Nem reflexből elhajítandó ötlet úgy applikálni a mába Shakespeare halhatatlan művét, a Rómeó és Júliát, hogy a két család közötti antagonisztikus ellentétet és ellenségeskedést a két főszereplő bőrszínével ábrázolják. Oké, kicsit bugyuta, egy kissé megalázóan didaktikus, de mivel a londoni West End közönsége alapvetően gazdag butákból áll, így nekik ugyanúgy jó lesz, mint Pistának. Csak még ez sem merült fel az alkotókban, csupán egy mesterséges antirasszista proklamációt árulnak pénzért.
Számtalan olyan kikényszerített, egyúttal kifejezetten drágán árusított antirasszista, jóemberkedő pózzal találkozhatunk mostanában, hogy nem nehéz felfedezni a cinikus üzleti számítást mögötte. Kellemetlen, ránézésre sem egészséges transz-paradicsommadarakkal dobják piacra a söröket, dagadt és rossz természetű nőkkel adnak el repülőjáratokat, autókat epilepsziás törpékkel kínálnak, szerelmi történeteket pedig az LMBTQ betűlevessel. Senki ne gondolja, hogy ezzel meg akarják szólítani az imént felsorolt, alulreprezentált csoportokat, mert az eladási mutatók eddig elfordultak tőlük, és így, hogy az aktuális terméket inkluzívabbá varázsoltak, hihetetlen növekedési lehetőségek nyíltak meg a cég előtt. Dehogy.
Az unalmasan hétköznapi hetero és fehér vásárlók figyelmére pályáznak, azzal a passzív-agresszív értékesítési technikával, hogy ha nem vásárolják meg a termékeiket, akkor kirekesztő, rasszista, homofób bunkók.
Senki nem szeretne rossz ember lenni. A legnagyobb inzultus pedig az, hogy alapvetően egészséges, kiteljesedett, rasszista és homofób indulatokat nyomokban sem tartalmazó emberekben keltenek szégyenérzetet és késztetik őket olyan cikkek megvásárlására, amire vagy nincs szükségük, vagy a versenytárs ajánlata jobb. De így, ha mást választanak, maguk igazolják a vádat, ők maguk festik a saját homlokukra a szégyen bélyegét, hiszen rassiszták, homofóbok, transzfóbok, nőellenesek és a többi.
Akik kitalálta, hogy Hollywood aktuális üdvöskéje, Tom Holland mellé Francesca Amewudah-Rivers-t igazolják Júliának, mindössze az járt a fejében, hogy így egyetlen bunkó sem mulaszthatja el a jegy megvásárlását, amennyiben nem akarja kirekesztő rasszistaként folytatni a társasági életét. Kötelező színdarab, kikerülhetetlen nyilvános vallomás egy jó ügy érdekében. Aki pedig pusztán tenne egy megjegyzést arra, hogy azért nem egy ronda nőt kellett volna választani Júliának, az inkább meg se szólaljon, hiszen a rasszizmus mellé odatapasztják a testszégyenítést is bűnként.
Aki nem akar elkövetővé válni, az fizessen!
Roppant feltűnő, hogy a szereposztással megegyező időben már jöttek a hírek, hogy a bunkók tiltakoznak Francesca Amewudah-Rivers bőrszíne miatt, mondván, fekete kishölgy nem játszhatja el Júliát. Mintha ez manapság annyira szokatlan lenne, hogy egy színdarab ekkora hőbörgést okoz. Annyira mindennapos a történelmi és világirodalmi karakterek feketére mázolása, hogy aki ad a lelki békéjére, már fel sem horgad rajta. Legyintenek, mint a progresszió összes idióta faszságára, amivel hetente előállnak, legyenek azok újabb és újabb személyes névmások és nevetséges identitások. Ha nem mellettünk üvölt a palesztin kendős, zöldre festett hajú, ápolatlan kishölgy, nem is foglalkozunk vele. Még egyszer: a kutyát nem érdekelte, semmilyen felháborodás nem volt, pusztán a londoni Duke of York színház gondolta úgy, érdemes ezt a kártyát is kijátszani, hogy ne csak egy sima, kortárs fost szenvedjenek végig a jegyeket megvásárló szerencsétlenek, hanem valami nagyobbnak, magának az antirasszista küzdelemnek legyenek a részesei.
