A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártó cége a vártnál gyengébb eredménnyel zárta az év első hat hónapját. A holland cég hétfőn azt közölte, hogy adózott eredménye az év első hat hónapjában 11,6 százalékkal, 1,15 milliárd euróra csökkent. A konszern első féléves működési eredménye éves összevetésben 8,8 százalékkal, 1,94 milliárd euróra csökkent. Elemzők előzetesen jóval kisebb mértékű, 4,8 százalékos visszaesésre számítottak. A Heineken árbevétele az év első felében éves összehasonlításban 6,3 százalékkal, mintegy 17,4 milliárd euróra nőtt. A söreladások organikusan 5,6 százalékkal csökkentek az év első felében éves összevetésben.
A holland vállalat közlése szerint az ázsiai és csendes-óceáni régió első féléves eredményei a vártnál gyengébben alakultak, különösen a nigériai és a vietnámi eladások okoztak csalódást, azonban a jelentős áremelés is hozzájárult az értékesítési volumen visszaeséséhez. A vállalat 6,6 százalékos organikus bevételnövekedése a teljes konszolidált értékesítési volumen 5,4 százalékos csökkenésének és 12,7 százalékos árnövekedésnek köszönhető. A vállalat vezérigazgatója, Dolf van den Brink hangsúlyozta, hogy a marketing továbbra is kulcsfontosságú a kihívásokkal teli piaci környezetben, ezért Heineken az év első felében 200 millió euróval növelte a marketingre fordított kiadásokat.
A Heineken a vártnál gyengébb első féléves eredmények miatt lefelé módosította idei profitnövekedésre vonatkozó előrejelzését, a vállalat az egyszeri tételek és amortizáció előtti működési eredmény 0 és közepes egyszámjegyű százalék közötti növekedésére számít 2023-ban a korábban várt közepes vagy magas egyszámjegyű százalékos növekedés helyett. A jelentésre negatívan reagáltak a befektetők, a vállalat részvénye 7,0 százalékos mínuszban állt az amszterdami tőzsdén hétfőn 15.30-kor. A Heineken tavaly márciusban jelentette be, hogy az Ukrajna elleni orosz invázió miatt kilép az orosz piacról és másik tulajdonosra ruházza át üzletét.
A Heineken a világ több mint 190 országában értékesíti termékeit. A cég portfóliójában mintegy 300 márka található, köztük a névadó Heineken mellett az Amstel, az Anchor, a Biere Larue, a Bintang, a Birra Moretti, a Cruzcampo, a Desperados, a Dos Equis, a Foster’s, a Newcastle Brown Ale, az Ochota, a Primus, a Sagres, a Sol, a Star, a Strongbow, a Tecate, a Tiger és a Zywiec. A holland konszern Magyarországon a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. révén van jelen. Soproni gyárában közel százféle terméket gyártanak.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Nyikos Péter
Édi
2023-08-25 at 20:17
Fokozhatta volna a sikertelenségét egy kis lmbtq-s 🌈-nyal a címkén.
Péter Pál Gonda
2023-08-02 at 07:13
Én ilyen kommunista vöröscsillagos szemetet nem vagyok hajlandó még kézbe venni sem, nemhogy még igyak is belőle!
Remélem csődbe mennek mihamarabb!
Péter Pál Gonda
2023-08-02 at 07:12
Én ilyen kommunista vöröscsillagos szemetet nem vagyok hajlandó még kézbe venni sem, nemhiába igyál is belőle!
Remélem csődbe mennek mihamarabb!
bl
2023-08-01 at 21:18
Onnan lehet tudni, hogy baj van, hogy a marketing nélkül összeomlana minden (nemcsak a sörpiac). Ha nem marketingolsz, akkor a jó terméked is lenyomják mások a hülyeségeikkel, ha pedig nyomatod a hülyeségeket, akkor igazából semmit se lehet tudni már arról, hogy jó terméket gyártasz-e. A nyugati világ a marketing csapdájában van és egyre mélyebbre süllyed benne. Ez is a liberalizmus terméke: A MARKETING. Hogy hogyan lesz meghaladva, az egy tízezerbilliótrillió dolláros kérdés.
Sanyáta
2023-08-01 at 16:37
Nem igazán jó az íze….nagyon keserű szerintem…..
moliere
2023-08-01 at 10:08
Mi van? Átszoktak a sörfogyasztók a SÖRRE? 😀
Solaris
2023-08-01 at 08:36
Ha lenne TÖRVÉNY , nem lehetne verescsillagot
milliószámra gyártani.
A törvény a birkáknak szóló mese.
Az előremenőkre nem vonatkozik!
Egon samu
2023-08-01 at 08:34
A vörös csillagos sört csak igazán haladó libernyákok isszák.
Hogy erősítse bennük a komenista néppusztításra irányuló hajlamot….
víg gyula
2023-07-31 at 22:43
Biztos nem szállítottak elég sört ukrajnyába! Azévan visszaesve szegény Hejnekken! Gyűjtsünk pézt neki! Én úgy sajnálom szegényeket! Biztos má a bakancsukat főzik nadrágszíjjal, hogy éhen ne haljanak.
Mekkelek
2023-07-31 at 21:07
Ingyen se kéne a hei-nekem.
Globalokomcsi terméket nem veszünk.
Nike, adidas, axe, dove, coca cola, ikea stb. szintén tiltólistás.
TS
2023-07-31 at 19:42
Már Tallérossy Zebulon is ismerte a céget:
“Masnap felpakolta szekerire, is elszökte velem moslikgyarbul.”
Rözsa! Erdélyben nem könnyű elkerülni csapolva: az összes régi gyárat megvették, ha jól tudom.
Orientál
2023-07-31 at 19:22
Sörüket is vedeljék a gazasági migránsok.
Béla
2023-07-31 at 18:41
Ezek a szemetek akarták nálunk bevezetni a 0,4 l-est a 0,5-ös helyett.
Aztán a reakciók miatt kénytelenek voltak meghátrálni.
Nyomorult tetvek.
Béla
Rözsa
2023-07-31 at 18:36
Amelyik sört a Heineken gyártja, azt nem veszem meg. Ide tartozik a Soproni is. Mindig megnézem a dobozon , hogy ki a gyártó.
Angie
2023-07-31 at 18:24
Szankciózzatok csak köcsögök, ez lesz a vége, nem lesz vásárlóerő, de Schwab bácsi Sorosékkal ezt szeretné, ha tönkre mennének vállalkozások!
Patriot
2023-07-31 at 18:05
Magyar ember nem veszi kezébe azt a voröscsillagos szart!