A Facebook pénteken bejelentette, hogy internetes közösségi hálózatán a jövőben megjelöli a szabályzatát sértő hírértékű tartalmakat, továbbá szükség esetén az amerikai elnökválasztással kapcsolatos bejegyzéseket és politikai reklámokat is ellátja olyan linkekkel, amelyek hiteles információkat tartalmazó oldalakra mutatnak.
A Facebook egyik szóvivője megerősítette: az új intézkedések értelmében ma már ilyen, hiteles szavazási információkra mutató linkkel látnák el Donald Trump múlt havi, levélszavazatokról szóló bejegyzését is. Trump korábban azt állította, hogy a levélszavazatok – amelyek széleskörű kiterjesztését a járványügyi helyzetre hivatkozva sokan szorgalmazzák – növelik a választási visszaélések kockázatát. Az üzenet a rivális Twitteren is megjelent, amely fel is hívta felhasználói figyelmét, hogy ellenőrizzék az ominózus bejegyzés valóságtartalmát. A Facebookot sokan bírálták az elmúlt hetekben azért, mert nem lépett fel az elnök lázító hangvételű posztjaival szemben. Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója leszögezte: az új szabályozás alól a politikusok sem jelentenek kivételt. Zuckerberg hozzátette: a jövőben letiltják mindazokat a rasszista és diszkriminatív hirdetményeket, amelyek valamely faji vagy vallási hovatartozás, szexuális orientáció vagy bevándorlói státusz alapján megnevezett csoportot mások biztonságát vagy egészségét veszélyeztető fenyegetésként tüntetnek fel.
A rendőri intézkedés következtében május 25-én elhunyt fekete férfi, George Floyd halálát követően amerikai polgárjogi csoportok bojkottot hirdettek a gyűlöletkeltő reklámok ellen. Céljuk az volt, hogy a félretájékoztatás és a gyűlöletbeszéd elleni fellépésre szorítsák az online platformokat. A Facebook és a Twitter részvényárfolyama is esett azt követően, hogy az Unilever – az amerikai elnökválasztás kampányában tapasztalt megosztásra és gyűlöletkeltésre hivatkozva – bejelentette, az év hátralévő részében felfüggeszti hirdetéseit a szóban forgó felületeken. A reklámbojkotthoz eddig több mint kilencven hirdető csatlakozott a Sleeping Giants nevű aktivistacsoport szerint. A Coca-Cola is jelezte, hogy július 1-jétől legalább harminc napig felfüggeszti hirdetéseit a közösségi médiában. A Facebook egyik legnagyobb ügyfele, a Procter&Gamble szerdán azt ígérte, hogy felülvizsgálja az online platformokat, ahol hirdet, és felfüggeszti együttműködését azokkal, ahol gyűlöletkeltő tartalmakat talál.
Forrás: MTI. Fotó: PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS