…de az is lehet, hogy szivarozgatva szarik odaföntről az egészre. De tényleg, vajon mi a f*szt képzelnek ezek a hülyegyerekek? Elgondolkodtató… Törjük hát át a barikádot, és próbáljunk meg behatolni a Színház- és Filmművészeti Főiskola növendékeinek agyába. Öveket becsatolni, jön a John Malkovich-menet!
Tanítanék! – hirdette meg vagy öt évvel ezelőtt szegény Pukli István. (Emlékszünk még rá? Nem, mi? Valóban, jól eltűnt…) Az idei nyár elején pedig a „#zenélnénk” hashtag alatt jelezték a magyar zenészek, DJ-k és általában a zeneipar szereplői, hogy szeretnék, ha véget érnének a rendezvényeket a járvány miatt sújtó korlátozások, és végezhetnék a munkájukat, a zenélést. Az előbbi egy erősen politikai célú törekvés volt, a politikamentesség hamis jelszavával. Az utóbbival viszont magam is szimpatizáltam, lévén, hogy valóban politikai felhangoktól mentesen, tényleg az érintettek megélhetéséről szólt.
Hiányolom is egy kicsit ennek mintájára a „#színészkednénk” szlogent. Helyette pont az ellenkezőjét kapjuk: a színészek (illetve ezúttal a színésznövendékek) politizálnak. Persze, ők azt mondják, hogy nem politizálnak, sőt, épp a politikát akarják távol tartani (pont, mint a Tanítanék!) de őszintén, ki a tököm hiszi ezt el nekik? Meg hát a tüntetéseiken sorra jelennek meg nemcsak az ismert ellenzéki celebek, aktivisták, de a politikusok is, élükön Gyurcsánnyal. Aki mellesleg az ellene tüntetőknek kilövette a szemét, miközben a most demonstráló diákoknak nem kell semmi ilyesmivel szembenéznie.
De egyáltalán, kit érdekelnek ők igazából? Merthogy nézzünk szembe a valósággal: a magyar színészek szerepe, jelentősége, társadalmi befolyása marginális. A lakosság elenyésző része, talán ha 10%-a jár bármikor is színházba, és nekik is csak töredékük rendszeresen. Moziba persze többen, de főleg hollywoodi filmekre. A magyar színészeket maximum a kereskedelmi tévékből ismerik, vagy valamelyik sorozatból, vagy amikor egy főzőműsorban kotyvasztanak, esetleg egy trashreality-vetélkedőben bogarakat esznek.
Kétségtelen, az ilyen műsorokban százezrek, milliók nézik őket, de ha ezek a láthatóan menő, jólétben élő celebek elkezdik sajnáltatni magukat, sem a Békés megyei hagymaszedők, sem az Aldi-pénztárosok, de még a budapesti buszvezetők sem fognak együttérezni velük. Hanem inkább azt mondják: menjetek ti a k*rva anyátokba! Ugyanezt mondják például az indexeseknek is, amikor tarhálnak, vagy a sajtószabadságot temetik, miközben elmagyarázzák a kis videóikban, hogy azért imádnak ott dolgozni, mert strandpapucsban mehetnek be a céghez, és ők választhatják meg a főnököt. Hát hol van olyan, hogy a pincérek döntik el, ki legyen a főszakács? De még a többi egyetemen sem a diákok választják meg a rektort! Miért gondolják a színészpalánták, hogy ők valamilyen kivételezett kaszt lennének?
Amikor egy feszített munkarendben dolgozó, rendre valós problémákkal szembesülő hétköznapi ember azt látja, hogy ezek a mindenféle csepűrágók (és tökmindegy, hogy ismert, tévés celeb, vagy színművészetis növendék – számukra egy kategória) vagy firkászok mindenféle absztrakt dolgokon rinyálnak, és szimpátiát szeretnének maguk iránt generálni, az totálisan kontraproduktív.
De kontraproduktív a színészek hisztije egy másik szempontból is. Épp az előbbiből eredően (ti. hogy nagyon kevesen járnak színházba) a színházak működése önmagában abszolút veszteséges. Ez egyébként a világon mindenütt így van; csakis a legnagyobb, a legpopulárisabb darabokat játszó intézmények képesek állami támogatás nélkül működni. Annyi talán a különbség, hogy míg itthon az állam folyamatosan önti a pénzt a színházakba, addig a nyugati országokban csak egy-egy negyedévre kapnak támogatást, aztán újabb erőfeszítéseket kell tenni, hogy sikerüljön valahonnan pénzt szerezni, és előbb-utóbb minden csap elzáródik. Nem véletlenül kullognak szép csendben haza a legnagyobb arcú, „bezzeghollandiában”-ozó színházcsinálóink is; vissza az itthoni tutiba, ahol az állam emlőjén csüngve vég nélkül szidhatják… az államot.
