Fanyalogva és egy vaskos hazugsággal közölte a Népszava a nyugdíjasoknak járó idei nyugdíjprémium és egyszeri nyugdíjkiegészítés mértékéről szóló tudósítását. Azt állították, hogy sokkal magasabb emelést kaphattak volna az idősek, ha az Orbán-kormány nem törli el az úgynevezett svájci indexálást, vagyis a nyugdíjemelés kiszámításának módját. Csakhogy a valódi tettes Bajnai Gordon volt, akinek kormánya beterjesztette ezt a javaslatot 2009 tavaszán, és az MSZP-s – és az akkor még létező SZDSZ-es – képviselők meg is szavazták.
Íme, a Népszava okfejtése, amelynek címe Orbán már megígérte, most megkapják a morzsákat a nyugdíjasok:
A számítások szerint ha az Orbán-kormány nem törölte volna el a nyugdíjszámítás korábbi módszerét (a svájci indexálást) 2010-ben, jelentősen több pénzt kapnának havonta a nyugdíjasok. 2017-ben például a 2,4 százalékos tényleges nyugdíjemelés helyett 7,65 százalékkal, 2018-ban a 3 százalékos emelés helyett 7,15 százalékkal kellett volna emelni a nyugdíjakat.
A valóság azonban az, hogy Gyurcsány Ferenc lemondása után, a vicces castingolás nyomán Bajnai Gordon lett a miniszterelnök, aki az elrontott gazdaságpolitika és a válság következtében bevetette a szokásos balliberális csodafegyvert, a megszorítások sorozatát – ez volt a Bajnai-csomag. Az intézkedések között volt az említett svájci indexálás megszüntetése – vagyis azé a számítási módé, amely szerint a nyugdíjasok járandósága az infláció és a nettó keresetemelkedés átlagával emelkedik. És ekkor törölték el a 13. havi nyugdíjat is.
Bajnai Gordon egyébként biztosra ment: megválasztása előtt írásban követelt garanciát valamennyi szocialista és szabad demokrata képviselőtől, hogy megszavazzák megszorító csomagját. Akkor megfenyegette őket azzal is, hogy lemond, ha akár csak egyetlenegy ponton felpuhítják a Bajnai-csomag részét képező nyugdíjlépéseket.
Rezsiutalvány után nyugdíjprémium és nyugdíjkiegészítés
De lássuk, mi lesz: a nyugdíjasokat az idén is megilleti a nyugdíjprémium, amelynek összege 20160 forint lesz, és a tervek szerint már novemberben kézhez kaphatja a mintegy 2,5 millió jogosult. Egyébként a november jó hónap lesz az időskorúak számára, hiszen a nyugdíjkiegészítés címén is plusz pénzt kapnak. Vagyis két jogcímen kapnak több pénzt, és ez nem keverendő össze a múlt havi rezsiutalvánnyal.
El kell ismerni, hogy a nyugdíjemelési rendszer kissé komplikáltra sikerült, és a jámbor földi halandó nem is igen érti ezeket a képleteket. De a lényeg az, hogy a nyugdíjkiegészítés inflációs pótlék, míg a nyudíjprémium egy olyan összeg, amit a gazdaság jó teljesítménye miatt kell kifizetni. Ennek alapfeltétele, hogy a magyar gazdaság éves növekedése meghaladja a 3,5 százalékot. Ezt idén is sikerült teljesíteni, hiszen a GDP mostanság 5 százalék körül bővül. Egyébként a novemberi lesz az eddigi legnagyobb összegű nyugdíjprémium, mert most a tavalyi és a tavalyelőtti évnél is nagyobb mértékben nőtt a magyar gazdaság.
Novák Katalin, család- és ifjúsági ügyekért felelős államtitkár ezzel kapcsolatban nemrégiben kifejtette, hogy a kormány bővítette a jogosultak körét, így nemcsak az öregségi nyugdíjban, hanem minden nyugdíjszerű ellátásban részesülő személy, tehát összesen 2,5 millió ember fogja megkapni a novemberi nyugdíjprémiumot. Továbbiakban az államtitkár kiemelte, hogy „azért biztosítják három éve a nyugdíjprémiumot, hogy a nyugdíjasok tudják, ők is részesei a magyar gazdasági növekedésnek”.
Folyamatosan emelkedik a nyugdíjak reálértéke
A nyugdíjkiegészítés pedig úgy áll össze, hogy már az idén januárban volt egy 2,7 százalékos emelés. Ám az éves infláció várhatóan 3,4 százalék lesz, így a különbözetet most fizeti ki az állam. A nyugdíjprémiummal együtt egyszeri nyugdíj-kiegészítést is kapnak novemberben az arra jogosultak. Novák Katalin nemrégiben emlékeztetett arra, hogy 2010-ben megígérték, hogy megőrzik a nyugdíjak vásárlóértékét. Kilenc év alatt „nominálisan 33 százalékkal” nőttek a nyugdíjak; „ha a vásárlóértéküket nézzük, akkor is volt egy 10 százalékos emelkedés 2010-hez képest”.
A kétszeri plusz pénzt egyébként maga Orbán Viktor is megígérte a közelmúltban, amikor az Idősek Tanácsának ülésén felszólalt. A miniszterelnök szintén a gazdaság jó teljesítményére hivatkozott, amikor beszámolt a nyugdíjasokat érintő pénzügyi döntésekről. Orbán Viktor azonban a nyugdíjak kérdését összekötötte a családvédelmi akciótervvel. A kormányfő emlékeztetett arra is, hogy a nyugdíjasok az előző években Erzsébet-utalvány formájában részesültek időközönként különböző juttatásokban, idén pedig rezsiutalványt kaptak pénzügyi segítségként. A Magyar Nemzet tudósítása szerint a miniszterelnök megemlítette, hogy a családvédelmi akcióterv részeként 2020. január 1-jétől igénybe vehető lesz a nagyszülői gyed is, mert a fiatalok könnyebben vágnak bele a családalapításba, ha úgy érzik, van mögöttük olyan nagyszülő, akire számíthatnak.
Az idős emberek fontosak a kormány számára
Hollik István kormányszóvivő korábban a Magyar Nemzetnek nyilatkozva kifejtette: az idős embereknek fontos, hogy biztos és kiszámítható életfeltételek között élhessenek.
Ezt testesíti meg az a megállapodás, amelyet a kormány a nyugdíjasokkal kötött, akik azért tisztelnek meg minket a bizalmukkal, mert ezt a megállapodást betartjuk
– nyilatkozta a lapnak Hollik István, aki emlékeztetett rá, hogy a baloldali kormányok alatt – amelyek elvették a 13. havi nyugdíjat és ígéretük ellenére emelték a gáz árát – mindennek ellenkezőjét tapasztalhatták idős honfitársaink.
Kép: MTI/Mohai Balázs
Ènaki
2019-10-27 at 09:45
Namond! De mondom!A nyugdìjasok öregek,de nem hūlyèk. Nem hisznek a firkàlàsoknak.
Kelemen László
2019-10-23 at 20:37
A végeredmény szempontjából teljesen mindegy, hogy Bajnai vagy Orbán szüntette-e meg a svájci indexálást. Minden esetre Magyarország miniszterelnökét több mint 9 éve Orbán Viktornak hívják, akinek bizony lett volna lehetősége az idősekkel szemben sokkal méltányosabb svájci indexálás, vagy akár a Bajnai által szintén elvett 13. havi nyugdíj visszaállítására. Most az a helyzet, hogy miközben a bérek tartósan jóval évi 10 % felett nőnek, a nyugdíjak csak 2-3-mal. Ez így nagyon nincs rendben, és ezen az évi 10-20 ezer forintos “ajándékok” sem segítenek,
Dodó
2019-11-25 at 12:15
“Aki a kicsit nem becsüli, az a sokat nem érdemli” – mondja a szólás. De vajon az elégedetlenek mit tettek a haza asztalára, mert követelni azt tudnak, mégpedig: ezerrel. S vajon ezek a Gyurcsány ideje alatt is elégedetlenek voltak, pedig lett volna rá okuk, ugyanis akkor az infláció elérte a 35 %-ot is? S az ÁFÁ-t 12 %-ról 25, majd 27 %-ra emelték. Akkor bezzeg minden oké volt! De most, ahogy öregapám mondaná “ezeknek még a sz@r is ízetlen”.
emeszter
2019-10-23 at 09:30
Tény, hogy a Bajnai törölte el a svájci indexálást, amit a Fidesz már akkor bevezetett.
De most már a Fidesz kormány akár vissza is állíthatná…
Talán a következő választás előtti évben beígérik a választások utánra, ha nagyon szorít a cipő.
Liszkai Sándor
2019-10-21 at 17:16
T.Namond!1960-ban 40 fillér volt egy kifli.Ma reggel vettem a Tescoban,19 FT.Kifliből nem jön ki a 100-szoros vásárlóerő!Liszkai Sándor
ómió
2019-10-21 at 13:36
“Haladó orgánumoknál”, mint pl. Népszava, ez a hazudozás már feltételes reflex?
Szőkéné
2019-10-21 at 10:34
Szinte mindenkivel egyetértek, aki elmondta véleményét nyugdíj ügyben.Egész életemben dolgoztam 18 éves korom óta. Rengeteg mellékmunkát végeztem, hogy fiaimat egyetemen taníttathassam. Ezt megengedte a Jóisten. Nyugdíjba mentem, utána majdnem 10 évig ápoltam férjemet, a végén már tehetetlen fekvőbeteg volt.Majd egyedül maradtam.Akkori, viszonylag jó nyugdíjam mára az alacsony emelések miatt alaposan értékét veszítette. Igenis, új, igazságosabb nyugdíjszámítást kell megvalósítani, hogy mi, akik még élünk,élvezhessük megérdemelt hátralévő éveinket.A rezsiutalvány összegét is célszerűbb lett volna Ft-ban kifizetni, kevesebb lett volna pl. az adminisztráció. Az infláció %-át is tisztességesen kellene meghatározni. És lehetne sorolni a hiányosságokat. A két népszavazás eredménye is kielégítőbb lett volna, ha a kb. 2M nyugdíjasnak egy kicsivel többet juttattak volna.
Helga
2019-10-22 at 08:30
Hogy sajnáltaja magát ez a trollkodó asszonyság, mintha csak egyedül ő volna az, akit így súlytott a sors. Sokan vagyunk, csakhogy mi nem akarjuk a kormány nyakába varrni mégha fáj is a magány. Mint mondja: “az akkori jó nyugdíjam mára az alacsony emelések miatt alaposan értékét veszítette”. Csak úgy halkan mondanám az asszonyságnak, hogy a Horn idején 0,5 %-os volt a nyugdíjemelés mértéke. S ha akkor került volna özvegységre, akkor is ilyen kritikus lett volna? Mert most neki semmi sem jó! Szánalmas, mint sem szánni való.
Átsferi
2019-10-21 at 09:00
A lapos kúszásban elsomfordált Veres János elvtárs, Gyurcsányék táskás embere, aki a rengeteg megszoritást pénzügyérként levezényelte, kámforrá vált. Miután ez is lecserélte öregecskedő feleségét és titkárnőjével utazgatott édeni szigetekre. Sikerült hazavágniuk Magyarország gazdaságát, de úgy, hogy Orbánék a szakadék széléről hozták vissza, szerencsétlen Kormány azt sem tudta melyik ujját harapja meg, hogy ne fájjon. Versenyfutás indult a felvett IMF hitelek visszafizethetőségéért, és mindezt megszorítások nélkül tette.
Most ismét versenyfutás kezdődik a magukat “új honfoglalóknak” nevező bukott szegénységpárti népnyúzók között, amelyekbe belefér az iszákos oligarcha Gyurcsány, az államtitkárságot Gyurcsánynál kisíró Lampert , És Budapest főpolgármestere lehet, az önállótlan, tétova, balliberális banda prókátora, ez a foghíjjas Karácsony Gergely. A héttérben ugrásrakész politikai szélhámosok remegve vártak erre az alkalomra. Bajkeverők, anarchisták másztak elő, ilyen Jákob-féle árnyékra vetődött álnáci, meg az ex KISZ vezér, aki elárulta az évfolyamtársait. Ideológiák? Minek az! Zsigeri populizmus és Kormány elleni további uszítás. Ez kellett Budapest-i honjaim? Megkaptuk. Miattatok. Közben mérhetetlenül lenéznek benneteket ezek a Gyurcsány-félék, de lelketek rajta!
Kbandi1
2019-10-21 at 08:15
Most javában nyáladzanak a balliberálisok, mert mint mondják, visszaveszik az országot. A sok egységsugarúnak be kellene látnia, hogy mire képesek, a fazékzörgetésen kívül.
A szocik, főleg Gyurcsány idején, természetesen az SZDSZ által támogatva építették az adósságot és nem az országot. Aztán mi volt Gyurcsány előtt? Volt 4 év FIDESZ, a többit meg hová is számoljuk. A privatizáció (zsebek megtömése) után kimerült az innováció haladóéknál. Még mindig kísérti őket a kontraszelekció, azaz az egyenlőbbek igazságos társadalma? Na ne! Ezért csak az embereket hergeli a maradék szoci néphülyítő sajtó, aztán a haladóbbak meg kimentek nyugatra a gazdi szoknyája mögé. Most abba kapaszkodva kiabálnak a jogállami rendszerről, meg egyéb hazugságaikról. A szavazóbázisukat építgetnék 1000-el, mert láthatóan csak az érdekszféra áll mögöttük, némelyik lyuka zokniban.
Dániel Irén Viola
2019-10-21 at 01:51
Hogy mindenki megértse a nyugdíjkiegészítés az a pénz amit meg kelett volna kapjanak a nyugdijasok minden hónapban és amit novemberben adnak oda átlagban 20000 ft ként. A nyugdíjprémium pedig a 900 milliard többletbevételből származik. Megjegyzem ez édeskevés ugyanis a nyugdíjak 3300 miliárdot tesznek ki.
A gazember Bajnai után aki eltörölte a svájci indexálást , jött a gazember Matolcsi aki nem állította vissza a svájci indexálást sőt igszságtalanul megszüntette a nyugdíjas közalkakmazottak munkavállalási lehetősègét azáltal hogy vagy nyugdíj vagy munka között választhattak. Ezzel pedig diszkriminálta a közalkalmazottakat a magánszférában dolgozókkal es a parlamenti kèpviselókkel szemben.
A Matolcsi nem vezetett be megszorítasokat hanem sokkal rafináltabban port hínt 9 éve a nyugdíjasok szemébe és nem emelte meg semmivel a nyugdíjalapot. Ezért ő is egy gazember és a történelembe így fog bekerülni.
Vízöntő
2019-10-21 at 08:33
Kedves Dániel Irén Viola!
Igaza van, hogy a nyugdíjkiegészítés az a pénz, amit havonta kellene megkapni, ha hibátlan jósokként fillére pontosan meghatározhatnának mindent a PM-ben dolgozó költségvetést tervezők. Ahogy velünk is előfordulhat, bizony velük is, ahogy a tények alapján mi is egyenlítünk ők is, de csak utólag a tények alapján teheti meg a kormány.
Bajnaival kapcsolatban egyetértek, Matolcsy vonatkozásában nem, a szakadékba zuhanástól ő mentette meg az országot a gazdaságpolitikájával, a közalkalmazottak vonatkozásában sem dönthetett, az MNB elnökeként pedig nem is szólhat bele a kormányzati kérdésekbe.
A kormány pedig biztos hogy nem ejtette a nyugdíjasokat, de a komoly rendezéshez nem a svájci indexálás a varázsszer, hanem a magyar gazdaság komoly stabilitása. Tudom, hogy ez nem vigasz, de ha 2011-12-ben nem tudják megfordítani Matolcsyék a menetet, most akkor semmink lenne.
kissbandi
2019-10-21 at 08:36
A szemedben valóban por van, és attól vakultál meg.
Gazember az aki mindenkit aki nem követi a veleményed, gazembernek tart.
Namond
2019-10-21 at 09:16
Dániel Irén Viola
“megszüntette a nyugdíjas közalkakmazottak munkavállalási lehetősègét azáltal hogy vagy nyugdíj vagy munka között választhattak”
Ilyenről nem tudok.
Ez valami hibás helyi gyakorlat.
Matolcsy ebben nem illetékes, ez a HEM jogköre.
Dodó
2019-10-22 at 08:52
Istenem! Csak egyszer megérnénk, hogy aki össze-vissza beszél, az ne ossza az észt. Azonkívül, hogy mérhetetlen gyűlölet űzi ezt az embert, fel sem tűnik neki, hogy olyanokért vonja felelősségre Matolcsyt, ami vagy azért nem stimmel mert jóval később született ez a döntés, mint amikor ő a gazdaságért felelős miniszter volt, később pedig, mint az MNB elnökének nem volt kompetenciája ilyen döntést hozni. De mit számít ez, egy elvakult okostojásnak, a lényeg: hogy mondja, csak mondja, ahogy a száján kifér. Szomorú! De ez van. A szomorúbb, hogy még mindig vannak, akik hallgatnak az ilyenekre.
Dodó
2019-11-25 at 11:54
Ez a nőszemély, mint egy verkli csak mondja, csak mondja… de nem először, és még arra sem veszi a fáradtságot, hogy ne szóról szóra ugyanazt. Azt azonban leszogezhetjuk, hogy annyit ért a gazdasághoz, mint “tyúk, az ábécéhez”. Ennyit erről. LAPOZZUNK!
Naprózsa
2019-10-21 at 00:23
Úgy fest, soha meg nem szűnő ellentét lesz a nyugdíjasok és fiatalok között. Az a mai fiatal, akinek a mi és a háborús nemzedéki szüleink, nagyszüleink újraépítették az országot, megteremtettük a külön szobát, megvan az okostelo, a saját TV, el se tudják képzelni milyen volt 2-3 családnak társbérletben élni, ahol a gyerekeknek nemhogy külön szobája, de még külön ágya sem volt. Emellett a mi nemzedékünk dolgozott a késő Kádár korban 2-3 műszakban, hogy legyen saját házunk és sokszor azért nem vállaltunk féltucat gyereket, hogy annak az egy-kettőnek már ne kelljen szükséget szenvednie mint nekünk. Most beérik három egymásutáni, a már meghalt elaggott és frissebb nyugdíjas nemzedék napi 16-20 órás munkája, önfeláldozása:
Megkapjuk, hogy miért nem dolgoztunk többet, akkor több lenne a nyugdíjunk?
Nem tudtunk többet dolgozni, drága fiacskáink: mert nekünk is 24 órából áll a nap, és néha aludni is kell. Mi még szombaton is iskolába jártunk, meg volt szombati munkanap is, utána nem volt pizza házhozszállítás, Mac Donald1s, meg vasárnapi shopping, hanem minden család főzte szépen a vasárnapi ebédet, ha enni akart. Nem volt porszívó, prakkerrel vertük az udvaron a szőnyegeket, aztán mosóteknőben mostunk, mert kisember millióknak csak később lett mosógépe és centrifugája.
El se tudjátok képzelni milyen sokat dolgoztunk, hogy titeket és szüleiteket már számítógépes facebookozó elkényeztetett követelőgépeknek nevelhessünk. Mindezt önzetlenül, szeretetből.
Most hálából megkapjuk, miért nem dolgoztunk, azért kevesebb a nyugdíjunk. Hát nem, kisokos! Akkor országos bértábla volt, s nagyjából azonos alapbérekkel, amit CSAK a korral emeltek az egész országban. Évtizedeket vártunk telefonra, lakásra, azt is max 2 szobásként “kaptuk” már 40 évesen, és így kényszerűségből váltak el a nagyszülők a fiataloktól, mert nem is volt nagy lakás. 5 évet előre befizetve vártunk “színválaszthatós” vagyis viszed a fehéret vagy sem – színű kocsira.
El se tudjátok képzelni, és nem is akarjátok elhinni, hogy igazat mondunk. Ezt az életet nem akartuk nektek örökíteni, és ezért csináltunk kapitalizmust, ahol a ti Gyurcsány haverotok az egész országot eladta, s sokan lettünk munkanélküliek, kényszervállalkozók.
De olyan “szabadon gazdagodó” vállalkozók, akiktől megrendelt árut, szolgáltatást a Gyurcsányok és haverjai, meg a nyugati multik nem fizették ki, de nekünk a be se jött jövedelemből kellett adóznunk. Úgy, kisdrágáim, hogy a multi ingyen kapta a telket, meg állami támogatást, nekünk meg ily versenyhátrányból kellett 26%-os kitermelhetetlen hitelt felvennünk arra, hogy munkagépeket vehessünk, és ha nem jött be, vitték fejünk fölül a házat jelzálogul harmadáron Gyurcsány bácsi és sameszei. És még csodáljátok, hogy ebből sem tudtunk adót fizetni. Aztán eladósítottak, a mi fél ország magánpénzéből kifizette gáz-csatornahálózatot engedélyünk nélkül elkótyavetyélték a francia állami csatornatársaságnak, meg asszem a gázt a németeknek az OTP állami bankkal egyetemben. S hogy a bankot elsinkófálhassák, a garantált 3%-os hitelt jogtalan törvényszegéssel felemelték 30%-ra mindenkinek! Na ezt csináljátok utánunk, hogy még egyáltalán fel tudtunk nevelni benneteket vagy a szüleiteket, és nem lettünk mindannyian agyonfosztogatottak öngyilkosok!
Nem aljasságból, csakis ezért voltunk kényszerűen minimálbéren bejelentve.
S most hogy már nem tudtok eleget pumpolni, dögöljünk meg, minek követelőzünk?
Jó, oké, csak aztán mikor jönnek az oly nagyrabecsült és agyonsajnált muszlim cimboráitok, akkor már nem lesz a mi nemzedékünk, hogy segítsen harcolni nektek, Gyurcsány haverotok, meg Momentumos haverjaitok majd jót röhögnek amikor a nálatok is fiatalabb muszlimok fogják közölni, veletek, hogy “dögöljetek meg, mert kell a hely őnekik”!
Namond
2019-10-21 at 09:05
NAPRÓZSA,
PRÍMA, PRIMISSIMA!
Erről kellene reality show-t végrehajtani a sok kis köcsögnek.
Átsferi
2019-10-20 at 22:50
Vádak és ellenvádak. Móricz Csabának van igazsága, bizony B. János Uram! Baljós jövőt hoztak a következő generáció fejére a tisztelt Gyurcsány-hívők. Gyurcsány egy anarchista , szemkilövető vérkomcsi milliárdos, akinek régen kijárt volna a cella-magány a háromszintes, bazinagy Dobrev villa helyett. Ahelyett, hogy a 2006-os budapesti, szégyenletes és gyalázatos rendőrattakról meséltek volna az unokáknak, és arról az Orbán Viktorról, akit 1998-ban még gumibottal vertek Kádár rendőrei egy március 15.-i ünnepség után, inkább önök is szajkózták a z “Orbán diktatúrát”. Szégyelljék magukat! Én ott voltam, testközelből tapasztalhattam a fiaimmal együtt, milyen is az, amikor ártatlan öregeket, pesti és külföldi diákokat ütnek, rúgnak a maguk Dart Vaderes vérebei. És önök még mernek itt Orbánozni? Ne tegyék! Orbán senkit nem gyaláz, senkit nem üldöz, sőt, tulságosan is nagy a szabadosság! Még a hazugságaikra sem reagált soha. Mit akarnak még? Háborút továbbra is? Két országot? Mert az a kívánságuk már teljesült!
Dr Hegedűs Rozália
2019-10-20 at 22:31
Le van szarva a Népszava! Egy nyugdíjas…
zolatiguszti
2019-10-20 at 22:10
Fent Urbán úr azon nyavajog miért nem emelkednek a bérek után a nyugdíjak is annak a mértékében?
Nos ugyanannyival járultak hozzá a mai nyuggerek a társadalomhoz? Mennyi gyereket vállaltak? És most mennyi terhet jelent a társadalomnak az hogy megfordítsa a demográfiát?És annak az árát kinek kell az ő nyugdíjuk mellé kitermelni,kevesebb létszámmal?
Egyébként a bérek növekedése alapvetően piaci alapon megy.Nyugdíjast nem keresnek ennyire hogy legyen nyugdíjas.A bér mögött áll egy gazdasági érték többlet és fogyasztás.A Nyugdíj mögött meg csak fogyasztás áll.Ha több gyereket vállanak több ma a befizető is.
Dodó
2019-10-22 at 07:51
“Fidesz szavazóként” mondod, hogy azért a Fidesz visszahozhatta volna a svájci indexálást mégha Bajnai el is törölte, mondod ill. nem mondanád, ha számításba vennéd az akkori állapotát a gazdaságnak. A csőd szélén volt az ország, Gyurcsány és Bajnai jóvoltából. S, hogy ebből a kritikus helyzetből talpra tudtunk állni, az annak köszönhető, hogy csak addig nyújtózkodtunk, ameddig a takarónk ért. Tudtad, hogy mekkora IMF adósságot hagyták ránk Gyurcsányék, amit záros határidőn belül vissza kellett fizetni? Majdnem ráment “ingünk, meg a gatyánk”, de visszafizettük. S igaz: a kormány nem ígért fut-fát, de amit vállalt, azt állja. Amit pedig pluszban ad, azt egy “fideszre szavazó” biztosan nem fanyalogva fogadja el. Ennyit erről!
B.János
2019-10-20 at 22:01
Móricz Csaba
Vastag bőr van a pofádon,hogy lehet ilyen modortalan szemét valaki.Összehordasz mindent,agyatlan segfej.Azt hiszed te majd mindig fiatal maradsz,nemsokára kiszolgáltatott nyomorult leszel,azon fogsz elmélkedni hogy hol romlott el az életed.Akkor legyen nagy a pofád ha a mai ovodások kioktatnak.
Namond
2019-10-20 at 21:59
Drága Vízöntő!
Mit ismétel meg, jó uram?
Másolja már be az első számomra kiadott utasítását, ha megkérhetem.
Ahogy gondolja öntse ki javaslatom gyerekét a vízzel együtt, hisz Ön a Vízöntő.
Amúgy ingyen volt (a javaslat), de most már tilos a saját ötletévé tenni, hogy a TB dupla műszak után dupla jogviszonyt számoljon el.
Vízöntő
2019-10-20 at 22:20
Nem utasítás volt kérdés, miután ön így utasított:”Egészítse ki javaslatát azzal,…”.
Ugye a XVIII.ker.-ből, ahol nem tetszett a polgármester?
Igaz, a választások után az egyik cikkhez kifejtette miért nem rá szavazott, akkor ez a kérdés meg felesleges is.
Namond
2019-10-21 at 08:54
Vízöntő! Látom olvas.
Valóban nem utasítás?
Már azt hittem nyilvános önkritikát kell gyakorolnom párttitkárom felszólítására.
Valóban a XVIII.ker.-ben nem tetszett a polgármester jelölt és a helyi képviselő sem.
Ughy Attila, a bukott pedagógus alkalmatlan a helyi polgárok érdekei képviseletére és védelmére. Ugyanis:
A kerületet a gazdasági ügyekért felelős alpolgármester irányította, Ughy csak a balek, az embléma volt, aki elviszi a balhét vagy a dicsőséget.
Ughy egy nagyképű, vállalkozásra is alkalmatlan, bármit önállóan végrehajtani képtelen, utasításokat végrehajtó és sajnos ostoba senkiházi.
Egyetlen esetet nem tudok ahol saját elképzelése lett volna és azt végrehajtotta volna.
Irányítása alatt a Hivatal kontroll nélkül, esetenként törvénytelenül működött.
A gazdasági ügyekért felelős alpolgármester ügyleteit meg sem értette, nem vette észre milyen felelősség kerül rá.
Megelégedett a neki jutó koccal, fizetésével, szolgálati kocsijával, sofőrjével és a rendezvényeken megjelenésével.
Ez a f.asz rosszabb volt mint Borkai.
A legcsekélyebb erőfeszítést sem fordította arra, hogy az önkormányzatokra, költségvetési szervekre vonatkozó szabályokat megismerje, a’la átlagos pedagógus, Ughy egy segg.
Azért kellett volna támogatni mert a FIDESZ indította?
Nagy sz.art, nem szabad alkalmatlan embert és sameszait az érdekeink képviselőjévé emelni.
Van a kerületben alkalmasabb FIDESZ-es ember elképzelésekkel, végrehajtásukra tehetséggel.
Kucsák László szintén pedagógus (vezetői gyakorlattal, nem korrupt, jobbító szándékkal stb), de Ő a helyi FIDESZ belső körének nem felelt meg (ismeri a gazdálkodási és működési szabályokat).
Nos én egy darab sz.art és a köré gyűlt szemetet nem támogatok akkor sem, ha a sz.ardarab körül hánykolódó seggtörlő papíron FIDESZ felirat szerepel.
A 18. ker.-i FIDESZ-t saját, vélhetőleg Kósa “apám”hoz kötődő, belsőköre buktatta meg.
Világos, még a szűklátókörű fanatikusoknak is?
Vízöntő
2019-10-21 at 12:51
Köszönet a bemutatkozásért!
Akkor Szaniszló elvtársúr és Kunhalmi ajtódöngető csapata most felépíti a XVIII. kert!
Namond
2019-10-21 at 17:34
Vízöntő,
Szívesen. Remélem tágult a látóköre.
Ismeri az építő kritika és ellenzéki, ellenséges handabanda közti különbséget?
Hogy tudjon aludni, Tarlós nyerése nem rajtam múlott.
Vízöntő
2019-10-20 at 21:33
Namond!
Megismétlem itt, hogy tudjon válaszolni.
Ön melyik párt nevében támadja folyamatosan a Fideszt?
Feltételezem ugyanis, hogy annak a képviseletében utasított, hogy egészítsem ki a véleményemet, amit természetesen az ön utasítására nem fogok!
Kata
2019-10-20 at 21:21
Kedves Namond!
Az anya nem állt ki a gyerekeiért sem a gyerekek előtt, sem a hátuk mögött! Nem akart az apa célkeresztjébe kerülni, így inkább hagyta, hogy a gyerekeket vegzálja, mert így nem az ő hátán csattant az ostor!
Namond
2019-10-20 at 21:50
Meglehet.
Ez családi élet, ne legyen vita tárgya.
Kata
2019-10-20 at 21:06
Kedves Namond!
Abban egyetértek Önnel, hogy nem megoldott a magányos idősek ellátása. Kevés az állam által fenntartott idősek otthona, és hosszú a várólista. Tíz évig dolgoztam hivatásos gondnokként, és nagyon keserves volt elérni egy-egy pszichiátriai beteg elhelyezését, mivel azon a téren is van hiányosság. Abban is egyetértünk, hogy meg kellene oldani azoknak az egyedülálló időseknek az elhelyezését, akik gondoskodásra szorulnak, vagy a családjuk nincs abban a helyzetben, hogy napi 24 órában mellettük legyen. Volt szerencsém magánotthonokkal is felvenni a kapcsolatot, ott viszont egyszeri beugró van, és nem mindenkinek telik ki a nyugdíjából a havi térítési díj, és egyéb költségek.Mondandójának erre a részére azért nem reagáltam, mert ebben egyetértek Önnel. Csak abban nem, hogy ne emeljünk minden idős embert piedesztálra, mert nem mindenki érdemli meg. Tisztelet a kivételeknek!
Namond
2019-10-20 at 21:19
T Kata,
Nem családi szeretetről, állami gondoskodási kötelezettségről írtam.
Arra a magányos 86 éves nénire gondolva akit 5 aljadék vascsővel agyonvert, azokra az idősekre akiket romániai és hazai betörőbandák magányos otthonukban megtámadtak, megtámadnak kiraboltak esetleg meg is öltek. Azokra akik az unokázok áldozatai voltak és lehetnek.
Ami az életútját illeti, nem az orvosok nincsenek megfizetve, hanem az ápolók, gondozók, szociális munkások.
De mit gondol a Népszava cikkel kapcsolatos véleményemről?
Kata
2019-10-20 at 21:37
Igazat adok, mert a kormánynak – nem csak ebben az ügyben – világosan reagálni kellene azokra a hírekre, amik nem felelnek meg a valóságnak. Számszerűsíteni az előző kormányok által tett intézkedéseket, és ugyanígy kormányzásuk kezdete óta történt juttatások mértékét évekre lebontva közzétenni. A sajtóperek kényelmetlenségét is vállalni kellene, mert nagyon sok idős ember bedől a szóbeszédnek, de nem veszi elő a kis szelvényét, hogy utánaszámoljon a változásoknak. Szombaton reggel a boltban pl. két idős asszony azt tárgyalta, hogy ” a drága Orbán 72 évre akarja kitolni a nyugdíjba vonulás korhatárát”. Sok mindenre nem reagálnak kellőképpen, mert úgy gondolják, a rájuk szavazók tudják mi az igaz, és mi nem. Ebben is vannak hiányosságok. A megnyert sajtóperek kötelezik a másik felet, hogy tegyen közzé helyreigazítást, talán így több emberhez eljut, hogy nem mindent kell elhinni,amit az ellenzék terjeszt.
Namond
2019-10-20 at 21:49
A 72 év Horn kormány, személyesen Bokros Lajos a XVIII. ker polgára, mint Simon Gábor.
Namond
2019-10-20 at 20:07
A Népszava megkezdte a 2022-es kampányt, a Fidesz kormányt vádolva a svájci indexálás eltörlésével, a nyugdíjasok megélhetését adó ezért legérzékenyebb pontja a nyugdíj megállapítás és emelés, Orbán kormány általi, igazságtalansága felvetésével.
Hogy lehet ezt kezelni?
Lehet úgy mint eddig a kormány a füle botját sem mozdítja, nemtörődömségből, lustaságból, félelemből, bármely indok magyarázható.
(Sajtószabadsággal, demokratikus jogokkal, azzal, hogy az újságíró nem tudja mit beszél, azzal mit szól az Unió vagy a Néppárt.)
És így, van rá 2,5 év, szépen rájuk – a FIDESZ-re – szárad meglopták a nyugdíjasokat.
Lehetne karakánul is eljárni, persze és a HEM vagy család- és ifjúsági ügyekért felelős államtitkára beperelheti a Népszavát, a cikk szerzőjét, szerkesztőjét eltiltathatja foglalkozásától.
Ennek híre megnyugtatná a nyugdíjas tömegeket, és gátat vethetne az emberek uszításának, a tömegek tépelődésének.
De merik-e megtenni? Ugyanis visszaüthet ha a sajtóperek szintet lépnek.
Arra persze nem gondolnak, hogy ez hozhatna tisztulást az újságírásba, igen meggondolnák a “közírók”, hogy milyen csúsztatást, félre és félinformálást, hazugságot tesznek, tetetnek közzé.
De ha nem teszik – nem perelnek és nem harcolnak a példás ítéletért – felmerül kérdés miért nem?
Így, ilyen zavarosnak jó a kormánynak a sajtó?
A kínos kérdést azzal intézzük el, “fake news, nem nyilatkozom”?
Azonban az más amit a kommenttársak ki nem mondva, a napi megélhetés keretében, feszegetnek.
Van:
Szociális törvényünk
Gyermekvédelmi törvényünk
Ifjúsági törvényünk
Családjogi törvényünk
Családvédelmi akciótervünk
Vannak:
Gyermeki jogok
Tanulói (Ifjúsági) jogok
Szülői jogok, amik inkább kötelességek
Van:
Nemzeti Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány
Gyermekszám növelő, jelentős anyagi támogatási vonzatú intézkedések
Szépkorú személyek jubileumi juttatása, mely 90. életév betöltésekor 90 000 forint. Jól látja nem 900 000 Ft.
NAGY CUCC NEM IGAZ?
NINCS
Nyugdíjasok és Szépkorúak védelméről szóló törvény
Nemzeti Nyugdíjasok és Szépkorúak Közalapítvány
Az idősek, nyugdíjasok elmagányosodását meggátló cselekvési program
Nincs a jog és büntető gyakorlatban, hogy a nyugdíjasok és szépkorúak ellen elkövetett bűncselekmények kiemeltek lennének, és a Btk szerinti büntetési tétel három, négyszerese szabandó ki az elkövetőre.
Nincsenek:
Ápolási otthonok a társadalom biztosítás terhére,
A fizikai kondíció és szellemi frissesség megőrzését biztosító
Nyugdíjas házak/társasházak a társadalom biztosítás terhére,
Nyugdíjas otthonok, telepek, lakóparkok megfizethető ellátással
Ingyenes nyugdíjas otthonok a rászoruló kisnyugdíjasoknak
Vannak viszont: és egyik esetben sem kizárt a bántalmazás, megkárosítás
1.) Elfekvők – gyakorlatilag lomtár -, minimális gondozással és kinyújtott markokkal,
2.) Idősek és Pszichiátriai betegek – tömegszállásai – otthonai, ahol az idős ember kénytelen feladni személyiségét, hobbiját és szokásait, azaz emberségét, ha nem könnyen a pszichiátriai kezelésen találja magát és nehéz abból kikerülni.
Novák Katalin, család- és ifjúsági ügyekért felelős államtitkár feladatköre az idős emberekre is kiterjed?
Vagy kellene egy idősügyi államtitkár is?
Tesz azért valamit a kormány, hogy ne egygenerációs lakások épüljenek, mint a szocialista időkben?
Támogatja a kormány három generáció kulturált együttélésének lakhatósági feltételei megteremtését?
Csökkentve ezzel az intézményes és közüzemi terheket és kiadásokat?
Ma az idős emberek többsége magányosan él és hal, sőt egy részük elhagyatva hal meg.
EZ LENNE A MAGYAR ÁLLAMPOLGÁROK VÁRHATÓ ÉS TERVEZHETŐ ÉLETÚTJA?
Nem kellene ezen változtatni?
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-10-20 at 20:25
Ön ezt írja: “Ma az idős emberek többsége magányosan él és hal, sőt egy részük elhagyatva hal meg.
EZ LENNE A MAGYAR ÁLLAMPOLGÁROK VÁRHATÓ ÉS TERVEZHETŐ ÉLETÚTJA? Remélem nem azt akarja mondani, hogy az időskori elmagányosodás nem függ össze az illető addigi életútjával és életmódjával? Nem hinném, hogy ilyesmi bármelyik kormányzat nyakába lenne varrható! Vagy azt mondja, hogy az abortusz gywerektelenül elaggó élharcosait öregkorukra sajátjaként pátyolgassa másoknak a keserves gondok között felnevelt gyereke? Az elmagányosodás kérdésében szigorúan vallom: Ki mint vet, úgy arat.
Kata
2019-10-20 at 20:42
Tökéletesen igaza van!!!! Saját családomban fordult elő, hogy virágában kiskirályként viselkedő apa ellentmondást nem tűrve, vasakarattal uralkodott családján, feleségével nagy egyetértésben. A jól ismert mondat volt az irányadó:”amíg az én kenyeremet eszed”. Soha nem jutott eszébe, hogy ők is megöregszenek, és jó lenne, ha támaszkodhatnának a családra. Az anya özvegy lett, és most sírdogálva szánatja magát a gyerekeivel, akikért soha nem állt ki. Az azóta 50-es éveikben járó gyerekek szíve megkeményedett irányában, nem tudják elfelejteni az igazságtalan bánásmódot. Ezt nem lehet a kormány nyakába varrni, gondolkodjon mindenki előre, és akkor nem járnak így. És gondolom nem ez az egyetlen példa.
Namond
2019-10-20 at 20:52
DE.
Nem mindig az arat aki vet.
Az időskori elmagányosodás kevésbé függ össze az illető addigi életútjával és életmódjával, mint a társadalmi környezet elvárásai, követelményei az illető addigi életútjával és életmódjával.
Az abortusz elaggó élharcosai intézeti pátyolgatása? Miért ne, megfizette a nyugdíj és egészségügyi járulékát?
Humánum? Szociális kompetencia? Intelligencia?
Amúgy a többi részhez hozzászólása nincs, az Önnek is oké?
Namond
2019-10-20 at 21:10
Kata,
Gratulálok.
Családja tökéletesen elsajátította a hibásnak tartott viselkedés mintát.
A gyerekek hogy utálhatták a katonaságot ahol és, hogy utálhatják munkahelyi főnökeiket akik, állandóan utasítják őket.
Amúgy kétlem, hogy az anya ne állt volna ki a gyermekeiért, csak nem nyilvánosan tette, hogy az apa családfői tekintélyét ne rombolja a gyerekek előtt.
De gondolom a gyerekek jobban szerettek volna apa és anya közötti perpatvarokat, zajos, csapkodós veszekedéseket. Esetleg verekedéseket is?
Naprózsa
2019-10-21 at 03:18
Én pedig nem így látom a dolgot. Sok olyat ismerek, akiknél egy beteg családtag ápolása, gyógykezelés, halála és az ápolója kieső munkaereje padlóra küldi a családot. Van aki korán megözvegyül. Van akinek a gyerekei lefalcoltak nyugatra és itthagyták a szülőt.
És az ember nem válogatja meg a genetikai rokonait. Van ahol éppen a gyerekek a lelketlenek, önzők és úgy hagyják magára, másokra a szülővel való törődés gondját. S sokszor a szülő erőn túli adakozása nevel ki egy önző korosztályt.
S ismerek olyat, akit az tett beteggé, hogy szívbeteg felnőtt fiát kellett eltemetnie. Vagy egy másik ismerős balesettel veszítette el gyerekét és unokáit.
Sok barátság és rokoni kapcsolat épp bajban tűnik semmivé és a megbetegedett idős embert lerázzák mert nem érnek rá foglalkozni vele. Meg van akit a szörnyű Alzheimer kór tesz elviselhetetlenné és magányossá. S ez bárkit utolérhet, akkor ő majd hogy fogja élvezni, mikor azt mondják rá, hogy ki mint vet, úgy arat?
Inkább igaz a “Ne ítélj, hogy ne ítéltess!” Meg a “Tiszteld apádat és anyádat, hogy hosszú életű légy a földön!”
Namond
2019-10-21 at 07:08
Naprózsa,
Köszönöm.
Felnin elvtárs
2019-10-23 at 20:48
Hahaha. Akinek a beteg szüleit kellett egész életében ápolnia, és emiatt nem lehetett családja, az meg d*göljön meg egyedül…
Ki mint vet, azt viszi el a vihar.
mona
2019-10-20 at 21:48
Hú kedves hozzászóló Jól feladta a leckét 30 évre. Ezt még a fejlett nyugati országok sem tudják megtenni a kb. ilyen anyagi szinten élő időseknek. Amúgy a többgenerációs lakásokra való igény nem anyagiaktól függ, életszemlélet kérdése. Enyhén szocialista áthallása van a posztjának. Nem várhatunk mindent az államtól! Hol az egyén, a család felelőssége ?
Namond
2019-10-21 at 07:49
mona
Ha én lennék a kedves hozzászóló, bár nem tartom magam kedvesnek.
A fejlett nyugati országok nem tudják megtenni, nem akarják.
Az egyén szabadság eszméjét a gyökerektől elszakadásban látják, több generáció óta legközvetlenebbül, 16-18 éves korban a szülői ház elhagyása – a szülők pénzén – a szülők elveivel ellentétes életvitel marketing támogatása folyik.
Így lesz, a gyökerek – családi háttér – nélküli individuum kihasználható munkamániás rabszolga.
Szocialista áthallása van a posztomnak?
Ne vicceljen, a bolsik is a háromgenerációs család széttördelésével operáltak.
A lakótelepekre költöztetéssel a nagyszülők segítség nélkül maradva a szociális rendszerre szorultak. A szülők a nagyszülők nélkül – ha meg akartak élni – a bölcsődére, óvodára, napközire, kollégiumra, családtámogatásra esetleg a szomszédra kellett hagyatkozniuk.
Ne feledje el a múltszázad elején élő nagycsaládos egykeresős családmodell az 1960-as évekkel a keresetek beszűkülésévél az egyke időszakra, majd 1975 táján jött kétkeresős változat, 0,3-0,5 gyerekkel városi viszonylatban.
Ez a nezet gerincét adó, hagyománytisztelő, konzervatív értékhordozó középosztály megsemmisítése volt.
Milyen család felelősségéről ír?
Olyanról, ahol a szülők napi munka előtt és után összesen 3-3,5 órát töltenek a gyermek(ek) társaságában házimunkát végezve, családi, munkahelyi problémát megbeszélve? Pihenés, átgondolást lehetővé tevő elkülönülési lehetőség nélkül?
Miért volt és van családon belül annyi elidegenedés, elhidegülés? Gondolt rá?
Nem a szocialista elvek gyakorlata miatti állandó stressz miatt?
Gondolkodjon!
ed4go
2019-10-20 at 20:03
Sajnos van néhány hozzászóló aki a kádári rendszerből még nem gyógyult ki, és mantrázza tereli értelmezhetetlen mondanivalóját. A második észrevételem a totális tájékozatlanság a témában. Ezért van az aztán, hogy a fenti cikkben is számos valóságnak nem megfelelő állítás bukkan fel. Nem tudom Hollik István milyen varázsgömbben él ? Aki ilyen kijelenzéseket tesz: Idézet:
Az idős embereknek fontos, hogy biztos és kiszámítható életfeltételek között élhessenek. Ezt testesíti meg az a megállapodás, amelyet a kormány a nyugdíjasokkal kötött, akik azért tisztelnek meg minket a bizalmukkal, mert ezt a megállapodást betartjuk – nyilatkozta lapunknak Hollik István, aki emlékeztetett rá, hogy a baloldali kormányok alatt – amelyek elvették a 13. havi nyugdíjat és ígéretük ellenére emelték a gáz árát – mindennek ellenkezőjét tapasztalhatták idős honfitársaink. Idézet vége.
Az igaz, hogy fontos lenne a kiszámíthatóság ! Kormány és a nyugdíjasok megállapodásáról a PS sem tjékoztatott. Magyar Közlönyt melyik nyugdíjas olvas ???
Ha a nyilatkozat öszinte és a nyugdíjasok iránt tiszteletet fejezné ki akkor a januártól nézhető infláció alapján elmondható, hogy már az első hónapban nem inflálódott volna el a kisnyugdíjasok nyugdíj emelése. Milyen bizalomról beszél ? Lehet, hogy a nyugdíjas bizalommal van a regnáló kormány iránt, de ez fordítva aligha érzékelhető, pláne olyan fideszes prominens politikusi nyilatkozat után hogy minden ember annyit ér amennyi pénze van.
Ami a kiszámíthatóságot jelenti az is huszáros Magyar hungarikum. Nehogy már átlátható, követhető és ahogyan Hollik uram mondá kiszámítható legyen. Körbe van a nyugdíj szabály tűzdelve követhetetlen tényezők alakulásával.
Hozzászólásom nem ” Tiborc ” ( nem a vejko ) panasza, hanem egy felkiálltás, amellyel kapcsolatban a jelenlegi kormányunknak cselekednie kellene, mert az tarthatatlan, hogy 100000.-Ft alatti nyugdíjból normálisan meg lehet élni 45 év munkaviszony után.
Aki nem hiszi havonta ne költsön többet, ekkor majd megtudja az igazságot.
Olyan emberek beleszólása a témába akik ezt a témát nem értik, és kádároznak, terelnek, hazudoznak, félre informálnak, bölcsebben tennék ha hallgatnának.
Gondolataimmal lehet vitatkozni, de a tények makacs dolgok.
Vízöntő
2019-10-20 at 19:41
A Népszava (már ez is jól csengő hazugság, hány példányt nyomnak ki és mennyi a remittenda? Ugye mégsem a népnek a szava!), Károly Urbán (fb) egyébként honnan (?) és lentebb még néhányan a svájci indexálást emlegetve csak úgy mellékesen elismernek a kormánytól ezt azt és bizonyítványt állítanak ki.
Nos, ha egyszer ilyen mélyre nyúltak akkor viszont vegyünk elő mindent, nincs mazsolázás. Gyurcsány, Bajnai mocskos vétkeit már feledték, de volt ott korábbi is.
Eredetileg volt nyugdíjalap, elolvadt kézen-közön, pedig kik is kezelték?
A népies nevén nyugdíjtörvény meg 1997-ben született. Ki is kormányzott akkor? Egy 56-os pufajkás volt a miniszterelnök.
De tovább, 2012. január 1-től mi volt betervezve a nyugdíjakra?
A megadóztatásuk, amit törvénymódosítással a Fidesz törölt!
A tisztességes és korrekt Népszava azt a havi hány %-ot is miért felejti el?
És a többi, amit most visszaosztanak (prémium, utalványok) adózik?
Igaz, áfát fizetünk mindannyian, de csak azt.
Mennyi maradt így meg?
Én a törvény módosítását javasolnám az emelés előtt, az emeléssel, prémiummal az egykori jövedelmeket ne dotálja a törvény, azt mindig a ledolgozott évekre állapítsák meg, hiszen a jövedelmek a nyugdíjjal megszűntek, a nyugdíjazás pedig a korhoz, a ledolgozott évekhez kötött! Állapítsák meg úgy, a ledolgozott évre 500-800 … stb Ft/év.
Valaki segít eljuttatni a Miniszterelnök urunkhoz?
A szocik meg ne lopják el a javaslatom, nekik nem adom. A saját ötleteikkel villogjanak, Gyurcsány borász is!
A Népszavának meg javaslom változtasson nevet!
eztértem
2019-10-20 at 20:04
“az emeléssel, prémiummal az egykori jövedelmeket ne dotálja a törvény, azt mindig a ledolgozott évekre állapítsák meg”
Jó felvetés, kérdés, hogy mikor jönnének elő mindenféle alkotmányjogászok, hogy az azonos százalékú járululékfizetéssel szerzett jogot milyen alapon csorbítja az állam mindenféle különbségtétellel.
2002-ben a volt magas fizetésű funkcik torpedózták meg a Fidesz nyugdíjemelés egyenlősítő lépéseit, azzal, hogy ők több járulékot fizettek, mint a kisnyugdíjasok.
Azaz arra hivatkozva követeltek több pénzt az államtól, hogy az már korábban is több pénzt fizetett nekik.
zolatiguszti
2019-10-20 at 22:31
Engem az érdekelene amikor 35 meg 28,5% volt az infláció (1991;1995) akkor ugyanennyivel indexálták nálunk Svájci mód a nyugdíjakat is?
Nem rémlik sehogy se pedig nem voltam gyerek akkoriban.
Namond
2019-10-20 at 20:39
Vízöntő,
Egészítse ki javaslatát azzal, hogy a TB ne csak a másod és harmadállások, mellékfoglalkozások utáni bér járulékát nyelje le.
A TB a nyugdíjra jogosító jogviszony számításánál, duplán vagy triplán vegye figyelembe az azonos naptári napokra vonatkozó munkaviszonyokat, azt hogy valaki egy naptári napon, több munkahelyen teljesít, mint általában családalapítás után a férfiak.
Feltételezem férfi társai hálásak lennének, azért ha 20 év munkában eltöltött idő után 35-40 év nyugdíjra jogosító idejük lenne. Még a férfiak halandósága is csökkenhetne, egészségi állapotuk nem romlana oly mértékben mint manapság.
Vízöntő
2019-10-20 at 21:19
Namond!
Ön melyik párt színeiben támadja folyamatosan a Fideszt?
Tonton
2019-10-21 at 08:42
Van egy elméletem amivel el lehetne kerülni az áfa lenyelését a kereskedők által.Létre lehetne hozni egy szép kártya típusú kártyát amire a nyugdíjasoknak havonta x összeget utalnának és amely lehúzásával az élelmiszerek áfaértékéből levonódna. Visszaforogna a gazdaságba .
Dodó
2019-11-25 at 11:19
Nemis rossz javaslat, hogy “… az emeléssel, a prémiummal, az egykori jövedelmeket ne dotálja a törvény […], mely javaslatot közvetlenül is eljuttathatja a miniszterelnök úr e-mail címére. Ne bízza másra!
nemértem
2019-10-20 at 19:36
Milyen alapon kérnek több nyugdíjat a mai járulékfizetők terhére azok, akik kisebb termelékenységgel, kevesebb hozzáadott értéket termelve, kevesebb fizetés alapján fizettek nyugdíjjárulékot, viszont korábban mehettek nyugdíjba?
Egyébként a mai fiatalok keresetnövekedésének nagy részét elviszi a lakhatás költségnövekedése (bérlet vagy törlesztőrészlet formájában), amire a nyugdíjasoknak nincsen gondjuk.
Ha sokat kapálódznak a nyugdíjasok, elérhetik, hogy az egyéb szociális ígéretekkel együtt olyan adóemelések jöjjenek, ami után tényleg magukra hagyják őket a fiatalok, és inkább máshol kezdenek új életet.
Namond
2019-10-20 at 20:24
a mai nyugdíjasok által megtermelt aktív korukbani 1000 Ft érték, mai vásárlóértékben 100 000 Ft.
Az 1960-as évek táján 0.5 Ft-ba kerülő kiflivel megegyező nagyságú és minőségű ma, 120, 140 Ft.
Ön a papa vagy a mama hotelben lakik?
Fixit
2019-10-20 at 22:29
szamarsagokat beszelsz, 1960-ban a rezsikiadasaid a fizetesed sokkal kisebb reszet tettek a szocializmusban mindent dotaltak az egyenlosdi jegyeben. Az egeszsegugy meg a nyugatabbra levo orszagokban is nevetseges osszeg volt ahhoz kepest ami ma.
A dotacio az egeszsegugyon es a gyogyszerkasszan majdnem 100x annyi mint 1960-ban, ezt bizony a mai aktivak allitjuk elo es ennek a fo haszonelvezoi a nyugdijasok (nem sajnalom toluk de ez a teny).
De nyugdijemeles:
Egy a GDP emelkedes feletti nyugdijemeles nagyjabol pont ugyanolyan folyamatokat inditana el amiket a komcsiknal lattunk. 5% emeles 100E HUF nyugdijnal havi 5000 HUF-t ad. Ami alig erezheto.
Namond
2019-10-21 at 07:03
Fixit
Másról ír. Olvasson figyelmesebben.
“nemértem” azt írja érdemtelenek a mai nyugdíjasok, a mai aktívak befizetéseire, mivel kevesebbet fizettek be a TB kaszzába.
Én azt írom, hogy nominálisan kevesebb volt, de az 100x többet ért.
Továbbá arra céloztam, hogy a mai nyugdíjasok nélkül “nemértem” a hulladéktelepen gyűjtene rongyot,hogy megéljen.
Liszkai Sándor
2019-10-21 at 15:32
T.Namond!1960-ban 40 fillér volt egy kifli.Ma reggel vettem a Tescoban,19 FT.Kifliből nem jön ki a 100-szoros vásárlóerő!Liszkai Sándor
Namond
2019-10-21 at 17:13
T. Liszkai Sándor,
Ismerem a TESCO árat és kiflit, az nem olyan mint a 60-as évek beli, sem nagyságra, sem összetételre, sem frisseségre.
Én a sarki boltban kapható retró kifliről írtam, ami bizony olyan, finomlisztből, tejjel, frissen ahogy kell.
zolatiguszti
2019-10-20 at 22:28
Be voltak szarva amikor 2008 után szépen elindult a fiatalság nyugatra.Most hogy lassan szivárognak vissza megnyugodtak.Eszükbe se jut aki kiismerte kinn a rendszert annak nem nagy mutatvány kimenni újra.
Fixit
2019-10-20 at 22:40
pontosan. Ha az osztogatassal megboritjak az adorendszert es rontjak a versenykepesseget akkor domino modjara fog az egesz eldolni es pont a legjobban kepzett 35-45 tarsulat fog megpattanni pillanatok alatt.
Ennel a helyzet rosszabb mert valszeg a nyugdijas szuleiket is a honuk ala csapjak es viszik (mar van ilyen) addig sem kell a gyereket az ottani ovodaba jaratni Aliek koze.
Netta
2019-10-20 at 19:29
A népszaga nyugdíjasai az ilyen hazugságokra tartanak igényt. Vegyék-vigyék.
Móricz Csaba
2019-10-20 at 19:09
Kedves Miskolci bolsevik nyugdíjasok akik a Salkaházi program keretében Kriza Ákos polgármester úrnak köszönhetően évente felvettétek a 10 000 forintot, ingyen jártatok színházba, moziba, kisvasutaztok, ingyen zabáltatok (mert enni nem tudtok) és még sorolhatnám. Évek óta kapjátok az Erzsébet utalványokat, rezsiutalványokat stb. Mit tetettek ezért a hazáért azonkívül, hogy hosszú évtizedeken keresztül elárultátok a Magyar Nemzetet. Most ezt újra megháláltátok és egy hozzátok hasonló vén bolsit választottatok meg polgármesternek. Leéltétek a szánalmas proli életeteket, és sokadjára szemen köptétek a következő generációkat. Na ne nagyon tapsikoljatok, 2022-t behúzzuk, még akkor is, ha egy párt és egy jelölt indul a Fidesz ellen. Igaz nagy részetek ezt már nem fogja megélni, a ciklusvégét meg főleg.
Szoktatok temetőbe járni? Nincs ott senki és semmi, csak a lerobbant évtizedes vagy évszázados sírok. Senki sem fog rátok emlékezni, még a saját családotok se. Megérte ilyen szemét aljas életet élni, gyűlöletbe, árulásba mocsokba taszítani az országot ahogy tettétek 56-ban (a gyáva senki fajtátok, akkor is csak a pincébe bujkált, majd elsőként árulta el az 56-os hősöket. Folytattátok a sort 94-ben amikor koronás pufajkás gyulát választottátok. Visszasírtátok a fejnélküli lovast az oláh Kádár Jankót, az elmebeteg Gyurcsányotokról nem is beszélve.
Nem felejtjük el ezt a több mint 70 éves mocskot amit elkövetettek.
Most kicsit örüljetek, gyönyörködjetek abban, hogy pusztul le a város.
Mi 3 millió Magyar tartjuk fent ezt az országot 1000 éve, ti csak ide születettek. A gyűlöleten az irigységen kívül semmi nem adatott nektek. Szánalmasak vagytok.
“Ne az embert ítéld meg a cselekedeteit.”
Kovács
2019-10-20 at 18:49
Bajnai elvette, Orbán visszaadta !
Ja, nem !
Egyik kutya, másik eb. Egyik kazár, meg a másik is. Mit vártatok, magyarok ?
Nonvideor
2019-10-21 at 03:52
El is megetsz te is az Zindex nevű csába!
Rizikó
2019-10-20 at 17:45
Nagyon sokat vesztett az idei 2választáson ezzel a nyugdijasokon spórolással a kKORMÁNY és semmit sem nyert!A tavaszi igert 20ezres utalvánnyal meglehett volna az EP 65% ékos győzelem Újhūlye nem jut be meg a marha Niederbarom.És a pénz visszfolyt volna a fogyasztasba.Most meg eløre kellett volna egy félhav maximált 100ezres nyugdijprémium és egy infláci0s kiegészités .De valmilyen tanácsadok ahogy 2002ben nem azt akarták hogy Tarlós és a nemzeti oldal nyerjen!
zolatiguszti
2019-10-20 at 22:25
Nidelmüller hova jutott be? Hát most szavazták meg a libsi külföldiek polginak a VII kerültbe!Nem ment ki az EP-be Dobrevet küldték ki helyette!
