Megengedhetetlen, hogy a repülőtereken az információhiány miatt kiszolgáltatott helyzetbe hozzák az utasokat – mondta a kormányszóvivő a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában.
Vitályos Eszter hozzátette: nem kapnak megfelelő tájékoztatást azok, akiknek a járata késik vagy azt törölték. Az információhiány és a repülőtéren felmerülő körülmények késztették arra a kormányt, hogy beavatkozásokat kérjen.
Elmondta, Orbán Viktor miniszterelnök utasította Nagy Márton gazdasági minisztert arra, hogy vegye fel a kapcsolatot a Budapest Airport és a Hungarocontrol Zrt.-vel. A Budapest Airport már gondoskodó helyeket, care zone-okat hozott létre, ahol komfortosabb körülmények, magasabb támlájú székek, fekvőhelyek, ivóvíz, raktár várja a várakozó utasokat, és bébiételekkel, törlőkendővel a kisgyerekesekre is gondolnak.
Úgy folytatta: a légitársaságoknak arra kell törekedniük, hogy minél jobb színvonalú szolgáltatást nyújtsanak. Szavai szerint,
Az utasok információhiánya abból is adódik, hogy akik a földi kiszolgálásban részt vesznek, nem a légitársaságok alkalmazottai, ezért nem akarják a felelősséget vállalni a késésekért. A miniszterelnök és a gazdasági miniszter azt kérte, ne forduljon elő, hogy magyar családok órákig állnak, és nem foglalkozik velük senki.
Beszélt arról is, hogy a légi járatok késésének több oka van: nyáron sűrűbbek a járatok, forgalmasabb a légtér, amelynek az orosz-ukrán háború is befolyásolja a forgalmát. Sok a járatkésés és -törlés Európa-szerte.
Vitályos Eszter igennel válaszolt arra a kérdésre, elvárható-e a légitársaságoktól, hogy tartsák a menetrendet, más esetben fizessenek kártérítést az utasoknak. Jelezte, több fogyasztóvédelmi eljárás van folyamatban légitársaságokkal szemben. A kormányszóvivő kitért arra is, hogy a gazdasági miniszter hétfőn egyeztet az üzemanyagárakról a Magyar Ásványolaj Szövetséggel és a Mol Zrt.-vel. Emlékeztetett: a szövetség és a kormány korábbi megállapodása szerint a régiós átlagárakat kell tartani Magyarországon, hozzátéve, megengedhetetlen, hogy magasabb árat kell fizessenek a magyarok, mint a régió országaiban élők.
Hangsúlyozta, a KSH minden pénteken közzéteszi a régiós átlagárakat, ehhez kell igazítaniuk az itthoni árakat a kereskedőknek. Volt februárban és áprilisban egy beszélgetés a Mollal és kereskedőkkel, most azt látják, hogy néhány forinttal magasabbak az árak – jelezte a kormányszóvivő.
Ha már volt megegyezés, és a kereskedők heteken keresztül hozzá tudták igazítani az itthoni árakat a régiós átlagárhoz, akkor kell lennie megoldásnak anélkül, hogy a kormánynak be kelljen avatkoznia
– jelentette ki.
Azt mondta, nem az adótartalom miatt magasak az üzemanyagárak, “sokkal inkább az árrésben, a kereskedők ügyeskedésében kell keresni az okokat”. Február és április között háborús üzemanyagárak voltak, ezt sikerült letörnie a kormánynak.
Vannak olyan járulékos költségek, amelyek “velünk maradnak, amíg a háború tart, ezért is az az érdekünk, hogy a háborúnak mielőbb legyen vége
– mondta Vitályos Eszter.
Durva: 39 órán keresztül várakoztak a reptéren az utasok a törökországi járat indulására
Mint ismert, az Utazómajom portálnak egy olvasó arról számolt be, hogy a pénteken délután 16:17-kor Budapesten landoló járat jobb hajtóművét a Lufthansa Technics kezdte szerelni, de este 10-ig nem sikerült megjavítani. A sikertelen próbálkozás után az utasok visszakapták a csomagot és hazaküldték őket azzal, hogy másnap reggel délelőtt 11:40-kor indul a gépük Törökországba. Másnap újra becsekkoltak a repülőtéren, de a gép továbbra sem szállt fel. A beszámoló szerint este már rendőrök próbálták nyugtatni az utasokat – írja a 24.hu.
Vasárnap 7 óra után sem sokkal elindult a gép
– teszi hozzá a Blikk. Az utasok közül volt, aki feladta a reményt, hogy idén a török tengerparton nyaral és hazament, azonban jelentős tömeg még adott egy utolsó esélyt az utazásnak. Azt is hozzátette, hogy utasok a közel 8 órás várakozás alatt 1 db 10 euró értékű kupont kaptak, amit a Sparban tudtak levásárolni.
Forrás: Origo, Blikk, 24.hu, fotó: MTI/Balog Zoltán
Facebook
Twitter
YouTube
RSS