Hasonlót láthattunk a Magyar Tudományos Akadémia, és általában a tudomány az oktatás területén is. „El a kezekkel a tudománytól”, „Követeljük az oktatás szabadságát”, stb. – de pénDzt azé’ adjááá!!! Mert bizonyos területeken a mai napig működnek a több évtizedes, kommunista struktúrák, a bebetonozott érdekcsoportok, jól bejáratott pénzszivattyúk; egymás vállának veregetése és a fingreszelés. Amikor pedig valaki reformokat szeretne végrehajtani, indul a sipákolás, a jajveszékelés, a demokráciatemetés. Egy kis tüntike, egy kis árulkodás Brüsszelben, cikkek a Spiegelben és a Guardianben a művészetet, az oktatást, a szabadságot romba döntő galád magyar kormányról.
A „reform” szó jelentése önmagában hordozza a problémát. Ha ugyanis az érintettek maguk hajtanák végre a szükséges reformokat, azzal implicite elismerték, hogy korábban nem jól végezték a munkájukat, feladataikat. Ezzel lemondanának megszokott kényelmes helyzetükről, előjogaikról, anyagi jólétükről. Nyilván hülyék lennének… Reformokat végrehajtani tehát kizárólag kívülről, új szereplők által, kényszerrel, erőszakkal lehet. Ez a világ természetes rendje. Ezért gyűlölik Palkovicsot az MTA-ban, és ezért gyűlölik most Vidnyánszkyt a Színművészetin.
És ezért gyűlölték sokáig Andy Vajnát is. Mert a magyar filmiparban betokosodott struktúrákat, összefonódásokat, érdekeket szétverte, és a helyükön felépített valami újat. Amivel Magyarországot súlyosan felrakta a nemzetközi filmgyártás térképére. Több szempontból is, amelyek közül az egyik, hogy azóta egy rakás nézhető, sikeres magyar film készült. Tegyük hozzá, viszonylag kevés színművészetissel; az ezekben dolgozó színészek és stábok jelentős része alternatív intézményekben, sok esetben külföldön tanult. Az SZFE – a budapesti színházak jelentős részével összefonódva – viszont egy másik, zárt világ, amely eddig marha jól elvolt az állami lóvéból. Ezért is idióták ezek a hülyegyerekek, akik most cirkuszolnak. Ők is kicsit olyanok, mint a felmondott indexesek jelentős része; a saját szemétdombjuk táplálkozási piramisában náluk magasabb szinten lévők hatalmi-pénzügyi játszmáiban ők csak feláldozható gyalogok, eldobható eszközök. De annyira elhitték ezek is saját magukat, annyira önmaguk hatása alá kerültek, hogy most forradalmárt játszanak.
De mondom, kontraproduktív a hiszti, mert a tárgyalási pozícióik nem erősödnek, hanem gyengülnek. És feladják nemcsak a korábbi kényelmes helyzetüket, hanem azt is, hogy ebből legalább valamennyit megőrizzenek. A valóság ugyanis azt mutatja – és ezt a járvány alatt elég jól láthattuk is –, hogy az emberek marha jól megvannak mindenféle alternatív, lakás- és egyéb színházak nélkül. Az állam simán dönthet úgy, hogy na jó, akkor lesz 4-5 nagy színház Budapesten, oda mehet a lóvé, a többiek meg megélhetnek a „szent piacról”. Elvégre elégszer hallhattuk baloldali kormányok idején, hogy ha a jobboldal szeretne médiát magának, akkor vegyen. Hát vett. A baloldal pedig, ha szeretne színházat magának, akkor vegyen, nem? Vidnyánszky hajlandó tárgyalni az SZFE vezetésével, de ők nem tárgyalnak, inkább fellázítják a diákjaikat, akik meg elbarikádozzák az épületet. Ezek után kinél is van a morális előny, az ütőkártya? Ki az, aki elmondhatja, hogy ő nyitott a megoldásra, de a másik fél hallani sem akar róla?
És a Békés megyei hagymaszedő, az Aldi-pénztáros meg a buszsofőr ebből csak annyit lát, hogy a kormány tárgyalna, de ezek itt nem hajlandóak. Hát gyerekek, ebből így nem lesz országos forradalom. Ebből sem.
De ne legyünk igazságtalanok, és lássuk be: mindig vannak, akiket fel tudnak lázítani, maguk mellé tudnak állítani az ép aktuálisan tüntikéző mikrocsoportok. A belpesti éttermiségi fiatalokat, a multiknál robotoló alkalmazottakat – egészen fel a középvezetői szintig – be lehet hülyíteni mindenféle szolidaritási megmozdulásokkal. Őket simán rá lehet venni a melegek, a menekültek melletti, vagy épp a stadionokkal szembeni kiállásra – a nagyfőnökeik remekül rájátszanak erre, még ösztönzik is. Amíg ugyanis van másik ellenségkép (a kormányzat), addig az alkalmazottaknak nem jut eszébe a saját cégük, az őket gátlástalanul kiszipolyozó globalista vállalat ténykedéseit akár csak megkérdőjelezni, nemhogy az ellen lázadni. Cirkuszt és kenyeret, mondta Caesar. De a kommunisták is nagyon jól tudták, hogy a frusztrált népnek szelepek kellenek, ahol kiereszthetik a gőzt. Ezt a célt szolgálta Hofi, vagy a ’60-as évektől engedélyezett beatkoncertek. A budapesti irodistáknak ugyanez a szelep a tüntike. Egy páran most ott vannak a színművészetisek mellett. Ahogy a CEU mellett is nagyon ott voltak. És mégsem bukott meg a zorbán. Nem győzött a dicsőséges, kulturális forradalom. A szabolcsi almatermelők – és persze a Békés megyei hagymaszedők is – ugyanis mind-mind leszarják.
És asszem, valójában Andy Vajna is.
Vezető kép: MTI/Komka Péter
Zsuzsa
2020-09-09 at 18:24
Hol vannak most azok színésznők színészek akik nemrégen meg zaklatassal vádoltak a SZFE tanárait ?!?? Hirtelen elfelejtettek?
franci
2020-09-09 at 11:57
https://i.imgur.com/RvZYz2v.jpg
csakafidesz
2020-09-09 at 10:35
Amúgy a vezető színészek mindig jól éltek. A budai hegyvidék tele van a színészek villáival. Bajor Gizi egykori villájában (XII. Stromfeld Aurél út 16.) van a színészmúzeum. Elárulom: A villa nem három szobás..
https://www.google.hu/maps/place/Bajor+Gizi+Sz%C3%ADn%C3%A9szm%C3%BAzeum/@47.4939088,19.0114885,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1sAF1QipNGa6twuR69mzD0dqTVaEvHqxHCAawXNxcjIETG!2e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipNGa6twuR69mzD0dqTVaEvHqxHCAawXNxcjIETG%3Dw129-h86-k-no!7i5184!8i3456!4m13!1m7!3m6!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2sBudapest!3b1!8m2!3d47.497912!4d19.040235!3m4!1s0x4741de837aa9cc05:0x1ae49282b187a8d9!8m2!3d47.4939089!4d19.0114888
amarna
2020-09-09 at 09:21
Benkő László megjegyzésére válaszolok::minden szavával egyetértek !!!!!
moliere
2020-09-09 at 01:16
Írysz köszi
moliere
2020-09-09 at 01:15
Ha elfut a méreg, én is mocskos szájú vagyok, de én csak egy hozzászóló vagyok. De azért méltányolom, hogy az első sorban csak két trágár szó volt, a sz…. és a f….
Eredmény, hogy az első sorba nem fért be a g…. és a p…. szó, látok jó dolgokat tehát. De most ezt a cikket nem olvastam el. Pedig lehet, hogy jó. És még csak 49 vagyok. Mit szólnak a Bélabácsik és a Margitnénik?
Dániel Irén Violae
2020-09-08 at 22:00
Ekeke.
A Golem színház honlapján a céljai között szerepel a következő mondat, idézem: ” Kiemelt célja hogy a “zsidó színházat” fizikailag is megalapítsa, az azt befogadó épületet fentartsa” idézet vége. Tehát van Ön szerint “zsidó színház” Budapesten??? Döntse el. A Golem színház és igazgatója Borgula András szerint még nincs.
Tanú
2020-09-08 at 20:18
Amit Timivel műveltek Andy halála után közvetlen, az mindent vitt, végig láttam az fb-n. Napról-napra ahogyan az emberek kivetkőznek önmagukból, változnak gonosszá, ami rosszat csak lehet kívánni egy özvegy asszonynak, mint a dög keselyűk, úgy köröztek Timi felett, tele gyűlölettel, irigységgel, rossz indulattal. Andy még élt sokat tett a magyar filmiparért, utána lehet olvasni. Köszönünk mindent Andy! Tisztelt kormánybiztos úr! Nyugodj békében! Üzenet Timinek: https://www.youtube.com/watch?v=vqiSOzylL-c
Ruszkai László
2020-09-08 at 20:18
Röhej amit ezekkel a piros-fehér szalagokkal müvelnek. De, hát erre tellik, úgy agyilag. Én a kormány helyében azt tenném, hogy szolnék az ármszolgáltatónak, hogy a továbbiakban nem tartok igényt a szolgáltatásukra, mert időlegesen bezárom az épület komplexust. Sziveskedjenek a biztosítékokat kivenni. Újboli bekapcsolásra későbbiekben kerül sor. Így az utólsó embernek sem kell lekapcsolni a villanyt, hanem szépen haza lehet húzni mezőgazdasági idénymunkára.
vadmagyar
2020-09-08 at 17:14
Ritka ótvar stílusú cikk. Kár J.Zs. urat írásra erőltetni. Biztosan van amihez ért is.
A tartalomhoz: igen gyenge ez az idamondogatós, silány vagdalkozás.
A felszín alatti tartalmról írjon a P.S.: OK hogy Vajna ide hozta olcsóért a filmgyártást. De mit tett az ún. magyar filmért. Tényleg csak bizonyos rasszú emberek tudnak és kizárólag földi halandó számára nézhetelen, de roppant sikeres filmet gyártani?
Mi a kormányzati kultúrpolitika 10 évének eredménye azon túl, hogy jól tart egy rendkívül kártékony kisebbséget?
No erről írjatok!
Vulévu
2020-09-08 at 17:13
Márpedig ripacsképzőre állami pénzből nincs szükség! Én most a kormány helyében holnap reggel bezáratnám ezt hulladékképzőt és közölném, hogy saját zsebből lehet képződni, de coki az adófizetők pénzéből. Oszt’ csókolom, lehet tüncizni doszt’!
Nahát
2020-09-08 at 17:04
A színművészetisek “forradalma” valóban kezd unalmas lenni, és közben röhejes is, mert saját maguk alatt vágják a fát, miközben a komcsi dinoszauruszok szekerét tolják. Naív kis bumburnyákok. Egyszer majd rájöttök, hogy át lettetek verve.
hivő
2020-09-08 at 16:44
Köszi hogy kimondtad,
amit ma a szinházak
kinálnak nem kell.Csak
az állami pénz ,a mi
pénzünk, tartja fenn ezeket
a szinházakat.Viszont a
ritka, klasszikus staged
darabokra honapokkal
előbb nem lehet jegyet
kapni.Ugyanez érvényes a
komolyzenei kocertekre is.
Szabó László
2020-09-08 at 13:24
Úgy, kedves Anette, hogy az életpárti oldal eleinte gesztusokat akart tenni az elleneseknek. De már látszik, hogy engesztelhetetlen a gyűlölet, amellyel a fehér keresztény heterók ellen viseltetnek.
Háború van!
Zsuzsa
2020-09-08 at 13:24
Az állarcos,bajuszos, egy kerekes monocikliző hölgy nagy kalappal remekül szimbolizálja azt a káoszt ,ami az SZFE szimpatizánsok fejében van.Szét tárja a karjait,hogy le ne essen a megszokott gépezetről,mert már tudja,hogy ha nem így tesz,akkor vége a karriernek,mehet zabot hegyezni Piripócsra.
Gáspár Anette
2020-09-08 at 13:04
Benedek Károly!
2020-09-08 at 12:50
“Utolsó akciója a 7 milliárdos “Hunyadi” munkacímű történelemhamisító aljaskodás volt, melynek a megvalósulását időben megakadályozták (talán az Öreg tényfeltáró cikke nyomán).” – írja.
Mely filmnek az a Szász lett volna a rendezője, aki Vidnyánszky Nemzeti Színházának a főrendezője!
És akkor “ez most hogy”?!
Írysz
2020-09-08 at 12:55
BESSENYEI FERENC kétszeres Kossuth-díjas, Érdemes és Kiváló Művész 1981 (!!!!)
*
(A közönséget) ” Könnyű tehát megtéveszteni, félrevezetni. Van, akinek eleve a szemét tetszik, merő sznobizmusból, s van, akit a mellette ülő tetszése megzavar. Csak azt látja, hogy annak borzalmasan tetszik, ami ellen pedig ő – szíve szerint – berzenkedne.
*
Ez a társadalom most kezdi észrevenni annak a lehetetlenségét, hogy ugyanannyit érjen az az ember, aki vacakot csinál, mint az, aki minőséget hoz létre. Itt egyelőre még csak csinnadrattát kell csinálni mellette, és a vacak is sikeres lehet.”
*
*
(…)a képesség és a tehetség között minőségi különbség van. A tehetség erkölcsi kérdés, erkölcsi kategória. Éppen annak az eldöntése, hogy a képességeimet mire használom. A tehetség ennyivel több a képességnél. (…)
.
Adyt megfontolva: Magyarországon tehetségesnek lenni, nagyobb karaj a közös fájdalomból, vagyis nagyobb felelősség! Felelősséget viselni és ébreszteni, ez volna a dolga a színháznak.
*
*
(…) a mai kritikának nincs valódi kapcsolata a színházzal. Ujjong a kétes értékűnek, s veszni hagyja, ami nem biztos, hogy a vesztőhelyre volna még szánva.
*
*
Mégis, mi van most? Nézd meg, ha valaki elvégzi az egyetemet, ahol a tudománynak, a tudásnak mégiscsak van valamilyen szellemi, erkölcsi rangja, vagy ha kijön a gyárból, ahol az élet akár válságos helyzeteiben állt helyt, és ******elmegy este a színházba, ott az a probléma, hogy legyünk-e perverzek vagy ne.*****!!
Ha eldobod a szemetet az utcán, a KÖJÁL perbe foghat. De ha a szellemedet mocskolják össze, akkor a szellemi KÖJÁL nem ordít? Nem ordít, hogy mi történik itt?
*
*
Ha erkölcs nincs, ha szépség nincs, ha nincs összetartó szellemi erő, kinek lesz fontos a tervezés, kinek lesz szép a csillagok járása, s kinek az érdekében számol a matematikus?
.
A színház abban segít dönteni, amiben a matematika nem tud. Hogy szabad-e ember alatti módon élni vagy nem szabad.
*
*
Szégyelljük azt, ami az én számomra mindig természetes volt. Az ember végül is egy életet áldoz azért, hogy egy tiszta gondolatot megfogalmazzon.
.
.
.
(az ember)-2Mindent megtesz, hogy az életünk harmóniába szövődjön össze. Hogy a rend rendben maradjon. Harcol érte, hogy a szolgálat szellemét szolgaszellemmé ne aljasítsák…”
*
*
(…)magyar daraboknak az előadására nemigen találsz rendezőt és társulatot. Egy idegen darab előadására viszont mindent, ami belefér. A kísérletezés ördöge olyan mérhetetlenül eluralta a színpadot, hogy most már csak az számít, ami kísérletnek indult és az is maradt.”
*
*
(…)fiatalok kijönnek a főiskoláról, s bekerülnek egy társulatba, ahol még annyi erkölcsi korlát vagy számonkérés sincs, mint volt a főiskolán. Kezdődhet a teljes rothadás!
.
( Azóta a rothadás az SZFE-t is elérte… )
*
*
…jön majd egy leleményes törpe nemzedék, amelyet mindenre föl lehet bérelni.******* (!!!)
*
*
*
MEGÉRKEZTEK
Szőcsényi Csaba
2020-09-08 at 12:53
Színművészetire járó tüntikézők!
Az előadásotok óriási bukás lett. A függöny lement. Taps nincs!
A közönség kultúremberekből állt, nem hajigáltak meg benneteket rohadt zöldségekkel, tojással, stb. Talán azt sem érdemlitek meg.
Menjetek haza, és pár nap gondolkodás után keressetek magatoknak valami hasznos munkát!
Benedek Károly
2020-09-08 at 12:52
Teszem hozzá, amikor Vajnát egy interjú során szembesítették a “díjazott” rendezőinek és a szereplőknek az aljas, gyűlölködő, rágalmazó kijelentéseivel (természetesen a díjátadás előtt, alatt és közben, hadd szóljon), akkor mindössze annyi mondanivalója volt: “Csúnya dolog”.
Benedek Károly
2020-09-08 at 12:50
Jeszenszky úr!
Miért beszél mellé?!
Andy Vajna szsbályosan kivégezte a magyar filmet.
Egyetlen egy magyar film nem készült.
Ne tessenek összetéveszteni azzal, hogy magyar nyelven
beszélnek a filmben a szereplők.
Vajna ezer milliárdokat pazarolt el a Hollywood kompatibilis,
Hollywood-sematikus kaptafafilmekre. Benne volt az Oscar- és egyéb
díjak lobbiban. Kiváló terep nekik Magyarország, főleg a főváros,
ahol filérekért forgathattak, forgathatnak.
Az összes általa favorizált rendező és a filmjeik főszereplői
kötelességüknek érezték, hogy az adófizető magyarok pénzéből finanszírozott
milliárdjainkért cserébe gyűlölködő, gyalázkodó kijelentéseket tegyenek
rólunk és a kormányról, melynek szorgalmasan az adományozó kezébe köptek.
Fejezzék be végre a Vajna-nimbusz éltetését. Egy profi producer volt,
akinek csupán annyi kötődése volt Magyarországhoz, hogy kiváló üzleti
lehetőséget kapott. Valóban ráncba szedte a filmes gazdálkodást,
de kiirtotta a magyar (!) filmművészetnek még a csíráját is.
Utolsó akciója a 7 milliárdos “Hunyadi” munkacímű történelemhamisító aljaskodás volt, melynek a megvalósulását időben megakadályozták (talán az Öreg tényfeltáró cikke nyomán).
Tessenek a magyar filmművészetet kivégző Vajnájukkal elmenni a fenébe, kérem, tisztelettel.
Szabó László
2020-09-08 at 12:31
…a családtámogatási rendszert kihagytam! Azt is tette a Fidesz, nem pedig tétován hebegte!
Aureliusz
2020-09-08 at 12:28
Ajánlom megtekinteni, hogy kik ezek az agytrösztök:
https://www.facebook.com/adokkal.levesbe/videos/2714147362199771
Szabó László
2020-09-08 at 12:26
Foton!
Vidnyánszky nem is mondta, hogy mit akar! Addig nem jutott el! Még! A Fidesz pedig soha nem mondta el! Sem az önkormányzatok adósságának rendezése, sem a határon túliak szavazata, sem a rezsicsökkentés, sem a hazai konzorcium, sem a sport és egészségügyi infrastruktúra, sem a haderő fejlesztés nem volt benne a kormányprogramban!
A Fidesz cselekszik!
Nem picsog, mint a mihamos trollok!
Királytigris
2020-09-08 at 12:07
Foton!
Korrekt!
Félmegoldásokkal semmire sem megyünk.
Szarból csak szarvárat lehet építeni!
Foton
2020-09-08 at 11:52
Azért a Fideszre mindig jellemző volt a félmegoldások alkalmazása-pl. CEU- nekimegyek-de mégse annyira. Elzavarom-de maradhat.-Kampányolok is-de mégse.Létrehozok új intézményeket-a régi hálózattal.-Kinevezem VA-t-de mindenki maradhat.JÓ-HA EZ MŰKÖDIK, UGYE………..De nem működik annyira.HA ELKEZDÜNK BÁRMIT ÁTALAKÍTANI, AKKOR AZT CSAK ÚJ EMBEREKKEL LEHET-NEM?
Foton
2020-09-08 at 11:47
Lekövethetetlen a taktika. 1. KINEVEZIK VA-t. 2. De senkit nem távolítanak el. 3. Viszont radikális változást akarnak.3. A régiekkel- -hogyan?4. A jelenlegi tanulók alkalmasak, vagy sem színésznek? 5.Azok a tanárok, akik ellenzik a változtatást, miért maradhatnak pozícióban? 6. És akkor így mi lesz?
Szabó László
2020-09-08 at 11:30
Kedves Magd@!
Én az eretnekmozgalmaktól eredeztetem őket, akik eleinte protestálóknak majd felvilágosultaknak, később jakobinusoknak, kommunistáknak, ma pedig liberálisnak címzik magukat. A jezsuiták ezek ellen harcoltak!
Királytigris
2020-09-08 at 11:24
Ha a játék arra menne ki, hogy SZFE balhé átterjedjen más intézményekbe is, aztán az “elégedetlenség” az egész országban elterjedjen, akkor bizony csalódni fognak a kedves sorosi sameszek.
Lenin szerint, ő aztán értett a balhék kirobbantásához, azt mondta, hogy ha nincs forradalmi (puccs) hangulat, nem lehet forradalmat (puccsot) kirobbantani.
Azt gondolják a résztvevők, hogy ma Magyarországon puccshangulat van??? Ugyan már…!
Az SZFE hallgatói mielőtt üljenek vissza az iskolapadba, amíg nem késő, amíg meg nem szüntetik az intézményt!
Foton
2020-09-08 at 11:18
Ez így jó írás-csak azt is el kellene egyszer mesélni, hogy milyen logika alapján működött eddig a kormányzati kulturpolitika? Pl. szegény-jó Tarlós még “tegnap” is elmondta, hogy ő milliárdokat adott ” millió” pesti színháznak-és tényleg-miközben ezek eszelősen szidták a kormányt,nyomták a multikultit, etc, és hát túl sok is van belőlük-.Most mi történt? Eddig , ugye, az ment, hogy-én-Kormány-adok pénzt-te pedig mocskolsz engem-uszítasz ellenem, feljelentesz kűlföldön-de sebaj.Most már ebből elég lett? Az remek.De miért most? PL. ezek a most tűntetők fel lettek véve-egy bizonyos szelekciós szempont szerint-egy bizonyos, fanatikusan kormányellenes entitás által-ergo persze, hogy tíltakoznak a változtatás ellen…….Ez azért nem meglepő.Marha nehéz lekövetni a kormányzati észjárást.Most felbátorodtak? Az jó.L. Simon is? Csodálatos.
Királytigris
2020-09-08 at 11:10
Az SZFE hallgatói óriási szerepzavarban vannak. Eszközként használják fel őket, és ők ezt vagy nem veszik észre, vagy besz…k.
