Tavaly októberben a bruttó átlagkereset 365 100 forint volt, 11,6 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. A közfoglalkoztatottak nélkül számolva 11,2 százalékkal, 375 300 forintra nőtt a bruttó átlagkereset. A nettó átlagkereset kedvezmények nélkül 242 800, a kedvezményeket is figyelembe véve 250 200 forintot ért el, 11,7 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest – jelentette hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az októberi 2,9 százalékos inflációval számolva az októberi reálkeresetek 8,5 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál. A vállalkozásoknál 11,5 százalékkal 378 ezer forintra nőttek a bruttó átlagkeresetek tavaly októberre, a költségvetési szektorban – közfoglalkoztatottak nélkül számolva – 10,7 százalékos növekedéssel 374 ezer forint volt a bruttó átlagkereset. A feldolgozóiparban 12,4, az építőiparban 12,7 százalékos volt az átlagkeresetek éves emelkedése, ezzel 338 600, illetve 291 ezer forintot ért el. A pénzügyi, biztosítási szektorban 12,9 százalékos emelkedéssel 662 ezer forint közelébe emelkedtek a bruttó keresetek, az idegenforgalomban (szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás) 239 ezer forint volt az átlagkereset, 11,4 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A közigazgatás, védelem, kötelező társadalombiztosítás területén alkalmazottak keresete 17,0 százalékkal nőtt egy év alatt és 444 600 forint volt, a humán egészségügyben 365 600 forint volt az októberi átlag, 10,9 százalékkal több az egy évvel korábbinál, míg az oktatásban 4,4 százalékos bruttó béremelkedést mért a KSH, amivel átlépte a 333 ezer forintot. A múlt év első tíz hónapjában a teljes munkaidőben alkalmazásban állók nemzetgazdasági szintű átlagos bruttó keresete – a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozásoknál, a költségvetési intézményeknél és a foglalkoztatás szempontjából jelentős nonprofit szervezeteknél – 360 400, közfoglalkoztatottak nélkül számolva 370 500 forintot ért el, ami 10,9, illetve 10,0 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
Döme
2020-02-07 at 09:34
A fenti két kommentelő bizonyára még aktív dolgozó, és az átlagfizetésnél jóval magasabb fizetést visznek haza. S még azt is megreszkírozom, hogy a szülei sem nyugdíjasok. Sőt! – minden bántószándék nélkül: a számokkal is hadilábon állnak. Miért gondolom? Néhány számadat aránypárba állítva (anélkül, hogy a hvg-től irányított provokátornak kellene érezni magam!):
2,8 % ill. 3,5 % : 18 % + 20% = 38 %
Ezt azért nem nevezném sîkernek a nyugdíjak vonatkozásában. Egy átlag nyugdíjas emelésként kézhez kap mondjuk durván: 6534.- forintot, addig az aktív dolgozó akár annak tízszeresét is (60 ezer forintot) vagy esetleg többet is megkap fizetésemelés címen. Pedig mindenki a piacról él. S ezt nem provokátorkent mondom, csak úgy szerényen jegyzem meg, mert igazságtalannak érzem, hogy lassan az átlagnyugdíjast is a “parton” hagynak. Végül muszály kimondanom: “érted haragszom, nem ellenedre”.
Sukár a csávó
2020-01-13 at 11:06
Virítsd a lovét!
ed4go
2020-01-10 at 10:16
Naprózsa mindíg a szivemből beszél és IGAZAT !!! Annyit tennék hozzá, hogy a nyugdíj biztosítókat amelyek a nagyfülű világban biztos fedezetet tudtak nyújtani a biztosítottjaiknak a kommunisták megdézsmálták, Orbánék pedig végleg megszüntették. Matolcsi uram közgazdasági tétele szerint a nyugdíjak komoly és ellenőrizhető finanszírozási fedezetet nyújtanának a bankok mellett a gazdaság fejlesztéséhez, és a megfelelő életszíínvonalat a nyugdíjasoknak. Mindezt most az állami büdzsé nyeli le ugyanígy csak a nyugdíj járulékot fizetők ebből semmi hasznot nem kapnak sem a nyugdíjasok csak azt a bizonyos sovány %-ot. A kormánynak a szemvényvesztési játékát abba kellene hagyni, és ahogyan a Naprózsa is írta meg kell becsülni az időseket mart közvetve a családokon keresztül jelentős a szerepük. Meg kell szüntetni a milliárdok osztogatását arra nem méltó szervezeteknek !
