Szintet lépett a Bajnai-féle DatAdat által gründolt Márki-Zay-kampány. Az offshore hátterű adathalász cég – amelynek egyik vezetője korábban azzal dicsekedett, hogy tucatnyi baloldali polgármester-jelölt kampányát vitték 2019-ben, akik mindegyikéből városvezető lett – most úgy tűnik, több százezer (vagy millió) telefonszámot szerezhetett meg a tulajdonosok hozzájárulása nélkül, hogy baloldali kampányüzenetekkel bombázhassa a gyanútlan választókat. Bohár Dániel kollégánk is érintett lett az adatlopási ügyben, aki erről közösségi oldalán számolt be.
Ahogy arról korábban már a PestiSrácok.hu is beszámolt, Márki-Zay Péter kampányát is támogathatja a Bajnai Gordonhoz köthető adathalász cégcsoport. Az egykori baloldali miniszterelnökhöz és titkosszolgálati miniszteréhez, Ficsor Ádámhoz köthető, offshore hátterű vállalkozás, a DatAdat sajtóinformációk szerint döntő szerepet játszott Márki-Zay Péter előválasztási sikerében. Az ezzel kapcsolatos veszélyekre portálunk csaknem egy évvel ezelőtt figyelmeztetett.
ÁLPROFILOK SEREGE
A választási kampány utolsó hetének kezdetén látott napvilágot az értesülés, amely szerint a DatAdat a közösségi médiában álprofilok valóságos seregével igyekszik befolyásolni a magyar választókat. Ahogy fogalmaznak: fejlesztenek egy szavazói személyiséget.
Mint tudod, ahogy egy online kampányt folytatsz, és futtatod a hirdetéseket, az egyik célod az, hogy összegyűjts annyi információt az emberekről a közösségi médiából, amennyit csak lehetséges. És tudod, a targetáláson túl, amit a Facebookon tudsz csinálni, tudsz valamiféle mikrotársadalmi közösséget is megcélozni. És idővel, a kérdőívekkel és minden más forrással együtt, amit belehelyezel a kampányba, elkezdesz fejleszteni egy szavazói személyiséget
– fejtette ki Patrick Frank, a DatAdat tájékoztatási igazgatója egy nyilvánosságra került beszélgetésen arról, miként végzi a választók profilozását Bajnai Gordonék adathalász cégcsoportja.
A NAGY TELEFONSZÁM-LOPÁS
A legújabb információk szerint sok százezer, vagy akár millió magyar választópolgár kaphatott olyan módon baloldali kampányüzeneteket, hogy a telefonszámukat ebből a célból nem osztották meg előzetesen senkivel. Ez viszont több tízmillió forintos tiltott kampányfinanszírozás gyanúját veti fel, hiszen a kiküldött üzeneteket nem a baloldali pártok büdzséjéből fizetik. Mindenesetre úgy látszik, hogy kiderült, miért utazott a hivatalos választási kampány kezdete előtt Márki-Zay Péter Londonba Bajnai Gordonhoz. A munkaebéd tárgya minden bizonnyal most kiderült…
Forrás: Bohár Dániel Facebook-oldala; Fotó: képernyőkép
Facebook
Twitter
YouTube
RSS