Az Európai Parlament keddi strasbourgi plenáris ülésen jóváhagyta a tagállami kormányokat tömörítő Európai Tanáccsal elért megállapodást az új személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási normák felülvizsgálatáról, ennek értelmében 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a dízel- és a benzinüzemű új autók értékesítését az EU-ban, és minden új gyártású autónak kibocsátásmentesnek kell lennie.
A 2030-ra kitűzött, köztes kibocsátáscsökkentési célérték az új személygépkocsiknál 55, a kisteherautóknál 50 százalék. Az egyéb kulcsfontosságú intézkedések között van az is, hogy az Európai Bizottság 2025-ig módszertant terjeszt elő az EU piacán értékesített személygépkocsik és kisteherautók teljes életciklusára vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási adatok értékelésére és jelentésére, adott esetben jogalkotási javaslatokkal együtt. A testület továbbá 2026 decemberéig figyelemmel kíséri a kibocsátási határértékek és a valós üzemanyag- és energiafogyasztási adatok közötti eltérést, jelentést készít a gyártók fajlagos szén-dioxid-kibocsátásának kiigazítására szolgáló módszertanról, és megfelelő nyomonkövetési intézkedéseket javasol.
2025 végétől kezdődően a bizottság kétévente jelentést tesz közzé a kibocsátásmentes közúti mobilitás irányába tett haladásról. A plenáris ülésen megtartott zárószavazást követően a szöveget az Európai Tanácsnak hivatalosan is jóvá kell hagynia.
Az Európai Bizottság 2021 júniusában terjesztett elő a “Fit for 55” csomag részeként jogalkotási javaslatot az új személygépkocsikra és könnyű haszongépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási teljesítménynormák felülvizsgálatára. A javaslat célja, hogy hozzájáruljon az EU 2030-ig és 2050-ig szóló éghajlati célkitűzéseihez, előnyöket biztosítson a polgárok számára, és ösztönözze az innovációt a kibocsátásmentes technológiák terén.
Forrás/fotó: MTI
jobbra tarts
2023-02-15 at 08:06
Tehát a benzinesek maradnak?! LPG, CNG?
DörrögZuldán
2023-02-14 at 20:39
‘Oszt mi a faxxal fognak pl. a szállítmányozó cégek kamionokat működtetni,
Orientál
2023-02-14 at 19:48
Lmp-sek inkább menjenek mindenhová gyalog vagy kerékpárral.
Tények
2023-02-14 at 18:19
A REPÜLŐK A LEGNAGYOBB LÉGSZENNYEZŐK, ÉS CO2 KIBOCSÁJTÓK!
DE ERRŐL EZEK AZ ÁLLATOK NEM BESZÉLNEK.
A KLÍMAVÉDŐK SEM MENTEK MÉG A REPÜLŐTEREKRE, CSAK AZ UTCÁRA RAGASZGATJÁK MAGUKAT AZ ELMEBAJOSOK.
Karácsony.sk
2023-02-14 at 18:05
2035 után már híre-hamva sem lesz ennek a fosfészeknek amit ma EP-nek hívunk s a dízelautók fognak boldogan gurolni tovább, mert a német ipari kamara még nem szólt közbe!
Szlovákiából…..
x³
2023-02-14 at 17:18
Remélem, hogy addigra a SoroS és USA hübérszolga talpnyaló csicska EU szétrohad
…és vége lesz a totalitárius gyarmati diktatúrának!
Génsys0. 8
2023-02-14 at 16:45
Futurisztikus EU: dízel kitiltva, gondolom a drogozás és buzulás, csatornamászás meg kötelező lesz.
Megyek megcsodálom a szép dízel autómat! Csókol anyád Eurofruzsina!
Génsys
2023-02-14 at 16:44
Futurisztikus EU: dízel kitiltva, gondolom a drogozás és buzulás, csatornamászás meg kötelező lesz.
Megyek megcsodálom a szép dízel autómat! Csókol anyád Eurofruzsina!
TS
2023-02-14 at 16:04
Remélem, a traktorokat nem tiltják be, azok nagyrészt dízellel mennek. Bár ezektől még az is kitelik!
Mivel fingjuk sincs, hogyan terem a búza.
Királytigris
2023-02-14 at 15:51
Az EU hozta formáját… megint hülyeéget találtak ki, és erőltetik a tagállamokra. Talán 2035-re már nem lesz EU, és így ez az egész csak pusztába kiáltó szó.
Zia
2023-02-14 at 15:24
Előre a szakadékba!