
A kormány számára fontosak a klímapolitikai célkitűzések, és büszke arra, hogy Magyarország azon kevés állam közé tartozik, amely úgy tudta csökkeni károsanyag-kibocsátását, hogy közben a gazdaság növekedett – mondta az Energiaügyi Minisztérium parlamenti államtitkára egy hétfői budapesti sajtótájékoztatón.
Koncz Zsófia a Budapesti Szent Ferenc Kórházban részt vett három – beteg- és vérszállításra egyaránt alkalmas – elektromos meghajtású jármű átadásán. A beszerzéshez a kormány 68 millió forintos vissza nem térítendő támogatást adott. Az államtitkár ismertetése szerint 2010 óta 27 százalékkal kevesebb üvegházhatású gáz kibocsátása mellett működik a gazdaság. 2020-ban az egy főre jutó szén-dioxid-kibocsátás az unió országait nézve a 9. legjobb érték. Kitért arra, hogy a károsanyag-kibocsátásért 14 százalékban a közúti közlekedés felel, éppen ezért tartják fontosnak a hasonló fejlesztéseket és kezdeményezéseket. A Zöld busz programról azt mondta, a fővárosi agglomerációban tavaly tavasz óta több mint 40 elektromos busz közlekedik, és a napokban adtak át Zalaegerszegen is 11 “tiszta” meghajtású buszt.
Idén áprilisban 70 ezer fölé nőtt a zöld rendszámmal forgalomba helyezett gépjárművek száma, ez 2020 óta négyszeres növekedés
– jegyezte meg. Ismertetése szerint a kórház három új elektromos gépkocsija dízeles és benzines autókat “vált ki”.
Toldy-Schedel Emil, a kórház főigazgatója azt mondta, mindig próbáltak olyan modelleket, megoldásokat behozni a mindennapi működésbe, ami egy “kicsit világváltoztató”. Hozzátette: egyházi intézményként a fizikai gyógyításon kívül a lelki gyógyuláshoz is igyekeznek hozzájárulni, ebbe beletartozik a környezetre való odafigyelés is. Toldy-Schedel Emil arról beszélt, hogy a kórház bővítésénél is szem előtt tartották az energiahatékonyságot és a környezettudatosságot, ez pedig az intézmény – pár százezer forintos – gázszámláján is jól érzékelhető.
Forrás: MTI
na4
2023-06-06 at 17:44
Koncz Zsófia is csak a hülyeségeket szajkózza. A széndioxid nem káros a természetre, sőt. Kár, mert amúgy szimpatikus politikus.
egon samu
2023-06-06 at 08:40
Remélem azért a magyar kormány is tudja, hogy az ember nem tudja befolyásolni a bolygó klímáját.
A mai napig nem található olyan kutatási eredmény, amely hitelesen bizonyítaná a széndioxid káros hatását a klímára. Viszont a zöld növények növekedésére és az általuk termelt oxigénre pozitív hatással van. De arra jó ez a hazugság is, hogy a népeket hülyítsék és kizsigereljék bünözö hajlamú “világmegváltók” mint Kill Gates és büntársai.
Na meg arra, hogy néger gyerekekkel kapartassák ki a kobaltot Affrikában a föld alól…
Solaris
2023-06-05 at 21:48
Rowan Atkinson a The Guardianen írt véleménycikkében először is leszögezte, ő is abban bízott, az elektromos autók lesznek a fenntartható jövő autói. Azonban állítása szerint kissé átverve érzi magát manapság. – Az első elektromos hibrid autómat 18 évvel ezelőtt, az első tisztán elektromos autómat pedig kilenc évvel ezelőtt vettem, és (a rossz elektromos töltési infrastruktúra ellenére) mindkettővel nagyon élveztem az együtt töltött időt. Az elektromos járművek talán egy kicsit lélektelenek, de csodálatos szerkezetek: gyorsak, csendesek és egészen a közelmúltig nagyon olcsóak. De egyre inkább úgy érzem, hogy egy kicsit becsaptak – fogalmazott a színész. Majd hozzátette, ha valaki kicsit beleássa magát a dolgokba, rájöhet, hogy ezek a szerkezetek nem valamiféle „környezetvédelmi csodaszerek”. Nagy problémának tartja, hogy egyelőre csak azokkal a környezetkárosító tényezőkkel foglalkoznak, amik az autó egyetlen alkatrészét érintik: mi jön ki a kipufogóból. Szerinte ez nagy hiba, mert, bár a kipufogók tekintetében az elektromos autók nagyon tiszták, a Volvo egy 2021-es tanulmánya szerint az elektromos autók gyártásakor az üvegházhatású gázok kibocsátása 70 százalékkal magasabb, mint egy benzines autó gyártásánál. A problémát a jelenlegi elektromos járműbe beépített lítiumion-akkumulátorokban látja. Szerinte ezek nagyon nehezek, előállításukhoz sok ritkaföldfémre és hatalmas mennyiségű energiára van szükség, és csak körülbelül 10 évig használhatók. Elárulta azt is, hogy miközben az autógyártók, sőt még a Forma–1 is folyamatosan dolgoznak a környezetkímélő üzemanyagokkal kapcsolatos lehetőségek kidolgozásán, addig rengeteg elektromos autót gyártanak. Mégis a legnagyobb problémának az autókkal is összefüggő pazarló életmódot tartja. A mai autókat ugyanis véleménye szerint nem pár évre, hanem évtizedekre gyártják, mégis sokan megszabadulnak tőle, mielőtt bármilyen problémájuk lenne az autójukkal. (Index)
F.Asztor
2023-06-05 at 15:54
Az a baj, hogy a klíma folyton klímáskodik, ahelyett, hogy kussolna, a kurvaanyját ennek a fránya klímának!!!
Orientál
2023-06-05 at 15:53
Tiszta lappal Akkor meg ne legyél parazita mert ezzel is hogy internetezel energiát használsz. Ja ez amin ilyeneket irkálsz az meg szintén nem a te két kezeddel állítottad elő. Legyél akkora zöld ezért kiköltözz a természetbe vessél kapálj kaszálj saját kezeddel lóval szántass …….
sorry
2023-06-05 at 15:49
Koncz Zsófia nagyon tehetséges, okos, hiteles, fáradhatatlan politikusnő. Jól jár vele a választókerülete.
Tiszta lappal
2023-06-05 at 15:42
Jó tiszta dolog az akkumulátor, mert nem nálunk szennyez. Maradjon is így. Csak nehogy elkezdjék összeszámolni, hogy mennyi szennyezés keletkezik az akkumulátorhoz szükséges bányászat során, meg mennyi fosszilis energiahordozó elégetése szükséges ahhoz.