Budapest több kerületében is szokatlan vagy jogellenes módon próbálja az ellenzék ellehetetleníti a független és kormánypárti képviselőket. A zuglói önkormányzatnak a szivárványkoalíció színeiben mandátumot nyerő tagjai háromszor akkora fizetést kapnak, mint a fideszes és civil kollégáik. Soroksáron pedig a független polgármester, Bese Ferenc illetményét sem szavazták meg a frissen bekerült DK-s, momentumos és jobbikos képviselők.
A Horváth Csaba (MSZP) által vezetett, ellenzéki többségű zuglói önkormányzat az illetményük rendkívül alacsonyan tartásával hozta megalázó helyzetbe a független és a fideszes képviselőket – írta a Magyar Nemzet. Várnai László, a CivilZugló Egyesület vezetője a lapnak elmondta: a baloldali ellenzéki pártokhoz tartozó tizenöt képviselő kapta az összes tanácsnoki és bizottsági elnöki pozíciót, amelyek díjazása – képviselői illetményükkel együtt – ötszáznegyvenezer forint, ráadásul mind a négy alpolgármester – akiknek az illetménye csaknem kilencszázezer forint – szintén ebből a csoportból került ki. Ezzel szemben a többi képviselő – a függetlenek, illetve a fideszesek – mindössze havi száznyolcvanezer forintot keresnek.
Ez a kilencvenezer forint képviselői alapdíjból és az egy bizottsági tagságért járó ugyanekkora összegből tevődik össze
– fejtette ki a független politikus, hozzátéve: kistafírungozták a nullkilométeres baloldali képviselőket is; például a három momentumos képviselő közül az egyik bizottsági elnök, másikuk tanácsnok, a harmadik pedig alpolgármester lett.
A tizenhárom külsős bizottsági helyből a függetlenek egyáltalán nem kaptak, és a Fidesznek is mindössze egy jutott
– mondta Várnai László, hangsúlyozva: az előző ciklusban minden képviselő nagyságrendekkel többet keresett annál, mint amennyivel a függetleneknek és a kormánypártiaknak be kell érniük.
Érdemes megjegyezni, hogy az ellenzéki összefogás zuglói képviselőinek az ötszáznegyvenezer forintos illetménye kiugróan magasnak számít; egyetlen másik budapesti kerületben sem keresnek ennyit a képviselők, és sehol sincs háromszoros szorzó a legalacsonyabb és legmagasabb képviselői fizetések között, Pesterzsébeten pedig egyenesen az összellenzéki szövetség felbomlásához – a Momentum kilépéséhez – vezetett a szocialisták javaslata a képviselői alapilletmény húsz százalékos, négyszáztizenegyezer forintra emeléséről.
A szivárványkoalíció frissen mandátumot szerzett képviselői Soroksáron még a polgármester fizetését sem szavazták meg. Mivel a független Bese Ferenc – az ilyenkor szokásos gyakorlat szerint – tartózkodott a saját illetménye szavazásánál, és az öt ellenzéki – köztük DK-s, momentumos és jobbikos – képviselő is ugyanezt tette, patthelyzet alakult ki a testületben. A XXIII. kerületi önkormányzat működését jól ismerő forrás a Magyar Nemzetnek elmondta: az ellenzéki képviselők azzal indokolták, hogy nem szavazták meg a – törvényben rögzített összegű – polgármesteri alapilletményt, hogy a testület alakuló ülésén nem tárgyalták a képviselői juttatásokat és nem akkor döntöttek a kerület korábbi vezetőjének a végkielégítéséről. Érdemes megjegyezni, hogy Geiger Ferenc – aki függetlenként huszonöt évig vezette a városrészt – igennel szavazott Bese Ferenc illetményére. Egyébként jogsértésnek minősül, ha a polgármester illetményét nem állapítják meg, mivel az önkormányzati és a köztisztviselői törvény szerint a főállású polgármester a megválasztása napjától gyakorolja a jogait és kötelezettségeit, ezért a munkáért járó jogosultsága is ettől a naptól kezdve illeti meg. A Magyar Nemzet úgy tudja, legközelebb december 3-án lesz lehetőség a patthelyzet feloldására; várhatóan akkor ül újra össze a testület.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Zuglo.hu
Logikus
2019-11-13 at 13:47
Hát igen! BALLIBEKNEK vastag a bőr a képükön, de nagyon!
