Az európai autóipar leépülésére figyelmeztetett Ferdinand Dudenhöffer neves német autóipari szakértő az Ö1 “Mittagsjournal” című műsorában hétfőn.
Az “autópápaként” ismert Dudenhöffer, a CAR autóipari kutatóintézet igazgatója, a ferdi research GmbH ügyvezető igazgatója szerint “búcsút mondhatunk az európai autóiparnak”. Rámutatott ugyanakkor arra, hogy Giorgia Meloni miniszterelnök védnöksége alatt Olaszország jelenleg Kína segítségével próbálja megtalálni az “arany középutat”.
Az, hogy ez nem tetszik az Európai Bizottságnak, lényegtelen. A jövő mindenesetre az elektromos autóké
-szögezte le. Az elektromos autók gyártása területén a Kínával kialakított partneri kapcsolatok – mint amilyet például Olaszország jelenleg a Dongfenggel tervez, amelynek részeként gyárat akarnak az országba telepíteni – a szakértő szerint sikerre vannak ítélve,
mert a kínaiak már sokkal jobban értik és kezelik az elektromos autót, mint mi.
Ugyanakkor Kínában már méretgazdaságossági szempontból is szintet léptek a technológiában, és megvan minden feltételük ahhoz, hogy olcsóbban állítsanak elő járműveket.
Az ehhez szükséges akkumulátorgyártás is “új otthonra talált” Kínában
– mutatott rá Dudenhöffer.
Európában elfecséreltük, átaludtuk az időt
-jelentette ki. Véleménye szerint Giorgia Meloni megközelítése a követendő példa a jövő elektromos autóiparát tekintve. Fel kell pörgetni a dolgokat, támogatni kell mindenkit az ágazatban.” A közgazdász szorgalmazza a kínai gyártók itteni állami támogatását is a belföldi termelés meghonosítása érdekében: “ha most nem lépnek be a piacra, és ha most nem épül ki a piac, akkor elveszítjük a jövőt, elveszítjük a munkahelyeket”. A piacvédelemként kivetett magas vámokat “elhibázott döntésnek” nevezte Dudenhöffer.
Forrás: MTI; fotó: facebook.com
na4
2024-08-12 at 19:12
Várjuk a német vállalkozásokat Magyarországra.
Vánnyadt bácsi
2024-08-12 at 17:01
A fickó nagyképűségére szép példa, hogy nem Magyarországot említette, hanem Olaszországot. de nem is baj, ha nem rajtunk van a reflektor:)
Egyébként igaza van, a kínaiak jobban hozzák az ívet:
Byd tömegmodell 2000 km es hatótávval. Mutathatna valaki egy Mercit vagy Audit vagy neadjisten Renault-t ekkora hatótávval….
(tényleg)
Tudományos libsizmus
2024-08-12 at 16:16
Az rendben van, de eddig úgy tudtuk, hogy az akkumulátor az náci.
János
2024-08-12 at 16:09
Ebből a szempontból jó lóra tettünk❗❗❗😊😄
Talpra magyar!
2024-08-12 at 15:50
Solaris2024-08-12 at 15:45 Mert te migránsbuzi vagy. Leakarod cserélni idegen lusta szélsőséges muszlim és egyéb migránsokra a magyarságot.
Talpra magyar!
2024-08-12 at 15:48
És mert az olaszoknál egyre több a lusta idegen muszlim és egyég migráns. Ezért ki fog az olaszoknál dolgozni? Mert az olaszoknál a leg tragikusabb az őslakosság szaporulata.