Továbbra is nagy erőkkel keresik a dunai hajókatasztrófa utolsó, eltűnt dél-koreai áldozatát. A balesettel kapcsolatban folyamatosan derülnek ki újabb részletek, köztük a tanúvallomásokból, amelyek az ukrán kapitány felelősségét vetik fel.
A rendőrség összes hajója jelenleg is megállás nélkül keresi a Hableány utolsó eltűnt áldozatát a Dunában. Speciális eszközökkel pásztázzák a vizet, és kutyákat is bevetnek, végigjárják az ártereket is. Keresőkutyák és drónos egységek is dolgoznak a Gemenci-erdőben és környékén, ugyanis itt van a legnagyobb esély arra, hogy megtalálják az eltűnt dél-koreai nő holttestét. A dél-koreai katonai attasé megköszönte a kutatásban résztvevők munkáját, és azt kérte, hogy ne adják fel a keresését.
A mi kultúránkban nagyon fontos, hogy előkerüljön a holttest. Addig kell keresni, amíg meg nem lesz
– hangsúlyozta Szong Szongun.
Késésben volt a Viking Sigyn
A két és fél hónappal korábban történt balesettel kapcsolatban folyamatosan derülnek ki az újabb részletek. A tanúvallomások szerint a szállodahajó egyórás késéssel indult, majd lassított a Parlament előtt, ekkor előzte meg a Hableány. Ezután ismét gázt adott, vélhetően azért, hogy ledolgozza a lemaradását. A Viking Sigyn 12 kilométer/órás sebességgel ütközött a nála jóval kisebb Hableánynak. A szállodahajó ukrán kapitánya a felvételek szerint a kormány mögött állt, és kikapcsolta a vészjelző berendezéseket. Jelenleg az ukrán hajóskapitány a baleset egyetlen gyanúsítottja: beismerő vallomást nem tett, tagadja, hogy hibázott volna.
A kapitány elfelejtette, hogy ott van a Hableány
A Hableányt üzemeltető cég jogi képviselője, Sógor Zsolt az M1-nek azt mondta: az ukrán kapitány ellen többen is vallottak, közöttük az egyik magyar kollégája, akinek a baleset után néhány órával beismerte bűnösségét. Sógor Zsolt elmondása szerint az ukrán kapitány a balesettel kapcsolatban azt mondta magyar kollégájának, hogy akkor látta a Hableányt, amikor az a Parlamentnél elment mellette; utána nem észlelte, elfelejtette, hogy „ott van”.
Kvázi a főnök bevallotta, hogy nem figyelt, csak arra eszmélt, hogy ütközött a Hableánnyal. Ott elmondta részletesen
– mondta az ügyvéd.
A Hableány sétahajó május 29-én süllyedt el Budapesten, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A Hableányon harmincöten utaztak, harminchárom dél-koreai turista és a kétfős magyar személyzet. A baleset után hét koreai állampolgárt sikerült kimenteni a Dunából, és huszonhét holttestet megtaláltak a hatóságok.
Forrás: hirado.hu; Fotó: MTI/Mónus Márton
Namond
2019-08-14 at 23:28
Súlyos állítás.
A szerkesztőség, Sógor Zsolt állításaira alapozott, félrevezető vélemény cikkére az én véleményem:
CCCC, hiszi a piszi.
Hol a védő véleménye?
Hol a szakértők véleménye?
Hol az összes tanú állítása?
Hol a teljeskörű és korrekt tájékoztatás?
Ugye Gergő, csak maga a megtestesült hülyeség irat ilyen részinformációs cikkeket?
Ugye Gergő, nem próbál a szerkesztőség valamelyik közjogi méltóságnak, ANNAK TUDTA NÉLKÜL, csontig benyalni?
És a véleménycikkeknek nincs köze, az EU pályázatot nyert, PanorámaDeck Kft cégjegyzésre jogosult tulajdonosához:
Ablonczyné Markó Judit Krisztina (an: KÖVÉR ÉVA)
ügyvezető (vezető tisztségviselő) 1085 Budapest, József körút 40/3.
Az SZKI megszűnéséig Ablonczy Péter MAL 78-833. és Ablonczyné Markó Judit MAL 82-84 a TPA gépterem beosztott munkatársa volt. Innen nem kis ugrás tulajdonolni az:
Aranykereskedő kft-t,
Saját Raktár Kft-t,
Pannon-Ship Kft-t,
BravoDock Kft-t,
Correct Zálogház Zrt-t,
Európa Rendezvényiroda Kft-t,
MAHART Passnave Kft-t,
Panoráma-Deck Kft-t,
IMMO-LAND Kft-t, jelentős részét 2013-2016 között megszerezve, alapítva.
(?Ciklámen tourist?)
zolatiguszti
2019-08-14 at 21:07
Ha csak nem pincér vezetett…nem tudom mi ezen ennyire nehezen bizonyítható.Még a kormánynál is ő állt.Nem is csak parancsot adott.