Macron katonákat küldene Ukrajnába, a lengyelek pedig a NATO légterén kívül szeretnék elhárítani az orosz rakétákat. Putyin szinte naponta kijelenti, hogy nem támadná meg a nyugatot, de az orosz kommentelők atomháborút követelnek. Mi vár az öreg kontinensre, és ki fog fegyvert Európáért, ha senki nem húzza be a féket az eszkalációs gyorsvonaton? Bereményivel élve: “Mi lesz így? – kérdezem én”.
Cseh Tamást hallgatom, Bereményi Géza sorait énekli: Születtem Magyarországon… Közben arra gondolok, hogy mennyire releváns most ez a dal. Persze, a generációs feszültség mindig releváns, az is, hogy az idősebbek mennyivel gyengébbnek tartják a következő nemzedékeket, a fiatalabbak mennyire nem tisztelik az előttük valókat, de most, hogy évtizedek óta nem látott feszültség uralja a világpolitikát, valahogy sokkal nagyobb súllyal hangzik el a kérdés: Hogy lesznek ezek túlélők?
Az ember alapesetben arra gondolna, hogy napjainkban senki nem akarhat világháborút, de aztán felcsapjuk a napi sajtót, ahol azt látjuk, hogy a francia elnök katonákat – NATO-katonákat! – küldene háborúba, mások azt emlegetik, hogy be kell vetni a légelhárításukat Oroszország ellen, akár a NATO felségterületén kívül is, és bár Putyin hetente kijelenti, hogy nem kívánja megtámadni a Nyugatot, folyamatosan hozzáteszi, hogy mindazok a fenyegetések, amelyeket az atlanti szövetség vezetői tesznek, betartásuk esetén világháborút jelentenének.
Van itt azonban egy hatalmas kérdés: mégis, ki harcolna Európa oldalán? Azt tudjuk jól, hogy az USA az orosz–ukrán háború támogatását már kiadta alvállalkozásba és inkább szabadságra megy a kongresszus, mint hogy Kijev támogatásáról szavazzanak. Azt is tudjuk, hogy az egy héttel ezelőtti förtelmes terrortámadást követően az oroszok igenis készek arra, hogy háborúba kezdjenek akár az egész NATO-val. Ki lenne tehát az, aki kész meghalni Ukrajnáért, az ukránokon kívül?
Ki lenne az a francia, lengyel, német állampolgár, aki úgy gondolja, hogy ez az ő háborúja, és igenis a fronton van a helye? Sőt, továbbmegyek: ki lenne az, aki hajlandó háborúba menni nemhogy Ukrajna, de saját hazája védelméért? Európa hadseregeinek nagy része ugyanis békehadsereg, nincs háborúra felkészítve. Gerillaellenes hadviselésre, terrorellenes műveletekre talán, de sajnos az öreg kontinens katonasága nem több egy jól felszerelt rendőrségnél.
Az általam rendkívül sokra tartott Robert C. Castel több interjújában is szomorúan emlegette, amikor feltette a kérdést a Ludovika hallgatóinak, hogy meghalnának-e Magyarországért, és még ott, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem diákjaitól is nemleges választ kapott. Mindez nálunk történt, egy olyan országban, ahol a hazaszeretet még mindig érték. Kérdezem én: mit mondana egy átlagos francia, akiből már a nacionalizmus utolsó morzsái is ki vannak ölve?
Én, a katonaszökevény
Kárpátaljaiként én magam is megkaptam a behívóimat. 2014-től folyamatosan. Hiszen hadköteles voltam/vagyok és ukrán állampolgár. Annak idején még az is megfordult a fejemben, hogy el is megyek a sorozásra, hiszen a sorkötelezettséget, mint olyat nem tartom rossz dolognak. De visszatérő mementóként élt bennem nagyapám mondása:
Megszálló népnek nem szolgálunk!
El is kerültem az ukrán hadsereget. Nem lettem katona, és most nem fekszem egy lövészárokban, vagy egy temetőben egy idegen háború miatt. Immár hét éve Magyarországon élek, de most, hogy a háborús pszichózis soha nem látott szintre jutott, újra felmerül a kérdés: bevonulnék-e? Most válaszolok, és igyekszem mindenkit felháborítani.
Felháborítom kedves liberális ismerőseimet, hiszen azt mondom, hogy ha revízióra kerülne sor, kérdés nélkül mennék. Önkéntesként, vissza, Vereckéig. Igen, ennyire horthysta–fasiszta–nacionalista gonosz ember vagyok. Megnyugtatásként hozzátenném, hogy erre valószínűleg soha nem kerül majd sor.
Felháborítom azokat, akik szerint Oroszország hozza el számunkra a megváltást, mert igen, ha éppen Putyin támadna Magyarországra, akkor is bevonulnék. Önként és dalolva, mert a hazát meg kell védeni, bárkitől, aki fegyverrel jön ellenünk.
És most felháborítom anyámat, és talán Évát is, aki nem szívesen menne ki a Keletihez, hogy fehér zsebkendővel integessen utánam, mert a honvédséggel mennék akkor is, ha nem magyar földön kell harcolnunk, de a szövetségeseink rákényszerítenek. Nem önként, nem szívesen, de morális kötelességemnek érzem, hogy ha a magyar katonák, még ha idegen érdekből is, de idegen földön halnak meg, akkor ha rám kerül a sor, ha megkapom a behívómat, akkor megjelenjek. Nem, ezt már nem tenném szívesen, de erkölcsi köteleségem lenne. Ahogyan Ukrajna védelme, vagy éppen a donyecki iskolák ágyúzása kényszer lett volna, úgy ez is, de fiatalként nem tehetnék mást, amíg magyarok halnak meg valahol a sztyeppén, éppen elég bűntudattal jár, hogy ebben a háborúban már több ismerősöm esett el, mint azt számolni tudnám, míg én biztonságban vagyok.
Kényszerből, de akkor is elindulnék. Viszont kérdezném én: hányan tennék meg ezt azok közül, akik most háborút akarnak Oroszországgal? Hány NATO-katonát adnának azok, akik most az atomháborút is megkockáztatnák olyan politikai érdekekből, amik nem mutatnak túl a következő EP-választáson?
…És ahogy magukat nézem, egyik sem betonkemény,
elszállnak az első szélre! Mi lesz így? – kérdezem én…
Fotó: MTI/Bruzák Noémi
Ébresztő
2024-04-02 at 02:37
Hessler:
Csalódtam Önben:
1) A szovjet hadsereg nem hódító háborút, hanem felszabadító háborút vívott, amikor elfoglalta Mo-t . A náci német megszállás alól szabadítottak fel minket, ha jól tudom, nekem ezt tanították és Osztyapenko kapitány, akinek a szobrát szégyenszemre eltávolíttatta a magyar kormány Bp határából, az életével fizetett azért, mert meg akarta menteni fővarosunkat az ostromtól. Fehér kendővel ment át a frontvonalon a német katonai vezetőkhöz, hogy a város feladására szólítsa fel őket és visszafele haladva aknára lépett és meghalt.
Egyébként pedig, a nagy német városokon kívül Budapesten történt a legnagyobb pusztítás Európában.
2) A szovjet hadsereg sokféle népből tevődött össze, voltak mindenféle alakok köztük, igen, mint minden hadseregben, nőkkel erőszakoskodók is, egy háborúban minden hadseregben van ilyen. Nem ezt kell szajkózni hanem azt, hogy a szovjetek 20 millió emberi életet áldoztak fel a fasizmus legyőzéséért. Erre egy nép se volt képes rajtuk kívül. Egyébként, a szovjet tisztek azonnali főbelövéssel büntették a civil lakosságon történt ilyen jellegű visszaéléseket, ha az bizonyságot nyert.
Arról miért nem zeng a jelenlegi propaganda, hogy hány civil halt meg Mo-n az amerikai bombázások miatt??? Minden nagyvárost bombáztak, a termelő gyárakat,Csepelt, a vasutakat is bombázták, rengeteg civil halt meg Bp-en, Debrecenben, Szolnokon, Kolozsvárott, stb
3) Most is megszállás alatt vagyunk, és a különbség az, hogy úgy vagyunk megszállás alatt, hogy nem védi meg a határainkat senki se a migránsok fegyveres támadásaitól, magyarul, védtelenek vagyunk, és még a nemzeti vagyon 80%-ára is rátették a kezüket a megszállók. A szovjetek nem tették tönkre a nemzetgazdaságot, és nem gyarmatosítottak minket. Volt itt is egy “ Majdan téri” kísérlet ami nem sikerült… azután átszakadt a gát, és most az adósok rabigájában él a magyar nép. És, a mostani adósság körülbelül a négyszerese a gengszterváltáskori adósságnak. Tehát, nem dönthetünk szabadon semmiről, se a HUXITRÓL, se a sorsunkról.
Ezeket az igazságokat legyen szíves hangoztatni. Nem pedig a jelenlegi politika dogmáit.
Már sokszor leírtam itt különböző cikkekhez való hozzászólásokban, hogy a magyar nép a vesztébe rohan ha ezzel a társasággal ( a 26 usacsicskával) sodródik tovább a nyilvánvaló gazdasági romlásba és háborús veszélybe… sokkal rosszabb most a helyzetünk mint a szovjetek ittléte alatt volt. Akár tetszik akár nem, pont ma is ezt mondták a magyar emberek a fürdőben is ahol voltam, és máshol is sokan ezt mondják.
Hesslerezredes
2024-03-31 at 11:14
Egy háborúban mindig benne van az a végkimenet, mint ami a II. vh-ban nekünk, magyaroknak kijutott, azaz: a szovjet megszállás annak minden borzalmával együtt.
Nem sorolom ezeket a borzalmakat most fel, aki ide kommentel, attól elváratik, hogy ezeket tudja, ismerje és képes legyen beleélni magát mindabba, amit nagyanyáink és anyáink is részben vagy egészben át kellett éljenek, nem beszélve a hadifogoly vagy elhurcolt nagyapáinkról, apáinkról.
Ha tehát ezen a rettenetes szemüvegen keresztül nézünk egy lehetséges háborúra és arra, hogy abban részt vennénk-e, akkor már árnyalt lesz a válasz, szerintem.
Mert ugyan egy NER-lovag, vagy szoci-milliárdos vagyonának a megvédéséért nem szívesen fognék fegyvert, de mivel az is benne van a pakliban, hogy még a nyomorult 53 nm-es panelból is kiakólbólíthatnak/elhurcolhatnak/ott lőhetnek agyon benne – hát akkor azért nem sokat gondolkodnék, hogy felkapjam azt a gépkarabélyt!?!?!
Pláne, hogy a nőinkkel kapcsolatban is megtörténhet mindaz, amit a szovjet hadsereg 1944-45-ben velük művelt.
Hát erre is gondoljanak akkor, amikor hezitálnak, hogy fegyvert fogjanak-e?
(remélem világos volt, hogy mindig a “szovjet” jelzőt használtam és nem az “orosz”-t?!?!)
Nem kellene demagógizálni az embereket!
2024-03-31 at 10:54
Csakis a szeretteinkért, családunkért, a közvetlen hozzátartozóinkért, vagyunk felelősek! Amikor a szeretteink, embertelen kínok, fájdalmak, szenvedések, között halnak meg, rájössz, hogy nincs Isten. Amikor egész életed a saját hazádba, kínlódás, nyomor, nem tudsz haladni, örülsz ha hónapról – hónapra tudsz élni, rájössz, hogy nem tartozol semmivel sem a hazádnak. Nem, ez nem az a hely, “ahol élned – vagy halnod kell”. Lelépsz nyugatra, egy olyan helyre, ahol a fizetésedből kényelmesen meg tudsz élni, és a gyerekeidnek, már sokkal könnyebb lesz az élet!
csakafidesz
2024-03-31 at 10:18
Meghalni a hazáért? Nos az a jó, ha az egyén itt is mérlegel. A katonának tilos mérlegelnie, neki meg kell dögleni akkor is, ha az teljesen értelmetlen. Szerencsére némelyik katonában erősebb az életösztön és fejlettebb a gondolkodás. Apámat anno kivezényelték Zuglóba a körvasút töltésére, hogy állítsák meg az oroszokat. Apám kinézett a fedezékből és látta, hogy tankok jönnek. Felmérte, hogy délben az oroszok a töltésen belül lesznek, ők meg a töltés alatt eltemetve. Ergo előléptette magát katonaszökevénynek. Ezért születtem meg a háború után.
púpos pityu
2024-03-31 at 09:22
A két legnagyobb ellenségünk most: NATO és Ukrajna, az egyik már elárult a másik elfog árulni.!!!!!!!! Vigyázzunk, mi csak magunkba hihetünk.
Bolond aki töltött fegyvert ad, az ellensége kezébe.
2024-03-30 at 20:12
Putyin győzelme az egyetlen esélye az anyaországi, és a kárpátaljai magyaroknak, a túlélésre.
Az ukrikat nem szabad bevenni az EU-ba, így az orosz nyersanyagot két irányból is kaphatjuk csövön. Nem lehetnek az Ukránok sem EU, sem NATO tagok, mert minden fegyvert amit a kezükbe adunk, fel fognak használni ellenünk. Bolond aki töltött fegyvert ad, az ellensége kezébe. Vagy az ukránok pusztulnak meg, vagy a magyarok. A helyzet ilyen egyszerű.
Se az USA – nak (elvégre, el kell vágni az oroszokat az EU – tól, és gyengíteni kell őket), se az oroszoknak (a nagy békében még felvennék az ukrikat a NATO -ba, vagy az EU – ba) nem jó a béke, így hát nincs hova kapkodni. Amíg az oroszok befoglalják a Dnyeper jobb oldalát, és szárazföldi kapcsolatot létesítenek Transznisztria – val, az még odébb van. Addigra már Moldova, és a románok is benne lesznek a slamasztikában.
Ne legyünk megint balekok!
2024-03-30 at 20:11
A nyugat egyetlen esélye a túlélésre, ha megint földig rombolják Kelet-Európát!
A vak is látja, hogy egy harcoló övezettet akar a nyugat létrehozni, a kelet-európai EU-s országokból. Ezzel sok millió képzet, olcsó, kelet-európai munkaerőt nyernek. Az összes cég, vállalkozás, gyár, a háború miatt át/vissza települ nyugatra, az EU-s kelet-európai országokból. Mivel hagyományos fegyverekkel folyik/fog folyni a harc, ezért minimum 50 évre megint/ismét, kihúzhatják/kipipálhatják Kelet-Európát. A kelet-európai országok, emberekben megfogyva, földig lerombolva, örök-hitelekkel megterhelve, az újjáépítés miatt, kiszolgáltatottként a nyugatnak, tengetik évtizedeiket.
A kárpátaljai, Kárpát-Hegyvonulat lenne, a NATO center-védelmi pontja. Nélkülünk, és a hátországunk nélkül, nem állhat fel a NATO védelmi vonal, ezért puccsal vagy/és merénylettel, de mindenképpen bele akarnak húzni minket, az oroszok elleni háborúba.
A FED mindig nagy mestere volt az elterelésnek/megtévesztésnek. Világháborúk, járványok, kovid-19, pénzügyi/gazdasági-világválságok, migráció, de a valódi veszély, a kelet-európai országokban/-ból létrejövő állandó háborús zóna. Tehát a Brüsszeli politikusok/FED ügynökei/lefizetett emberei, nem gyengeelméjűek, hanem követik a parancsokat a kisebb, de főként, a fő cél elérésének érdekében.
A Sátán eljövetele (1913 a FED létrejötte).
2024-03-30 at 20:10
Soros György, csak egy báb, egy manipulátor, aki adja a személyiségét, és kiszolgálja a föld legerősebb központi magán bankját, a FED-et. Úgy is mondhatnánk a mai kor John Pierpont Morgan-ja.
Tehát összegezve: 1907-ben John Pierpont Morgan tőzsdei, banki, pénzügyi válságot okoz a híreszteléseivel, ezt hívják manapság hírekre való kereskedésnek (1). Nelson Aldrich szenátor egy központi jegybank létrehozását javasolja, mondván hogy az 1907-es pánik okozta válság így nem történhet meg újra. 1913-ban a Kongresszus a félrevezető módon Federal Reserve System–nek (FED) nevezett független magán bank kezére játszotta Amerika pénzkibocsátásának monopóliumát, ami a folyamatos pénzügyi manipulációi által ma már a föld legerősebb központi magánbankja (2). Háborúkat indít, országokat, kontinenseket irányít, milliókat tesz tönkre. Végső cél a minden, és mindenki feletti korlátlan hatalom.
1.Amikor válság, vagy háború van, esnek a részvények, állampapírok, ingatlanok értékei. Na, ekkor kell vásárolni.
2.Pénz és hatalom. Akit nem tudunk megvenni, azt lejáratjuk, vagy más módon kiiktatjuk.
1914 és 1919 között a FED majdnem megduplázta a forgalomban levő pénz mennyiségét (egy világháború zajlott, és annak mindkét oldali pénzelése, támogatása sokba kerül). Ezáltal a kisebb bankok és a magánszemélyek nagy mennyiségű, kedvező hitelekhez jutottak. Majd 1920-ban (a világháború befejeződése után) a FED visszahívja a kinnlevő pénzmennyiség nagy részét, melynek következtében a kis bankoknak is vissza kell hívniuk a kihelyezett kölcsöneiket.
Az eredmény akárcsak 1907-ben: Bankrohamozás, csődök és összeomlás. Több mint 5400 bank, amelyek nem esnek a FED hatásköre alá, mind összeomlik, tovább konszolidálva egy szűk, nemzetközi bankár csoport monopóliumát. 1921 és 1929 között a FED ismét megnöveli 62%-al, a forgalomban lévő pénz mennyiségét. Amely újból nagy mennyiségű hitelezésben nyilvánul meg a magánszemélyek és a kisebb bankok felé. Majd 1929.október 24-én a New York-i brókerek, akik lejegyezték az alapletétes kölcsönöket, most elkezdik tömegesen visszahívni azokat. Ez hatalmas eladási hullámot indít el a tőzsdén, hiszen mindenkinek fedeznie kell a „Margin Call”-ját. Ugyanezért a tömegek a bankokat is megrohamozzák, amitől több mint 16000 bank megy csődbe. Az így kialakult krízis során, az összejátszó nemzetközi bankárok nem csak a rivális bankokat kaparinthatták meg jelentősen ár alatt, de egész vállalatokat vehettek meg fillérekért. De ez még nem minden. Ahelyett, hogy növelné a forgalomban levő pénz mennyiségét, segítve ezzel a válságból való kilábalást, a FED még csökkenti azt. Tovább mélyítve ezzel minden idők eddigi legnagyobb gazdasági válságát.
„Ha a hivatalos verzió helyes, és valóban a felhevülés okozta az összeomlást, ahogy azt a mondják…, akkor az esemény sokkal lassabb lefolyású lett volna, és egy aszimmetrikus esemény lett volna. Az, hogy a tornyok teljesen lefelé omoljanak, gyakorlatilag önmagukba, az teljesen ellentmond mindennek, amit az acélról és annak viselkedéséről tudunk. Ha valahol roncsolódás történik, akkor a további roncsolódások inkább ugyanazon a részen koncentrálódnak, és ezért egy aszimmetrikus összeomlást látunk. Valószínűleg a felső rész oldalra borult volna, megcsavarodik, és elfelé zuhan a toronytól. Nagyon szokatlan a felső részt nyíl egyenesen lefelé hullani, éppen a legnagyobb ellenállás irányába!”
„Egyes 100 tonna súlyú acél elemek több száz méterre repültek. Egy körülbelül 300 tonnás keresztelem a World Trade Center-ből, az American Express épületének délkeleti sarkába fúródott. Ennek a darabnak legalább 120 métert kellett repülnie, megtartva közben mozgási energiáját, hogy belefúródhasson az épületbe.
Végezetül két idézet.
Mayer Amschel Rothschild (A Rotschild Bankár Dinasztia megalapítója):
„Akkor kell venni, mikor vér folyik az utcán.”
„Adjátok kezembe egy nemzet pénzkibocsájtását, és nem érdekel, ki hozza a törvényeit.”
Gokhlayeh
2024-03-30 at 17:48
@ Puncius Pinatus
Lemaradt.
Franciaországba nincs sorkatonai szolgálat, viszont van egy 1 napos program, amin minden 16 és 25 év közötti nőnek, férfinak egyaránt kötelező részt venni. Ez alól csak a rokkantak, súlyos betegek kaphatnak felmentést.
Állampolgári-, alkotmányismeretek, történelem,elsősegély, hazafiasságra nevelés, kaonai tájékoztatás, geopolitika mellett folyik toborzás.
A végén igazolást kapnak. Akniek ez nincs, nem kaphat érettségit, jogosítványt, nem mehet felsőoktatásra.
Ezt épp most terjesztik ki 1 hónaposra. A hónap első fele kaszárnya szerű objektumban (nincs hazajárás, mobilt elveszik), formaruhában kadétképzéshez hasonló rendszerben oktatás (előbb felsoroltak kiegészülve olyanokkal, mint pl. tennivalók terrortámadás esetén).
A hónap második felét választani lehet, hogy mentőknél, tűzoltóknál, rendőrségnél, vagy katonaságnál húzza le az illető.
Későbbre tervezik több hónaposra (már katonai alapkiképzéssel egybekötve)kiterjeszteni, amint a finanszírozása, logisztikai-, infrastruktúrális háttér biztosítva lesz.
laszlo54
2024-03-30 at 17:36
Végig olvasva a hozzászólásokat,valóban nehéz egyértelmű válaszokat adni a kérdésre.Figyelve a szomszédos országok lépéseit katonai kérdésekben, valamilyen döntést bizonyára meg kell hozni itthon is (ha nem is a kötelező sorkatonai szolgálat bevezetésére gondolva.)A mai fiataloknak egy alapvető,néhány hónapos katonai kiképzést kellene kapniuk kézifegyverek kezelését illetőleg, hogy egy esetleges konfliktus esetén némi ismeretekkel rendelkezzenek!!Amit leírtam természetesen a magánvéleményen,mivel személy szerint életkoromnál fogva már nem érintenek a honvédelmi törvények!!
Gokhlayeh
2024-03-30 at 17:18
@ Puncius Pinatus
“Európa egyik országában sincs alapokat megszerző, kötelező sorkatonai szolgálat…”
Csak Svédországban, Észtországban, Finnországban, Cipruson, Görögországban, Ausztriában, Svájcban, Norvégiában (nőknek is) és részlegesen Dániában, Litvániában.
Bukohill
2024-03-30 at 15:32
Puncius Pinatus 2024-03-30 at 07:55
“Európa egyik országában sincs alapokat megszerző, kötelező sorkatonai szolgálat, min. fél év. Ennyi elég is lenne.”
Téved. Görögország és Svájc ugyan kicsit távolabb van, de a labancok itt vannak a szomszédban,
Hesslerezredes
2024-03-30 at 15:22
Keljfel Julcsi2024-03-30 at 14:06
Feltételes módot használtam, amikor Naprózsára reagáltam.
Hogy mi történnék, ha a határon lőnénk – most – az teljesen más kérdés.
Egyébként meg lehetne csinálni, ha a magyar kormány előzetesen ezt bejelenti, a határon tízméterenként kiteszi a kerítésre a táblát, hogy “lőni fogunk” a kerítés megsértőire (nyilván a migránsok összes nyelvén a szöveg).
És ezek után lehet hőbörögni, meg hápogni.
Az alapkérdés – szerintem helyesen feltéve a kérdést -, hogy “HARCOLNÁL-E A HAZÁDÉRT HA MEGTÁMADJÁK?” – és a kérdésben az is benne van, hogy VÉDELMI HARCRÓL lehet csakis szó.
Semmilyen – SEMMILYEN – magyar határon túli akcióról!!!!!!!!!!!! NATO-műveletről sem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bl
2024-03-30 at 15:10
A liberalizmus az egoizmusról szól és egy egoista nem hajlandó áldozatot hozni a többi emberért, főleg nem az életét. A liberális világrend hamis mítoszokon alapul, a szabadság sose öncélú, az ember nem dönthet minden kérdésben, mert ahogy a megszületéséről sem ő döntött, az igazán fontos kérdések sem szabad választások kérdései. A saját közösségét kellene mindenkinek szolgálnia, az egyén csak közösségben érezheti jól magát, közösség nélkül csak egy perverz, beteges magány vár rá, amiből aztán tényleg kinőnek/kinőhetnek a legvadabb terrorképzetek. Tehát nemcsak nem fog harcolni a liberális ember, nemcsak elsunnyogja másokra várva, ráhazudja a másikra, hogy neki kell csinálnia, hanem még önmagára is fog támadni, előbb vagy utóbb, de azt hiszem előbb lesz az utóbb.
Keljfel Julcsi
2024-03-30 at 14:06
Hasslerezredes,
ha mi a határnál lőnénk a migránsokra akkor mit gondol hogy reagálnának erre a nyugati államok? Nekik a migránsok fontosabbak mint a mi szuverenitásunk.
Nyugati “szövetségeseink” ezt egy provokációnak tartanák a nyugati-demokrata- humán ( tehát blablabla ) értékek ellen. Ismerni kell a gondolkozásmódjukat. Akkor ide kényszerrel behoznák az iszlám hódítókat, tehát de facto háborúra kényszerítenék Magyarországot, mert az önvédelem is ebbe a kategóriába esik.
Keljfel Julcsi
2024-03-30 at 13:23
Hasslerezredes,
tovább kell látni: ha mi a határnál lőnénk a migránsokra akkor mit gondol hogy reagálnának erre a nyugati államok? Nekik a migránsok fontosabbak mint a mi szuverenitásunk.
Nyugati “szövetségeseink” ezt egy provokációnak tartanák a nyugati-demokrata- humán ( tehát blablabla ) értékek ellen. Ismerni kell a gondolkozás módjukat. Akkor ide kényszerrel behoznák az iszlám hódítókat, tehát de facto háborúra kényszerítenék Magyarországot, mert az önvédelem is ebbe a kategóriába esik.
KG
2024-03-30 at 12:51
Az kizárt, hogy NATO szövetségre hivatkozva idegen érdekekért bárkivel harcoljak. Ráadásul egy ilyen gonosz társaságért, mint a NATO – na azt soha.
Részemről kizárólag a közvetlen honvédelem=önvédelem, ami erkölcsileg elfogadható.
Bubu
2024-03-30 at 12:49
Ideje lenne kigyógyolni ebböl a nagy “szövetségesek segítenek” mítoszból. Ezer éves történelmük bizonyítja, hogy minden szövetségesünk – vagy akik annak titulálták magukat – csa a vérünket akarta a sajátja helyett. Mikor elbukták, csak maguknak követeltek kegyelmet, a magyar vesszen, bünös fajzat! A harmadik világháború elindult, lassan, lopakodva és alattomossan. Álomba ringatva az egyszerüen horgoltat, nem lessz itt semmi baj, messze van ez tölünk. De majd ha telejes nyagyságában és minden borzalmában beindul, mindeki csak magára számíthat. Mint ahogyan mi is. Úgy mennek át a nagyhatalmak rajtunk mint a kés a vajon. Felvonulási útvonal leszünk és ennyi.
Inkább nézzünk körül a magunk tájékán: ennyi belsö ellenséggel saját országunkban nehéz lessz érdemben is valamit elérni. Nem is beszélve a most nagyhangon háborúra lázító nyúlbélákról akik az elsök között tünnek maj el.
Igen, lesznek magyar hösök és vértanúk nem is kevesen akik kiállnak majd a vártára és “Megycselekszik majd amit megkövetelt a Haza”!
Orientál
2024-03-30 at 12:32
Igen USA-tól kezdve az EU-n át a balliberális zöld Potocskánéékig Gyurcsányékig Karácsonyékig … mind provokálja a hazánk teljes belekeverésüket az ukrajnai háborúba holott maga a jobbikos Potocskánéék Gyurcsányék Karácsonyék nem mennek az ukrajnai háborúba úgy ahogy az egyik ukrajnai politikus illetve katonai vezér a saját fiait már régen kiküldea nyugatra.
Hesslerezredes
2024-03-30 at 12:31
Naprózsa rosszul látja a helyzetet: az, hogy a határon hajlandóak lennénk-e lőni teljesen más helyzet, mint amikor egy ország HÁBORÚBAN ÁLL.
A határon is – én például – akkor lennék hajlandó éles lőszerrel lőni, ha előtte felszólítottam a határsértőt, hogy álljon meg, vagy lövök, és oké, mondjuk ezt odakiáltanám angolul, meg arabul és afgánul (utóbbi nem igazán menne, mert “afgán” nyelv ugye nincsen) is.
És ha nem áll meg, akkor lőnék rá.
De a háború teljesen más helyzet.
És HARCOLNI A HAZÁÉRT elmennék, de Patton tábornokkal egyetértve én az ellenséget szeretném megölni és természetesen túlélni.
Úgyhogy a kérdés feltevés rossz.
zatyi József
2024-03-30 at 12:21
Sokszor mondják a zsenialitást egy hajszál választja el az őrülettől.
Én tapasztaptam azt is hogy bétorságot meg ugyanennyi a hülyeségtől.
A csodás nemzeti hőseink ha tudták volna amit ma mi tudunk vajon nemzeti hösnak állnak?
Eddig annyit sikerült kibogozni, hogy forradalmakat és háborúkatzömében szervezik pénzemberek évek alatt előre.
Ilyen értelemben aki bármilyen fegyevres konfliktusban részt vesz valójában valaki balekja lesz….Okos ember nem keveredeik ilyenbe mert nem tudja mennyire manipualtív átverős a szitu?
Érdekes a zsidóknak tiltják a háborúzást kivéve önvédelemből….mindenki adja össze.
Nem fog menni a szabadulás ha nem merjük az értékeinket átgondolni hogy valójában ki akarjuk vagy se?
pm
2024-03-30 at 12:19
Elég sommás véleményeket fogalmaztak itt meg , nagyjából minddel egyetértek. Azzal is hogy pudingok vagyunk. nem akarunk harcolni, másokért, és mások érdekeiért meg pláne nem.Mindent, de mindent meg kell tenni a háború elkerülésére. Ezért is nem értek egyet sem a nato val, ami már leszerepelt, sem a közös eus hadsereg gondolatával/azt mégis ki fogja irányítaná?/
Mi magyarok egyelőre örülünk hogy élünk és fogyatkozó létszámunkat nem kívánjuk hódító háborúkban apasztani.
Keljfel Julcsi
2024-03-30 at 12:16
Naprózsával egyet értek és látszik a kommentekből, hogy a nők nem a fellegekben járnak hanem a mindennapi problémák megoldásával foglalkoznak. És az igenis a migráns kérdés lesz. A kvóta kérdés megoldását az EU a választások előtt át akarja nyomni és akkor itt nálunk mi lesz???
Azonkívül mindenki TUDJA hogy Magyarország nem tudná magát több mint egy pár napig megvédenie mert nincs elegendő fegyvere, man powerje és a NATO se fogna megvédeni. stb. USA? Csak kacagok..
Inkább bele se kerüljünk semmi féle háborúba és örüljünk Orbán Viktor előre látó politikájának, mindenféle hadi elkötelezettséget
elkerülni, ( a NATO elég baromság volt) .
Feró
2024-03-30 at 11:36
A lényege a dolognak az hogy hol vívják meg a háborút(jelenleg Ukrajnában),a franciák,spanyolok,stb érdeke az hogy Kelet-Európában legyen a háború.Az hogy ki harcolna pld. Magyarország esetében más kérdés,nyilván a reménybeli(jövőbeli) 5 zászlóalj mennyiségileg elégtelen egy háború megvívásához,többin el lehet gondolkodni.A békéhez meg két fél kell,tehát akarhatunk mi békét ha a másik a fegyverekre bízza a döntést.Mindennek van határa,meg hazánknak is,szólt a vicc.
ND
2024-03-30 at 11:19
Na neee, ez most pont nem hiányzott szerintem senkinek.
Nagy különbség van a szavak és a valódi tettek között. AZ, hogy ki halna meg “Magyarországért”, az majd éles helyzetben derül ki. Akkor viszont az erkölcs azt is fogja diktálni, hogy a hírportálok jelentős részét le kell állítani, elegendő lesz egy központi hírközlő szolgálat, így az újságíróknak nem kell abba az istentelen játszmába belemenni, hogy erkölcsösségüket és hősiességüket hirdetve próbálnak rávenni másokat a harcra és halálra.
Dávid én csíplek, de ezt neeeee
oshon
2024-03-30 at 10:48
moliere – Pontosan … pontosan !
ViAM
2024-03-30 at 10:10
“El-Foglal Tamás”
2024-03-30 at 09:38
Igaz! A 9.30-as bejegyzésed tartalma is, különösen az utolsó mondat! A helyesbítéseket nem nekem kellene megköszönöm, de megteszem.😊
Királytigris
2024-03-30 at 10:06
Ezért a sorosista csicska EU-ért fogjunk fegyvert, amely folyamatosan vegzálja Magyarországot? Fogjon fegyvert ezekért az, aki meghibbant!
