
Bő egy héttel a téma felszínre kerülése után a Magyar Hang Kötöttfogás című műsorában is szóba került a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) azon döntése, hogy az UEFA és a FIFA szabályainak értelmezése alapján kitiltja a Nagy-Magyarországot ábrázoló molinókat, zászlókat és drapériákat a magyar válogatott meccseiről – szúrta ki a Mandiner.
Káosz van a nemzetközi labdarúgásban ebben az ügyben, ugye a liberális izéket is cseszegette az UEFA is a világbajnokságon
– mondta a Kötöttfogásban Csintalan Sándor, aki ezután elhozta a műsor dramaturgiai csúcspontját, amikor kijelentette: őt csak az zavarja, hogy “hogy tudunk beletekeredni valamibe, ami nem volt soha”.
Nagy-Magyarország nem volt soha. Mese, ábránd, illúzió, faszság
– jelentette ki az egykori MSZP-s politikus.
Hogyne, anyámat mosta három tenger
– válaszolta Csintalan Dévényi felvetésére.
A történelmi Magyarországot ábrázoló sál viselése azonban továbbra sem lesz tilos. A szövetség a Mandiner megkeresésére elmondta, hogy ha nem cselekedett volna így, azzal az újabb zárt kapus meccset kockáztatta volna. Egyúttal azonban az MLSZ lobbizni is kezdett az európai labdarúgó szövetségénél, hogy módosítsa a vonatkozó szabályokat.
Forrás: Mandiner; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook hozzászólás
Királytigris
2023-02-05 at 12:51
Béla2023-02-04 at 17:22!
A legfrisebb DNS kutatások szerint, a Kárpátmedencében talált népek a honfoglaló magyarsággal rokon népek voltak. Hunok maradéka, Avarok.
Semmi csatáról nem tud a történelemtudomány, ami a Honfoglaláskor történt volna. Tehát az egész Honfoglalás egy békés betelepülés volt, az itt található rokon népek közé. Az is valószínű, hogy azonos nyelvet beszéltak a honfoglalók, és az itt élők.
Kevert nép vagyunk ez vitán felül áll.
Királytigris
2023-02-05 at 12:42
K2023-02-04 at 13:11!
Elvtársad neked a kankutya de nem én!
Nem hergelek senkit! Az MLSZ-t 1901-ban alapították, és akkor Nagy Magyarország volt. Pont. Azt a sálat, az MLSZ centenáriumára adták ki, amit a Miniszterelnök viselt.
Nagy Magyarország gyakorlatilag 1918.-ig, de jure 1920 június 4.-ig létezett. Ez történelmi tény! A tények meg makacs dolgok. Ezt a szomszédoknak is tudniuk kell. Pont az okozza a problémát, hogy sokan a szomszédoknál ezt nem tudják, mert a szomszédos történelem oktatáson félrevezetik őket.
Valóban Nagy Magyarország soknemzetüségű ország volt, “hála” a Habsburgok intenzív betelepítésének, és a földbirtokosok munkaerőcsábításának, mert a felszabadított török hódoltsági területeken nem maradt elég munkaerő, és azt pótolni kellett.
Persze akkor még nem volt nemzettudat, nem volt nacionalizmus. Akkor volt a király, a nemesség, meg a jobbágyság. A földesurat nem érdekelte, hogy a földjét milyen nyelven beszélő jobbágy túrja, műveli.
Ezek az idegenek aztán a nemzettudat kialakulásával, kitalálták, hogy az a föld, ahol élnek már az ővék. Ez volt Trianon első számú oka.
Ezért veszélyes napjainkban a migránsokat beengedni Magyarországba, mert hoszzútávon egy második Trianon lehet belőle!!!
Aki pedig nem ismeri a magyar történelmet, mint ez a f… Csintalan, és társai, jobban tennék, ha csöndben maradnának.
Béla
2023-02-04 at 17:22
Királytigris: Te nem nagyon érted, hogy miről beszélt a Cs. Sándor. Azon hogy “Nagy Magyarország nem létezett soha” nem azt érti, hogy nem volt ilyen hogy Magyar Királyság, meg hogy nem ott volt a határ ahol volt, hanem azt a némely emberben meglévő fantáziát, hogy a Magyar Királyság mint államban csak magyarok laktak a honfoglalás óta és az évszázadok során beszivárogtak a határokon a szlovákok meg románok meg ruszinok mert úgy tartotta jó kedvük, hogy aztán valami félezer éves mesterterv keretében trianonban elvegyék a “mi” területeinket amit még árpád elfoglalt.
Románok, szlovákok, meg szerbek elődjei a honfoglalás óta laknak ott ahol laknak, és a feudális rendszer alapján csatlakoztak/elfoglalták őket, ezért volt a kárpátoknál a határ, mert a kárpátokon belül a Magyar Királyság volt a legnagyobb államszervezet (így mindegyik kisebb oda tartozott), azon kivülre meg csak nagy problémák árán tudtak átjárni, abban az időben a hágók meg szorosoknak fontossága volt.
K
2023-02-04 at 13:11
Királytigris
2023-02-04 at 12:58
Királytigris elvtárs!!!!
Ne hergeld a környező országokat Magyarország ellen.
Fejezd be!!
Becsületes ember nem hergeli Magyarország ellen a környező államokat, még “nagy-Magyarország” térképével sem.
Ez szigorú nemzetbiztonsági kérdés, és minden embernek igazodnia kell ehhez.
A környező államok bosszantása “Nagy-Magyarország térképpel” pedig veszélyes magyarellenes hergelés és hangulatkeltés , árt Magyarországnak.
Egy ilyen ártalmas magyarellenes hangulatot egy jóérzésű ember nem akar előidézni.
Királytigris
2023-02-04 at 12:58
Akkor a Szovjetunió sem létezett? Hány nemzetisége is volt?
Vagy Oroszország sem létezik? Hány nemzetiség is él ma Oroszországban?
Az USA sem létezik? Hány államból áll? Hány különböző eredetű migráns leszármazott él az USA-ban?
Más szóval, ez a f… Csintalan, meg a többi hozzá hasonló f… aki Nagy Magyarország egykori létezését kétségbe vonja egy tanulatlan, vagy teljesen félrtájékoztatott nem magyar ember!
K
2023-02-04 at 12:57
füredi46
2023-02-04 at 10:45
A füredi46-elvtárs menteni próbálta a menthetetlent , ahelyett, hogy belátta volna: kolosszális marhaságot írt le a kommentjeiben.
Füredi46 elvtárs cinikusan nevet Magyarország nehéz sorsán, és a magyarok ellen hergeli a környező országokat “Nagy-Magyarország ” elméleteivel. Hogyan lehetett ekkora bornírtságot megfogalmazni amit füredi46 elvtárs ír?
Kész kabaré.
Füredi46 elvtárs vitaképtelen, belátóképtelen, és méltó utódja a középkori primitív tanulatlan nemességnek (értelmiségnek).
Füredi 46 elvtárs nem párbajképes, és nen vitaképes. Még szerencse hogy már nincs középkor, mert ki tudja mit csinálna még..
Fogadni merek rá, hogy egy olyan nyugdíjas aki a kommunista rendszerben diplomázott ,és a történelemórákon nem figyelt, de most igen okosnak képzeli magát.
************
Becsületes ember nem hergeli Magyarország ellen a környező államokat, még “nagy-Magyarország” térképével sem.
Ez szigorú nemzetbiztonsági kérdés, és minden embernek igazodnia kell ehhez.
A környező államok bosszantása “Nagy-Magyarország térképpel pedig veszélyes magyarellenes hergelés és hangulatkeltés , árt Magyarországnak.
Egy ilyen ártalmas magyarellenes hangulatot egy jóérzésű ember nem akar előidézni.
Nem kell elhinni füredi46 elvtárs magyarellenes hergeléseit.
Szabó Otto
2023-02-04 at 12:35
Most hagyjuk, hogy orszagunk pontosan mikor mekkora volt, bar teny, hogy a Trianonban feldarabolt orszag volt ido, amikor a Karpat medencen kivuli teruletekre is kiterjedt.
Ami az interjualanyt illeti sajnos o mindig hamisitatlan nagybunko volt.
füredi46
2023-02-04 at 11:16
Csintalan elvtárs egyszerű, mint a faék és csak hozta a szokásos “választékos” stílusát, tehát nem nehéz érteni a bumburnyák kijelentését. Világos, mit akart az otromba kijelentésével (f…ság) jelezni. Mit Nagy-Magyarországozunk mi, amikor ama bizonyos területnek alig több mint a felén éltek csak magyarok. Szóval “merjünk kicsik lenni”, amit ugye megmondott már a másik szoci elvtársa, Kovács Laci bá’ elvtárs is. S Csintalan elvtársnak abban még igaza is van, hogy a Nagy-Magyarország területén bizony alig több (54 %) magyar élt, tehát felettébb meghatározó volt különböző nemzetiségiek létszáma, s akiknek bizony nem sok jogot biztosított a Tiszák és mások vezette magyar kormányzat. Szóval ne jöjjünk hát a Nagy-Magyarország dumával – véli Cs. elvtárs -, ha amúgy a magyarok száma nem is nagy. Mert hát Cs. elvtárs már csak ilyen sarkosan és “vagányul” szokott fogalmazni, pláne ha egy kis tütü is rásegít. Elvtársi hevületében “csak” arról az egyszerű tényről feledkezett meg, hogy a Nagy-Magyarország földrajzi fogalom, egy adott területi egységet fejezett ki, s nem népességszám és etnikai hovatartozás alapján áll a kifejezés: Nagy-Magyarország. Amelynek jelentősen nagy részben a lakosai valóban nem magyarok voltak. Da attól még Nagy-Magyarország területén éltek, s ezt nem is vitatták. Nagy-Magyarország nem vitásan létező földrajzi terület volt, létező állam, országhatárokkal is jelzett egység. Nagy-Magyarország létezett 1867-től 1920-ig. Hogy aztán az milyen volt, az már más kérdés (itt valaki “zombinak” nevezte), de az már egy másik téma tárgyköre lehetne. Nem volt tökéletes, ezer nyűge-baja volt Nagy-Magyarországnak, dualizmusban létezett Ausztriával, stb., de Csintalan elvtárs nem is arról beszélt, hogy milyen volt, hanem ő magát a puszta létét kérdőjelezte meg. Tehát: mindegy milyen volt úgymond “belülről” a Nagya-Magyarország, a tény az, hogy létezett! Talán mostanra már megvilágosodott Csintalan elvtárs is és árnyaltabban fogalmazna.
füredi46
2023-02-04 at 10:45
K-elvtárs menteni próbálta a menthetetlent (erőltette 500 év értelmiségét), ahelyett, hogy belátta volna: kolosszális marhaságot írt le a legelső kommentjében az alábbi mondatával: “A magyar értelmiség 500 éven keresztül olyan buta és ostoba volt, hogy a magyar függetlenséget nem tudta biztosítani”. Uramatyám! Most is felnevetek, hogyan lehetett ekkora bornírtságot megfogalmazni. Az 1500-as, 1600-as, de még az 1700-as években is alig létezett (csak csírájában) az értelmiség. Nyilvánvalóan voltak papok, tanítók, léteztek a nagy református kollégiumok is (Debrecen, Sárospatak, Nagyenyed, Pápa), voltak katolikus iskolák és egyetem is (Nagyszombat), de mindez elenyésző volt, alig létezőnek mondható. S ezt a csekélyke értelmiségit (még rétegnek sem lehet nevezni) lebutázta, ostobázta, mert nem tudta biztosítani (K.-elvtárs szerint 500 éven át!) az ország függetlenségét. Kész őrület és vicc ez az ember. Országunkban a hatalmas oszmán sereg, majd uralja a Habsburg birodalom, s ellenük vívja ki a függetlenségünket néhány száz (néhány ezer?) értelmiségi. S mivel az a néhány száz (?) értelmiségi magyar ezt az 1500-as, ‘600-as és ‘700-as években nem tudta elérni ,hát buták és ostobák voltka – K elvtárs rémálom rögeszméje szerint. Alig akartam hinni, hogy valaki ekkora marhaságot képe volt leírni. S miután ere a blődségére rámutattam, rájöhetett, hogy tényleg ökörséget írt, na de ő van olyan konok és makacs, hogy be nem ismerné a kolosszális tévedését, hát előjött azzal,hogy szerinte a magyar nemesség volt az értelmiségi. Óriási! A riasztó bugyutaságát megfejelte egy még nagyobbal. A tunya, tanulatlan, kastélyaiban pipázgató és csakis a rendi kiváltságaival törődő magyar nemesség – tisztelet a kevés kivételnek -, mint értelmiségi. Kész kabaré. Na, akkor írtam le, hogy vele (K. elvtárs) nem vitázok tovább, ő ebben a témában nyilván nem párbajképes. Nem is teszem tehát, de látom itt másoknak is ontja az “észt” Csintalan elvtáras eltévelyedett kijelentése védelmében.
Valószínű szájba is bas.ta, mert ez egy ilyen muksó!
2023-02-04 at 10:05
Valószínű szájba is bas.ta, mert ez egy ilyen muksó! Gerinctelen, féreg!
Az elsők között kellene felakasztani, a hazaárulók közül!
2023-02-04 at 10:01
Csintalan Sándor inkább az anyját bas.ta volna szájba! Az elsők között kellene felakasztani, a hazaárulók közül!
Bela
2023-02-04 at 09:55
K: Nem írtam sehol hogy Horvátország Magyarország része lenne, azt királytigris mondogatja, épp őt korrigáltam.
K
2023-02-04 at 06:32
Egy ilyen hitvány zombi gyarmattal mint amit a Nagy-Magyarország térképe jelent, én nem dicsekednék, különösen akkor amikor ez a környező államokat bosszantja.
A környező államok bosszantása pedig veszélyes magyarellenes hergelés és hangulatkeltés , árt Magyarországnak.
Egy ilyen ártalmas magyarellenes hangulatot egy jóérzésű ember nem akar előidézni.
Sajnos még most is vannak olyanok akik agyilag nem tudják belátni ezeket, vagy éppen nagyon is látják és így akarnak kárt okozni Magyarországnak.
K
2023-02-04 at 06:10
László54
2023-02-03 at 22:44
Amit leírtál az nem érthető, talán jobban kifejtenéd hogy mit is gondolsz, vagy talán erre nem is vagy képes?????
László54
2023-02-03 at 22:44
Tisztelt K.
Teljes mértékben egyet értek,sport eseményeken nincs helye politikai megnyilvánulásoknak
K
2023-02-03 at 22:40
csakafidesz
2023-02-03 at 22:07
Ha II.Rákóczi Ferenc Török lett volna, akkor egy bukott csata után rögtön selyemzsinórt kapott volna a Szultántól, és nem élhetett volna tovább.
Olyan bukott embereket mint Rákóczi vagy Kossúth, csak az olyanok tekintik hősnek, mint te vagy.
Sajnálatos.
K
2023-02-03 at 22:36
csakafidesz
2023-02-03 at 22:07
Már te is olyan bukott hadvezérekkel példálózol mint Rákóczi?????..aki tényleg szlovák volt???
Miután megbukott , az őt pénzelő Szultánhoz menekült és ott is halt meg Törökországban Rodostóban.
Fordított esetben az ilyen hitvány ember a Szultántól selyemzsinórt kapott volna, és nem élhetett volna tovább.
K
2023-02-03 at 22:30
Béla
2023-02-03 at 21:13
Idézet a wikipédiából.
“Magyarország és Horvátország több mint 800 éves közös történelemre tekint vissza, lévén, hogy 1091 és 1918 között Horvátország perszonálunióban volt a Magyar Királysággal.” ( A magyar király helyett a horvát bán kormányzott, stb )
https://hu.wikipedia.org/wiki/Horv%C3%A1torsz%C3%A1g
Gondolom hogy ez a peszonálúnió a török uralom alatt szünetelt.
A peszonálúnió nem azt jelenti hogy Horvátország Magyarország része.
K
2023-02-03 at 22:12
Őrnagy
2023-02-03 at 19:31
Nehogy azt gondold hogy “mindenben ” egyetértek Csintalan Sándorral.
Szinte semmivel sem értek egyet vele.
Magyar Hang Kötöttfogás című műsorában is szóba került a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) azon döntése, hogy az UEFA és a FIFA szabályainak értelmezése alapján kitiltja a a Nagy-Magyarországot ábrázoló molinókat, zászlókat és drapériákat a magyar válogatott meccseiről, és itt sziporkázott Csintalan Sándor.
Én helyeslem az MLSZ döntését.
Csintalan Sándor ezzel kapcsolatban dobálózott a szavakkal.
És valóban,…. 1541-ben a független magyar állam megszűnt.
Én károsnak és veszélyesnek tartom a környező országok Magyarország ellen való hergelését.
A jelenlegi magyar törpeállamnak erőtlenségén felül nem kellene idegesítenie a környező törpeállamokat a Nagy-Magyarország térképével, ha az nem tetszik azoknak.
A magyar törpeállam a Föld lakosságának 1,25 ezreléke , és örüljünk hogy egyáltalán létezik még.
Azoknak akik nem így látják, ideje lenne kijózanodni, Csintalan Sándortól függetlenül.
csakafidesz
2023-02-03 at 22:09
aladin 2023-02-03 at 21:09
Késsel? Ugyan már. Puszta kézzel vernék agyon, az anyja sem ismerne rá.
csakafidesz
2023-02-03 at 22:07
Természetesen Mátyás király sem létezett, róla már kiderült, hogy körülmetélt román volt. Rákóczi fejedelem is szlovák volt, csak éppen látogatóba jött ide a mindkét szemére vak Bottyán elvtárshoz.
Fokozzunk még Csintalan elvtárs?
K
2023-02-03 at 22:00
füredi46
2023-02-03 at 21:01
Maximálisan elképesztő vagy…:
Nem fárasztom magam hogy idézgetem hülyeségeidet.
Olvasd vissza nagy lére eresztett hosszú hozzászólásaidat , és abban többször is azt olvashatod hogy a középkorban Magyarországon nem is létezett értelmiség.
Most vagy direkt bosszantani akarsz, de ha komolyan gondolod, akkor szedjél emlékezetjavító kavintont , mert nincs emlékezeted.
Béla
2023-02-03 at 21:13
K: Annyi korrekció hogy 1526 óta perszonálúnió volt Magyar Királyság (junior) és a Habsburg monarchia (senior) között, nem 1867 óta.
Királytigris: Nézd meg, hogy Fiume hogyan meg miként került Magyar Királysághoz és mi volt a státusza, de igen, az a pár négyzetkilóméteres város az egyetlen tengerparti hely aminek bármi köze volt a Magyar Királysághoz (1776 és 1918 között, előtte semmi), ebben egyetértünk.
Nem tudom miért írogatod a hülyeséget hogy Horvátország Magyarország része volt 800 évig, amikor ilyen hogy “Horvátország” nem létezett, Horvát Királyság volt, és Magyarország sem létezett, Magyar Királyság a neve. Hol írtam hogy nem ültek horvátok a magyar országgyűlésben? Csak arról írtam hogy volt nekik saját amin a Horvát Királyság dolgait intézték.
aladin
2023-02-03 at 21:09
Ez a dagadt szemét disznó Csintalan ha elmenne Erdélybe egy késel a hasában szaladgálna az utcán. Ezt már egyszer el akarták tenni lábalol de szerencséje volt és meguszta, de másodjára nem biztos hogy sikerülne. Csintalan rohadj meg te magyar gyülölö ganéj.
füredi46
2023-02-03 at 21:01
K-nak: azt nem írtam, hogy egyáltalán nem volt értelmiségi az 1500-as években (Uúgy látszik ,hogy önnek zsövegértelmrzési gondjai is vannak), csak azt, hogy elenyésző, csírájában, aza jelentéktelnnek nevezhető. S azokon számon kérni, hogy miért nem harcoltak a magyarság függetlenségéért…?! Ráadásul a hatalmas oszmán sereggel szemben. Nevetséges. De végtére is – mint megírtam – önnel nem vitatkozom tovább, ön nem párbajképes ebben a témában. Aki a magyar nemességet összekeveri a magyar értelmiséggel – az nem “párbajképes” értelmiségi témákban. Különösen, ha csak durváskodni tud és sértő jelzőket használni – értelmes érvek helyett.
Piszematyi
2023-02-03 at 19:36
Te kopasz fasz! Soha ne gyere Felvidéket, mert meg fogjuk mutatni neked a mi módszereinkkel, hogy Nagy Magyarország hogyan is néz ki!
Nahát
2023-02-03 at 19:34
Elmebeteg.
fanni
2023-02-03 at 19:31
Életrajza szerint Csintalan “1981-ben magyar-történelem szakos általános iskolai tanárként végzett. A tanári oklevél megszerzése után hivatását egy csepeli általános iskolában csak néhány hónapig gyakorolta.” Nem kell bölcsésztanárnak lenni ahhoz, hogy tudja az ember azt, hogy Nagy-Magyarország vagy Történelmi Magyarország a trianoni békeszerződésig létezett, fennállt. Ez történelmi tény, és mellesleg ált. iskolai tananyag. Csintalan most provokált. A tények: “Nagy-Magyarország vagy Történelmi Magyarország a Magyar Királyság 1920-as, trianoni békeszerződés előtti, Osztrák–Magyar Monarchia korabeli államterületre, határaira, az 1920-as években született elnevezés. A revizionista szóhasználatban nemcsak visszamenőlegesen, hanem előretekintve is megjelenik a kifejezés: Magyarország kívánt területét értik alatta.” “A Magyar Királyságot az 1918 előtti területtel gyakran a Történelmi Magyarország, illetve a Nagy-Magyarország kifejezéssel jelölik, amit ebben az értelemben az első világháborút lezáró trianoni döntés után kezdtek használni.”
Őrnagy
2023-02-03 at 19:31
@ K
2023-02-03 at 19:14
Csintalan elvtárs Nagy Magyarország térkép nélkül is mindig egy nagy probléma volt a magyarság számára, a bűn és a tisztességtelenség szinonímája!