Nagy nap a mai, kiderült ugyanis, hogy valamennyi értelme mégis van a liberálisok klímahisztijének. Az angol rockzenekar, a Coldplay bejelentette, hogy nem hajlandó turnézni mindaddig, amíg meg nem győződnek róla, hogy a külföldi fellépéseik nem hagynak karbonlábnyomot maguk után. A világ zeneszerető polgárai szempontjából nagy szerencse, hogy ez a kívánt formában megoldhatatlan.
Nem megyünk turnéra az új albumunkkal!
– tette meg a várva várt bejelentést Chris Martin, a Coldplay frontembere, aki joggal érezheti magát rosszul, mert ha minden pénzét feláldozná a klíma érdekében, akkor sem tudná helyretenni az elmúlt években a zenekar által okozott kárt. A Breitbart kiszámolta, hogy egy-egy koncert alkalmával mennyi pusztítás okozott a Coldplay. A lap a következőre jutott: 6 bébi jegesmedve, 8000 hal, egy kék bálna, egy koala, egy veszélyeztetett papagáj. Ezek után jogosan jelenthetjük ki, hogy nagy öröm mindenkinek, hogy a Coldplay ezentúl otthon marad, és nem okoz “kellemes” perceket a közönségének.
A Breitbart szerint a jó példát más zenekaroknak is követni kellene: ilyen lehetne a U2, Bruno Mars, vagy a The 1975, amelyek egyébként nemrég Greta Thunberggel közösen is felvettek egy számot, miközben egyébként csak novemberben nyolc különböző városban lépnek fel, ahová biztosan nem repülővel mennek. Ja, de. Ha mindez megvalósulna, akkor talán nem tekintenénk a globális klímahiszti zászlóshajójának számító Extinction Rebellion nevű mozgalomra rossz szemmel, hiszen végre a megfelelő helyekre juttatnák el a klímaváltozással kapcsolatos kiábrándító gondolataikat.
A környezetért és az éghajlatért legtöbbet aggódó demokrata elnökjelöltek Amerikában egyébként csak az elmúlt hónapokban 680 ezer dollárt költöttek el magánrepülőkre. Joe Biden, volt alelnök vezeti amúgy a listákat, aki összesen 924 ezer dollárért repkedett – írta meg a The Hill. Nemcsak az anyagiak, az egyéb számok is ijesztőek: egy ilyen út alkalmával egy átlagos Cessna Citation XLS típusú repülő 7 személy esetén 7 tonnányi károsanyagot bocsájt ki. Érdekes példa még az, hogy egy Párizs és London között félházzal repülő magángép egy utasra lebontva tízszer annyi károsanyagot bocsát ki, mint egy ugyanazon az útvonalon közlekedő menetrend szerinti járat. Az Economist által közölt kutatások szerint 2050-re a magángépek lesznek felelősek az amerikai károsanyag-kibocsátás 4 százalékáért (ez ma 0,9 százalék).
A héten klímaügyben történt még egy érdekesség: az Oxford Angol Szótár szerint a “klímavészhelyzet” lett a 2019-es év szava, amit 2018-hoz képest tízezer százalékkal (!) többször használtak.
Fotó: Getty Images
Facebook
Twitter
YouTube
RSS