Ha a csend beszélni tudna – Diana Krall Turn Up The Quiet című albumáról
Minden új Diana Krall album ajándék, amit óvatosan, finoman nyitunk ki, tele izgalommal, pedig tudjuk, hogy mire számítsunk, mégis minden alkalommal meglepődünk, mint a jó feleség, aki kicsit rájátszik a csodálkozásra, amikor ismét kap egy új selyemhálóinget, zsebébe csomagolva egy combfix-szel. Hölgyeim és uraim, megjelent Diana Krall új lemeze, a Turn Up The Quiet!
PZL – 061.hu
Szóval, meglepődünk, meg nem is, de alapvetően inkább örülünk a megbízható minőségnek, az otthonosságnak, az intimitásnak és bizalmat ébresztő profizmusnak. Nem várunk semmi olyat, ami megzavarná az esték rutinját, ha csak azt nem, hogy a nő nemcsak az új selyemhálóinget veszi fel, de a combfixet is, és persze behoz egy pohár bort is. Ehhez a kulisszához elmaradhatatlan a középosztály nyugalmát illusztráló Diana Krall, akinek tizenharmadik stúdióalbumán visszatér a hagyományos jazzhez, és három különböző felállású zenekarral játszik együtt.

Már csak ezért is tűnik Turn Up The Quiet az egyik legváltozatosabb Krall-albumnak, amelyen a művésznő nemcsak zongorán, hanem egy másik hangszerértékű tárgyon, a patikamérlegen is játszik, hiszen hoznia kell a milliós eladásokat, meg kell találnia azokat a dalokat, amelyek sokak számára az egyetlen kapcsolat lesz a jazz világához, így óriási a felelősség rajta, de mégis szokás szerint nyugodt, elegáns, professzionális, mind a hangszerelésben, mind az előadásban, minden lekerekített, bársonyos, puha, mégis öntörvényű, és érvényes a megszólalás.
Persze, hiába építették one man show-ra a produkciót, nem feledkezhetünk el Grammy-díjas producerről, Tommy LiPumáról, és Christian McBride-ról és John Clayton Jr-ról (bass), Russell Malone-ról és Marc Ribot-ról (gitár), Stuart Duncan-ről (hegedű) és Jeff Hamiltonról (dob). Izgalmasan építkeznek a dalok, mindent beleng Krall pozitív melankóliája, ha létezik ilyen egyáltalán, és tényleg változatos a hangszerelés, jócskán teret adva a gitárnak a basszusnak is, miközben a hallgató egyszerre érezheti magát a hálószobájában és egy éjszakai bárban, miközben a L-O-V-E című évődést hallgatja. És még azzal sem kell foglalkozni, hogy jutunk haza, hiszen otthon vagyunk, a selyempuha jazz világában.
Diana Krall
Turm Up The Quit
Universal
11 szám 50 perc
Fotó: Universal