Lehet tüntetni a Parlament előtt, majd megunják és hazamennek…
Zárják be az SZFE-t, elég egy színészképző Magyarországon, és ez Kaposvárott található. Kettő már luxus!
Magd@
2020-09-08 at 10:57
Szabó László 2020-09-08 at 09:43
Igaza van megkülönböztethetetlenek !
Mert az ismert közmondás szerint: a cél szentesíti az eszközt.
Ez a jezsuiták jelmondata volt, és Loyolai Szent Ignáctól származik és ők tudtak érvelni (is).
Ezek az ön által felsorolt érdekvédelmi csoportok csak egymást kopírozzák, mert nincs más eszköztáruk, nem rendelkeznek a jezsuiták értelmével és tudásával.
Marad a figyelem felkeltése mindegy, hogy milyen áron érik el.
Itt nem a szellemi, verbális meggyőzés a lényeg, hanem a fizikai, részben totális megsemmisítése, legyőzése az ellenfélnek.
Az ősi terep, azaz élelem megszerzése a cél. A civilizáció csak egy pihe könnyű lepel, ami egy pillanat alatt az aszfaltra hull…
franci
2020-09-08 at 10:40
https://i.imgur.com/EJi8oyn.jpg
Ehetetlen Odó
2020-09-08 at 09:46
Gréta most kussba’ van, a vírus elsodorta a témáját… vissza is ült a kisegítő iskola padjába…
Szabó László
2020-09-08 at 09:43
A kozmofasisztákban közös, hogy hátratántorítóan ostobák, hányingert keltően tolakodóak és unalmasan egyformák. Most őszintén: ki tudja ezt a visongást az antifás, a grétás, a BLM-s vagy az LMBT-s ökölparádéktól megkülönböztetni?
Ehetetlen Odó
2020-09-08 at 09:36
Jó cikk, Jeszy, pompás helyzetjelentés.
Azonban van benne egy félmondat, amin rendszeresen felmérgelem magam, akár olvasom vagy akár hallom jobberek részéről – sajnos még politikai vitaműsorokban is, ez pedig a következő:
“…politikusok is, élükön Gyurcsánnyal. Aki mellesleg az ellene tüntetőknek kilövette a szemét…”
Tegyük tisztába a dolgot: a féleszű gazember NEM az ellene tüntetőknek lövette ki a szemét. Ellene szeptember 18-án tüntettek, amikor kiszivárgott az őszödi igazságbeszéd, össznépi felháborodást generálva, amely tüntetésekben, végül a tv-székház megrohanásában csúcsosodott ki. Akkor senkinek nem lőtték ki a szemét, sőt, inkább hagyták, abban reménykedve, hogy hátha áldozatul esik egy-két irodából odavezényelt rendőr is. Lövetés helyett “mindössze” párszáz embert gyűjtöttek össze a tv udvarára és jó komcsi módjára kisebb-nagyobb mértékben megszadizták őket.
Miután az eszelős gazember terve nem jött be, 5 azaz ÖT héttel később állt bosszút – no, nem a “tüntetőkön”, hanem az 56-os megemlékezésen résztvevő (többnyire fideszes érzelmű) tömegen, rájuk eresztve máig azonosítetlen fekete ruhás terrorkommandóját, akik válogatás nélkül lőttek, viperáztak,lóhátról ütlegeltek boldog-boldogtalant, aki csak az útjukba került.
A libsibolsi propaganda sikerrel mossa össze ezt a két igencsak eltérő dátumot és sajnálatos módon a mi oldalunkon senki sem igazítja helyre azt a mocskos történelem-átírást, se szóban, sem írásban.
Miután a 2022-ért folyó harcban a vörös lepratelep minden eszközt be fog vetni az aranyhal-memóriájú démosz megnyerésére, nekünk kell tudatosítanunk a közvéleményben ezeket a tényeket, mert más nem fogja megtenni helyettünk.
Ekeke
2020-09-08 at 09:14
Daniel Irén Viola. És például a Gólem színház micsoda?
Dániel Irén Viola
2020-09-08 at 08:59
Kedves SZFE-sek még soha senki nem látott az emberiség történetében olyat, hogy reformnak nevezik a”régi megszokott struktura megörzését és a régi 76 éves tanárok és vezetőség megtartását”. A reform az újítást a frissìtést és az idős elavult vezetőség lecserélését jelenti”.
Bukarestben (Románia fővárosa) létezik 1948 augusztus 1-e óta a “Zsidó állami színház” amelyet nemrég állami pénzből felújítottak és amelynek jelenlegi igazgatója a világhírû csodálatos színésznő Maia Morgenstern. Több színdarabot is megnéztem az említett színházban és holokauszt emléknapon is voltam mint meghívott. Le a kalappal a romániai állami zsidó színház színészei előtt. Példamutató teljesítmény hogy saját színháza van a romániai zsidóságnak. Ezt Budapesten miért nem lehet megcsinálni??? Az állam bácsi bíztosan támogatna egy ilyen kezdeményezést!!!