ómió
2019-11-13 at 13:39
“Efftársiasan” ez már csak így megy!
Ilona
2019-11-13 at 12:08
Javítva: ellenzék
Ilona
2019-11-13 at 12:05
Javítva:A legjobb gyakorlat az lenne, ha zuglói FIDESZ , zuglói FIDELITAS, mint szervezet tenne feljelentést az ÁSZ-nak a zuglói törvénysértések orvoslására.
Ilona
2019-11-13 at 12:02
“Átláthatóság – A fideszeseknél és a civileknél háromszor több fizetést szavaztak meg maguknak a zuglói szivárványkoalíció képviselői”
Ez bizony nem más, mint kettős mérce egyértelműen. Ennek gyakorlása tilos.
Kettős mérce nem viszont lehet ugyanazon, illetve hasonló feladatot ellátó embereknél, főleg akkor nem, ha a hátrányos helyzetbe hozott fideszesek és civilek nagyobb szakmai gyakorlattal és végzettséggel rendelkeznek, mint a háromszorosan túlfizetett ellenzékiek.
Azt is meg kell nézni, hogy adott területen milyen egyetemi, főiskolai végzettséget írt elő a törvény . A törvényt be kell tartani és tartatni még az ellenzéknek is, hiszen ők is akarják a demokráciát, vagy inkább már mást akarnak, hogy hatalomra kerültek Zuglóban?
Ez bizony nem más, helyzet, mint egyértelműen hátrányos megkülönböztetés, diszkrimináció teljes megtestesítése. A diszkriminációt a törvény tiltja, ezt tudni kell.
Ajánlanám azoknak, akiket hátrányosan diszkriminálnak, pl. az önkormányzatoknál kattintsanak „A KISOKOS: Mit tegyek, ha diszkrimináltak?” szövegre, ebből kiderül:
Mikor lesz hát tiltott a megkülönböztetés?
Az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló 2003 évi CXXV. törvény a továbbiakban ( Ebktv. ) értelmében, akkor sérül az egyenlő bánásmód követelménye és valósul meg tiltott diszkrimináció, ha valaki a törvényben felsorolt úgynevezett védett tulajdonsága miatt kedvezőtlenebb bánásmódban részesül, mint más hasonló helyzetben levő személy.
Melyek a védett tulajdonságok?
Ennek a résznek a pontól-t pontig terjedő része van . Én itt csak a témához közvetlen tartozó pontot, illetve pontokat írom le:
i./vallási és világnézeti meggyőződés
j./ politikai vagy más vélemény
s./ érdekképviselethez való tartozás
t./ egyéb helyzete, tulajdonsága, vagy jellemzője( a továbbiakban együtt tulajdonsága)
A védett tulajdonságok listája nyílt ( ld. a felsorolás t pontját), tehát nemcsak a felsorolt tulajdonságokra lehet hivatkozni. Az „egyéb helyzet” rugalmas kategória, amely olyan személyek/csoportok védelmére szolgál, akikre – a társadalom dinamikus változása folytán – nem gondolhatott a jogalkotó a törvény megalkotásakor.
Az „egyéb helyzet” definíciójának lényege, hogy a panaszos nem saját magatartása, hanem egy adott csoporthoz való tartozása miatt szenved hátrányt. Ennek megfelelően az „egyéb helyzet”, mint védett tulajdonság a csak egy személynél előforduló tulajdonság esetében nem alkalmazható.
Tudom, hogy egyes fideszeseknek, akik sérelmet szenvedtek, nem könnyű egyedül lépni, jogosan féltik munkahelyüket a retorziókkal szemben, bár megtehetik, hogy jelzik az ÁSZ-nak a zuglóban történt diszkriminációt, a kettős mérce kihívóan szemét , aljas gyakorlatát.
Alegjobb gyakorlat az lenne, ha zuglói FIDESZ , zuglói FIDELITAS, mint szervezet tenne feljelentést az ÁSZ-nak a zuglói törvénysértések orvoslására. Amennyiben, hapl. az elelnzéki Momentumosokat vagy egyéb ellenzékieket ért volna sérelem, Fekete-Győrék már talán tltakozásokat, út lezárásokat is terveztek volna. Nem beszélve arról, hogy már az ATV-ben sírtak volna . A fideszeseknek kötelességük lépni, tiltakozni és a törvényes keretek között az ÁSZ-tól ellenőrzést kérni a törvénytelen állapotok megszüntetése, orvoslása érdekében Zuglóban,tekintettel az elelnzék részéről sokat hangoztatott átláthatóságra. Amennyiben nem lépnek a zuglói fideszesek akkor nagyon nagy hibát követnek el. Ezt a felháborító esetet az M1-en is be kell mutatni a fideszeseknek és megtenni a törvényes lépéseket. Most már tényleg nem hallgathatnak lépniük kell.
Az ÁSZ feladata röviden:
Az Állami Számvevőszék az Országgyűlés legfőbb pénzügyi és gazdasági ellenőrző szerve, amely az Országgyűlésnek alárendelve látja el feladatát, és amely általános hatáskörrel végzi a közpénzekkel, illetve az állami és önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás ellenőrzését. Az Állami Számvevőszék jogállását és hatáskörét az Alaptörvény és az ÁSZ-törvény határozza meg. Az ÁSZ Stratégiája kimondja, a szervezet küldetése, hogy „szilárd szakmai alapon álló, értékteremtő ellenőrzéseivel előmozdítsa a közpénzügyek átláthatóságát, rendezettségét, és hozzájáruljon a jó kormányzáshoz”.
Összegezve a fideszesek és a civilek más világnézeti, politikai illetve más véleményük illetve más érdekképviseletihez való tartozás miatt kerültek diszkriminált állapotba. A védett tulajdonságoknál szereplő i, j, s pontok miatt, hiszen ha ellenzékiek lennének és nem fideszesek, akkor ők is háromszor több fizetést kapnának éppen úgy , mint az ellenzéki szivárványosok, akikre mondhatni nem érdeklik a törvények, de ezt az állapotot meg kell szüntetni. Ezért kell kérni az ÁSZ állásfoglalását illetve Ász ellenőrzést az áldatlan állapotok miatt.
Ez egyben jó alkalom, hogy a FIDELITÁS is megmutassa a hangját, lássák a fiatalok, hogy ők is vannak nemcsak a Momentum.
f@kutya
2019-11-13 at 10:28
Ezen csodálkozunk?
Ezek a szemetek a kommunisták leszármazott “természet adta selejtjei”.
Ez kellett a buta budapesti prolinak….
oshon
2019-11-13 at 08:39
Feljelentes , kiplakatolas , tuntetes ezek polgarmesterek epuletei elott !
Jozsika
2019-11-13 at 08:32
Hahaha.Ez kellett Budapestnek.Nem baj az ha fizetést emelnek ha a parlagfüvet lekaszálják s a nyomort is felszámolják.S közben a kutyaszart is felseprik.
Tamás
2019-11-13 at 08:27
Ha jogsértés, akkor hogy a francba lehet hagyni az előidézését?
Voltam pár évig képviselő, mindig csodálkoztam az ilyen helyzeteken.
Egyébként normális esetben mind az előterjesztő (ebben az esetben asszem a Polgármester), mind pedig a hegyző kötelessége felhívni a Testület figyelmét az előterjesztés fontosságára és a különböző kimenetekből adódó következményekre.
Ha ez megtörtént, akkor elég megalapozottnak tűnik a szándékosság gyanúja!
Kati
2019-11-13 at 08:13
Csak nem megjelentek a kerületekben a diktátorok? Javasolom, hogy minden mozzanatot hozzanak nyilvánosságra tudják meg az emberek, hogy kire is szavaztak!
Gullwing
2019-11-13 at 08:00
Tolvaj liberálnácik.
Remélem akik megválasztották ezeket, fizetik is majd a számlát.