Összefoglalva: A PS kommentelőinek össze kellene fogni és a PS-en keresztül peticiót küldeni a kormány illetékeseinek, hogyy végre meglássák és érzékeljék a valóságot, a nyugdíjasokkal kapcsolatos rizikó a választások esetén, amennyiben ennek közvetítésére a PS hajlandó.
Kinga
2020-02-07 at 12:26
Néhány adalék, hogy megvilágosodjunk. Volt/van az ún. kötelező nyugdíjbiztosítás, amit meg időben megszüntetett a kormány. Anno én is megszüntettem, mert a szamlakivonatok alapján úr ítéltem meg, hogy a biztosító rosszul sáfárkodik a pénzemmel. Felháborodásukat reagálva rákérdeztem, hogy mennyire számíthatok a befizette összeg alapján, ha nyugdíjba megyek, – most fogodzkodjon meg!-, 600.- forintot/hó. (10 éven keresztül, havi 10 ezer forint befizetés mellett.) Ezt azért nem nevezném gondolkodásnak. ARRA a felvetésére, hogy a nyugdíjjárulékot befizetők semmi hasznot nem kapnak, nemis, csak majd amikor esedékes lesz, azaz, amikor nyugdíjba mennek. Azzal viszont egyet kell értenem, hogy most már valóban soványnak mondható csak az infláció alapján emelni a nyugdíjakat.
Kell megoldást találni, ha nyerni akarunk 2022-ben. Persze azzal is tisztában kell lennünk, hogy bármennyit is emelne a kormány mindig lennének olyanok, akik akkor is a baloldalra szavaznának. Lelkük rajta!
S azzal is számolni kell, hogy meg nem született olyan rendelkezés, ami mindenkinek tetszik. S mivel egy meglehetősen összetett dologról van szó, olyan döntést kell hozni, ami időálló. Ami nemcsak a kisnyugdíjasok problémáira reflektál, de megoldást talál a jelenlegi nyugdíjak és a rendszerváltás előtt és néhány évvel későbbi nyugdíjak közötti látványos különbség feloldására. Ez komoly szakmai kérdés. Javaslattal viszont élhetünk. De semmiesetre se döljünk be a ballibsik igéreteinek, ugyanis a “kibicnek semmi sem drága!”
Kinga
2020-02-07 at 16:19
A technika ördöge miatt javítva: “Néhány adalék, hogy megvilágosodjunk. Volt/van az ún. kötelező nyugdíjbiztosítás, amit még időben megszüntetett a kormány. Anno én is megszüntettem, mert a számlakivonatok alapján úgy téltem meg, hogy a biztosító rosszul sáfárkodik a pénzemmel. Felháborodásukra reagálva rákérdeztem, hogy mennyire számíthatok a befizetett összeg alapján, ha nyugdíjba megyek, – most fogódzkodjon meg!-, 600.- forint/hó (10 éven keresztül, havi 10 ezer forint befizetés mellett). Ezt azért nem nevezném gondoskodásnak. ARRA a felvetésére, hogy a nyugdíjjárulékot befizetők semmi hasznot nem kapnak, nemis, csak majd amikor esedékes lesz, azaz, amikor nyugdíjba mennek. Azzal viszont egyet kell értenem, hogy most már valóban soványnak mondható csak az infláció alapján emelni a nyugdíjakat.
Kell megoldást találni, ha nyerni akarunk 2022-ben. Persze azzal is tisztában kell lennünk, hogy bármennyit is emelne a kormány mindig lennének olyanok, akik akkor is a baloldalra szavaznának.
Lelkük rajta!
