Adathalász csalók ismét hamis online gázszámla-értesítőket küldenek az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. ügyfeleinek – közölte csütörtökön a szolgáltató.
Az utóbbi időben a hamis értesítők általában nem magyar címekről érkeznek, valótlan előzményekre hivatkoznak, és adathalász oldalra irányítják az ügyfeleket. Fel lehet ismerni ezeket arról, hogy gyakran tartalmaznak helyesírási hibákat, magyartalan kifejezéseket. Az MVM Next online számlaértesítőinek feladója mindig az MVM Next online ügyfélszolgálat, minden esetben szerepel rajta a szerződéses folyószámla száma, a számla száma és az átutaláshoz szükséges adatok. Online ügyfélszolgálati honlapjukon sosem kérnek bankkártya adatokat, ezeket a biztonságos banki felületen kell csak beírni.
A szolgáltató az óvatosság mellett arra kéri az ügyfeleit, hogy a gyanús megkereséseket az [email protected] címre továbbítsák, vagy telefonon jelezzék az ügyfélszolgálatnak. Az adathalász levelekről szóló tájékoztató az MVM Next honlapján olvasható.
Forrás: MTI; Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László
Naprózsa
2023-08-31 at 16:15
Furcsa dolgok is vannak más szolgáltatók esetében is: Egy behajtócég például olyan levelet küld amiben egy havi be nem fizetett számlát követel, mint utolsó lehetőséget mielőtt megkezdi a végrehajtást az egykori UPC (most tudjafene milyen új neve van itt nálunk) nevében, “megbízásából”.
A probléma csak az, hogy három évvel ezelőtti elmaradásról vartyognak, és nincs nyoma, hogy küldtek volna bármikor is számlát vagy bármikor értesítőt, hogy elmaradásunk volna…
Minap meg a szemétszállítók küldtek elmaradásról számlát, itt ugyanaz a furcsa, hogy 4 (!) évig ez nem tűnt fel nekik?
Meglehet, hogy tényleg van elmaradásunk, akkoriban macerás időszakunk volt, utaltuk ha jött számla, de miféle kupleráj lehet a cégeknél is, ha 3, 4 év után veszik észre az elmaradást…
Van egy ötletem is: Én is küldök egy behajtással fenyegető számlát ugyanezeknek a cégeknek azzal a hazug ürüggyel, hogy fizessenek nekünk vissza 4 év után (nemlétező) túlfizetéseket?
Most nézünk utána, hogy valódi cégek-e, mert valami nem stimmel… Eddig elmaradást rövid időn belül szokták jelezni a szolgáltatók, nem is beszélve a villanyászokról akik egy borítékban két havi számlát küldözgettek, és ha véletlenül a következő utáni csekket fizettem be, vadul fenyegetőztek, noha náluk volt a pénz…
Milyen jó is, hogy az egész világunkat, atolbombástúl ezekre a csalhatatlan számítógépes rendszerekre bízzuk…