Zalaegerszeget is bekapcsolja a magyar autópálya-hálózatba az M76-os gyorsforgalmi út, amely nem a legdrágább autópálya lesz Magyarországon, hanem az eddigi legnehezebb domborzati viszonyok között megépülő, legkorszerűbb hazai gyorsforgalmi útszakasz – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) kedden.
Mint írták, a 31 kilométeres gyorsforgalmi úton harminckilenc híd és négy völgyhíd épül majd. A tárca tájékoztatása szerint a beruházásban a zalai vármegyeszékhely, valamint Keszthely négysávos kapcsolata mellett a sármelléki repülőtér bekötése, Fenékpuszta és Sármellék között pedig a 76-os főút fejlesztése is megvalósul, továbbá Nemesrádó területén az út üzemeltetési feladatait is ellátó korszerű üzemmérnökségi telepet is építenek.
Az épülő gyorsforgalmi út nemcsak egy, Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő szakasz, hanem egy úgynevezett “okos út” is
– hangsúlyozták, hozzátéve, hogy a beruházás kiemelkedik a többi magyarországi gyorsforgalmi út közül, tekintettel arra, hogy abba olyan elemek és innovatív megoldások kerülnek, amelyeknek üzemeltetési, baleseti tapasztalatait kielemezve azok felhasználhatóak lesznek a későbbi útfejlesztések megvalósítása során is. Beépítenek egy mozgatható terelőfal rendszert, a Rolling Barrier “görgős korlát” védelmi rendszert, a Blue System “drótkötélkorlát” rendszert, egy motoros alácsúszásgátló rendszert, a szemből történő útra hajtásra figyelmeztető rendszert, valamint okos világítást, napelemeket, valós idejű szenzorokat és automatikus jégmentesítést is. A beruházás keretében ezen kívül nagysebességű járműtesztelésre alkalmas, közel 11 kilométer hosszúságú, 26 méteres koronaszélességgel rendelkező, autópálya keresztmetszetű tesztszakasz is épül a ZalaZone Járműipari tesztpálya tesztigényeihez szükséges műszaki megoldások elvárásainak megfelelően.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Varga György
Logikus
2023-12-20 at 09:04
t
Akinek olyan csökkent az agykapacitása mint neked az gondolkodni nem tud csak kötekedni. Ugyanis a 40 km autópályában közel 40 híd és 4 völgyhíd épül. Tehát nemcsak maga a sztráda kerül ennyibe, hanem az egész terv összesen. Nem beszélve arról, hogy számos környékbeli utat is felfejlesztenek.
Miért nem gondolkozol mielőtt itt ontod az epét?
Orientál
2023-12-20 at 00:16
t2023-12-19 at 22:04 Emlékeztetlek hogy az mszp-s szdsz-es Gyurcsányodék a korrupt lopásaikat csődöt okozásaikat áthárították tehát átterhelték az önkormányzatokra és a számláikon jelentettétek meg a rengeteg együttes 1 000milliárdforintos lopásotokat na ezt aztán beépítettétek az önkormányzatok számlaösszegébe.
Orientál
2023-12-20 at 00:10
t2023-12-19 at 22:04 Mert te azt a szemétkedést akarod minden kilométer költségbe beépíteni amit a balliberális zöld Karácsonyodék városcsődöt okoztak élősködő parazitákként a budapestieknek ami mára több mint ötmilliárd forint adósságot jelent. Kassza üres csak banki adóság van.
Orientál
2023-12-19 at 20:25
De a balliberális zöld hazaáruló korrupt élősködő Gyurcsányék erre költendő milliárdjainkat is inkább az élősködő szélsőséges muszlim és egy9b gazdasági migránsaikra költenék azért mert ők lesznek a jövőbeni választóik.