Kis ország vagyunk, nagyhatalom ellen semmi esélyünk sincs. Ráadásul a gazdaságunk teljesen a külföldi importtól függ. Ha blokád alá vonnak minket, azonnal vége a dalnak.
Mi csak a szomszéd agresszió ellen vagyunk képesek ellenállni.
Ha nagyhatalom támad ránk, azonnal át kell állni! Valahogy úgy, ahogy a románok szokták ezt csinálni….
moliere
2024-03-30 at 09:57
A hatvanas-hetvenes évek fordulóján volt már NATO. Vietnamban mégsem haltak meg a “szabadságért” sem olasz, sem dán, sem portugál, sem görög, sem holland NATO katonák.
A tengelyhatalmak és az antikomintern paktum mindenkit belevitt a Barbarossa-hadműveletbe… kivétel Bulgáriát… ja, és minket is csak a kassai bombázás után. JA, ÉS KIVÉTEL JAPÁNT, AMI MIATT TALÁN MEG IS BUKOTT AZ EGÉSZ. Az olaszok meg az egész tengelycirkuszban mindig addig harcoltak, amíg nem látták meg az ellenséges erőket, aztán rögvest előkerült a fehér zászló. Volt, hogy egy szakasznyi brit fogott el egy ezredet Egyiptomban. A pesti (és brooklyni) zsidó srácok sem érzik, hogy be kéne vonulniuk, hiába irtották a zsidókat 80 év után ismét.
Kedves Kertész Dávid!
Komplett kormányok sem érzik kötelességüknek, hogy részt vegyenek a szövetségesi kötelezettségeik teljesítésében, vagy hogy megsegítsék szövetségesüket, ha nemzeti (?) érdekeik ezzel nem egyeznek. Miért kéne egy családapának, férjnek, még élő szülő gyerekének belső meghasonlásba fojtani fiatal életét, csak mert a tizennyolcadiktól a 20. századig ez volt az, amit a tornaórákon először a fejébe vertek, és benne is tartottak, míg meg nem öregedett? Volt háromszáz éve a hatalma(sságo)knak, hogy sorállományt öljenek le érdekeik valamivel jobb érvényesítéséért. Ez egyébként nagyjából egybeesett az europid kultúrfaj demográfiai robbanásával.
Nehogy már 2024-ben is az szabja meg a Te erkölcsi kötelességed, hogy ha a kilencvenes évek hatalombitorlói által is csak kényszerből feladott semlegességünkkel szemben, a világ erkölcsi söpredékének parancsára Magyarországnak vérezni kell, akkor Teneked vérezned kell! NEM KELL! Meg kell szöknöd, a családodnak kell élned, “nem húzhatsz mindig kétfelé, még sokáig egésznek kell lenned”.
És egy keveset arról, hogy miért is nem.
Ma erre a fajta erkölcsös hősiességre itt Európában sem szükség, sem lehetőség nincs, ha halni kell, még a zsoldosokra is vigyáznak, mert azok drágák. De ha halni kell, toborozzanak zsoldosokat Afrikában, ott a gyermek nem érték, mert amiből sok van, az sosem drága. És néger gyerekből nem sok van, hanem iszonyatosan és betegesen rengeteg. Ahogy indusból is. De a harcukat a patagóniai pusztában, vagy belső Ausztráliában vívják meg, esetleg az antarktikus Indiai-óceán szigetein! Még előremutatóbb, hogy a gazdagok vívják meg az egészet online Medal of Honor bajnokságban, vagy csak snapszerben! A vesztes dobja a kőolajtermelését, vagy a győztes viszi a világ uránjának felét.
Ma a botrány, hogy a világ legértékesebb és közben kihalóban lévő, tehát még értékesebb, védendő faját ölik le bosszúból, és azért, mert útban van. Az orosz és az ukrán fehér, azaz jól beilleszkedő, munkáját elvégző, kultúrateremtő faj részei, még ha csak pótrészei is. A második világháborús tevékenységükért (ukránok) és a 2000 óta mindenben a sátáni uraságokkal keresztbetevő politikájukért (oroszok) pusztulniuk kell, és javaikat, termőföldjüket, bányáikat, folyamaikat, energiatermelésüket, sőt népüket (rabszolgának, zsoldos fogyóeszköznek) meg kell szerezni, annak a csoportnak, aki egyedül akar fehér maradni ezen a bolygón. A többiek, mint például a szintén bűnös németek, franciák, magyarok sorsa, hogy tűnjenek el a napbarna soknemű mocsárban. Hogy majd azt a mocsarat egy generáció alatt ki lehessen szárítani abortuszklinikákon, helyi konfliktusokban, új világjárványokban vagy csak egyszerűen az élelmiszeripar és a gyógyszeripar által.
Kína rosszul teszi, ha kivárásra játszik, mert ez a hatalom nem emberi, nem földi, nem legyőzhető egy magányos Kína számára. Most kéne megfojtani, most kéne a nyakára lépni, amíg még van másban is szusz, és nem a fehérek vesztét hozó európai politikusokat kéne Pekingből fizetni… (mert itt nem csupán a BlackRock tolja a végzetet…)
bl
2024-03-30 at 09:43
A Cseh Tamás dal, a Cseh Tamás dalok egyre aktuálisabbak lesznek. Ahogy telik az idő szinte egyiknek se veszett el a jelentése, az éle, az üzenete. Sőt!
A túlélésre meg külön tantárgyat kellene létrehozni, mert a gyerekek egy éjszakát se fognak túlélni a háború sötétjében.
Theo
2024-03-30 at 09:39
Idegen földön nem kell magyarnak háborúzni, nincs az a NATO, ami megérné. Minket úgyse fognak megsegitebi, ezt tudjuk. Majd kitalálják miért, az EU – van is nagyon kreatívak. Gyarmatunk sincs, más gyarmataert hadd ne mi haljunk. Mi is találjuk ki miért.
Hat hónapos kötelező kiképzés azért kéne a fiataloknak, magunkat azért meg kéne védeni, legalább a bevándorlóktol.
El-Foglal Tamás
2024-03-30 at 09:38
@ViAM
Nincsenek már ludovikások, csak az egykori Ludovika épületében tanuló csinovnyik-jelöltek.
Robert C. Castel felmérése már csak ezért is megtévesztő és helytelen.
Kérdését a Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar hallgatóinak kellett volna feltennie. (Az is a Nemzeti Közszolgálati Egyetem része, csak épp nem a Ludovika épületében tanulnak.)
Természetes, hogy egy leendő tintanyaló nem akar meghalni a fronton. Főleg akkor, ha a diákok nagy része nőnemű.
El-Foglal Tamás
2024-03-30 at 09:30
“Nem önként, nem szívesen, de morális kötelességemnek érzem, hogy ha a magyar katonák – még ha idegen érdekből is – de idegen földön halnak meg, akkor ha rám kerül a sor, ha megkapom a behívómat, akkor megjelenjek.”
Kedves Dávid, a revízióval ellentétben ezt nem kellett volna leírnod.
A magyar katonának – mivel MAGYAR katona – nincs olyan erkölcsi kötelessége, hogy idegen érdekből meghaljon, sőt kifejezetten erkölcstelen idegen érdekekért meghalni küldeni valakit.
Még ha el is fogadom, hogy létezik szövetségesi kötelesség, ez egyrészt csak VÉDELMI jellegű lehet, másrészt nem vonatkozhat sorkatonákra. És mivel újságíró vagy, nem pedig hivatásos NATO-katona, nincs semmi olyan erkölcsi kötelességed, amiről írtál.
Abba pedig belegondolni se merek, hogy ez a cikk esetleg a hivatalos propaganda irányváltásának előtesztelése lenne…
István
2024-03-30 at 09:28
“Robert C. Castel több interjújában is szomorúan emlegette, mikor feltette a kérdést a Ludovika hallgatóinak, hogy meghalnának-e Magyarországért,”
Szerintem Robert C. Castel nem jól fogalmazta meg a kérdését. Azt kellet volna kérdezni, hogy harcolnának-e Magyarországért. Senki se akar meghalni. Nem lenne jó katona az olyan aki meghalni akar.
István
2024-03-30 at 09:23
Érdekelne, hogy KERTÉSZ DÁVID saját magáról írta ezeket?
Ha igen akkor azt mondom, hogy helyesen cselekedett.
“Megszálló népnek nem szolgálunk!”
Nagyapja bölcs ember de sajnos ez nem minden esetben elkerülhető. Ukrajnai kényszersorozások.
El-Foglal Tamás
2024-03-30 at 09:20
“Ha revízióra kerülne sor, kérdés nélkül mennék.”
Kedves Dávid, ez bátor, sőt a mai jobboldalon sajnos hiánypótló mondat volt, gratulálok! Nyilván azt akartad írni, hogy ha a revízió lenne a cél, mennél, de így is jól hangzik.
Kár, hogy elrontottad a következővel. (“Megnyugtatásként hozzátenném, hogy erre valószínűleg soha nem kerül majd sor.”) Magyar szempontból revízió elmaradása nem megnyugtató, hanem a lehető legrosszabb fejlemény.
Bere
2024-03-30 at 09:14
Kár,hogy nem lehet azokat a “politikus”-okat kivezényelni a frontra, akik annyira háborúznának. Mindjárt kevesebb hülye lenne.
Cuki
2024-03-30 at 09:14
azért még mielőtt felsorakoznánk a hősi halálért, inkább koncentráljunk a hősi életre…pláne, hogy hamarosan jön a feltámadás…addig is:
Owen, Wilfred
Dulce et Decorum est
Meggörnyedve, koldusok zsák alatt,
Káromkodva a sártengeren át,
Már a rakétafény is elmaradt,
De botorkáltunk pihenni, tovább.
Alvajárók. Itt-ott bakancstalan,
Vércipőben bicegő vak sereg;
A végkimerültségtől ittasan
Nem hallottuk, ha akna süvített.
Gáz! Gáz! Gyorsan! – Mindenki fejveszetten
Kapkodja föl a maszkot, épp időre;
De egyvalaki még üvöltve fetreng,
Mint aki tűzbe hullt vagy mészgödörbe…
Félhomályos volt és zöld az üveg –
Akárha zöld tengerben fuldokolna.
Álmaimban jelenik újra meg,
Glugyog, mint az eltömődött csatorna.
Követnéd csak te álmodban a kordét,
Amire feldobtuk, míg dúlt a harc,
Látnád te, ahogy egy szemet kifordít
A vonagló, szétesett ördögarc;
Hallanád, ahogy minden zökkenőre
Kibukik száján egy vérbuborék,
Mint a fölkérődzött falat fűzöldje,
Mint fekélyes nyelven a lepedék,
Barátom, nem szavalnád te sem ezt
A diadalra sóvár, régimódi
Hazugságot: Dulce et Decorum est
Pro patria mori.*
*Dulce et decorum est pro patria mori / Édes és dicső a hazáért meghalni (Horatius – Ódák könyve III.2.)
Bere
2024-03-30 at 09:13
Kár,hogy nem lehet azokat a “politikus”okát kivezényelni a frontra, akik annyira háborúznának. Mindjárt kevesebb hülye lenne.
Naprózsa
2024-03-30 at 09:13
Engem már vagy egy évtizede érdekel a kérdés, hogy hányan hajlandóak lőni a határokon, miután már 2015 előtt is látszott, hogy háborúban állunk a muzulmánokkal.
Aztán úgy tehetnénk fel a kérdést, hogy hányan lennének hajlandók ezeket a háborús uszító szörnyeket összefogdosni, repülőre rakni és ejtőernyővel vagy anélkül ledobni az ukrajnai fronton. Élén Mikronnal, Tuskkal, s hozzájuk kötözni a Soros politikai kurváit?
S ehhez mégcsak nem is kell meghalni!!!!
VL
2024-03-30 at 09:06
Általában két dolog cserélődik egymással. Technológiai háború, ill. ideológiai háború.
Nyugat Európa, Kelet Európa közt.
Tessék megnézni mindkettő múltját és a jelenét.
Hesslerezredes
2024-03-30 at 08:37
Az emberek többsége nem meghalni NEM akar a hazájáért, hanem – hanem HÁBORÚT NEM AKAR!
Megjegyzem a hazáért nem meghalni kell, hanem főleg ÉLNI!!
Mi aztán tudjuk, hogy a hősi “meghalás” hova vezet?
A 3 milliós Mátyás-király kori Magyarország szétszakadásához és a MAGYAR LAKOSSÁG megfeleződéséhez 150 év alatt!!!
Miközben, ha 1526-ban felvállaljuk a török vazallusságot – ahogy Erdély végül is erre kényszerült! -, akkor lehet, hogy ma 40 millió magyar lenne!!!
És ellentétben Kertész Dáviddal, nincs az a szövetség, amely megérné, hogy másokért meghaljunk! – én egyetlen románért vagy szlovákért sem áldoznám fel magyarok életét és persze a magamét sem.
És miattuk nem áldoznám fel, mert olyanok velünk, amilyenek: hitvány szemetek! Nem érdemelnék meg. Ők meg csak nyugodtan dögöljenek meg!
Úgyhogy ésszel ezzel a “meghaldokolással”!!!
Béla
2024-03-30 at 08:32
“hányan tennék meg ezt azok közül, akik most háborút akarnak Oroszországgal?”
Gyóni Géza költő írta az első világháború idején:
Csak egy éjszakára küldjétek el őket;
…Mikor gránát-vulkán izzó közepén
Úgy forog a férfi, mint a falevél;
S mire földre omlik, ó iszonyú omlás, –
Szép piros vitézből csak fekete csontváz.
Csak egy éjszakára küldjétek el őket:
A hitetleneket s az üzérkedőket.
Csak egy éjszakára:
Mikor a pokolnak égő torka tárul,
S vér csurog a földön, vér csurog a fáról
Mikor a rongy sátor nyöszörög a szélben
S haló honvéd sóhajt: fiam… feleségem…
Csak egy éjszakára küldjétek el őket…
K
2024-03-30 at 08:01
Puncius Pinatus
2024-03-30 at 07:55
Azt írod…:
“De nem kell ide háború, itt az iszlám, aminek hívei háború nélkül kiirtják a kontinens lakosságát.”
–ez igaz, de ez még csak igen kis százalék.
Az IMPOTENS Európa lakosságának csökkenését legfőképpen két dolog BIZTOSÍTJA..:
az abortusz,
és a szaporodni képtelen homoszexualitás.
Puncius Pinatus
2024-03-30 at 07:55
“Ki fogna fegyvert Európáért?”
Európa egyik országában sincs alapokat megszerző, kötelező sorkatonai szolgálat, min. fél év. Ennyi elég is lenne.
Persze nem a szocreál komcsi időket idéző kiképzés.
Először is és elsősorban azok fognának fegyvert, azok ellen akik Európát tönkretették, eladták, népét nyomorba, háborús helyzetbe sodorták, idegen érdekeket szolgáltak kiemelt “fizetésért”.
Ezek biztos nem élnék túl.
De nem kell ide háború, itt az iszlám, aminek hívei háború nélkül kiirtják a kontinens lakosságát.
Ha hagyjuk!!!
Majd az LMBTQ és has hasonló egyletek tütü szoknyás, sminkelt aberráltjai megvédenek bennünket.
K
2024-03-30 at 07:39
–Jelenleg az Európai Unió a világon a “LEG” háborúpártibb tömörülések, akiknek fizetett zsoldoskatonája az Ukrajna mint gyarmat.
Tehát az EU és a NATO szavakban és tettekben háborúzó fél, és proxi háborút visel zsoldoskatonája Ukrajna által.
–Mi a NATO és az Európai Unió?????. ….: Nagyjából ugyanazon ABERRÁLT országok alkotják, plusz+ az ABERRÁLT USA, stb…
Békét hirdetnek és háborús hisztériától habzik a szájuk….teljesen becstelen magatartást gyakorolnak erkölcsileg.
–Ezeknek az országoknak a zöme “ELLENSÉGE” a keresztény alkotmányú Magyarországnak.
–Az Európai Unió nem is leplezett,….: hanem teljesen nyílt ELLENSÉGKÉNT viselkedik a keresztény alkotmányú Magyarországgal minimum 14 éve amióta.
Orbán Viktor már régen ELLENSÉGKÉNT beszél az Európai Unióról…..:
https://hu.euronews.com/2020/04/03/orban-ellensegkent-beszelt-brusszelrol
–Mindezekből fakadóan a legtermészetesebb dolog az , hogy háború esetén NEM LEHET a háborúpárti ateista aberrált NATO és EU oldalán fegyvert fogni.
–Jelenleg ugyanaz a helyzet mint a Szovjet Unió idején volt…:
akkor sem lehetett az ateista keresztényellenes Varsói Szerződés tagállamai oldalán fegyvert fogni és feláldozni önmagunkat , és most is ugyanaz a helyzet, egy ateista aberrált háborúpárti NATO és Európai Unió oldalán nem lehet fegyvert fogni.
–Különösen jelenleg is világosan látható, hogy a magyar hadsereg akármennyire is fegyverkezik, egy jelentéktelen eszköz, ami egy mai háborúban pillanatok alatt megszűnik a katonáival együtt. Tehát ilyen szempontból is öngyilkosság egy magyar embernek fegyvert fogni különösen az aberrált NATO tagság kereteiben.
–Én voltam katona 25 hónapig, de azóta is olvastam sokat a háborúról.
Tudom miről van szó egy háborúban, a biztos halálról.
— 70 felett már biztos nem lesz belőlem katona, legfeljebb háborús polgári áldozat , de még ezt is szeretném elkerülni.
Ezért is tartom a legfontosabbnak a békére való törekvést.
–Hazánk 500 éve nem nyert háborút, csak JELENTÉKTELEN csatácskákat, így hazánk számára csak a béke a létkérdés, és a háború a biztos pusztulás. Egy háborúban hazánk csak a vesztes lehet, úgy mint 500 éve mindíg.
Ezt lehetőleg el kell kerülni a békével.
ViAM
2024-03-30 at 06:59
Kár volt a Ludovikásokra rákenni ezt a mocskot. Castel nem ismeri az igazi magyar mentalitást, hogy békeidőben ki mit mond, s a háború borzalmaiban mit csinál, mire képes különösen ha érintett, azt észrevehetné ott, ahol él.
peter
2024-03-30 at 06:38
Hazámért bármikor,bárkivel, bárki ellen.
Még Vereckéig is elmennék.
Kötelességem, és meg is tenném.
Nem tudnának visszatartani sem.
Ukrajnáért ukrajnába viszont soha nem mennék el harcolni.
(más országba sem)
Rákényszerítenének se mennék.
Baromság hogy a bajtársak miatt kell menni.
A bajtársakat is, meg engem is a Bedrock érdekei, Soros pénztárcája, buzizászló védelme, bevándorlás támogatása miatt küldenének ukrajnába.
Ezért nem bajtársiasság elmenni Ukrajnába harcolni hanem elveim és világnézetem ellen való dolog.
Míg én és a bajtársak életünket adnánk, addig a felmentett korcsok buzifelvonulásokat szerveznének, meg összehoznák a családom nőtagjaig arab migránsokkal.
És ha megnyernénk nekik a háborút, a bajtársakkal hazajővén köszönet helyett mindenféle tömeggyilkos rohadéknak elhordanának, a tornából felmentett libernyákok.
Magyar vagyok.
Csak Magyarországért kötelességem harcolni, senki másért.
Nem is fogok, ne is próbálják meg.
Menjenek a libernyákok.
Ők akarják a háborút.
Momentumos hülyegyerekek, meg Pankotaililiék úgy is fel vannak pörögve.