Újbudai civilek tiltakoztak a Déli Körvasút bővítése ellen szombat délután. A demonstrálók azért szerveztek fáklyás felvonulást, mert szerintük a beruházás a természetre, az ott élők mindennapjaira és az ingatlanok értékére is negatív hatást gyakorolna.
Civil szervezetek szombat délutánra az LMP támogatásával fáklyás felvonulást hirdettek, mert újra valós esély van arra, hogy vágánybővítés miatt kivágják a fákat a Hamzsabégi sétányon – számol be az Index. Mint ismert, a civilek és az önkormányzat decemberben ismét megtámadta a bíróságon a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét, a hatástanulmány ugyanis figyelmen kívül hagyta a helyiek érdekeit, a környezetvédelmi szempontokat, és a lehetséges alternatívákat sem vizsgálta meg. A projekt ellenzői nem a személyforgalmi kapacitások bővítését kifogásolják, hanem azt, hogy az új, harmadik vágány a Budapest–Belgrád-vasútvonalat szolgálná, így még több tehervonat menne át a kerület szívén, ami a gyakorlatban a Hamzsabégi sétány felforgatásával és több mint ezer fa kivágásával járna, arról nem beszélve, hogy a beruházás az ott élők mindennapjait is alaposan megkeserítené. Ez utóbbit egyébként decemberben Orosz Anna újbudai országgyűlési képviselő kérdéseire reagálva Lázár János építési és beruházási miniszter is elismerte a parlament gazdasági bizottságában.
Bár a beruházás megvalósulása több szempontból is kétséges – részben a folyamatban lévő perekből, részben az uniós források körüli bizonytalanságokból adódóan –, a kormány mégis foggal-körömmel ragaszkodik elképzeléseihez, noha a természetre és az ott élők mindennapjaira gyakorolt káros hatások mindenki számára ismertek
– mondta a portálnak egy újbudai lokálpatrióta, Tóth Sándor Péter, a Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesület (POPÉK) elnökségi tagja, aki a helyiekkel együtt azt szeretné, hogy a döntéshozók fontolják meg a projekt megvalósítását, vagy legalább változtassanak az eddig ismertetett koncepción. Az egyesületi vezető emlékeztetett, hogy a beruházást ebben a formában egyszer már megtorpedózták, az általuk megnyert bírósági per pedig első körben el is kaszálta a projekt környezetvédelmi engedélyét, ám később azt a kormányhivatal mégis kiadta anélkül, hogy a technikai tartalmon változtattak volna.
Gondolják át a terveket, és álljanak elő egy kevésbé pazarló, ember- és természetbarát koncepcióval
– hangsúlyozta az Indexnek Tóth Sándor Péter.
Forrás: Index; Fotó: MTVA/Bizományosi/Nagy Zoltán
Mózes Gábor
2023-01-16 at 04:20
POPÉK elnökség mi? Meg Gyalog Galopp és Brian Élete…
Ungarn über alles !
2023-01-15 at 11:17
hasonló téma:
“Meglökdösték Greta Thunberget Németországban egy klíma tüntetésen”
szerintem sokkal jobban járt volna ha alul-fölül betömködik
Ungarn über alles !
2023-01-15 at 11:10
lényeg hogy a “civileknek” bármikor-bármi ellen meglegyen a lehetősége tiltakozni – külömben a mérhetetlen pártok ügyeletes hülyéi, nem tűnnének ki a kóbor kutyasz*r közül
Királytigris
2023-01-15 at 10:33
Ez lenne a megoldás:
A V0 vasútvonal egy a jövőben megépítendő, Nagy-Budapestet elkerülő vasútvonal. Megépítését már évtizedek óta tervezik. Jelenleg az építkezést bizonytalan időre elhalasztották.
Nem kellene elhalasztani, főleg ha jönnének az EU-s pénzek!
Karácsony.sk
2023-01-15 at 10:05
Már megint a civilek?,
Számomra a civil szó manapság már egyértelműen azokat a hazaárulókat képviseli, akik a családjukat s ezzel a hazájukat eladják a külföldi magánpénz háttérhatalom által a földre eléjük ledobott rozsdás garasért!
Szlovákiából…..
bl
2023-01-15 at 06:14
Szóval az a fasor azért van ott, mert ott van a vasút, ha nem lenne ott vasút már rég be lenne építve házakkal. Egyébként a vasutat be lehetne vinni a föld alá és a helyére lehetne építeni 2×2 sávos utat, megnyílna egy új közlekedési folyosó, bár a setétződek biztos azt gondolják, hogy az utakat fel kell törni és fákat kell ültetni a helyére. Az MO is azért nem záródik mert a helyi érdek, a budai jó levegőn élő párezer ember nem akarja, hogy kisebb legyen a terhelés máshol.
bl
2023-01-15 at 05:25
A setétződeknek nem elég ződ a vasút se. A Torino-Lyon vasútvonalat például azért nem engedték “korszerűsíteni”, mert zavarni fogja a madárkák énekét az erdőben. Az emberi természet legalja, az infantilis skizofrén elmebaj már nem tudja, hogy mibe kössön bele.
bl
2023-01-15 at 05:15
@Carolus
10/10
A Nagy Testvér figyel téged
2023-01-15 at 05:01
Nem kell a fejlődés, még ha a javukat szolgálja sem! Kell a jó? Nem! Kell a rossz? Kell hát, két kézzel is! Ha elérik amit akarnak, marad minden a régiben! Továbbra is zakatoló tehervonatok zajvédő falak nélküli pályákon, kosz mocsok, és igénytelenség a környezetében kialakítandó élhető terek, és a több száz ültetendő fa hiányával. Azon a vasúton, nem csak tehervonatok közlekednek, (kiszolgálva a főváros üzemeit) hanem személyvonatok is, szükség szerint kiszolgálva az elővárosi közlekedést. Ahoz nem vagyunk elég gazdagok hogy ezermilliárdokat adjunk egy, csak tehervonatokat kiszolgáló új vasúti nyomvonal kiépítésére!
Carolus
2023-01-15 at 01:40
Szóval az teljesen rendben van, ha Tordai Bence kivág egy csomó ősfát mert ismeretlen eredetű pénzéből hatalmas villág épít, kamugeli betontengert csinál a Blahából, a II. kerületi polgi haverja kiírtja a Margit körút-Rómer Flóris u. ősfás saroktelkéről az összes gyönyörű, hatalmas, nemes fát, de még az is rendben van, hogy a Lánchíd budai hídfőjénél a körforgalom mindig virágos közepét lebetonozzák, a kamugeli által kivágatott rakparti fákról már nem is írok, meg a III. kerületi polgi súlyosan természetromboló, vizes élőhehelyeket megszüntető intézkedéseiről. Szóval ez mind rendben van, mert ez a komcsi-libsik magánérdekét szolgálja. Ellenben, ha a Hamzsabégi útnál olyan közérdekből, amit már évtizedek óta! terveznek és ismernek az ottlakók hiszen a vasút most is ott van, és hallgatják éjjel-nappal, kivágnak néhány fát, akkor komcsi-libsiék és álciviljeik azonnal visítoznak. Mindegy, csak ártani lehessen meg gerjeszteni a feszültséget. Ezek valóban nem érdemelnek vasutat. Egy jó forgalmas autópályát őrült kamionforgalommal érdemelnek.
Theo
2023-01-15 at 01:33
Ez a vasút országos érdek.
Ezek az emberek tudták, hogy vasút mellé költöznek, tekintve, hogy az hamarább ott volt, mint a házuk. Ez sztem lényeges.
Adjanak nekik kártérítést, csináljanak zajvedelmet, meg ami kell, de ne akadályozzanak egy környezetkímélő megoldást. Ha ugyanannyi áru kamionon duborogne át a keruleten az sokkal rosszabb lenne nekik is.
Málnásmackó
2023-01-15 at 00:22
@moliere
mi a franc köze a tehervasuti rendszernek???? Nem, hogy helyismereted nincs de azt sem tudod miről szól a cikk csak okoskodsz.
Málnásmackó
2023-01-15 at 00:19
ha autoval járnak az a baj, ha vonattal az a bajuk, ha benzinnel megy a jármű azért rinyálnak, ha akkuval akkor az akkugyár miatt. Közben ők a városi terepjáróikba pöffeszkednek vagy sofőrrel járnak.
Két hetente ellentmondanak maguknak…
Szerintem meg takarodjanak már tényleg a kurva anyjukba mert elegem van belőlük az egész nyomorult zöld csürhéből.
Ezek a szarháziak leginkább rád zárnák az ajtót bogarakat zabáltatnának és mindenkit kasztrálnának hogy gyerek se szülessen. Maoék kutya fülék nem voltak ezekhez a nyomorul senkiháziakhoz képest.
Sötét zöldek
2023-01-15 at 00:00
És ha ültetnek helyette a környéken ugyan annyit? Akkor marad a CO2 feldolgozó kapacitás ugyan annnyi. Szívesen, buta zöldek, örülök, hogy segíthettem.
Kb. ugyan ez, ahogy nem engedik körbezárni az M0 utat a helyi hülyék. Az, hogy ezért minden nap a kistelepülésük főutcáján ömlik a forgalom és a rezgéstől repednek a régi házak az nekik jó 😀
Bz.
2023-01-14 at 22:59
Ha mindent figyelembe vennének akkor Magyarországon nem épülne semmi.A generál tervező valószínü figyelembe vette az adott körülményeket.
Mária néni
2023-01-14 at 22:56
Ja, ja, meg a vakondok sincsenek biztonságban. Aki kér
ezekből a ficergő állatokból, azoknak szivesen adok tavasszal.
Geri baba és a 40 tanácsadó
2023-01-14 at 22:34
Utálom, hogy erre a tiltakozásra is rátelepültek a dolláros senkiházik, de ettől még jogos a felháborodás.
moliere
2023-01-14 at 22:23
Lehet, hogy tényleg valahol Budapesttől délre kéne megvalósítani először egy elkerülő tehervasúti rendszert…
Fekete brumi
2023-01-14 at 22:18
Teljesen jogos a követelés. Szüntessék meg a vasutat és 2 * 4 sávos autópályát építsenek a helyére. Nincs zaja és nem terheli a környezetet. Greta Thunberg is támogatni fogja.