S azzal is számolni kell, hogy még nem született olyan rendelkezés, ami mindenkinek tetszik. S mivel egy meglehetősen összetett dologról van szó, olyan döntést kell hozni, ami időálló. Ami nemcsak a kisnyugdíjasok problémáira reflektál, de megoldást talál a jelenlegi nyugdíjak és a rendszerváltás előtt és néhány évvel későbbi nyugdíjak közötti látványos különbség feloldására. Ez komoly szakmai kérdés. Javaslattal viszont élhetünk. De semmiesetre se döljünk be a ballibsik igéreteinek, ugyanis a “kibicnek semmi sem drága”.
Naprózsa
2020-01-10 at 04:38
Helyezzük új alapokra ezt a “A nyugdíjasok nem fizették meg nyugdíjjárulékkal azt amit ma kapnak nyugdíjként” – szemenszedett hazugságot:
MEGTERMELTÜK.
Az átkosban és a gengszterváltás óta se kaptuk meg soha a munkánk valódi ellenértékét. Az átkosban azért, mert a felépített gyárak, hidak, közművek, lakótelepek mind állami vagyonnak számítottak és a vezetők nem is tagadták, hogy mi a közösbe tesszük a munkát, de annak hasznából fogjuk kapni a nyugdíjat, és a járulék csak jelzés volt, hogy ki milyen értékben dolgozott bele.
A “rendszerváltáskor” meg engedélyünk nélkül eladták a közös vagyonunkat.
Tehát, ami hiányzik a nyugdíjunkból, az most ott van a nyugati és magyar vállalkozók meg bankok és egyéb tol..vajok tulajdonában.
Tessék visszaszolgáltatni nekünk hozadékával együtt, mert az a mi tulajdonunk, és akkor máris lesz vagyonunk, aminek bérbeadásából, hasznából vagy kamataiból ki tudjuk élhetőre egészíteni a könyöradományt.
Mi a következő nemzedékeknek ajándékba adtuk az életüket, a felnevelésükkel, oktatásukkal megadtuk a lehetőséget a jobb életre, a felépített otthonokat ők öröklik vagy már örökölték is, beleértve a közműveket, utakat, kórházakat és minden infrastruktúrát amit megépítettünk, vagy ami alapja a mainak. A gyárakba is a korábbi nemzedékek dolgoztak bele, tehát megvan, hova fizettük a nyugdíjbiztosításunkat: Önökbe!
Most pedig megfáradtan elvárjuk, hogy ne nyomorgó potyaleső kóbor rühes ebként kezeljenek, mert már nem tudunk hasznot termelni!
Tony Clifton
2020-01-09 at 15:50
Oké, hálálkodj azoknak a politikusoknak, akik minimum háromszor-négyszer annyit keresnek, mint te mindenre IS kapnak költségtérítést, a kisebb-nagyobb stiklikről már nem beszélve. Na, ezek mondják neked azt, legalább millás havi zsebpénzzel a számlájukon, hogy örülj a szaros nettó 250-ednek. Csak hogy tiszta legyen, ha budapesti vagy és albérletes, akkor egy tyúkszaros másfél szobás pecó ennek a hatalmas zsetonnak a felét tuti hogy elviszi rezsivel együtt, de sanszos, hogy többet. Na, ezek után tartalékolj, vegyél magadnak ezt-azt, élj, utazz el nyáron valahova, egyáltalán, élj tisztes emberi életet. Aki megelégszik 200 körüli nettóval, az meg is érdemli. Aki ezek után a félnyomorában még tapsikol is a kormánynak, hogy hú de jó, az pláne megérdemli. Ha nem látod át, hogy az „elit” mekkorákat kaszál rajtad (politikusok és a gazdasági élet szereplői, tudod, az úgynevezett alkalmazók, vagyis a vállalkozók, akiket nem hiába neveznek munkaadónak, mert munkát azt adnak, megélhetést ritkábban), akkor te vagy az ideális modern rabszolga. Nyugat-Európai árak mellett a nyugat-európai fizetések harmadáról beszélgetünk. Ez így rendben van? Nem kell jönni a termelékenységgel, mert aki idejön dolgoztatni, az milliárdos, tízmilliárdos profitokkal zárja az éveket, a kis- és középvállalkozó is valahogy képes kitermeltetni magának kocsit-nyaralót, évi kétszeri utazást, jólétet, csak épp a melósának jut mindösszesen néhány morzsa és közben szédít téged a hazugságával, hogy neki de szar, de bezzeg neked, aki a jövedelme negyedét vagy hatodát-tizedét kapja, neked mennyire jó, hogy nem neked kell foglalkozni a cége ügyeivel… A mindenkori kormány elévülhetetlen és rég elkésett dolga lett volna olyan gazdasági helyzetet teremteni, amivel a béreket felzárkóztatja a nyugat-európai árak mellé és legalább megközelítjük a nyugat-európai béreket. Így viszont elfogadtátok azt, hogy ti másodrendű állampolgárok vagytok, a munkátok a harmadát éri mint Jürgennek Berlinben és elfogadtátok, hogy a roncsos havi 2 kiló az valami csodálatos dolog. Ha olyan szerencsés vagy mint én és nem kell albit fizetned a pénzéhes féreg bőrlenyúzó tulajdonosnak, akkor is lópiklua a havi kétszáz. Nekem marha nagy mákom van, mert messze nem ennyiből kell megélnem, de van szemem, látom mi folyik körülöttem. Ez egy rabszolganép, ráadásul olyan különös anyagból van gyúrva, hogy még tapsikol is a gazádiknak…
Joska
2020-02-07 at 09:59
Így szövegel egy napvilágra került provokáló.
ed4go
2020-01-08 at 23:08
Naprózsával félszavakból is megértjük egymást, valószínú kortársi korunk miatt különösen ami a nyugdíj helyzetet illeti.
Disznóság a 100 ezer ft alatti nyugdíjasok helyzete, és az a magyarázat, hogy a kormány garantálja a nyugdíjak reálértékét amely csak félig igaz mivel az MNB által közölt adatok némileg cáfolják a kormány illetékesének nyilatkozatát..
Azt senki nem mondta eddig el, hogy hogyan alakult ki ez a méltatlanul alacsony nyugdíjakkal rendelkező réteg. A rendszerváltásból kell kiindulni amikor mindent privatizáltak eladtak bagóért és a legtöbb hazai munkáltató ezáltal megszünt az emberek jórésze munka nélkül maradt, nem tudta fizetni a nyugdíj járadékot, és közben többször módosították a nyugdíj törvényeket nem a hunánum szempontjai szerint. Ezeket a mai regnáló urak is megszavazták !!! Sajnos egynémely kommentelő erős amnéziában szenved.
Összefoglalva: azok akik ma ezt nem értik meg e helyzetet és az akkori időszakban a parlamentben a fenti folyamatokat végig szavazták azok a felelősök pártra nemre korra tekintettel, nincs kivétel !
A mai idősebb nyugdíjasok fizették és a mai napig fizetik meg az akkori gazemberségek árát, és juttatták uborkafára kapaszkodott mai megmondókat sokmilliós jövedelemhez vagyonhoz. A kerekasztal paktum csak a kiválasztottak előjogaival foglalkozott. Ne pofázzon az ellenzék a nyugdíjasok érdekében mert kaméleonok teljesen hiteltelenek ! A Fidesznek pedig észre kell vennie e tarthatatlan valós helyzetet és nem osztogatni a milliós fizetéseket amelyet senkitől nem sajnálunk DE morzsák helyett valódi élhető nyugdíjhelyzetet kellen teremteni ! Élni és élni hagyni ez így lenne korrekt !!!
Leszarom a gazdaság száguldását és a kifogásokat. Rétvári uram gondolkozz már ha nehezedre is esik !!!
Nem fenyegetés, de a nyugdíjasok szavazataira igenis szüksége van a fidesz koalíciónak. Sajnálnám ha emiatt elveszítenék a 2022 es választásokat, de jelenlegi látszat szerint nagy az esély rá. Figyelemmel fogom kísérni vajon lesz e egyetlen tisztességes politikus aki belátja a helyzet tűrhetetlenségét és kezdeményez egy új és igazságos elfogadható nyugdijtörvényt annak mielőbbi bevezetését.
magyar
2020-01-07 at 12:15
Nem az ellenzéknek van igaza,hogy kevés a nyugdíj,hanem minden magyar
nyugdíjasnak.
Fejezze be az ámítást a kormány!
LAJTOS ÁRPÁD
2020-01-07 at 12:13
2022 VÁLASZTÁS !
Nyugdíjemelés kell !
n
2020-01-07 at 12:12
Rendben ! A nyugdíjakat is nagyobb értékben kell emelni.
Naprózsa
2020-01-06 at 22:48
Semmi gond. Lassan tudomásul vesszük, hogy léhűtő kártékonyak vagyunk, és a világ jobb lesz attól, ha a semmirekellő nyuggerek és boomberg generáció megfagy a lakásában mert döntenie kell, hogy fűt, eszik, vagy gyógyszert vesz. Értjük, hogy kell a hely a fiatal erőnek, minek is velünk haszontalanokkal foglalkozni?
Gréta bogarunk már szemünkbe is mondta, hogy mi vagyunk a klímavész okozói.
Mások a kuss (oké) boomber-t vágják a képünkbe, északon már a nagymama húsfeldolgozóban hasznosításáról értekeznek, s itt is sikerült összeugrasztani a fiatalokat a szüleikkel.
Sebaj, mi még elmondhatjuk, hogy legalább éltünk és alkottunk, sőt sikerült egy ilyen hálás korosztályt felnevelnünk, akik majd együtt végeznek velünk ifjú migráns barátaikkal.
De azért kíváncsiak lennénk, hogy ők meddig fognak élni egy olyan világban, ahol a “Tiszteld apádat és anyádat, hogy hosszú életű légy a Földön!” – tízparancsolati elvet magukra nézve nem tekintik mérvadónak…
…Mert a tiszteletben minimum a kisnyugdíjak értéktartó követése is benne van, ahol nem kell sokaknak ilyenféle dilemmával, hogy eszik-e vagy fűt szembesülniük.
Helga
2020-02-07 at 11:32
Az az érzésem, hogy, aki nem akar szembesülni a mások véleményével, – s ez esetben nem a ballibsikre gondolok -, az annyira elvakult, hogy szóra sem érdemes. S az a hangnem amit megenged magának, az bizony rossz idők emlékét idézi fel. Már pedig ha demokrácia van, már pedig van! – akkor miért gond, hogy szóvá teszünk egy két dolgot? Apropó! Csak emlékeztetném az urat, hogy a kormány éppen a közeljövőben üzemeltet be egy olyan információs szolgáltatást , melynek keretében, nonstop bármit kérdezhetnek az emberek.
Naprózsa
2020-01-06 at 18:54
Az ellenzék nem innen olvassa, hogy kevés a nyugdíj. De ahhoz nem kell ellenzékinek lenni, hogy a 2,8% emelés és az 5%-os GDP növekedés, a 8,6-11,4% reálbér emelésnél ne legyenek elkeseredve a nyugdíjasok. Nem bennem kell látni az ellenséget, mert ki merem mondani, hogy így még nagyobb baj lesz 2022-ben.
Csak a strucc dugja fejét a homokba azt hivve akkor megszűnik probléma.
De tessék átmenni a szomszédos cikkre és ott mások véleményét is meghallgatni.
Egyébként a butának nézés nagyobb sértés mint maga a nyugdíjindexálás. A nyugdíjas lehet, hogy nem tud 50 kg-os cementeszsákot emelve a munkaerőpiacon plusz pénzt szerezni, egy vasággyal együtt 46 kg-os 80 éves nénike nem éppen keresett munkaerő, ő nem tudja mellékessel kiegészíteni a szocializmusban alacsony fizetése miatti kisnyugdíját, majd a “rendszerváltozásban” felkészületlenül mélyvízbe dobott kényszervállalkozóként tartalékot képezve most ahhoz nyúlni, (nem is beszélve a befektetési alapokban elherdált pénzéről), azért számolni nem szoktunk elfelejteni.
Amúgy máris találtam költségvetésben tartalékot. A tegnapi adócsökkentési cikkben már szóltam, hogy a gazdaság így is működik, talán a csökkentés helyett máshova is lehetne a többletet irányítani: hát tessék, itt a lehetőség!
Logikus
2020-01-06 at 20:57
10/10
Petra
2020-01-06 at 21:12
Elmebeteg vagy!
Felnin elvtárs
2020-01-10 at 15:02
És konkrétan mire megy a kormány a fiatalok támogatásával?
A kedves szülők nem nevelik őket, csak a penzt meg az ájfónt adják nekik, és 80 %-uk lusta, nem tanul, diszkózik, iszik, drogozik.
A nyugdíjasok már legalább letettek valamit az asztalra. Ezek a kölykök meg majd húznak külföldre, egy fillér adót nem fizetnek, de előtte még azért a nyakunkra szavazzák a DK-t meg a Momentumot…
Naprózsa
2020-01-06 at 14:35
Nem negatív hozzászólások. Az M1-en és a Hír TV-n is egyre többet emlegetik a PS-t, tehát olvassák a kormány tagjai is. Nyilván a kommenteket is. Azzal, hogy nem mindenben értünk egyet sem egymással sem a kormánnyal, azzal nem támadjuk, hanem segíteni akarunk a különben általánosan jó gazdasági és politikai irányvonalon.
A politikus nem akkor jár jól, ha csak a saját körei, a fizetett szaktanácsadóinak és vélemény felmérőinek hisz, hanem azoknak mint mi, akik meg merjük mondani mit csinál jól, de mit tesz rosszul is.
Az októberi választások előtt mi már előre megjósoltuk, hogy baj lesz, mert mi a szomszédok, a pénztárnál sorbanálló közember véleményét is meghalljuk és tolmácsoljuk. S igenis baj van a nyugdíjakkal, és a nyugdíjas társadalom egy része fásultan nem ment el a Fideszre szavazni, pont a nyugdíjasoknak adogatott kegyajándékok miatt, mert ez nem épül be a nyugdíjalapba.
S nincs igaza annak aki azt mondja, hogy megvan a lakásunk, nem kell rá fizetni.
De kell, mert a felújítás, fenntartás no meg a kaja épp ez a két terület, ahol 20-30%-ot is elérte az áremelkedés.
Azt a kétnyugdíjas háztartást, ahol valóban tudnak fürdőbe járni, utazási kedvezményeket igénybe venni, múzeum, fürdő stb jegyeket olcsóbban kapni, telik autóra, a fiatalok csak azokat látják, mert ők vannak szem előtt, de egy járókerettel csoszogó hajlott hátú néni már a láthatatlan korosztály, akinek a mindennapi kenyér meghozataláért és gyógyszerért is fizetnie kell, s hálás akár egy pár kilós krupliadományért vagy ha heti kétszer ránéznek, na őróluk beszélünk, ők igenis nyomorognak.
De nem kell elfogadni amit mondunk. A nyuggereket ill. boombereket fölöslegesnek tartó fiataloknak csak azt kívánjuk, – ami korántsem biztos, hisz jönnek a hódítók – , hogy legalább élhessék is meg azt a kort, amikor már minden fáj, nehéz a munka, mindenért segítséget kell kérni, és ennek tetejében egyszerű százalékszámítást sem értő hü..lyének is nézi őket a fiatalabb nemzedék.
Majd megérzik ők is, hogy milyen “nyuggernek” lenni.
(S minden rosszindulatú feltételezést előre bocsátva, még nem magamról beszélek, hanem a már munkaképtelen idősek védelmében)
Logikus
2020-01-06 at 15:13
Szerintem senki sem tartja fölöslegesnek a nyugdíjjasokat. Ha meg van olyan fiatal avgy BALLIB aki mégis, az a saját értékrendjét mutatja be.
polizza
2020-01-06 at 21:41
Az a helyzet, hogy nemcsak, hogy kérni kell, ami nehéz dolog.
Hanem a kért segítséget meg is kell fizetni.
Mert hogy meg kell fizetni egy takarítónőt, ha egyáltalán talál olyat, aki rendes munkát ad a pénzért és megbízható is. Ha netán van kertje, az ott elvégzett összes dolgokért, meg hasonlókért.
De azt hallottam kórházban idős nőtől, hogy az önkormányzati segítő kezet is meg kell fizetnie, nem is alacsony óradíjjal. Azaz nemcsak a gyógyszert kell fizetnie, hanem annak elhozatalát is óradíjjal, a bevárlást óradíjjal, ha fel kell adni egy levelet, óradíjjal a postaköltségen felül, vagy ha orvoshoz kell menni, a kiséretet.
És ami még inkább megdöbbentett, hogy az egyházi segítséget sem ingyen ajánlották fel neki, az egyedülálló, öreg, beteg, lakásból kimozdulni nem tudó, lépcsőzni nem tudó kisnyugdíjas (egyetemet végzett nyelvtanár, akkor már elhunyt felesége is egyetemet végzett mat+fiz tanár volt). A Caritassal jótékonyságból kapcsolatban levő ismerős próbált onnan rendszeres segítséget szerezni a kisöreg számára. De kiderült, csak óradíjért lehet.
Csakhogy ha azt kifizette volna, akkor nem maradt volna rezsire, meg ételre, meg közös költségre, meg gyógyszerre…….elég pénze.
Így maradt a kuncsorgás, megalázó kéregetés, hogy legyen szíves, váltsa ki, adja fel, vegye meg………
Hát ezért mondom én, amikor a gyermektelen – nem biztos, hogy nem akart, de valamiért nem lett, valamiért egyedül maradt – embert még alacsonyabb nyugdíjjal is terhelni akarják, akkor azért gondoljanak arra, hogy akinek van gyermeke – és kétségtelenül sok áldozatot hozott a felneveléséért – annak a gyermeke segítsége, ha kimos, ha kitakarít, ha bevásárol, ha elhozza gyógyszert, ha elkísér az orvoshoz…… az bizony pénzt ér a gyermekesnek. És miért ne szabadna, hogy a gyermek igenis segítse a szüleit. Nem pénzzel, kis gondoskodással.
Logikus
2020-01-06 at 13:40
Én is ezt mondom, de egyesek direkt ide vannak irányítva a HVG-ről hogy provokáljanak.
Döme
2020-02-07 at 09:30
A fenti két kommentelő bizonyára még aktív dolgozó, és az átlagfizetésnél jóval magasabb fizetést visznek haza. S még azt is megreszkírozom, hogy a szülei sem nyugdíjasok. Sőt! – minden bántószándék nélkül: a számokkal is hadilábon állnak. Miért gondolom? Néhány számadat aránypárba állítva (anélkül, hogy a hvg-től irányított provokátornak kellene érezni magam!):
2,8 % ill. 3,5 % : 18 % + 20% = 38 %
Ezt azért nem nevezném sîkernek a nyugdíjak vonatkozásában. Egy átlag nyugdíjas emelésként kézhez kap mondjuk durván: 6534.- forintot, addig az aktív dolgozó akár annak tízszeresét is (60 ezer forintot) vagy esetleg többet is megkap fizetésemelés címen. Pedig mindenki a piacról él. S ezt nem provokátorkent mondom, csak úgy szerényen jegyzem meg, mert igazságtalannak érzem, hogy lassan az átlagnyugdíjast is a “parton” hagynak. Végül muszály kimondanom: “érted haragszom, nem ellenedre”.
Naprózsa
2020-01-06 at 11:27
Érdekes összevetni a fentebbi cikk szerint 2,8%-os nyugdíjemelést, a lakosság többi részének itt emlegetett 8,5 vagy 11,4%-os emelésével. Biztos, hogy a nyugdíjak reálértéke “megőrződik”…???
Logikus
2020-01-06 at 11:16
Azért ez nem pont így van. Az én fizetésem bruttóban alig haladja meg a 200-at! Ennek ellenére mégsem elégedetlenkedek, mert megfelelő logisztikával még ezzel is lehet gazdálkodni…sőt még félre is tenni.