Évek óta szeretne bekerülni a SPAR üzleteibe a Csíki Sör, de ez mostanáig nem sikerült. A székely sörmárka képviselői nem értik, hogy vajon mi állhat a háttérben, hiszen hosszú ideje változatlan a helyzet, ők jönnének, de a SPAR nem engedi be őket. Megpróbáltunk utánajárni, hogy mi állhat a háttérben. Az üzletlánctól mindössze annyit tudtunk meg, hogy állításaik szerint tárgyalásokat folytatnak a Csíki Sör gyártójával. A Csíki Sör Magyarország Kft. ugyanakkor arról tájékoztatta a PestiSrácok.hu-t, tavaly elutasító volt a SPAR, míg idén termékeik minőségére mondták azt, hogy azok nem jók, viszont konkrétumot a miértekre állítólag nem adtak.
SZABÓ GERGŐ – PestiSrácok.hu
Miközben egyre több üzletláncnál jelennek meg a Csíki Sör termékei, a székely cég évek óta nem tud felkerülni a SPAR polcaira. Megpróbáltunk utánajárni, hogy mi állhat a háttérben, vajon sima üzleti ok vagy valami egészen más akadályozza a megállapodást. A SPAR egy-két franchise partnerénél ugyan belistázták a Csíki Sört, így néhány helyen elérhető a székely sör szerelmesei számára a termék, azonban magával az üzletlánccal egyelőre nem jutottak dűlőre. Hozzávetőlegesen 10-15 franchise partnernél kapható több termékük, amelyek jól is fogynak, a kérdés, hogy vajon a központtal mi lehet az akadály, ha itt szeretik és veszik ezeket a söröket? A szinte már költői kérdést a Facebook oldalukon is feltették a csíkiek, hiányolva a régen várt áttörést.
Egyeseknek már olyan gyanús gondolatok jutnak az eszükbe, hogy a SPAR ugyancsak holland vállalat, mint a Heineken, akikkel pedig hosszú pereskedésben állt a Csíki Sör és a pereket követően csak tavaly sikerült megállapodniuk egymással. A SPAR, ahogy a Heineken is, amszterdami székhellyel rendelkezik. Azt se felejtsük el, hogy a magyar-holland államközi viszonyban is fagyos jeleneteket okozott a holland-székely/magyar vita, és ennek akár hatása lehet a mostani problémára is.
A SPAR üzleteiben természetesen a Heineken megtalálható, ahogy látjuk, egész olcsó áron, így ilyenkor, a kapcsolódásokat látva tovább munkálkodik bennünk a kisördög. Mások inkább üzleti okokra hivatkoznak, a teljes igazságot azonban egyelőre senki sem tudja. Az mindenesetre elgondolkodtató, hogy az Auchan, a Tesco és a CBA is meg tudott állapodni a csíkiekkel, nyitottak voltak és áruházaikban megtalálhatók a termékek. Az ellenérzés csupán a SPAR részéről észlelhető, de hogy ez kizárólag ellenük szól-e vagy a kisüzemi sörgyártók ellen, azt mindenki döntse el maga.
Egyes információk szerint a Csíki Sör folyamatosan lepattan a holland üzletláncról, hiába próbálkoznak évek óta. Valódi válaszokat nem kapnak, alapvetően folyamatos hárítás zajlik a SPAR részéről. Úgy tudjuk, hogy az üveges söreiket semmiképpen nem akarták forgalmazni, míg egyes termékekről tesztelés után döntöttek volna. Csak sajnos állítólag erre végül nem került sor, ami – ha igazak az értesülések – egyértelmű hárítási folyamat a multi részéről. Húzták-halasztották a tárgyalásokat, nyíltan nem mondták ki, hogy nem akarnak szerződni, de a valóság végül ebbe az irányba mutat.
Szerettük volna megtudni, hogy mit gondol az eddigi történésekről és a jelenlegi helyzetről a SPAR Magyarország. Az üzletlánc képviseletében Maczelka Márkot értük el, a SPAR kommunikációs vezetője azonban telefonon nem tudott kielégítő válaszokat adni a szövevényes üggyel kapcsolatban, ezért azt ígérte, hogy írásban mindenképpen válaszol majd a kérdéseinkre. Sajnos végül csupán a következő választ kaptuk e-mailben: „A SPAR Magyarország jelenleg tárgyalásokat folytat a Csíki Sör gyártójával. A folyamatban lévő tárgyalásokról azonban nem áll módunkban információt kiadni.” Ettől függetlenül a múltbeli elutasításról és a keringő pletykákról azért szerettünk volna megtudni valami konkrétumot, de jelenleg még nem érkezett válasz újabb kérdéseinkre.
A levél szerint tehát jelenleg tárgyalásban vannak, így eszerint akár még megállapodás is születhet. Csakhogy a PestiSrácok.hu a Csíki Sör Magyarország Kft.-t is megkereste, ahol arról tájékoztatták portálunkat, hogy miközben a Spar egy éve azt válaszolta a megkeresésükre, hogy az ajánlatuk számukra nem releváns, az idei újabb megkeresésre ugyanakkor már az volt a válasz, amely a Csíki Sör egyik termékcsaládjának termékeire vonatkozott, hogy azok nem jók. A Csíki Sör magyarországi képviselete szerint a miérteket firtató kérdésekre nem kaptak konkrétumokat…
Pedig a megállapodás előrelépés lenne a Csíki Sör számára, hiszen ismeretes, hogy a három nagy sörgyártó uralja a magyar piacot, ahova a kézműves gyártók nagyon nehezen tudnak beférkőzni, hiába lendült fel az utóbbi években Magyarországon a kisüzemi sörfőzés. A Dreher, Heineken és a Borsodi az összárbevétel több mint 90 százalékát söpri be a magyar piacról, ehhez képest a közel 60 kézműves sörgyártó nagyon keveset részesedik. Egy nagy multinacionális céghez hihetetlenül nehéz lehet bekerülni a három nagyon kívül, a Csíki Sör mégis megtette több multinál, reméljük a hollandokkal is sikerül végül megállapodniuk.
A Csíki Sör Manufaktúra a PestiSrácok.hu nyereményjáték partnere.
Vezető kép: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS