A 11. Esztergom–Nyerges Rally második versenynapján, március 24-én 12 óra 20 perc körül a 1126-os számú úton Lábatlan és Bajót között, a 6-os kilométerszelvényben az egyik versenyautó letért a kijelölt útszakaszról, és az aszfaltozott úton, illetve az út menti füves területen tartózkodók közé hajtott – írta meg a Magyar Nemzet.
A baleset a nézők elől elzárt területen következett be, az ott tartózkodás tilalmára tábla is figyelmeztetett. A baleset következtében három férfi és egy nő a helyszínen életét vesztette. Ketten életveszélyes, öten súlyos, egy fő könnyű sérüléseket szenvedett. A halálos áldozatok között gyermek nincs.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: MTI/Bodnár Boglárka
Facebook hozzászólás
garázsvarázs
2024-03-25 at 15:12
matrix
2024-03-25 at 14:58
Mert elhunyt 4 ember nem természetes módon.
Te ugyanaz a matrix vagy, aki itt az egyik legintelligensebb kommentelő volt korábban? Egy ideje nem lehet rád ismerni.
matrix
2024-03-25 at 14:58
Büntetőeljárás indult
Mert ?
T.rex
2024-03-25 at 13:48
“halálos áldozatok között, gyermek nincs”, de életveszélyes, súlyos állapotban lévő gyermek van!
Királytigris
2024-03-25 at 13:06
Na igen, még egy verseny nézéséhez is egy bizonyos inteligenciaszint szükségeltetik. Aki meg ezzel nem rendelkezik, annak nagy esélye van arra, hogy egy ilyen fatális balesetben áldozattá váljon.
Schuller Imre
2024-03-25 at 13:06
polizza- Végre olyan ember is kommentel, aki látott már ilyet élőben.
polizza
2024-03-25 at 12:54
Először is részvétem az elhunytak hozzátartozóinak, és jobbulást a sérülteknek. De…..
Azt írják ,,…..az egyik versenyautó letért a kijelölt útszakaszról, és az aszfaltozott úton, illetve az út menti füves területen tartózkodók közé hajtott, ….A baleset a nézők elől elzárt területen következett be, az ott tartózkodás tilalmára tábla is figyelmeztetett.”
Számomra érdekes megfogalmazás.
Szerintem, ha letérek egy útvonalról, azt tudatosan teszem. A videókból nekem nem úgy tűnt, hogy a versenyző akarta ezt a letérést.
Ugyanígy, számomra a behajtás valahová szintés tudatos dolog, itt talán megfelelőbb lenne a ,,csúszott, vágódott, vagy valami ilyesmi” Akkor is így gondolom, ha a rendőrök fogalmaztak így, és nem a egy újságíró.
Főleg az utána következő megállapítás miatt, hogy a nézőktől elzárt területen tartózkodó nézők közé csapódott be.
Szerintem egy biztos, a versenyző versenyez, nyerni akar, tehát kockáztat. A pályán tőle függőn csak az ő és versenyzőtársa élete lehet veszélyben. Ha a verseny egy speciális szakaszáról van szó. A videók szerint az lehet.
Ugyanis a rallyn vannak normál szakaszok, és gyorsaságik.
A normál szakaszokat adott időtartam alatt kell teljesíteni, normál úthálózaton, forgalomban, a KRESZ szabályainak betartásával. Régen kaptak tán 10% sebességtúllépési lehetőséget, ha bemérnék őket.
Ha az időellenőrző pontra hamarabb lépnek be, mint az előírt, nagyobb a büntetés, mintha később.
A gyorsasági szakaszok azonban zárt pályák. Mielőtt a versenyzők odaérnek, a rendezők és a sportbírók is többször végigjárják, és a vezető bíró végül a céltól a start felé haladva zászlóval zárja a pályát. Ezt a nézők is tudomásul kell vegyék, mert helytelen viselkedésük, kocsik előtt átrohangálásuk, útpályán álldogálásuk, oda behajolgatásuk, stb. a versenyzők életébe is kerülhet. Mert ők mennek, ahogy a csövön kifér. És annál a tempónál van helyzet, amikor egy nézői akció miatti helyzetet nem képesek elkerülni, még saját életük többletkockáztatása árán sem.
Pedig a rallysok tudnak vezetni. kb 24 órás futamok, mindig más helyzet, esőben, fagyban, kánikulában, éjjel tök sötétben az erdei murvás úton,…..
Ez nem körön körözgetés, ugyanazzal a 10-15 kanyarral körönként, amiből akár 70 is lehet. De csak kb 2 óra.
A rallynál még ha kétszer teszik is meg az útvonalat – ha olyan az útvonalkiírás -, lehet a második körnél ugyanaz a szakasz már teljesen más, mint az első körnél.
Sajnos régebben is voltak balesetek. Több éves bírósági huzavonák után általában az derült ki, hogy a nézők nem úgy jártak el, ahogy kellett volna, ahogy a rendezők, sportbírók utasították őket.
Pl Pécsen hegyiverseny még tán 76 tavaszán. Rajt a városból, cél fenn a TV torony melett. Még a régi pálya, később épült egy másik út a közelben.
A meredek hegyoldali szakaszon hajtűkanyar jobbra.
Bekötő út az érkező oldallal szemben, hegyfelőli oldalán domboldalas része. Beálltak szépen oda a nézők. Hiába jöttek a rendezők, és rendőrök is és küldték el őket, 1 perc múlva újra tele volt az úttorkolat.
Aztán az egyik versenyzőnek nem sikerült bevenni a kanyart és kicsúszott, bele a nézők közé. Csoda, hogy csak egy komolyabb sérült volt. De ős is versenyzőt hibáztatta……saját magát nem tartotta hibásnak, mert ő jobban tudja, mindig olyan helyeken guggolva szokott fotózni, mert úgy lehet jó képeket kőni.
Aztán Visegrád, szintén még a régi pálya, a falu végén a start, cél a vár közelében.
A faluból kihajtva mindját ott egy hajtű, balra, jobbra pedig a rétszerű, gödörben. Persze tele emberekkel. Hát volt pilóta, akinek már odáig sikerült úgy felgyorsulnia, hogy nem sikerült bevennie a kanyart beborult oda a gödörbe. Többeket
agyonnyomott. Lehet haláleset is volt.
Utána a versenyeket tiltották ott le, később készült a Esztergomból lefelé induló út, hegyiversenyre is jó pályának.
Ha jól emlékszem az első verseny volt, egyszer csak nem jött senki hosszú-hosszú ideig, pedig még voltak hátra a mezőnyből. Utána jött a pályanyitó autó és kiderült baleset volt egy előbbi szakaszon. Igazán nem kényes pontnak nézett ki. Szintén egy út menti mélyebb rész, gödör. Oda álltak be a Drapál versenybuszával. Olyan csapat, akinek szintén benzinnel fertőzött volt a vére. És a busz tetejéről nézték a versenyt. Hiába mondták a busz mellé beálló nézőknek, hogy menjenek onnan, mert veszélyes, mert nincs menekülés, ha történik valami……… És történt. Pont ott vágódott ki az egyik. És mivel nem mindenki tudott elugrani a busz fala, meg az ott álló többi néző miatt, páran a busz fala és az odavágódó versenyautó közé kerültek. Meg talán még valaki a busz tetejéről is odapottyant. Borzasztó volt.
Igen, ütős fotókat készíteni, fantasztikus látványban részesülni veszélyes helyeken lehet. De megéri?
Ha valaki nem törődik a versenyzővel, legalább saját magával törődjön!
Mert sajnos sok ilyenekhez hasonló eset volt. És a nézőket még az sem nagyon érdekelte, ha a bírók, rendezők közölték, ha nem változtatnak a magatartásukon, a helyen, ahol nézik, akkor nem engedik el gyorsaségikét a szakaszt. És akkor oda az élmény! Hiába ment ki akár éjjel az erdei út mellé.
Persze a lakott területekhez közel levő szakaszok a legcikisebbek ilyen szempontból. Pl, régen a Csobánkai(jól emlékszem?) mert oda busszal is ki lehetett menni. Akkor kevés volt a szgk.
És bizony ott pl. megcsinálták a tisztelt nézők, hogy ládaszámra vitték ki a sört, és a kiürült üvegeket elegánsan a pályára, azaz az úttestre, dobálták a fás rész oldali magasabban fekvő oldalról.