A nagy dolgok meg többe kerülnek.
Az üzenet ennyi: a rasszista bunkók őrjöngenek, amiért Francesca Amewudah-Rivers személyesíti meg Júliát, ugye te nem vagy rasszista bunkó?!! Nem vagy? Akkor bizonyítsd be, vegyed meg az összes jegyet!
Felesleges is mondani, minden jegy elkelt. Az előadás mégis elmarad, csúszik a bemutató, amit a színház illetékesei technikai problémákkal magyaráztak. Semmi többet nem árultak el, de az eddigi gyakorlat alapján a technikai probléma mindössze annyi lehet, hogy a Netflixnek, akinek rengeteg pénzért értékesítették a „rasszisták által támadott előadás” ősbemutatóját, nem tudták ennyire hirtelen telepíteni a stábot.
GRab
2024-05-21 at 23:36
Kicsit ezuttal mellelott a szerzo. A jegyek ketto ora alatt elfogytak az osszes eloadas összes helyere, ugy, hogy a darabot harom honapon keresztul naponta jatsszak. Az uzleti modell nem a joemberkedes, nem a fekete szineszno, hanem Tom Holland leigazolasa volt, akit az interneten fellelheto kepek es videok tanusaga szerint naponta sikitozo, feher boru, heteroszexualis kislanyok tomege var a muveszbejaronal eloadas utan. Teljesen nyilvanvaloan miatta vettek meg a jegyeket rekordszamban, nem pedig az antirasszizmus miatt. Es az eloadast keszito Jamie Lloyd Companynak sem ez az elso olyan vallalkozasa, amikor egy darab foszerepere nemzetkozileg ismert hollywoodi sztart szerzodtetnek. Egyebkent egy modern kontosbe oltoztetett darabnal a fekete Juliaval pont hogy nincs semmi problema, teljesen tukrozi a valo eletet, Tom Holland kedvese maga is egy felig fekete lany (Zendaya). Ez inkabb egy kulturalisan is ertekes uzleti huzas, amivel egy klasszikust megismertetnek hollywoodi filmeken szocializalodott tomegekkel.
Gijutsushi
2024-05-19 at 17:50
Szerintem a rasszizmussal, homofobitással, transzfobitással (bármit is jelentsen ez utóbbi) nincs semmi baj, mert nem előítéleten, hanem tapasztalati tényeken alapul. Emiatt nem értem, hogyan lehet “bűntudatot” ébreszteni azokban a tömegekben, amelyek nem szállnak fel az idiotizmus szerelvényére. Egyáltalán nincs bűntudatom azért, mert megvetem pl. az alember Fekete Pákót, Conpics@ Wurst-ot, stb. Abszolút alapvető, hogy az embernek tetszik valaki/valami (imádja, szereti), közömbös, vagy nem tetszik (pl. utálja, rühelli). Erről szól a teljes világirodalom. Nem írhatják elő nekem, hogy mindenkit szeressek, aki visszataszítóan viselkedik, ocsmány a kinézete (nem a születési, hanem a tetoválás, bikakarika “piercing”, öltözködés, mosdatlanság, stb. miatt). Még azt sem kell szeretnem, sőt utálhatom is (pl. gyurcsány), aki tőlem eltérően gondolkodik. Mindezek a jogok mást is megilletnek. Lényeg, hogy senkinek nincs joga kényszeríteni, hogy mit gondoljak, és mit mondjak. Ez utóbbit már elvették tőlünk, mert az EU-ban nincs szólásszabadság. Majd ha az ilyen-olyan gyűlöletbeszéd meg amolyan “izé”-tagadás jogszabályokat eltörlik, akkor lesz demokrácia.
Talpra magyar!
2024-05-19 at 14:55
Hát igen a gigamilliárdos cégek azok akik még női tisztasági és egészségügy árút is csak nem fehér európaival hirdetnek ne hogy Európa végül Migránsunió legyen. eNNEK OKA HOGY a balliberális zöld internáci politika célja a vesszen az európai vele együtt az IQ szintje.
Ungarn über alles !
2024-05-19 at 14:04
alapból nem vagyok rasszista – de hamarosan totálisan azzá válok, mert a bugyi-gumitól kezdve a naptejig minden xart nigger/de legalábbis félvér korcsokkal nyomnak a képembe
csakafidesz
2024-05-19 at 13:46
Naprózsa 2024-05-19 at 07:43
Tudod kérlek az a baj, hogy aki szól, ha néger Hamlet megy fel a színpadra azt megbélyegzik. Hiába mondod el nekik, hogy a dán királyi család, különösen a középkor végén fehér bőrű volt, és ez nem rasszizmus, hanem a valóság. Ezek ugyanis pont a valósággal állnak hadilábon. Pl. azzal a triviális ténnyel, hogy csak két nem létezik..
csakafidesz
2024-05-19 at 13:42
Elég legyen már ebből a sok baromságból! Shakespeare idejében még nagyon kevés fekete ember élt Európában.
Cuki
2024-05-19 at 11:32
Ballib
tessék, hogy ne keress hiába, remélem megfelel mind a bal, mind a libsi oldaladnak:
Az Úr érkezése
Mikor elhagytak,
Mikor a lelkem roskadozva vittem,
Csöndesen és váratlanul
Átölelt az Isten.
Nem harsonával,
Hanem jött néma, igaz öleléssel,
Nem jött szép, tüzes nappalon,
De háborus éjjel.
És megvakultak
Hiú szemeim. Meghalt ifjuságom,
De őt, a fényest, nagyszerűt,
Mindörökre látom.
Cuki
2024-05-19 at 11:30
Ballib 2024-05-19 at 08:27
te itt keresel pünkösdi üzenetet?
👏👏👏👏
Római jogász
2024-05-19 at 11:10
A “””modern””” (magyarán vérliberális-degenerált-kretén) színházi művész értelmiség(???) szerint mindent és bármit meg lehet csinálni a színpadon.
Egyszer az egyik darabban – már jó pár évvel ezelőtt, amikor ez az irányzat még csak nyiladozta ezt a mai bűz-, és szörnyvirágot -, Básti Juli színésznőnek közönség előtt a színpadon kellett volna élő adásban vizelnie.
A színésznő – bárhogy erőlködött – nem tudta megtenni.
Csak ebben lehet reménykedni, hogy az emberi lélek legmélyén mégis ott van elpusztíthatatlanul valami normalitás.
Pepe
2024-05-19 at 11:02
Nincs min csodálkozni. A nigger “Kis hableány” után ez már várható volt. De mint tudjuk bizonyos körök szerint Jézus Krisztus is fekete volt.
Most már szabad az út a fekete bőrű “Hamlet”, a fekete “Lear Király”, vagy akár a fekete “Macbeth” előtt is.
Kíváncsian várom, hogy Hollywood mikor csinál “Hófehérkéből” “Koromfeketécskét”. Csak idő kérdése.
Nemcsak üzleti modell
2024-05-19 at 10:27
Nagyon jól írja le szerintem Ambrózy, hogy ez egy üzleti modell: ez egy pszichológia terror, amely kényszeríti az embereket, hogy ezeket a termékeket vásárolja. De ennél sokkal rosszabb, hogy ez egyben politikai terror is: az embereket a nyugaton ilyen módon uszítanak háborúra, világháborúra is minden olyan ország ellen,amely ezeket az iszonyatokat, mint az LMBKAK terror stb. nem támogatja. Míg a vásárlási terror ellen azért lehet védekezni, a politikai-háborús terror ellen nem, ahogy látjuk: csak Magyarország ellen olyan iszonyatos háború folyik, amihez képest Sztálinék, Rákosiék és Kádárék idelológiája óvodás amatőr próbálkozás volt.
gyozo2018
2024-05-19 at 10:00
Ballib
2024-05-19 at 08:27
Korlátoltaknak fejtörés, liberáltaknak
megfejthetetlen.:-D
Nektek már ezzel a fogyatékossággal kell leélnetek
az életeteket. “Szögény”-monda volt Matula bácsi.
apro_marosan_petergabor
2024-05-19 at 09:21
A történelemhamisítás, darabok ilyen szellemű átírása, összemosás, a megbotránkoztatás, a genderezés a talajtalanná vált libero-bolsevik pártok esszenciája. E nélkül nem lenne ideológiai táplálékuk, a kutya sem figyelne rájuk. Életelemük a káosz, az anarchia.
