
Az egyre magasabb üzemanyagárak miatt Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a családok és a gazdaság védelme érdekében a Mol vezetőivel, köztük Ratatics Péterrel, a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) elnökével, a Mol Fogyasztási Szolgáltatások ügyvezető igazgatójával tárgyalt. Orbán Viktor az Országgyűlésben már beszélt arról, hogy ha tovább nőnek az üzemanyagárak Magyarországon, akkor a kormány lépni fog. A MÁSZ és a Mol azonban kész az együttműködésre az üzemanyagárak moderálásában.
A közlemény szerint a tárcavezető az üzemanyag-kereskedelmi ágazat szereplőivel egyeztetett, amelynek során közösen áttekintették a hazai és globális gazdasági folyamatokat, különös tekintettel az energia- és üzemanyag-ellátás területére. A felek megvizsgálták az elmúlt időszak üzemanyagár-emelkedésének okait és az árak várható alakulását, továbbá elemezték és konkretizálták az elmúlt időszakban felmerült problémákat, kockázati tényezőket. Megállapították: az üzemanyag-ellátás Magyarországon stabil és biztonságos, az üzemanyagárak emelkedése azonban nemzetközi és országspecifikus tényezőkre vezethető vissza. Az árak alakulását jelentősen befolyásolta, hogy Oroszország és Szaúd-Arábia is csökkentette termelését, így magasabb világpiaci ár alakult ki az üzemanyagok piacán, míg az országspecifikus tényezők közül külön kiemelték az orosz olaj a Brenthez viszonyított árelőnyének csökkenését, továbbá a tranzitdíjak jelentős megemelését. Jelenleg ugyanis a Mol a piaci átlag három−ötszörösét kénytelen kifizetni a szállításért az ukrán és horvát vezetékhálózat tranzitdíjának növelése miatt.
Nagy Márton kiemelte: a kormány célja változatlan, év végére egy számjegyűre fogja leszorítani az inflációt a családok és a gazdaság védelme érdekében.
Ez a cél egy pillanatig sem került veszélybe, azonban az üzemanyagok árváltozása hatással van az infláció alakulására. Ez tetten érhető volt az augusztusi inflációs adatokban is, hiszen a növekvő üzemanyagárak miatt a kormányzati várakozáshoz képest 0,4 százalékponttal ért el magasabb szintet az infláció
− mondta Nagy Márton.
A kormányzatot képviselő gazdaságfejlesztési miniszter az ágazat résztvevőinek világossá tette, hogy minden lehetséges eszközzel tompítani kívánja az üzemanyagárak növelését. Teszi mindezt annak érdekében, hogy a lakosságot érintő terhek csökkenjenek, és a kormány úgy folytassa tovább az infláció elleni küzdelmet, hogy az ország ellátásbiztonsága sem sérül. Az Országgyűlés őszi ülésszakának első napján Orbán Viktor is beszélt arról, hogy ha nem lépnek az olajcégek a növekvő árak visszaszorítása érdekében, akkor a kormány fog újra lépéseket tenni. Nagy Márton miniszter továbbá jelezte, hogy havi rendszerességgel kér jelentést az ágazat szereplőitől az árak nemzetközi és hazai alakulásáról, illetve az árak minél hamarabbi moderálására tett ágazati lépésekről − áll a közleményben.
A Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) érti a kormányzat szempontjait és az aggodalmakat. A MÁSZ tagvállalatai és minden piaci szereplő érdeke az, hogy a hazai üzemanyagpiac stabilitása megmaradjon − közölte a szövetség az MTI-vel.
A hazai üzemanyag-kereskedelem versenyen és a piaci kereslet-kínálat szabályain alapulva működik. A MÁSZ tagvállalatai és az iparág egyéb szereplői a versenypiaci szabályok betartásával, saját eszközeikkel mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy a piaci egyensúly ne sérüljön, az egészséges verseny érvényesüljön és hogy ne lépjen fel ellátásbiztonsági kockázat
− áll a közleményben, amelyben leszögezik: a magyar kormányzat számíthat ebben a MÁSZ-tagvállalatok együttműködésére.
A Mol mint a hazai üzemanyag-kereskedelem legnagyobb szereplője részt vett a kormányzattal történt egyeztetésen és jelezte, hogy érti a kormányzat szándékait és erőfeszítéseit az üzemanyagárak moderálására
− közölte az olajipari cég az MTI-vel. A Mol leszögezte, hogy az iparágat sújtó jelentős terhek ellenére továbbra is eltökélt a regionális viszonylatban is versenyképes üzemanyagárak biztosítása mellett − írták. A vállalat évek óta olyan versenyen alapuló kiskereskedelmi árpolitikát folytat, amelynek keretében a hazai ügyfeleket maradéktalanul kiszolgálja, a lakosság teherbíróképességét maximálisan figyelembe veszi, és a nemzetközi átmenő forgalom számára is versenyképes árakat biztosít − tették hozzá. A regionális verseny alapú árazásban a Mol a közép-európai országok középmezőnyben helyezkedik el, és továbbra is törekszik a relatív árpozíció fenntartására. Ez az egyik garancia arra is, hogy a regionális piaci egyensúly stabil maradjon − áll a közleményben.
Forrás: MTI; Fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok.hu
Bukohill
2023-09-27 at 17:02
A Nagy Testvér figyel téged 2023-09-27 at 06:01
Nem elég az árakat figyelgetni és sopánkodni.
Ha a trükközőket megküldenék az árbevétel hat-hét százalékára rúgó büntivel, mindjárt tudnák, hogy merre van az egyenes.
Orientál
2023-09-27 at 11:03
Nem nyilatkozni kellene hanem ezt már előbb is megkellett volna tenniük. A propagandájuk fölösleges na a szépszavak helyett máig sem látunk tetteket. Sajnos akiknél rengeteg milliárd van na azoknak nem lenne elég még a perzsa Dárius kincse is.
Hans Landa
2023-09-27 at 09:30
Miféle érdekeltsége/tulajdona van a MOL-nak az INA-ban,ha a horvátok ötszörösre emelhetik a tranzitot???A ukránokat hagyjuk is………
A Nagy Testvér figyel téged
2023-09-27 at 06:01
Bukohill
2023-09-26 at 21:59
Az adócsökkentés nem mérsékli az árakat, látsd az élelmiszer ÁFA csökkentés, ahol a csökkentés mértékével nőtt a termék alap ára! Emellett hatalmas költségvetési kiesést okozna úgy, hogy a külföldiek tankolását is “ócsítaná” így támogatnánk a környéken élők megélhetését a mi ráfizetésünkkel! Nem megoldás!
A Nagy Testvér figyel téged
2023-09-27 at 05:55
“É-áramlat gázvezeték”
A Nagy Testvér figyel téged
2023-09-27 at 05:53
Hersh újságíró: az USA-ban megszabadultak az É-áramlat olajvezeték felrobbantásában való részvétel nyomaitól
szeptember 26. – AiF-Moszkva.
Az Északi Áramlat és az Északi Áramlat 2 gázvezeték bombázásával kapcsolatos amerikai állampolgárok ennek minden nyomát eltüntették – jelentette a Substack platformon Seymour Hersh amerikai újságíró, Pulitzer-díjas.
Megjegyezte, hogy ezzel a művelettel kapcsolatos fontos információk nem kerültek be a számítógépbe. Royal vagy Smith Corona írógéppel írták le. Az orosz gázvezetékek felrobbanása után minden vonatkozó dokumentumot és azok másolatait megsemmisítették. Az újságíró “tökéletes bűnnek” nevezte.
“Azok az amerikai férfiak és nők, akik hónapokig titkosan utaztak Norvégiába és onnan… nem hagytak nyomot” – mondta Hersh.
Az újságíró hozzátette, hogy az Északi Áramlat bombázásával kapcsolatos összes jelentést és hírt William Burns, a CIA igazgatójának küldték el. Ő volt az egyetlen személy, aki kapcsolatba hozta a műveletért felelős embereket Joe Biden amerikai elnökkel.
2022. szeptember 26-án két orosz gázvezeték robbanása történt. Később, február 8-án Hersh bemutatta vizsgálatát, amely megállapította, hogy az amerikai haditengerészet búvárai norvég szakemberek támogatásával robbanószerkezetet helyeztek el az Északi Áramlatok alá a Baltops gyakorlat fedezete alatt.
Korábban Konsztantyin Blokhin amerikai politológus meggyőződésének adott hangot , hogy a Nyugat valószínűleg soha nem ismeri el a felelősséget az orosz vezetékek szabotázsáért.
https://aif.ru/politics/zhurnalist_hersh_v_ssha_izbavilis_ot_sledov_prichastnosti_k_podryvu_sp?utm_source=email&utm_medium=paid&utm_campaign=daily
Solaris
2023-09-26 at 22:24
Jön a járványszezon, lassan a finomítók is lebetegszenek.
Néha a közeliek egyszerre, hiába, nem viseltek mackot.
Az ársapkát is későn húzták a fülükre, pedig csúnya szelek fújnak.
Az álmagyar kutakon hitelesebb lenne a szivárványos logó.
Forgalmi-engedély szkennelés?
Megvan még?
Naroh@ggyatokmeg…
Bukohill
2023-09-26 at 21:59
Az árak moderálhatóak a jövedéki adó csökkentésével is…
Királytigris
2023-09-26 at 20:33
Aztán idáig miért nem moderálták az árakat?
Az ár moderálása csak akkor jut eszükbe, amikor a miniszterelnök rosszallását fejezi ki?
Ja, ahogy Marx is megmondta: “A tőkésnek farkasétvágya van a profitra.”