Bár a benzinárstop tegnap éjjel véget ért, a hatásai több mint egy fél évig élvezhettük. Deák Dániel a közösségi oldalán írt rövid elemzésében foglalta össze mennyit spórolhatott egy átlagos magyar család az intézkedéssel.
Lehetett tudni előre, hogy a szankciók elszabadítják az energiaárakat, és gazdasági válságot hoznak egész Európában – írta közösségi oldalán Deák Dániel a benzinárstop megszűnésének kapcsán. Az elemző bejegyzésében arról sem feledkezett meg, hogy bár az intézkedés a magyar emberek érdekeit szolgálta, nem egy károgó akadt az ellenzék soraiban, akik a kezdetektől azt várták, mikor bukkan fel a hiány:
A dollárbaloldal mindvégig a felelőtlen brüsszeli bürokraták álláspontján volt. A kormány ezzel szemben minden eszközzel harcolt a szankciók és azok hatásai ellen, de az európai energiahelyzet tarthatatlanná vált. Ma bekövetkezett az, aminek az ellendrukkerek régóta szurkoltak: kivezetésre került a benzinárstop! A kormány elismerést érdemel csupán azért is, hogy eredeti vállalását meghaladó időtávban ki tudott állni mellette, elmentek a falig. Egy átlag család több százezer forintot takarított meg az intézkedésnek köszönhetően. Ki tudja meddig bírtuk volna, ha áprilisban más jutott volna a kormányrúdhoz…
– fogalmazott.
Forrás: Facebook; Fotó: Pesti TV
Facebook hozzászólás
Orientál
2022-12-07 at 23:20
t DE Ő LEGALÁBB TUDJA HOGY AZ ÉLŐSKÖDŐ SZÉLSŐSÉGES MUSZLIM MIGRÁNSAID RÁD IS MIT HOZNÁNAK.?
Uncle Ment
2022-12-07 at 14:01
Ezt a fickót csak az origo.hu-n szabadna mutogatni.
Akik azt olvassák talán elhiszik ezt a “matekot”.
SzaboRoza
2022-12-07 at 13:49
Tisztelt Deák Dániel! Sehogy sem jön ki a matek, hibás a modellezése. Miért?
Van hazánkban kb. 2,7 millió család (klasszikus és élettársi viszony együtt – KSH)
Van kicsivel több, mint 4 millió személyautó (magán és céges együtt – KSH) Azaz családonként átlagban 1 autó, de kerekítsük fel 1,2-re.
A magyar autós 16.000-18.000 km-t autózik egy évben – (autóklub adat)
Az üzemanyagstop 13 hónapot élt – így kerekítsünk felfelé, legyen 20.000 km.
Legyen 200 Ft az árstoppos és a piaci árú üzemanyag közti különbség
Az átlag fogyasztás legyen 7 liter/100 km (üzemanyagtól függetlenül) – 1.400 Ft/100 km a spórolás
A példában jellemzően felfelé kerekítve adódik 336.000 Ft üzemanyag megtakarítás az elmúlt 13 hónapra. Ez alulról tekintve 50 %-kal kevesebb, mint Ön állítja.
Ön olyan szervezetnél dolgozik, hogy szabad ekkorát tévedni?
Namond
2022-12-07 at 12:23
Deák Dániel hazudhatna egy hihetőt arról, hogy a családok mennyit vesztettek a forint kormányzati leértékelésén, és shortolásán.
Namond
2022-12-07 at 12:20
Kétlem én azt az átlag családonkénti fél milliós megtakarítást, a hatósági benzin áron.
Abban viszont biztos vagyok, hogy januárig családokra vetítve egy millió többletet szed be a MOL, amin risztel az orbánkormánnyal.
Csodálatosan Orbánra valló árpolitika, hogy az árak az egekbe szöknek, az orbánkormány pedig extraprofit adóként elvonja a vállalkozások árbevétele kisebb hányadát.
LÁTSZÓLAG nem Orbán, hanem a csúnya vállalkozások sarcolják a lakosságot, ez egy összeesküvés a lakosság megtakarításai ellen.
Őrnagy
2022-12-07 at 11:26
Európát az USA szopatja 150 év óta. Ehhez vagy igazodik Európa, és folyamatosan szop, vagy tesz ellene valamit. Jelenleg Európa csak a szopásra képes, így tetszik, nem tetszik mi is szopni vagyunk kénytelenek, mert amit Európa nem tud, vagy nem is akar tenni a szopatás ellen, azt nyilván a 9 és fék milliós lakosság nem tudja felülírni, megváltoztatni, akármennyire is szeretné!
Királytigris
2022-12-07 at 11:20
csakafidesz2022-12-07 at 10:48
“A dollár árfolyama a világon a legmanipuláltabb.”
Ez a lényegen mit változtat? Szopsz miatta, vagy nem szopsz? Ez itt a kérdés!
lesi
2022-12-07 at 10:59
volt nincs szerelem nincs már nyoma sem hát ez így van én örülök hogy eddig is kitartott a benzin stop
Őrnagy
2022-12-07 at 10:54
Na és mennyi plusz költségük volt a családoknak a 300,- Ft-os benzinárhoz képest?
Én még emlékszem, hogy akkor is mindenki jajveszékelt, amikor a benzin ára átlépte a 300 Ft-ot.
Régi probléma, hogy egy nagy import kitettségű országnak úgy kellene szerveznie az oktatását és a gazdaságát, hogy a munkába állók munkájának az értéke kicsit gyorsabban nőjön, mint az importunk árszintje! Ez nem új keletű probléma, hanem legalább 77 éves megoldatlan feladat.
A csak selejtnek jó szellemi értelmiségünk 77 év óta a hatalom megszerzésével és megtartásával van elfoglalva ahelyett, hogy ezt a súlyos gondot tudná megoldani. A tanáraink se tudják szerencsétlenek, hogy mit is kellene tanítaniuk, hogy ebben a fontos kérdésben előre tudjunk lépni, csak pénzt követelnek a romló cserearányok közepette az elértéktelenedő tanítási munkájukért cserébe!
csakafidesz
2022-12-07 at 10:48
Királytigris 2022-12-07 at 10:35
B.ki! A dollár árfolyama a világon a legmanipuláltabb. Nézzük az amerikai fogyasztást. A világ üzemanyagának egynegyedét ők fogyasztják, de ebből 80% hazai kitermelés, az import nagyobbik fele Venezuelából és máshonnan jön, és kifejezetten nem az arab olaj a meghatározó a számukra. A vicc az egészben az, hogy Amerika 20% importolaja több, mint amit az Unió Oroszországtól vásárolt. Az amerikaiakat nem lehet meggyőzni arról, hogy ne hatméteres terepjárókkal közlekedjenek. Ott a benzint gallonban mérik és gallonban fogyaszt annyit egy amerikai, mint az európai a maga kicsi, takarékos, legtöbbször japán (még takarékosabb) kocsijával literben számolva.
csakafidesz
2022-12-07 at 10:38
Antónia 2022-12-07 at 08:41
Pontosan! Már egyszer kifejtettem, hogy én a benzinmérő 1/4 állásánál szoktam tankolni, ami a 40 literes tank esetében max 30 liter, de inkább csak 27-28. Nos ennyivel megyek 350 kilométert. (A maradék egynegyed az olyan állandó vésztartalék.) Nyáron egy hónapban kb. másfél-két hetente tankoltam, télen legfeljebb két alkalommal tavaszig. A kocsival tehát éves átlagban csak tízszer megyek benzinkúthoz..
Ha mindenki így viselkedne, és a szüksége szerint tankolna, nos akkor semmiféle zavar nem lett volna a kutaknál.
Királytigris
2022-12-07 at 10:35
Ez az alapvető probléma:
2008: Brent: közel 140 $, 1 $=170 Ft
2022: Brent: 80 $ alatt, 1 $=400 Ft
Cuki
2022-12-07 at 10:04
t 2022-12-07 at 08:55
köszönjük elmés megosztásod ???
ahogy a Podge and Rodge showban mondták az ilyenekre:
so welcomed like fart in the space shuttle
Királytigris
2022-12-07 at 09:54
Azért nem ártana tiszta vizet önteni a pohárba! A kőolaj világpiaci ára, egyáltalán nem magas. Most 80 USD. Emlékszem kb 15 évvel ezelőtt volt már 140 USD is. De akkor nem volt az üzemanyaghelyzet ennyire tragikus, mert nem volt ilyen gyenge a forint mint most.
Mi okozta a gyenge forintot? Az MNB tudatosan gyengítette a forintot az export ösztönzése miatt. Addig nem is volt ez tragikus, amíg nem ütött be az energiával való intenzív spekuláció, a háború, és az esztelen szankciózás.
Az is probléma, hogy hiába kapunk kivételeket a szankciók alól, ez túlságosan sokat nem számít, mert igenis Magyarországnak ártanak a szankciók. Lásd a mostani világpiaci üzemanygárat Magyarországon, annak ellenére, hogy a világpiaciárnál 30-35%-kal olcsóbban kapja a MOL az orosz olajat. Ez a mostani helyzet a mesterséges hiányokozással, és az azt kiváltó pánikhangulattal visszavont ársapka tovább növeli a MOL extraprofitját, ami már hipperprofitba csap át. A magyar autós meg szopik mint a pandamaci. Mit kellett volna tenni ennek elkerülése érdekében? Az összes szankciót meg kellett volna vétózni, már az első EU-s próbálkozásnál!
Királytigris
2022-12-07 at 09:41
Antónia2022-12-07 at 08:41!
Korrekt!
Azzal egészíteném ki, hogy szerintem még külföldre is csempészték a 480 Ft-os benzint és gázolajat.
Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy egy etikátlan társadalomban nem lehet etikus magatartást elvárni.
Bromden
2022-12-07 at 09:20
Judit, te még akkor is hálálkodni fogsz, amikor elérjük az argentin gazdasági állapotokat… Eddig a magyar kormány is úgy csinálta a legtöbb dolgot, mi t az argentin 5-6 éve.
TS
2022-12-07 at 09:12
Szerintem rohadtul volt racionalitása: mi biztos olcsóbban jöttünk ki, bár nem sokat autózunk, ha lehet, tömegközlekedéssel utazunk. Egyébként meg a hiperinfláció a benzinárstop miatt volt?
TS
2022-12-07 at 09:09
A romániai kutakon nyár elején is 700-ért tankoltunk…
SzaboRoza
2022-12-07 at 09:07
A valóság elferdítése = önmagunk becsapása. Összességében nem spóroltunk semmit a benzinár stoppal, csak egyik zsebből a másikba raktuk pénzt. Kevesebbet költöttünk átmenetileg üzemanyagra, de a hiányzó részt az államkassza máshonnan vette el. Egy-egy személy (a maga kis világában) ezt másképp élhette meg, de közösségi szinten az összeg nullszaldós.
Gazdasági racionalitása nem volt az intézkedésnek, politikai döntés született.
Dorogi Béláné
2022-12-07 at 08:52
Tovább is tarthatott volna, ha némelyek nem fosztották volna ki a kutakat….https://hvg.hu/itthon/20221205_Uzemanyag_visszaeles_NAV_Gyulan_traktor_teherauto_hatosagi_aras_benzin
Antónia
2022-12-07 at 08:41
A baj az, hogy nem az átlagcsaládok miatt van sorbanállás a kutaknál.
A környéken élő minden (de minden) kisiparos, kereskedő és szolgáltató naponta 4-5-ször tankol, és otthon leszívja az üzemanyagot, majd feltölti vele a céges járműveit. Ezért nincsen üzemanyag a töltőállomásokon. Mert ha heti vagy kétheti 1 tankolás lenne kedvezményes, az valóban jó lenne.
A benzinárstop nem a tisztességes magánautósokon segített, hanem a mindennel trükköző cégeken.
Judit
2022-12-07 at 08:40
A gépjárművekkel rendelkező és használó embereknek ez az időszak nagy segítség volt.!!! Igen, ilyen amikor egy Ország Kormánya azon dolgozik hogy jobbá tegye az Országában élő emberek megélhetését.!!!
Hálás köszönet érte, és minden cselekedeteikért.!!!
Istennek legyen hála a Fidesz-KDNP Kormányunk szolgálatáért.!!!
Solaris
2022-12-07 at 08:38
Danikám oszthatod tízzel, talán így eltalálod.
Ez is olyan duma mint a havi 180.000 forintos rezsicsökkentés.
De nem gond, szeretem, ha valaki hülyét csinál magából,
lesz az a pillanat amikor sokan és személyesen visszatolják
az arcosodba ezeket.
Persze ha túléjlük a zomikrontot.