Pesti Srácok

Kívánságműsor sztereóban – A The Cars Moving In Stereo: The Best Of The Cars című dupla vinyl lemezéről

A The Cars Moving In Stereo: The Best Of The Cars című albuma olyan, mint amikor az autós kártyákból kiválasztjuk a legnagyobb lóerővel és sebességgel rendelkező kocsikat, azaz itt van egy hívogatóan pazar kollekció a zenekar legnagyobb slágereiből. Szóval, mindenki győztes lesz a futam végén.

PZL – 061.hu

Aki már ott fennakadt, hogy miért foglalkozunk a The Cars-szal, annak eláruljuk: azért, mert az 1976-ban Massachusettsben alakult new wave formáció nemcsak a globális újhullámra gyakorolt felmérhetetlenül nagy hatást, de az euro-popra is. Nemcsak az NSZK-beli producerek számára volt irányadó az a bizonyos pop new wave-es hangkép, de Moroder-féle sound-dal házasítva megtaláljuk a The Cars szellemét Kim Wilde-ban Nenában, sőt még Falcóban is. És a magyar Prognózisban és a korai Exoticban is – a 24/24 például egész ügyes kis The Cars-féle parafrázis. A The Cars Moving In Stereo: The Best Of pedig igazán reprezentatív slágerkoktél, egy olyan kreatív albumborítóval, ami az ezredforduló utáni popművészet egyik legizgalmasabb gesztusa.

PestiSracok facebook image

Megidézi a nyolcvanas évek eleji videórobbanást, amihez a televíziók monoszkópjának színeit és arculatát használták fel, olyan ízlésesen, hogy többet mond ez a cover a nyolcvanas évekről, mint mondjuk az egyik csúcsmű, az 1984-es Heartbeat City borítója. És ha már megemlítettük ezt az albumot, egyetlen kritikai észrevételt mindenképp teszünk ezen a ponton, hiszen a válogatásról lehagyták a zenekar egyik csúcsművét, a Hello Againt, amely a kései new wave történetének egyik legnagyobb slágere. A lemezzel ennek ellenére sincs probléma, hiszen jól súlyozott munkáról van szó, egyszerűen a The Carsnak annyi a slágere, hogy mind nem fért el egy dupla lemezre sem, viszont mivel a zenekarnak többé-kevésbé egységes zenei világban alkotott, így izgalmas ez a dallista ajánlat is, érdekes megfigyelni, hogyan lépnek reakcióba, hogyan találnak kapcsolódásokat olyan dalokat, amelyeket 4-5 év is elválaszt egymástól.

A new wave-bőla power-pop felé tendáló, a nyolcvanas évek hangzását alapvetően meghatározó daloskönyvből nem hiányozhat a pop new wave diszkós vallomása, a You Might Think, de ott van a szintén a Heartbeat Cityről idemásolt Drive is, amely a Reagen-korszak videó-diszkónak egyik legtipikusabb lassú száma volt, de itt a 1981-es album címadó felvétele, a Shake it Up is. Egy biztos: a hidegháborús pszichózisban szenvedő nyolcvanas évek elejét a The Cars rázta fel különleges koktélos palackjában, amit pont a Shake it Up borítójáról és a hozzá rendelt klipből ismerhettünk meg.

https://www.youtube.com/watch?v=3dOx510kyOs&list=OLAK5uy_nYa0dY8JkNghWO3w6BAbwmGLYm7i0-lec&index=4

Ajánljuk még

Egy nőnek sosem lehet igaza? Hol vagytok, libsik, hol vagytok, nőjogi aktivisták?

Karanténvlog 2024 szeptember 26.
Úgy látszik, hogy Magyar Péter mindig ugyanabba a folyóba lép bele. Egyszerűen nem talál magának olyan nőt, aki képes lenne udvariasan, csöndben, netán elnézést kérve elviselni a megalázást, fenyegetést és lelki terrort. Hihetetlen világot élünk, és nyilvánvaló, hogy amikor egyre többen teszik ezt szóvá a nemzet csodaszarvasának, akkor egyértelmű a válasz: ez a Fidesz műve. Gondoljunk csak bele, Varga Juditnak és Vogel Evelinnek is tollba mondták a Karmelitában, hogy mit kell mondani, ők pedig simán vállalták, eközben pedig Magyar Péter szektás hívei mindezt el is hiszik. Teljesen életszerű, ahogyan Varga majd Vogel is elmondta ország-világ előtt, hogy bántalmazó, pszichotikus kapcsolatban élt Magyarral, csak azért, mert nekik ezt megírták, sőt Vogelt le is fizették a zsebmessiás szerint. A Karanténvlogban a felmerülő kételyeket beszéltük ki, hiszen Varga Judit és Vogel Evelin egyáltalán nem összehasonlítható két személyiség, mégis, egy dologban összeér, amit mondtak: ez pedig Magyar Péter félelmetes igazi énje.