Tuti
2020-09-08 at 08:46
Jo lett a cikk. Egyetertek azzal,h ezek a szinesznivendekek semmire nem jok!
Arrol az egyetemrol hany novendek allja meg a helyet a nemzetkozi porondon (amig a muszaki reszrol sokan tesszuk)?
Amikor egy nemzetkozi produkcio erkezik MO-ra, meg statisztanak sem szednek az szfe-rol!!!!
Rendszeres
2020-09-08 at 08:43
Gyorsan ki kell fordulni az egész műbalhé mögül.
… “tudjátok mit, igazatok van”…
El lehet kezdeni az oktatást, a közfinanszírozást viszont mostantól befejeztük.
Mindenki szépen fizesse ki ha tanulni szeretne itt.
free SzFE, free Fizetni, free Bulika OFF
A KÁRTYAVÁR ITT DÖLNE ÖSSZE – de hirtelen
Ekeke
2020-09-08 at 08:24
A jogállam most éppen, kormányzati segédlettel a szemünk láttára esik szét.Targyalni?Ugyan kivel? Hiszen évtizedek óta világos hogy vagy mi vagy ok.Hogy “mi jobban gyűlölunk titeket mint ti minket”. És az impotens kormányzat meg egy közintézmény törvénytelen elfoglalását sem képes megakadályozni.Mi lesz itt?Megint szdsz-rs taxis blokád?Jönnek az alinsky tanítványok egy stipi szopi ez is a miénk jelszóval beszalagozzak a fővárost?A bamba kormányzat meg nézi és “tárgyalna”?
vghs
2020-09-08 at 08:21
Szerintem az állam vpnuljon ki ebből. Majd a piac megoldja. Mint az USA-bam.
Nincs kuratórium. Nincs állami pénz.
Talán akkor politika mentes lesz, mert nem kell a mindenkori, vagy a leendő hatalomnak nyalni.
khm
2020-09-08 at 08:19
“A baloldal pedig, ha szeretne színházat magának, akkor vegyen, nem?”
Azt hiszem nem baloldali színház,talán kettő,ha van.
Szóval ki is kell,hogy vásároljon?
Kovács Nóra
2020-09-08 at 07:59
Nagyon kó cikk, köszi Jeszy. 🙂
Giczei Tünde
2020-09-08 at 07:54
A most épületfoglaló diákok előbb-utóbb vissza fognak ülni az iskolapadba, és akkor lesznek valakik, akik számon fogják kérni tőlük a mostani tetteiket.
SŐT!
Lesznek majd 40-50-60-70 évesek és rohadtul szégyellni fogják magukat!
Nem látnak az orruknál tovább -:(
Falconnn
2020-09-08 at 07:24
Miért kell ilyen trágár stílusban írni? Teljesen egyetértek a cikk tartalmával, de ez a stílus még fiatalok között is gáz (és én is fiatal vagyok).
Benkő László
2020-09-08 at 07:04
Szögezzünk le néhány evidenciát, középület megszállása, elfoglalása bűncselekmény. Magyarországnak törvényesen megválasztott kormánya van, amelyiknek törvény adta joga bármilyen intézményi vezető kinevezése. A kultúra területén, különösen a színházéban nemhogy 1990-ben, de 2010-ben és azóta sem semmiféle rendszerváltás nem történt, ezt a területet megszállva tartók eszmei és fizikai gyökerei még a Rákosi-Kádár-rendszerben leledzenek. Ha Magyarországon jogállam lenne, de nincs, mert a kormány nem meri használni a rendelkezésére álló törvényes eszközöket, úgy baszná ki ezeket a leninfiókákat ebből a komcsikeltetőből, mint a macskát szarni tíz perc alatt.
Mr. Smith
2020-09-08 at 06:46
Jó cikk, de a trágárságot mellőzni kellene!
Kajtár Róbert
2020-09-08 at 06:42
Csürhe banda!A baloldlai pártok azt hiszik profitálnak ebből?Sohasem fognak!Hülyék!
SpaceBug
2020-09-08 at 06:39
Öhö, az adófizetők pénzén színész-politikusokat képezni.
Eddig bevált.
aladin
2020-09-08 at 06:38
Szemét léhütö banda egyik maszkba másik nem, közben ugy áltak 2-3 m.-re egymástol csak a parlament felé sürübben. Az igaz mint Pukli idejében, TANITANÈK. Hát akkor lusta szinész ballibsi palenták, ba….átok meg akkor ti meg tanuljatok és ne etessétek magatokat a járokelökkel.