Ismét erős negyedévet zárt az infokommunikációs 4iG-csoport; a cég az első három negyedévben rekordösszegű árbevételt és EBITDA-t ért el, az adózott eredmény azonban mínusz 6,4 milliárd forint volt, az egy évvel korábbi mínusz 11,7 milliárd után. A bevételnövekedés motorja a Vodafone Magyarország, valamint a 2022 első fél évéig lezárt akvizíciókkal megszerzett vállalatok jelentős eredménynövekedése volt – közölte a cég az MTI-vel pénteken.
A csoport nettó árbevétele a harmadik negyedévben 155 milliárd forint volt, több mint duplája az egy évvel korábbinak. A pénzügyi és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) 52 milliárd forintot tett ki, 163 százalékkal nőtt egy év alatt. Az első három negyedévben elért 421,3 milliárd forintos nettó árbevétel 114 százalékkal nőtt, az időszaki konszolidált EBITDA 147,5 milliárd forintot tett ki, csaknem 180 százalékkal bővült, míg a működési cash-flow 101,5 milliárd forint volt. A cégcsoport vételár-allokációs hatásoktól megtisztított korrigált adózott eredménye 10,7 milliárd forint volt, amely 17,1 milliárd forinttal magasabb, mint az IFRS alapján kimutatott negatív adózott eredmény (–6,4 milliárd forint).
A vételár-allokáción kívül a csoport beszámolójában kimutatott tárgyidőszaki negatív adózott eredményt a kedvezőtlenül alakuló devizaárfolyamok, a felvásárlásokkal kapcsolatos értékcsökkenési leírás- és kamatráfordítások, illetve az extraprofitadó okozták. Azt írták: a 4iG-csoport jövőbeli növekedését a további üzleti és működési szinergiák kiaknázása, valamint a versenyképesség növelése érdekében indított átfogó transzformációs program megvalósítása is biztosítja. Ennek során élesen különválasztják az egyes üzletágakat, így a csoport távközlési vállalatait üzleti-kereskedelmi, valamint infrastruktúravállalatokká alakítják, majd a szétválasztott funkcióknak megfelelően integrálják működésüket. A strukturális szeparáció eredményeként a 4iG az elsők között lehet Európában, amely megvalósítja vezetékes távközlési infrastruktúrájának leválasztását, amely a csoport magyarországi és nyugat-balkáni leányvállalatait is érinti.
A 4iG igazgatósága a vállalatok strukturális szeparációjától 400 milliárd forintot meghaladó további cégérték-növekedést vár. A program kiemelt célja a távközlési infrastruktúra monetizálása
– írták.
A 4iG csoport a harmadik negyedévben is jelentős hangsúlyt fektetett a hazai és nemzetközi piacokon kialakított partnerségei megerősítésére. A magyar állammal kötött stratégiai megállapodás, illetve az ennek köszönhetően megvalósuló 150 milliárd forintos vezetékes- és mobilhálózat-fejlesztési program, továbbá a Telecom Egypttel megkezdett, nagykapacitású, tenger alatti optikai kábelrendszer kiépítésére vonatkozó együttműködés hosszútávon biztosíthatják a vállalatcsoport stratégiai pozícióit, valamint bevételeinek növelését
– áll a közleményben.
A budapesti székhelyű, magyar többségi tulajdonú 4iG Nyrt. Magyarország és a nyugat-balkáni régió vezető távközlési és IT-csoportja, több mint nyolcezer munkavállalót foglalkoztat. A 4iG részvényeit a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában jegyzik; a részvény csütörtökön 794 forinton zárt, árfolyama az elmúlt egy évben 611 forint minimumot és 880 forint maximumot ért el.
Fekete Péter, a 4iG csoport vezérigazgatója kiemelte, hogy a távközlési expanzió miatt ezúttal is nehéz összehasonlítani a 4iG eredményeit az egy évvel ezelőtti számadatokkal. A telekommunikációs üzletág súlya jelentősen megnőtt a cégcsoport teljesítményében, a harmadik negyedévben már a nettó árbevétel 90 százalékát és az EBITDA 97 százalékát adta ez a terület. A cégcsoport eredményessége kapcsán a vezérigazgató kiemelte: az év első 9 hónapjában a csoport 147,4 milliárd forintos EBITDA-t jelentett, ugyanakkor a csoport pro forma, egyszeri tételektől – extraprofitadó, vételár-allokációs, akvizíciós és restrukturálási költségek – megtisztított EBITDA-ja meghaladta a 155 milliárd forintot.
A harmadik negyedévben a 4iG csoport magyarországi leányvállalatai a telekommunikációs szegmensen belül jelentős bevételnövekedést mutattak, főként a Vodafone és a DIGI esetében a B2C és B2B mobil szegmensek, valamint a B2C vezetékes szolgáltatások teljesítményének köszönhetően. Az Invitech erős harmadik negyedéves eredményét az organikus növekedés hajtotta, amit hatékony értékesítési erőfeszítések, az új ügyfelek sikeres bevonása, a meglévő ügyfelek szolgáltatásainak bővítése és a szerződések meghosszabbítása alapozott meg. Az Antenna Hungária az év harmadik negyedében fő üzleti szegmenseiben, a távközlésben és a műsorszórásban tudott eredményein javítani. Az IT szegmens bevétele kismértékben csökkent az első háromnegyedévben az előző év azonos időszakához képest. Az EBITDA szintjén ugyanakkor ez a divízió is javított az előző évhez képest. A ONE Albania jelentős bevételnövekedést ért el, amelyet főként a mobil szegmens vezérelt, ahol a B2C előfizetéses szegmens vált a növekedés fő hajtóerejévé Albániában. Montenegróban a ONE Crna Gora az előfizetői bázis szilárd bővítésével és a várakozásokat meghaladó eszközértékesítésekkel javította eredményeit. A harmadik negyedévben a ONE Crna Gora stratégiai hangsúlyt fektetett a 5G mellett az LTE 700 hálózatok fejlesztésére.
Forrás: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS