megy az uniszex mosdóknál: új beszédformát vezet be a tanárok és diákok számára egyaránt, megnyitja a lányok zuhanyzóját a fiúk előtt, kötelezi az iskolákat, hogy engedélyezzék a koedukált szobákat az ottalvós kirándulásokon, egynemű kollégiumokban is helyezzen el fiúkat a lányok között, és még a női sportcsapatokban is helyet kell kapniuk a transznemű fiúknak.
Ami még ezen is túlmegy, hogy az iskolának tilos bármilyen módon megbizonyosodni arról, hogy a lányok intézményeit használó fiúk tényleg transzneműek-e. Nem kérhetnek orvosi igazolást. Nem kérhetnek a kezelésekről információkat. Nem kérhetnek igazolást. Egyszerűen csak hinniük kell a fiúknak.
Mindezek ellenére – írja French – a levél nem csak a fentiek miatt fontos, hanem amit ténylegesen jelent: a szövetségi kormány képes felülírni a helyi irányítást, és ezt meg is teszi, ha erre van szüksége. Emiatt a politikai harcok egyre erősödnek, az iskoláknak pedig egyre kevesebb befolyásuk van a tananyagra, a tankönyvválasztásra, vagy éppen az iskolai szabályzatra. A háttérből folyamatosan irányítja őket a hatalom baloldali irányba, és azt ismételgeti:
Az iszlám békés. Az amerikai történelem a könyörtelen elnyomásról és intoleranciáról szól. A tudományos normák és az iskolai fegyelmezés nem számít annyira, mint a társadalmi és faji igazságszolgáltatás. Az ortodox keresztények bigottak.
Milyen lehetőségük marad így a szülőknek? – teszi fel a kérdést a szerző, majd meg is válaszolja: a legtöbbnek semmilyen, hiszen csak nagyon kevesen tehetik meg, hogy otthon oktatják gyermekeiket, vagy magániskolába íratják őket.
„A tét immár tisztán látszik: muszáj megjavítanunk az oktatási rendszert, vagy lassan, de biztosan, elveszítjük a kultúránkat.”
A National Review publicistája szerint a megoldás egy új modell létrehozása. Mint írja, Texashoz hasonlóan az államoknak el kellene gondolkodniuk a szövetségi támogatások teljeskörű visszautasításán. Ha más nem, legalább a charter iskoláknak (magyarul talán közösségi iskolának nevezhetnénk: bárki megalapíthatja, nincs tandíj, kapnak állami támogatást, de nem megfelelő teljesítmény esetén ezeket bármikor bezárhatják, tehát egy függetlenebb állami iskolát kell elképzelnünk – a szerk.) kéne mindentől függetlennek lenniük, továbbá teljesen ki kellene terjeszteni a ( úgynevezett) voucher rendszert: így minden családnak meglenne a lehetősége arra, hogy adóját olyan iskolára költse, amilyenre szeretné. A magánintézményeknek pedig több pénzt kellene fordítaniuk az iskoláztatásra, hiszen ösztöndíjakat bárki létrehozhat.
David French kiemelte, Amerika töredezett evangélikus közösségének óriási átcsoportosítható forrásai vannak, de hagyományosan nem mutat egységet a céljaikat illetően. „Nem elég beperelni az Obama-adminisztrációt, vagy tüntetni, vagy szavazni. Itt az ideje, hogy létrehozzunk és fenntartsunk egy kiváló, hozzáférhető, és teljesen független alternatívát az állami iskolákhoz képest. Ha nem tesszük, veszítünk. Ez ilyen egyszerű.”
Címlapfotó: medscape.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS