Baloldali szavazóként most lenne idő megsértődni, hiszen a Szuverenitásvédelmi Hivatal legújabb jelentésében buktatta le a Bajnai Gordonhoz és Ficsor Ádámhoz köthető DatAdat azon szolgáltatásait, amelyekkel Karácsony Gergelyt és csapatát 2019-ben megsegítették, persze pénzért. Az elemzésből kiderült, Bajnaiék sértően sztereotip profilozás révén értek el jelentős eredményeket.
A Magyar Nemzet a Szuverenitásvédelmi Hivatal jelentésére hivatkozva ír arról bővebben, mivel is segítette a Bajnai Gordonhoz és egykori titkosszolgálati miniszteréhez, Ficsor Ádámhoz köthető DatAdat már a 2019-es főpolgármester-jelölti kampányt. Többek között több mint hatmillió ember adatait kínálta fel Karácsonyéknak, de, ami még megdöbbentőbb, sztereotíp karakterizálás révén juttattak el célzott üzeneteket a választóknak. A Szuverenitásvédelmi Hivatal hétfőn közzétett dokumentumainak egyike a „Nem aktivizálódott potenciális Karácsony Gergely-támogatók” című „social data persona elemzés”, amely rávilágít arra, kik azok a DatAdat szerint, akik Karácsony Gergely szavazóit jelentik, illetve, akik eldönthetik a választások kimenetelét.
Az úgynevezett szegmentálás az érdeklődésalapú „big data klaszterezés” alapján, vagyis az egyes választói karakterek beazonosítása, majd célzott kampánnyal való elérése, amit Bajnaiék az említett ajánlatukban felvázoltak, kísértetiesen hasonlít az emlékezetes Cambridge Analytica nevű brit politikai tanácsadó cég módszereire, amelyeket korábban az amerikai elnökválasztási, illetve a Brexit-kampányban is használtak
-hívja fel a figyelmet a Magyar Nemzet. Mint kifejtik, a Datadat az elemzésben három választó szegmenst azonosított: a „baloldali kozmopolitát”, a „hagyományos baloldalit”, valamint a „szociális nacionalistát”.
- a baloldali kozmopolita profilját tekintve 25-45 év közötti, magasabb státuszú, magasan kvalifikált nőt jelent
- a hagyományos baloldali karakterbe Bajnaiék szerint az 50 év feletti, átlagos státuszú, közepesen, vagy magasan kvalifikált férfiak és nők tartoznak
- a szociális nacionalista, Jobbik-közeli profil az elemzés alapján 25-45 év közötti, alacsony státuszú, közepesen kvalifikált férfi
Az úgynevezett personakarakterek felsorolásánál az elemzés a baloldali kozmopolitát „tájékozott, tudatos nőként” írja le, aki hisz a változás lehetőségében. Általában az újszerű mozgalmak, a környezetvédelem, az alternatív művészet, a progresszív gyermeknevelés és a szabadtéri aktivitások iránt érdeklődő személyiségként jellemzi. A hagyományos baloldaliak Bajnaiék szerint tősgyökeres budapestiek, akik intenzíven politizálnak és fogékonyak a kultúrára, valamint a bulvár témákra. Ezen kívül egészségtudatos időseknek írják le őket, akik a mainstream magaskultúrát fogyasztják, az ellenzéki politikusokén kívül a színészek és „kultikus” zenészek felületein is aktívak. A sztereotíp kategorizálás a jobbikos, vagyis „szociális nacionalista” karakternél is szembetűnő. Ezt a „personát” úgy jellemzi az elemzés, mint nemzeti érzelmű férfit, akit kiemelten érdekel a magyarság és a haza védelme. Nemzeti rock-rajongó, koncertekre is jár. Fontos számára az érdekvédelem, a közösség, a szakszervezetek és a szakmunka világa. Szereti az autóversenyeket, követi a tech- és a game-világ híreit, sportrajongó, szívesen néz futballt és egyéb sportközvetítéseket.
A cikk arra is felhívja a figyelmet, a most megismert öt évvel ezelőtti írásos ajánlat Karácsonyék kampányában a gyakorlatban is megvalósult, egy korábbi sajtóhírben szereplő hangfelvétel szerint Ficsor Ádám maga ismeri el, hogy ők segítették győzelemhez az ellenzéket egyes körzetekben és a főpolgármester-választáson is.
Tizenkét kampányban dolgoztunk azon a választáson, és közülük 12 polgármester nyert
–büszkélkedett a beszélgetésben Ficsor.
Teljes cikk itt olvasható.
Forrás: magyarnemzet.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS