Pesti Srácok

Drónok harca, vagy tényleg jó a Muse Drones című lemeze? (Albumkritika)

A Muse három évvel a vérszegény The 2nd Law, hat évvel a közepes The Resistance és kilenc esztendővel a briliáns Black Holes and Revelations után ismét megmutatta, hogy van létjogosultsága az akrobatikus rockból, bombasztikus glamből, operafétisből és egy csipetnyi Depeche Mode-ból pancsolt popjának.

PZL - nullahategy

dronesA Drones című 2015-ös Muse album a Black Holes… óta a legjobb dolog, ami a zenekarral történt. A lemez, ahogy a tagok előzetesen ígérték, nyers, rockos alapokra épülő, tipikus Muse produkció lett. Belamy vastag, testes gitársoundja, és a rommá torzított basszus talán a 18 éves formáció legkeményebb énjét mutatja meg, néha azt is gondolhatnánk, hogy egy-egy Marilyn Manson-dalt hallunk.

PestiSracok facebook image

A Drones nem nevezhető előrelépésnek a Muse életműben, hiszen az összes manírt használatba vették, amivel az elmúlt években kísérleteztek, de arra mindenképpen jó, hogy megtépázott nimbuszukat helyreállítsa, hogy újra megtöltsék a stadionokat, és megmutassák: a stadion-rockra és a tömegpszichózisra éppúgy szükség van, ahogy szükség volt mondjuk a hetvenes években.

A Muse valójában a rock legnagyobb klisséit variálja, de mivel virtuóz módon teszi, és hozzágondol még egy konceptalbum-féle víziót a társadalmi agymosásról, a végső ellenállásról, a drónokról, azt gondolhatjuk, hogy egy végiggondolt kreatív mutatványról van szó. És hát arról van szó. Az album kellemes ajánlat.

Persze, koherens, kompakt az egész, ezért a nagy vízió mellett szinte elsikkad az, hogy a teleklimpírozott zongorával lekísért nyers gitározást (vö: Mercy című számmal) még egy szimfonikus metálbandától kikérnénk magunknak. Belamy azt mondja, hogy „az album megmutatja az ember útját a rendszer által irányított drónná válás folyamatán keresztül egészen a zsarnokoktól való végleges elszakadásig.” Könnyen lehet, hogy ebből két év múlva valaki rockoperát készít a londoni Broadway-re.

Az album tele van bombasztikus slágerekkel, olyanokkal, mint a Dead Inside, Psycho, Mercy, Reapers, The Handler… És ebben az a truváj, hogy a rádióslágerek egymás után jönnek a lemezen. A western hangulatú Globalist pedig arcátlan nyúlása a Knights of Cydoniának, szóval fogjuk fel önidézésnek, ami visszahozza a régi reflexeinket... És mi, mint egy drón, amit a szórakoztatóipar moguljai irányítanak, megyünk a lemezboltba, és megvesszük az albumot...

Muse

Drones

Warner

12 szám 50 perc

Ajánljuk még

NoÁr VS Vasvári vita, vagy miért van lincshangulatban az ország? - Libz of TikTok Hungary

Libz'z of TikTok június 5.
Molnár Áron, még mielőtt ismét megszedné magát az RTL embereket kizsákmányoló “tehetségkutatójából” ismét hergelt egyet. Ezúttal az egykori “luxusfeleség”, ma pedig szintén luxusban élő többgyermekes édesanyára/influenszerre, Vasvári Vivienre uszította lincshangulatban lévő követőit. Vivien “bűne” annyi volt ebben az esetben, hogy arra buzdította milliós követőtáborát, vegyenek részt ők is a véleménynyilvánító szavazáson. A műsorunkban ezen eset kapcsán beszéltünk arról, hogy meddig megy még el a magyar társadalom egy része, a jobboldali, vagy jobboldalisággal vádolt gazdagok ellen elkövetett, egyelőre csak verbális erőszakban. Az adásban ennek kapcsán felmerült az is, hogy tapasztalataink szerint a “pusztuljanak a gazdagok” címszavú lincshangulatra azok a Z-generációsok is rendkívül fogékonyak, akik egyébként eltartják az online tartalomgyártó influenszereket.