Ezt az igényt kiszolgálja a hozzájuk csapódott másodosztályú szkénés csapat – persze jó pénzért. Mivel önálló gondolataik, elképzeléseik niincsenek és ehhez nem kell tehetség ezt csinálják.
Persze emögött komoly üzeleti érdekek húzódnak meg, hiszen így hízhat a szűk pénzügyi elit pénztárcája a legjobban, legnagyobb biztonságban, ha látszólag baloldali, valójában ÁLBALOLDALI politikát finanszíroznak – kőkemény rabló kapitalisták és a valójában ősidők óta abovo keresztényellenes judeokrácia.
De előbb-utóbb ez vissza fog ütni, az iszlám és az európába áramló fekete özön (amely szintén túlnyomórészt iszlám) a kereszténység felzabálásával együtt a zsidók elől is el fogja szívni a levegőt, s utána nem lesz hová meneküllni (most Franciaországból Izraelbe meneülnek, Izraellből Magyarországra – de meddig tehetik ezt meg?). Gőthe bűvészinasának seprűje – a gender, az LMBTQ, a woke, a cancel) elszabadul, önálló életet él -majd a stabil alapokon álló iszlám ezt kimossa, eltünteti és helyére lép, megszűnik az európai kultúra,a népesség átalakul, elindulunk a lejtőn visszafelé…
gyozo2018
2024-05-19 at 08:43
“Akik kitalálták, hogy (…) az járt a fejében”
A fejükben. Számban, személyben egyeztetés. Nagyon gyakori hiba.
/
Mélyen egyetértve a szerző gondolataival, véleményével, hadd hozzak egy klasszikus ellenpéldát: olyan példát, ami klasszikus ugyan, fekete ugyan, de katarzist váltott ki ( érdekessége, hogy a filmmel egy új táncstílust hozott be, a bossa novát). Filmtörténeti kuriózum: nem a bőrszínnel akart provokálni, hanem egy másik kultúrába emelte át Orfeusz és Euridiké történetét.
/
A film 1959-ben készült. És nem! Nem azért, hogy a fehérekben bűntudatot keltsen, szégyenérzetet váltson ki (mert MIÉRT IS?), nem azért, hogy a fehéret szembeállítsa a feketével. Pedig benne van a fekete -fehér ellentét: az ÉLET és a HALÁL kontextusában.
/
Hanem többek között azért is, hogy a fehér, európai (!) több ezer éves mitológiai történetet (bármelyiket) az ő kultúrájukba átemelve felismerhessék önmagukat is.
/
Mindnekinek ajánlom, aki még nem találkozott vele:
Fekete Orfeusz – r. Marcel Camus (1959)
Ballib
2024-05-19 at 08:27
Köszönjük ezt a kedves pünkösdi üzenetet.
bl
2024-05-19 at 08:24
Tulajdonképpen az előző mondatommal elmondtam azt is, hogy a baloldalnak miért van mindig közepe, a jobboldalnak meg széle.
(Tetszőleges baloldali szélsőség mellett megjelenik egy még szélsőségesebb baloldali, a jobboldal meg védekezik, így halad minden egyre szélsőségesebb irányba a teljes megsemmisülésig. Néhány év vagy évtized múlva valóban ciki lesz Shakespeare darabjait előadni.)
Nem kellene védekezni, hanem ki kellene lépni és szembe kellene szállni az őrületekkel, hiszen a pusztulás teljesen biztos így is úgy is.
bl
2024-05-19 at 08:11
Shakespeare egy halott fehér csávó, nem kell foglalkozni vele, nem értem, hogy miért játsszák még darabjait.
Naprózsa
2024-05-19 at 07:43
Azért azt is megnézném, hogy ezek után hány normális ember nem nézi meg még két fiatal fehér színésszel se többé Shakespeare e remekét. Van egy idő, amikor az elmebaj terrorja olyan szintet ér el, hogy csakazért sem fogják ezeket az aljas, sunyi számító trükköket tolerálni a megtámadott normalitás, és a buzikólát, néger Bolejn Annát…stb. árusító idióták termékei a nyakukon maradnak.
Mifelénk már olyan cégek termékét melyek terrorizálva “jóemberkednek” juszt se vesszük meg.