Az Európai Unió Környezetvédelmi Tanácsa elfogadta, hogy 2035-től nem szükségszerű kivezetni a belsőégésű motorokat, amennyiben lehetőség lesz a karbonsemleges szintetikus üzemanyagok használatára – mondta a technológiai és ipari miniszter pénteken, Zalaegerszegen.
Palkovics László a ZalaZONE Trilaterális Konferencián elmondta, hogy a szintetikus üzemanyag használata komoly eredmény, ennek köszönhetően sikerül megvédeni a belsőégésű motorokat, amelyre a magyar és a német autóipar épül.
Az autóipar éves kibocsátása megfelel a GDP 25 százalékának
– tette hozzá. Rámutatott, hogy az iparág jövőjére többfajta megoldás létezik, ami ugyanazt a feltételrendszert teljesíti. Olyan autók gyártását jelenti, amelyek a környezetet kisebb mértékben terhelik vagy egyáltalán nem terhelik, biztonságosak, és rendelkeznek az elérhető funkciókkal (ilyen például az önvezetés). A miniszter felidézte, hogy a trilaterális együttműködés – amely szorosan kapcsolódik a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya tevékenységéhez – 2017-ben jött létre Magyarország, Ausztria és Szlovénia között. A kutatással foglalkozó intézetek és az autóipari klaszter ipari vállalatainak közös célja, hogy a nemzetközi infrastruktúra kiépítésével megteremtsék az önvezető járművek közúti tesztelésének lehetőségét.
Ezeket a járműveket ugyanis nemcsak zárt tesztpályán, hanem több országban, normál országúti körülmények között is vizsgálni kell
– emelte ki Palkovics László.
A konferenciára tagországokon (Magyarország, Ausztria és Szlovénia) kívül öt országból érkeztek megfigyelők. A szakemberek a kutatás-fejlesztési együttműködésekről, valamit a jogi szabályozás hátteréről számoltak be, és bemutatták az eddigi eredményeket.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Kovács Tamás
Facebook
Twitter
YouTube
RSS