A németektől már megszokhattuk, hogy azért is elnézést kérnek, amihez semmi közük nincsen: legutóbb a világháború összes háborús bűnéért vállalták a felelősséget. Sajnos nem mentek elég messzire, hiszen ezzel a lendülettel érdemes lett volna az eredendő bűnért is elnézést kérni, mert vélhetően Éva torkossága és Ádám gyengesége is a germánok bűne. De így jár az, aki teljesen feladja önmagát. Ki-kibuggyan a fertelmes rasszizmus azért még most is, hiszen a legutóbb a Volkswagen készített egy 10 másodperces reklámot az új Golf népszerűsítésére, de belefutottak a pofonba. Az még rendben volt, hogy kell egy fekete is a reklámba, elvégre ilyen a multikulti, és persze az sem baj, hogy az a fekete volt az egyetlen szereplő, de történt egy megbocsáthatatlan baki is, hiszen egy fehér kéz terelgette a fekete szereplőt. Micsoda nácizmus, szinte kipattantak a földből az 1945 után kivégzett náci vezetők, olyan erős lett a kontent, amit a ravasz Adolf-hívő autógyáriak még pikánsan meg is fűszereztek. Agyhalál Nyugat-Európából.
A Volkswagen igyekezett biztosra menni, hiszen a sokszínű új világban úgy döntöttek, hogy új reklámjuk egyetlen szereplője egy fekete férfi lesz (micsoda rasszizmus, hol van a többi szín?). A 10 másodperces reklám tematikája egyszerű volt, hiszen az új Volkswagen Golf annyira csábító volt, hogy a hozzá közeledő fekete férfinak vélhetően nagyon megtetszett. Nyugodtan mondhatjuk, hogy itt szólt bele Hitler keze, hiszen egy hatalmas, fehér – igaz, hogy női – kéz arrébb fricskázta a kocsitól megrészegülő fekete férfit, amit gegszerűen oldottak meg, rámontázsolva a kezet az ide-oda pörgő fekete férfira. A nagy csattanó, hogy egy francia kávézóba penderítették vissza a néger statisztát, amelynek a neve Petit Colon, azaz “kis gyarmatosító”. Ez azonban még nem volt elég a náci rezsim alatt a “nép autója” kifejezést magára öltő rasszista autógyárnak, hiszen az élelmes antifasiszták kiszúrták, hogy a “Der neue Golf”, azaz az új Golf felirat úgy jelenik meg betűnként a reklámban, hogy akár azt is ki lehetne olvasni belőle, hogy NEGER. Igaz, van ott egy L betű is, de biztos ez volt a megtévesztő, ám mégis buta csel a kretén náciktól. Szóval, nincs mese, a Volkswagen lebukott, ez pedig rengeteg diszkrimináció-ellenes kampánypénzbe fog kerülni nekik, hiszen a bocsánatkérésben mindenkit biztosítottak arról, hogy jogos teljesen hülyének lenni, ezt pedig az egész világra rákényszeríteni, hiszen elismerték nemlétező bűnüket:
Nem kérdés, hogy a videó nem megfelelő és ízléstelen. Tisztázni fogjuk, hogy mindez hogy fordulhatott elő és levonjuk a következtetéseket. Fel fogunk lépni a rasszizmus, az idegengyűlölet és a diszkrimináció minden formája ellen.
Nagyon sok kérdés adódik ezen kívül is. Miért volt fehér a kéz? Miért fricskázta arrébb a feketét? Feketék nem ülhetnek az új Golfba? Miért vállalta el a fekete férfi ezt a rendkívül megalázó, nemzetiszocialista időket felidéző reklámszerepet? Végül, ha valódi kérdéseket szeretnénk feltenni, az is megfogalmazódhat a fejünkben, hogy miért lett ennyire hülye a világ? Az egy dolog, hogy néhány beteg ember ezen rugózhat, de az ügy olyan súlyú lett, hogy ahogy láttuk, a Volkswagen bocsánatot kért a reklámért. A modern rabszolgatartás eklatáns példáját láthattuk ugyanis, ráadásul a Petit Colon kávézó rabszolgatartó urai biztos láncokkal várták a fekete férfit. Németek! Kérjetek bocsánatot mindannyian és mindenkitől! A múlt bűneinek felvállalása kevés, a jövő világbűneiért is kérjetek bocsánatot!
Forrás: nypost.com; Fotó: nypost.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS