Északi járműjavító
Felszámolják Budapest egyik rozsdaövezetét és különleges múzeumot hoznak létre a helyén
Csütörtök reggel Vitézy Dáviddal, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójával, a Közlekedési Múzeum főigazgatójával a leendő új Közlekedési Múzeum helyszínén, Kőbányán találkozott Fürjes Balázs, Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár, amelyről közösségi oldalán is posztolt a politikus. A múzeum kivitelezését, amelyet egy rozsdaövezet helyén valósítanak meg, magyar partnerekkel közösen, már megkezdte a világhírű Diller Scofidio + Renfro építésziroda, és előreláthatólag 2026-ra nyithat majd meg.Fából vasparipa (Fotógalériával)
A Magyar Állami Operaház kezelésébe került egykori MÁV Északi Járműjavító területén létrejövő Eiffel Műhelyházban egy mindeddig erősen hiányos, szebb napokat megélt gőzmozdony nyerte vissza eredeti fényét. Az egy évszázada a magyar műszaki technológia csúcsát jelentő gőzöst a Műhelyház kialakítása keretében az eredeti terveknek megfelelő, azonban fából készített alkatrészekkel varázsolták újjá szakemberek.Vitézy Dávid: Nem kevesebbet céloztunk meg, mint hogy az új Közlekedési Múzeum a világ élvonalába kerüljön
A Közlekedési Múzeum nem új kiállítóteret keresett, hanem új otthont - hangsúlyozta portálunknak adott interjújában Vitézy Dávid a nemrégiben született bejelentéssel kapcsolatban, amely szerint a Diller Scofidio + Renfro építésziroda lett az új Közlekedési Múzeum építészeti tervpályázatának győztese. A múzeum igazgatója felidézte: az előző fővárosi vezetés megszorító intézkedéseinek köszönhetően megtörténhetett, hogy fémhulladék lett a BKV által leselejtezett összes, megmaradt II. világháború előtti buszból; megőrzésükre akkor sem a közlekedési vállalatnál, sem a Közlekedési Múzeumban nem volt hajlandóság, ez azonban napjainkban nem fordulhatna elő. A tervpályázatra térve Vitézy Dávid többek között arról beszélt, a látványszenzáció helyett a múltbéli örökséget tiszteletben tartó, arra építő, és azt finom gesztusokkal kiegészítő tervet választottak. Mint hangsúlyozta, olyan múzeumra van szükség, ahol a nemzetközileg is jelentős értéket képviselő magyar nemzeti közlekedéstörténeti vagyont megfelelően és méltón lehet megőrizni, bemutatni és gyarapítani.Ajánljuk még