A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártó cége a vártnál gyengébb eredménnyel zárta az év első hat hónapját. A holland cég hétfőn azt közölte, hogy adózott eredménye az év első hat hónapjában 11,6 százalékkal, 1,15 milliárd euróra csökkent. A konszern első féléves működési eredménye éves összevetésben 8,8 százalékkal, 1,94 milliárd euróra csökkent. Elemzők előzetesen jóval kisebb mértékű, 4,8 százalékos visszaesésre számítottak. A Heineken árbevétele az év első felében éves összehasonlításban 6,3 százalékkal, mintegy 17,4 milliárd euróra nőtt. A söreladások organikusan 5,6 százalékkal csökkentek az év első felében éves összevetésben.
A holland vállalat közlése szerint az ázsiai és csendes-óceáni régió első féléves eredményei a vártnál gyengébben alakultak, különösen a nigériai és a vietnámi eladások okoztak csalódást, azonban a jelentős áremelés is hozzájárult az értékesítési volumen visszaeséséhez. A vállalat 6,6 százalékos organikus bevételnövekedése a teljes konszolidált értékesítési volumen 5,4 százalékos csökkenésének és 12,7 százalékos árnövekedésnek köszönhető. A vállalat vezérigazgatója, Dolf van den Brink hangsúlyozta, hogy a marketing továbbra is kulcsfontosságú a kihívásokkal teli piaci környezetben, ezért Heineken az év első felében 200 millió euróval növelte a marketingre fordított kiadásokat.
A Heineken a vártnál gyengébb első féléves eredmények miatt lefelé módosította idei profitnövekedésre vonatkozó előrejelzését, a vállalat az egyszeri tételek és amortizáció előtti működési eredmény 0 és közepes egyszámjegyű százalék közötti növekedésére számít 2023-ban a korábban várt közepes vagy magas egyszámjegyű százalékos növekedés helyett. A jelentésre negatívan reagáltak a befektetők, a vállalat részvénye 7,0 százalékos mínuszban állt az amszterdami tőzsdén hétfőn 15.30-kor. A Heineken tavaly márciusban jelentette be, hogy az Ukrajna elleni orosz invázió miatt kilép az orosz piacról és másik tulajdonosra ruházza át üzletét.
A Heineken a világ több mint 190 országában értékesíti termékeit. A cég portfóliójában mintegy 300 márka található, köztük a névadó Heineken mellett az Amstel, az Anchor, a Biere Larue, a Bintang, a Birra Moretti, a Cruzcampo, a Desperados, a Dos Equis, a Foster’s, a Newcastle Brown Ale, az Ochota, a Primus, a Sagres, a Sol, a Star, a Strongbow, a Tecate, a Tiger és a Zywiec. A holland konszern Magyarországon a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. révén van jelen. Soproni gyárában közel százféle terméket gyártanak.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Nyikos Péter
Facebook
Twitter
YouTube
RSS