Pesti Srácok

Egyre valószínűbb, hogy merénylet okozta az egyiptomi gép tragédiáját

null

Nagy valószínűség szerint terrortámadás érte tegnap hajnalban az EgyptAir lezuhant utasszállítóját. A gép 66 emberrel a fedélzetén a görög és az egyiptomi légtér között eltűnt a radarképernyőről, a légi irányítók elveszítették a kapcsolatot a pilótákkal. A gép roncsait a görög Kárpathosz sziget közelében találták meg. Mivel az időjárási körülmények tökéletesek voltak, a pilóták nem adtak le vészjelzést, és a gép a biztonsági előírásoknak is megfelelt, szakértők azt tartják a legvalószínűbb forgatókönyvnek, hogy a gépre felcsempészett bomba felrobbanása okozta a tragédiát.

Röviddel azután, hogy az egyiptomi légtérbe került, a légi irányítók elvesztették a kapcsolatot a 11 300 méter magasan utazó géppel. A görög légtérben tartózkodása alatt a légi irányítók beszéltek a pilótával, semmi rendellenességet nem tapasztaltak. Röviddel fél három előtt azonban már hiába szólították meg a pilótát, nem kaptak választ. Néhány perccel később a gép eltűnt a radarernyőről. A Görögországhoz tartozó Kárpathosz sziget közelében, de egyiptomi légtérben zuhant le, itt találták meg a roncsait.

Panosz Kammenosz görög védelmi miniszter szerint a gép két hirtelen kanyart tett közvetlenül a becsapódás előtt. Először 90 fokkal balra kanyarodott, ezt követően 360 fokos fordulatot tett jobbra, majd jelentősen veszített repülési magasságából, több mint 7600 métert süllyedt, mielőtt eltűnt volna a radarernyőről. A személyzet nem adott le vészjelzést, pedig műszaki hiba esetén erre rendszerint van ideje, és a katasztrófa időpontjában jó repülési viszonyok voltak a térségben. A lezuhant gépet 2003-ban állították szolgálatba, vagyis viszonylag fiatal utasszállítóról van szó, amely harminc vagy negyven évig közlekedhet, ráadásul az A320 megbízható típus. Az egyiptomi légi közlekedési miniszter valószínűbbnek tartja a terrortámadást, mint a műszaki hibát. Sarif Fathi hozzátette: ez idáig egyik utassal kapcsolatban sem merültek fel biztonsági problémák, de a vizsgálat még tart. Az utóbbi időben mind Franciaország, mind Egyiptom első számú terrorista-célpont lett, és a merénylet lehetőségét támasztja alá a brit és a görög sajtó értesülése is, miszerint egy görög kereskedelmi hajó legénysége lángokat látott a levegőben nagyjából akkor, amikor a gép eltűnt.

PestiSracok facebook image

Amennyiben bombát robbantottak a gépen, felmerül a kérdés, hogy miként sikerült felvinni a fedélzetre Párizsban, ahol a tavaly novemberi merényletek óta szigorú biztonsági szabályok vannak érvényben. A Flightradar24 honlap megállapította, hogy az MS804-es járat utolsó útja előtt szerdán Eritreából Kairóba, majd Tunéziába, később ismét Kairóba, végül Párizsba utazott. Nem kizárható tehát, hogy nem Párizsban, hanem egy másik helyszínen csempészték fel a robbanóanyagot a gép fedélzetére.

forrás: magyaridok.hu, kép: dailymail.co.uk

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.