Egy átszállásmentes közlekedési csomópontot lehetett volna létrehozni a Blaha Lujza téren, aminek előnyeit a Józsefváros és Kőbánya felé utazók különösen élvezhették volna – véli Vitézy Dávid közlekedési és város-mobilitási szakértő. Karácsonyék új terve ezt áthúzza. Továbbra is caplatni kell majd a 28-ashoz meg a 62-eshez. Cserébe ültetnek még fát.
Teljesen figyelmen kívül hagy a Blaha Lujza tér újratervezésével a főváros vezetése egy olyan alapvető várostervezési elgondolást, amely több tízezer ember napi gondját oldaná meg – erre Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója mutatott rá Facebook-bejegyzésében. A probléma az, hogy akik a metrótól, a Buda felől érkező buszoktól, vagy a 4-es villamostól tartanak Józsefvároson át Kőbánya felé (28-as, 37-es, 62-es villamos), azoknak állandóan gyalogolniuk kell a végállomásig, és természetesen ez fordított irányban is igaz. Azzal a tervezéssel, amely a Tarlós-korszakban kezdődött, ezt a problémát át lehetett volna hidalni, ráadásul kaput lehetett volna nyitni egy másik terv megvalósulása felé: a Rákóczi úti közlekedés kiépítéséhez Újpalota irányába. Úgy tűnik azonban, hogy Karácsony Gergely főpolgármester és csapata ezzel nem törődik. Eleve több, mint egy év csúszással látnak hozzá a Blaha Lujza tér átépítéséhez olyan új tervekkel, amelyekből ezek az észszerű megfontolások hiányoznak – írja a Magyar Nemzet.
A Blaha Lujza tér felújításának áttervezését semmilyen társadalmi vita és egyeztetés nem előzte meg, a kivitelezésre szóló tendert a BKK úgy írta ki, hogy az aktuális tervek még csak nem is nyilvánosak
– fogalmazott Facebook-posztjában Vitézy Dávid. A jelenleg ismerhető elképzelések szerint olcsóbb és fapadosabb lesz a kivitelezés, egy sor olyan projektelem kimarad, ami emelte volna ennek, a Budapest számára rendkívül fontos csomópontnak a színvonalát. Karácsonyék annyit azért megígértek, hogy ültetnek még fákat.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS