
Az utasok véleménye alapján a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér lett a legjobb európai légikikötő a 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító repülőterek között, jelentette be a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (Airports Council International, ACI).
Hatalmas, soha korábban nem látott elismeréssel gazdagodott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és az azt üzemeltető Budapest Airport. A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) a budapesti légikikötőnek ítélte oda a legjobb európai repülőtér díjat a 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító repülőterek közül. A díj egy kizárólag az utasok visszajelzéseiből álló, független, nemzetközi felmérésen alapul – olvasható a reptér közleményében.
Az ACI minden évben több mint 30 teljesítménymutatót lefedő felméréssel térképezi fel világszerte közel 400 nemzetközi repülőtér szolgáltatásainak minőségét. Az utasok személyes megkérdezése során a teljes utasfolyamatot vizsgálják, ezáltal az eredmény komplex képet nyújt az utasok repülőtéri tapasztalatairól, a belépéstől kezdve az ott eltöltött időn át egészen a beszállításig.
A tavalyi év minden negyedéve kimagasló eredményeket hozott a szolgáltatások minősége terén a budapesti repülőtéren; a pontszámok minden korábbi értéket és régiós versenytársaink pontjait is túlszárnyalták. Az utasok általános elégedettségi szintje egész évben ötös skálán 4 pontot meghaladó értéken állt, és jelentősen magasabb volt, mint a legforgalmasabb 2019-es évben.
Az utazót a középpontba állítani fontosabb, mint valaha; ez a jövő útja. Büszkék vagyunk a Budapest Airport csapatára, amiért elnyerték a legjobb 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító európai repülőtér díjat. Ez azt mutatja, hogy az egész repülőtéri közösség összefogott, hogy az utasokat helyezze előtérbe”
– mondta Luis Felipe de Oliveira, az ACI World főigazgatója.
Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Európa legjobbja lett. Ez azonban nem csupán a Budapest Airport, hanem a teljes repülőtéri közösség sikere; mindazért az erőfeszítésért kaptunk csillagos ötöst, amelyet közösen tettünk az elmúlt években a repülőtér minőségének fejlesztése érdekében. Minden nap a legjobb utasélményért dolgozunk, és azért, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér méltó kapuja legyen Magyarországnak, ahonnan élmény útnak indulni és ahová öröm megérkezni”
– mondta Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Négy évvel ezelőtt a tulajdonosainkkal együtt masszív fejlesztéssorozatba vágtunk bele, ez azonban nem csupán új épületek építését jelentette. A minőség és a kiváló utasélmény számunkra a legfontosabb, és ennek többek között a szolgáltatások terén, a nyugodt és stresszmentes utazásban, a kedvességben és a tisztaságban is meg kell nyilvánulnia.”
A Budapest Airport által az elmúlt 4 évben végzett fejlesztések értéke 2022 év végére elérte a 90 milliárd forintot, 2023 tavaszára pedig a 100 milliárdot is meghaladja majd. A fejlesztések között kapacitásbővítő, infrastrukturális, fenntarthatósági és egyéb, utasélményt növelő beruházások is találhatók.
A repülőteret üzemeltető vállalat folyamatosan nyeri el a legkomolyabb nemzetközi elismeréseket. A Budapest Airport tavaly zsinórban kilencedszer nyerte el a Skytrax Kelet-Európa legjobb repülőtere díját, az utóbbi évek fejlesztései nyomán pedig a repülőtér a Családbarát Hely tanúsító védjegyet is megkapta. Tavaly rangos elismerésben részesült a cargo üzletág is, amikor elnyerte az Air Cargo News Awards Az év cargo repülőtere díját, lekörözve Szingapúrt, Brüsszelt és Liége-t. A Budapest Airport továbbra is tagja annak a 34 repülőtérből álló nemzetközi elit csapatnak, amely karbonsemlegesen működik, ezen kívül a vállalat fenntarthatósági törekvései kiérdemelték az Effekt 2030 Zöld egyensúly kategóriájának 2. helyét és a Deloitte Zöld Béka díját is. A Budapest Airport kimagasló marketing tevékenységét a World Routes Marketing Awards Legjobb légitársasági marketing díja is alátámasztja, a társaság kommunikációs tevékenységét pedig 2020-ban az Eventiada IPRA Golden World Awards Legjobb reputációmenedzsment díja igazolta vissza.
(Sajtóközlemény / Kiemelt kép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba )
K
2023-03-07 at 18:49
Az első Gyurcsány-kormány 2004. október 4-e és 2006. június 9-e között működött.
A magyar állam 2005. december 18-án privatizálta a repülőtér üzemeltetésének jogát; a brit BAA International Ltd. szerezte meg 75 évre a jogot rekordnak számító mintegy 464,5 milliárd forintért.
*****
Tehát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér eladásáért a Gyurcsány kormány a felelős.
*****
2021 őszén a Budapest Airport Zrt. részvényesei az AviAlliance (55,44%, a cég a kanadai kormányé, egy nyugdíjalapon keresztül), Malton Investment (23,33%, a szingapúri kormány befektetési alapjának leányvállalata), Caisse de dépôt et placement du Québec (21,23%, egy kanadai nyugdíjalap).
Bela
2023-03-06 at 23:55
Orientál: Hogy jön ide Gyurcsány? A repteret egy magáncég kezeli meg fejleszti, semmi koze hozza hogy ki van éppen hatalmon.
Orientál
2023-03-06 at 18:23
Gondolom hogy ehhez az is hozzájárulhatott hogy nem Gyurcsány nyalonc Hardy elvtársa ügyködött mostanában az elk*rásaikkal a Liszt Ferenc reptéren és környékén. Mert ők ahogy szokták mindent így repteret is elk*rnák.
sorry
2023-03-06 at 17:54
Ezek szerint már nem dézsmálják meg a csomagokat? Megszűnt a keletiek karámba terelése? Akkor már meg is éri a 2.400Ft-os (? jól emlékezem) reptéri busz tarifa.
Persze meglehet, hogy a tulajdonosék így próbálják felhajtani az árat.
Cuki
2023-03-06 at 11:18
ja, a lista nem ranglista, hanem ABC szerinti felsorolas
Cuki
2023-03-06 at 11:17
TAMASADAM 2023-03-06 at 11:05
https://aci.aero/programs-and-services/asq/asq-awards-and-recognition/
Best Airports by Size and Region -> Europe -> 15 to 25 million passengers per year
Aeropuerto de Alicante-Elche (Alicante, Spain)
Budapest Airport (Budapest, Hungary)
Helsinki Airport (Helsinki, Finland)
Cuki
2023-03-06 at 11:10
– múlthéten használtam a repülőteret és tök jó volt, hogy itthon már nem kell kiszedni a gépet és hasonló elektromos cuccokat a táskából az ellenőrzéskor.
– az oda vezető sort viszont megoldhatnák mert ott gyakran alakul ki káosz
amúgy tényleg jó…
ps: Gurmai Zita is a gépen volt Amszterdamba 😆
TAMASADAM
2023-03-06 at 11:05
Bar az ACI honlapjan erre nincs utalas, axert tok jo
na4
2023-03-06 at 10:13
A bővítés tök jó lett. Az AI beléptetőrendszer sokkal jobban működik, mint Dubai-ban (személyes tapasztalat) Ha majd lent elkészül a nagy parkoló is, akkor tényleg egy szuper létesítmény lesz.
Lakon
2023-03-06 at 09:37
Nem kell elhinni, etetnek bennünket hogy felverjék az árát. Semmi sincs véletlenül.
hivő
2023-03-06 at 09:28
Akkor nem lesz a miénk.
Tul sok pénzt termel a
külföldnek.A vezetőség
egyike sem magyar.
Különben nem teljesen
értek egyet az értékeléssel.
Tul zárt és levegőtlen a
sok üveg ellenére,örül az
ember mikor a beszállo
folyosora ér és levegőt
tud venni.
Ügyes az is,hogy az átvilágitás
után mindjárt a külföldi üzletben
köt ki.
De van Szamos is és még egy két
magyar terméket árulo üzlet.
Ungarn über alles !
2023-03-06 at 08:46
lehet hogy jók a “mutatói” – de hogy ronda, az biztos