csarna-völgy
A fél ország bedőlt a WWF kamukampányának a Csarna-völgyi kisvasút pusztításáról (videóval)
Elképesztő csúsztatásokkal terhelt, agresszív médiakampányban akadályozta meg a WWF a haladó sajtóval karöltve, hogy egy százéves, de évtizedekkel korábban tönkretett, európai szinten is egyedülálló kisvasút néhány kilométeres vonalát felújíthassák a Csarna-völgyben. A városi lakosokra optimalizált heccparádét az új vasút építésének, a védett állatok elüldözésének, egy ezer hektáros erdő tönkretételének megtévesztő állításaira alapozták. Nehéz is szembemenni egy tekintélyes zöld szervezet véleményével, amelyről nem is feltételeznék támogatói, hogy a zsigeri indulatkeltés mögött tartalmatlan, szélsőségesen túlzó, hamis állításokkal festették fel az erdőrontó rémvasút meséjét. A portálunknak nyilatkozó kemencei polgármester arról beszélt, a kisvasút-ellenes kampány alatt még teljes tudatlanságról árulkodó, fenyegető emaileket is kapott, amelyben azt rótták fel neki, hogy egy ezer hektáros erdőből egy, a kisebbnél is kisebb kisvasút pár kilométeres szakasza és hétvégi üzemeltetése fogja kiüldözni az állatokat. A hecckampánynak köszönhetően ugyanakkor ebből egyelőre nem lesz semmi. Az állítólagos zöld érdek győzelmének köszönhetően a sínek pedig tovább rozsdásodnak a patakmederbe hányva, ahogy évtizedek óta... Igaz, a WWF egyéb sikerekkel nem is büszkélkedhet mostanság, úgyhogy számukra ez is egyfajta eredmény lehetett. Önös érdekből támadhatja a WWF az erdei vasút felújítását (Frissítve!)
Vasútépítés zavarhatja meg a 40 éve háborítatlan Csarna-völgy környéki erdők békéjét a Börzsönyben, veszélyeztetve több védett állat életterét - adta hírül nemrégiben a WWF Magyarország közleményére hivatkozva az Index.hu. Állításuk szerint a jelenlegi kisvasutat 3,5 kilométernyi új szakasszal bővítenék, az építkezés és a vasútforgalom viszont zavarná az állatok és az erdő nyugalmát. A Kisvasutak Baráti Köre Egyesület közleményében ugyanakkor kiemelte, szó sincs új vasútszakasz építéséről, hanem egy, az 1990-es évek áradásainak köszönhetően tönkrement, 115 éves múltra visszatekintő pálya rendbetételéről lehet beszélni, amely jelenleg patakmederbe fordulva várja jobb sorsát. Mint megjegyezték, ezt az állapotot fenntartani a legkevésbé sem nevezhető természetközeli hozzáállásnak. A jelenlegi trendek is abba az irányba mutatnak, hogy azt a célt, hogy az erdőbe látogatók minél kevésbé zavarják meg az állatok nyugalmát, éppen az erdei kisvasutak teszik lehetővé, amely ellenőrzött körülmények között mutatja be a védett területeket, akárcsak egy mozgó erdei tanösvény. Portálunk ugyanakkor megtudta, hogy a WWF Magyarország vasútépítést támadó közleménye mögött területhasznosítási szándékok is állhatnak.