Pesti Srácok

Napozz holddal – A Coldplay Everyday Life című új albumáról

Megjelent a Coldplay új lemeze, ami önmagában nem is lenne szenzáció, hiszen jórészt üzembiztosan követte eddig is egyik albumuk a másikat, de az, hogy a 2019-es Everyday Life nem a globális pop igézetében fogant, hanem a zenekar visszatért az első három lemez progresszívebb irányához, nos ez már sajtóhír. Szóval, a lehető legjobb dolog, ami történhetett az egyre színesebb díszletek, és egyre tarkább füstgránátok és világító neon-karpereceket viselő zenekarral.

PZL – 061.hu

És a milliárdos mosolyú énekesnőkkel való kollaborációkról már nem is beszélve – vesd össze az A Head Full Of Dreams propaganda diszkófunkjával. De most a zenekar most úgy érezte, hogy már vannak akkora sztárok, hogy megengedhetik maguknak, hogy a kedvtelésüknek éljenek, azaz valódi zenét alkossanak, olyan zavarba ejtően nagyszerű felvételeket, mint amilyen például a Trouble In Town, ami a zenekar történetének az egyik magaslati pontja. Bámulatos, ahogy egy potenciális slágert bevisznek a kísérleti atmoszférák erdejébe, ahogy az sem mindennapi, amit az album talán legjobb felvétele, a Arabesque (aminek fő motívuma a zenekar afféle jingle-je is lehet) hirtelen átmodulál egy másfél perces jazz-es impróba.

PestiSracok facebook image

Persze, klasszikus, a legutóbb lemezek slágervilágát idéző számok is szerepelnek a lemezen, ott van, például a Orphans, amely beidézi a Rollings Stones Sympathy For The Deviljét is, de például a Daddy című számmal visszatértek az első két lemez puritán hangszerelésű, zongorára komponált világához. Ha hibalistát szeretnénk írni, akkor kezdjük azzal. hogy túl sok a közjáték-értékű atmoszféra, töltelék, amilyen például a BrokEn című gospell is, vagy a tábortüzes-gitározós kis semmiség, a WOTW / POTP, vagy a When I Need A Friend című kórusmű. Nem beszéltünk még arról, hogy milyen parádés lett az album artworkje, a száz évvel ezelőtti képeslapok világát idéző cover a Nap és a Hold motívummal.

https://www.youtube.com/watch?v=O-biyaFYszk

Erre persze koncept is épült (az első korong a Sunrise, második Sunset címet viseli), arról a kedves gerilla kampányról nem beszélve, hogy az album számlistáját a North Wales Daily Post napilap apróhirdetései között helyezték el, aztán lebarnított képeslapokat postáztak a rajongóknak, amik természetesen üzenetet is tartalmaztak (Reméljük, jól megy a sorotok, bárhol is legyetek, az elmúlt uszkve 100 évben mi az Everyday Life-on dolgoztunk.) Magukat The Wedding Band Orchestrának hívják, ami viszont a Beatles Sergent Peppers-ére utaló szerepjátéklíra, szóval, ha az elmúlt száz évben nem is ment mindig jól a sorunk, ha ilyen lemezeket kapunk, minden elviselhetőbb.

Coldplay
Everyday Life
Warner
16 szám 70 perc

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.