Kisebbek lehetnek jövőre a Tesco és az Auchan áruházainak értékesítési területei, mivel a kereskedőhálózatok várhatóan más multicégekkel osztják meg azokat, és kis mértékben még fuzionálnak is. A jelek szerint a Spar belépésével bűvül az online üzletek piaca, a Lidl korábbi CBA- boltokat vásárol fel, és a többi diszkontlánc is terjeszkedni akar.
Bővülést mutatott az idén a kiskereskedelmi forgalom, az év első tíz hónapjában 4,5, októberben pedig 6,3 százalékos volt a növekedés, az internetes és csomagküldő kiskereskedelmi forgalom pedig húsz százalék feletti részt tett ki, igaz, az utóbbi részesedése a teljes forgalomban a négy százalékot sem érte el – írta a Napi.hu. A multik közül a Tesco indította el elsőként az online áruházát, először Budapesten, azóta többek között Győrben, a Velencei-tó környékén is elérhető a szolgáltatás, amelyet az üzletlánc várhatóan újabb régióban is bővít jövőre. A webáruház azonban nem a legfontosabb a Tescónak, legalábbis erre utalt Matt Simister, a magyar Tesco vezetője a Figyelőnek adott interjújában, amelyben az üzletember azt mondta, hogy bár az online jelenlét fontos, de a teljes forgalomnak csak kisebb százalékát adja, miközben a hipermarketek a boltlánc a bevétel kétharmadát termelik meg, így utóbbiaknál várhatóak hatékonyságot javító intézkedések. Ezek egyike, hogy a Tesco üzletek kisebbek lesznek, a meglévő áruházterületet megosztják más kiskereskedelmi cégekkel, például a H&M-mel, a Sports Directtel vagy éppen a Decathlonnal. Utóbbival való együttműködés érdekessége, hogy a sportáruházlánc tulajdonosa az francia Auchan-csoport, amely itthon a Tesco egyik legnagyobb üzleti riválisa.
Kisebb Auchanok nyílnak, jön az online Spar
Az Auchan az idén tette elérhetővé az online áruházát az összes fővárosi kerületben, és várhatóan nem állnak meg itt, hanem a jövőben újabb területeket vesznek célba. Emellett az eddig kizárólag hipermarketeket működtető Auchan kisebb alapterületű boltok felé lépett: az idén nyitotta meg az első szupermarketét Szekszárdon és a hálózat várhatóan újabb hasonló üzletekkel bővül. A Napi.hu információi szerint a X. kerületi Gyömrői úton lévő CBA Príma az év végén bezár és átalakítják, majd áprilisban nyit újra az Auchan színeiben. A Spar várhatóan jövőre indítja el az online-üzletágát – mondta Heiszler Gabriella, a cég magyarországi vezetője a Napi.hu-nak. A Spar emellett több üzletét korszerűsíti és bővíti a franchise-hálózatát, tehát jövőre is várhatóak üzletfelújítások, valamint újabb boltokat is nyitnak.
Tovább terjeszkednek a diszkontláncok
A Lidl szintén terjeszkedik, van készülőfélben lévő bolt, például Újbudán, emellett a cég vesz át több, frekventált fővárosi helyen lévő CBA-üzletet. A három diszkontlánc közül a Pennynek van a legtöbb, kétszáz üzlete, utána jön a Lidl több mint százhatvan bolttal, az Aldi pedig százhuszonhét üzlettel rendelkezik. Mivel lemaradásban van, ezért az Aldinál is újabb üzletek nyitása várható, a cég ezek számát megkétszerezné Magyarországon. A diszkontláncok esetében egyelőre nem tudni, hogy mikor lépnek be az online piacra, de a kereskedelmi trendeket követve valószínű, hogy utóbbiak is hamarosan követik a nagyobb cégek példáját.
Forrás: Napi.hu Fotó: PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS