Pesti Srácok

A magyar vasút kulcsszerepet játszhat az ukrán exporttermékek világpiacra juttatásában

A magyar vasút kulcsszerepet játszhat az ukrán exporttermékek világpiacra juttatásában

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint a magyar vasút kulcsszerepet játszhat az ukrán exporttermékek világpiacra juttatásában, valamint az Ukrajnába irányuló humanitárius és gazdasági szállításokban, ami Magyarország és a logisztikai ágazat számára évi sokmilliárd forint bevételt jelentene a következő években. Ehhez alapvető fontosságú lenne a határ menti vasúti infrastruktúra azonnali fejlesztése kormányzati és uniós forrásokból, ellenkező esetben a környező országok profitálnak a megváltozott szállítási útvonalak miatti lehetőségből – hívta fel a figyelmet az érdekképviselet szerdán, az MTI-hez eljuttatott közleményében.

Felidézik, hogy az Európai Bizottság a napokban szolidaritási folyosók létrehozására tett javaslatot, amelyekkel biztosítható, hogy Ukrajna exportálhassa a gabonát, valamint hozzájusson a humanitárius szállítmányok mellett egyéb szükséges árukhoz a takarmányoktól a műtrágyákig. Különféle piaci források szerint az exportra szánt ukrán gabonamennyiség akár elérheti az évi 20 millió tonnát – írják a közleményben. Fülöp Zsolt, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) elnöke a közleményben hangsúlyozta: mivel Ukrajna elveszítette tengeri kikötőit, a gabona kizárólag vasúton tud kijutni az országból, és a piaci-szakmai konszenzus szerint a következő 2–3 évben szinte biztosan a vasút lesz a gabonaszállítások elsődleges eszköze.

– tette hozzá az elnök. A szövetség számítása szerint Magyarországnak lehetősége lenne a jelenlegi forgalmon túl akár évi 5 millió tonna ukrán gabona átrakására és vasúti szállítására, ami az ebben részt vevő állami és piaci szereplőknek, illetve a költségvetésnek – pályahasználati díjak, adók és járulékok formájában – évi sokmilliárd forintos bevételt generálna. Részletezik, hogy az Ukrajnából érkező árut át kell rakodni teherautókra vagy széles nyomtávú vágányról az uniós szabványos nyomtávnak megfelelő vasúti kocsikra. A határ magyar oldalán, Záhonyban, illetve az átadás előtt álló fényeslitkei East-West Gate terminálon jelentős az átrakási kapacitás – évi 10 millió tonna –, de ezek kihasználásához fejlesztésekre lenne szükség. Fülöp Zsolt arra hívta fel a figyelmet, hogy a záhonyi térség vasúti infrastruktúrájának fejlesztései hozzájárulnának ahhoz is, hogy Magyarország aktív szerepet vállalhasson a háborút követő újjáépítéshez kapcsolódó logisztikában is.

PestiSracok facebook image

A 2002-ben alapított Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége a hazai logisztikai és közlekedési szakma egyik meghatározó szervezete, a magyar logisztikai szolgáltató központok mintegy 90 százalékát fogja össze, komplett szolgáltatási láncot fed le, a közúti, vízi, vasúti, légi fuvarozást, valamint a logisztikai szolgáltatói tevékenységet is beleértve. A szövetségnek jelenleg 89 tagja van, az általuk képviselt nemzetgazdasági volumen az árbevételek alapján meghaladja az évi 500 milliárd forintot.

Forrás: MTI; Fotó: vg.hu (illusztráció)

Ajánljuk még

Amíg Wittinghoff a polgármester, nem lesz víz a Frankhegyen?

‎PS Riport 2023 március 21.
Több évtizede húzódnak Budaörs két zöldövezeti része, Frankhegy és Alsószállás közművesítéssel kapcsolatos vitái. A víziközmű-társulás körüli jogi perpatvar annyira bonyolult, hogy annak részleteivel most nem is terheljük olvasóinkat. Maradjunk a szikár, ám annál abszurdabb tényeknél. Az ország egyik leggazdagabb városában, 1976 óta belterületi városrészeken, ahová 2000-ig gond nélkül adták ki az építési engedélyeket, nincs víz, sem csatorna, de az utóbbi a kisebbik probléma. Míg a felek azon vitatkoznak, kell-e egyáltalán ide közmű, vagy azzal védik a város érdekeit és annak a zöld tüdejét, ha úgy gátolják meg az újabb beköltözéseket, ha az sosem épül ki, állítólag valaki titokban feljelentette az önkéntes tűzoltóságot, akik eddig megfizethető áron szállították a vizet - oda, ahol mellesleg azt biztosítani az önkormányzat kötelezettsége lenne. Az eredmény: három hete nem jut vízhez több tucat itt lakó, köztük kisgyermekes család, vagy csak majdnem kétszeres áron. 5000 ezer forintért köbméterenként, amit magánvállalkozók szállítanak 2 köbméteres kis lajtoskocsin.

Egy politikus fiaként nekem kétszer annyit kell teljesítenem, mint az átlagnak – Portrébeszélgetés Hoppál Hunorral (VIDEÓ!)

‎PS Riport 2023 február 25.
Beleszületett a politikába, hiszen édesapja a Fidesz országgyűlési képviselője, kultúráért felelős kormánybiztos, ennek ellenére őt a média most sokkal jobban izgatja, mint egy esetleges politikai karrier. Bár sokan azt gondolhatják, hogy éppen a családi háttér miatt számára az akadályok könnyebben átugorhatóak, éppen ellenkezőleg: mindig többet kellett teljesítenie másoknál. Ahogyan a politika iránti érdeklődését, úgy a zene iránti szeretetét is a családból hozza, ha teheti, zongora mellett kapcsol ki. Pécsett született, de tanulmányait már Budapesten végzi, és most úgy látja, hogy a jövőre vonatkozó elképzeléseit itt tudja majd megvalósítani a későbbiekben. A PS Portrék e heti műsorában Hoppál Hunorral, a Grund című műsorunk műsorvezetőjével beszélgettünk.

Valóban a Jobbik volt kommunikációs vezetője Magyar Péter legfontosabb háttérembere? - a párt elnökhelyettesét kérdeztük (Videó)

‎PS Riport 2024 szeptember 25.
Mint ismert, nemrég a Mi Hazánk elnöke az Inforádióban arról beszélt, hogy a Tisza Párt nem egy one man show, profi stáb áll mögötte. Továbbá azt állította, hogy Magyar Pétert az egykor a Jobbik Magyarországért Mozgalmat is támogató háttérember, Radnai László segíti, akinek fia, Radnai Márk a Tisza Párt alelnöke április óta. Azt is elmondta, hogy szerinte az ismert vállalkozónak „korábban volt már egy projektje, Vona Gábor, most pedig Magyar Péter az”. Lapunk a Jobbik jelenlegi elnökhelyettesét kérdezte többek között arról, hogy az ismert üzletember, aki korábban a párt kommunikációjáért volt felelős, juttatott-e forrásokat a Jobbik kasszájába. Brenner Koloman elmondta, hogy személyesen ismeri Radnai Lászlót, aki korábban kommunikációs vezetői feladatot látott el a pártban. Az országgyűlési képviselő hozzátette: nem foglalkoztatja őket, hogy milyen emberek állnak a Tisza Párt mögött, a Jobbik újjáépítésével vannak elfoglalva. Részletek a videóban.