Kőhidi Róbert
2019-10-20 at 17:13
Legyünk következetesek és tényszerűek:
A svájci indexálást vagyis az átlagos bérnövekedés + infláció mértéke szerinti nyugdíjemelést a 2010-es kormányváltás után már a Fidesz-KDNP kormány törölte el véglegesen és 2011-től vezették be az úgynevezett inflációkövető nyugdíjemelést.
Az MNB inflációs várakozásai és az ez alapján jövőre számolt 2,8% nyugdíjemelés viszont köszönő viszonyban sincs a hónapról-hónapra feljebb kúszó árakkal, a tényleges “drágulással”.
A fogyasztói kosárba egyre kevesebb kerül és a 2,8 % emelés nem hogy a nyugdíjak reálértékének megőrzéséhez – az átlag 134.000 Ft nyugdíjra vetítve ez mindössze havi 3.750 Ft növekedés – hanem lassan már az emberhez méltó időskor megéléséhez is kevés.
No co
aladin
2019-10-20 at 17:06
Olvassa még valaki ezt a kommunista szenylapot? A föszerkesztöje a Németh Sándor tulajdonoos ATV.-be dolgozik mint rémhir terjesztö.
Nonvideor
2019-10-21 at 03:50
Hajaj! Láttad volna, amikor a proli szomszéd magát kihúzva, magabiztossággal tolakodott előre az újságosnál, és szélesre tárva, peckes hivalkodással o merült bele a szennyfirkába.
Sugárzott róla, hogy ő most “felszabadult a zrlnyomás alól és megint hatalmon van, visszatért a népidemokrácija”!
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-10-20 at 16:53
A Népszava aljassága nem újdonság. A következőket kell figyelembe venni. A 2002-2010 közötti bolsilibsi kormányzás alatt folytatott “nem csináltunk semmit” – mármint hasznosat, mert lopni loptak, mint a szarka, abban aktívak voltak – szóval ezalatt a gazdaságot tönkretették, és az IMF csak úgy volt hajlandó kihúzni a slamasztikából, ha ezeket a durván nyugdíjas ellenes lépéseket a libaszakértő kormánya meghozza. A 8 év országrontását a FIDESz kormányzatnak kellett helyrehoznia, de az örökölt óriási adósság nem tette lehetővé, hogy az eddigieknél nagyobb mértékben segítse a nyugdíjasokat. Amit anélkül megtehetett, hogy a beruházások visszafogása nélkül, és családtámogatások növelése mellett lehetséges volt, azt megtette. Mostanra sikerült jobb állapotba hozni a gazdaságot, és biztos vagyok benne, hogy ez rövidesen a nyugdíjasok helyzetének komolyabb javítását fogja lehetővé tenni, és az adománynak tűnő prémium meg egyéb izé helyett komoly, kiszámítható javulás fog következni. Ha nem, az nem sok jóval kecsegtet 2022-re a mindent csak pénzben és azonnali pénzben mérő plebsz demagóg feltüzelése alapján.
nemértem
2019-10-20 at 19:47
Ha egyszer elindul újra a nyugdíjas szeretgetés, akkor nincs megállás az egymásra licitálásban, mivel a legnagyobb választói réteg.
Hány százalék nyugdíjemelés lesz elég 10%? 20%?
Miért nem elég becsületesen az ami jár, a reálértéken megőrzött nyugdíj?
Nonvideor
2019-10-21 at 03:45
??????
Fonzibá
2019-10-21 at 17:33
Természetesen csak ami becsületesen jár!
A nyugdíjasoknak meg ez az ami jár! Becsületesen!
42 év tervezőasztal előtt töltött mérnöki munka után a nyugdíjam alig több, mint a minimálbér!
Ez jár! Becsületesen!
Fonzibá
2019-10-20 at 16:46
A kormány fogja az orrunkat nekünk nyugdíjasoknak és vezet, illetve megvezet rendesen bennünket!
Mert:
A nyugdíjunk pontosan annyit ér nominálisan, mint 2010-ben! A nyugdíj kompenzáció csak (utólag) korrigálja a nyugdíjat az éves inflációnak megfelelően! Vagyis azzal a nyugdíjak nem emelkednek, csak megtartják előző évi nominális értéküket!
Ezzel szemben:
A bérek eközben emelkednek rendesen (hála Istennek és a kormánynak), de az árak is mennek ám rendületlenül felfelé! És egy nyugdíjast már – sajnos – nem nagyon érdekli, hogy a mezőgazdasági gépek, az ipari berendezések és a tartós fogyasztási cikkek árai nem emelkednek! (csakugyan! Nem emelkednek?)
Valamint:
A nyugdíj prémiumok, az Erzsébet utalványok, a rezsiutalványok a nyugdíjakat semmivel nem emelik, ezek értéke nem épül be a következő évi nyugdíjba, vagyis a nyugdíj nominális értéke változatlan marad!
Ezek a juttatások, adományok csak az évi egyre növekvő kiadások egy kis rését fedezik!
Összegezve:
A kormány megőrzi a 2010-es nyugdíjaink értékét!
A nyugdíjasok pontosan annyit kapnak, mint kaptak 1010-ben!
Eközben – nagyon ügyes – hogy az infláció – ki tudja ezt ellenőrizni – csak nagyon lassan változik, még ha ezt egy nyugdíjas kétszer akkorának érzi is! Lásd: élelmiszerek, szolgáltatások, zöldség-gyümölcsök árai!
Nem szólva arról, hogy az Euró árfolyama milyen mértékben emelkedett! Na de ezt csak az érzi, aki külföldre akarna menni vagy itthon szeretne két-három napot pihenni!
Rendben van! Tudjuk, ne menjünk külföldre, ne üdüljünk, örüljünk hogy luk van ott, ahol kell!
A fészbookon olvastam: AKI A NYUGDÍJAK ÉRTÉKÉT ŐRZI, AZ A NYOMORT KONZERVÁLJA!
Milyen nagy igazság ez!
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-10-20 at 17:04
Van valami abban, hogy az átlag infláció nem biztos, hogy azonos a nyugdíjasok kiadásainak növekedésével. Elég a húsfélék, a tejtermékek és mindenek előtt a krumpli és zöldségfélék árára gondolni, mert a nyugdíjas főleg ilyesmire költ. Csökkent a hús és tej ÁFÁ-ja, a boltok egy hangyányit csökkentették is a fogyasztói árakat, aztán pár hónap alatt nemcsak visszakúsztak az árak, de rakétáznak felfelé. Az állam elesett egy csomó ÁFA-bevételtől, a kereskedők meg zsebre rakják az ÁFA csökkentés hatását. Némely terméknél már nevetséges árak vannak. 300 Ft-os vöröshagyma, 300 Ft-os krumpli, 1400 Ft-os petrezselyemgyökér? Öregapám se hallott ilyet. A gyógyszerekről nem is beszélve, nem létezik olyan parányi kiszerelésű szabad forgalmú gyógyszer, amely ára ne négy szájeggyel lenne leírható. A nyugdíjasoknak ilyesmi tűnik fel, persze nem teszik mellé, hogy az energia, víz, stb. kőbe vésett alacsony áron jön.
nemértem
2019-10-20 at 20:21
Külön nyugdíjas inflációt számol a KSH, az alapján állapítják meg az évenkénti nyugdíjemelést.
Ne hőzöngjenek a nyugdíjasok, ha szerintük magasabb az infláció, hanem mutassanak rá, hogy hol számol rosszul a KSH.
A KSH éppen a dolgozó fiatalok kárára téved legjobban, mert a lakásáremelkedést nem számolja be az inflációba, aminek a nyugdíjasok többsége a haszonélvezője.
Szóval lehet itt demagógiázni nyugdíjas alapon, de az egy tisztességes ajánlat, a dolgozók részéről, hogy megőrzik a nyugdíjak a reálértéküket, és ha jól meg a gazdaság, akkor kapnak egy kis bónuszt (osztalékot) is.
(Egyébként, ha formailag igaz is, hogy ez a bónusz nem épül be a nyugdíjba, az összege a gazdaság növekedésével egyre nagyobb lesz.)
zolatiguszti
2019-10-20 at 22:22
Más is van, évtizedek óta önköltség körül termel a mezőgazdaság sőt sokszor veszteséggel.Nyilván most hogy jobban megy ők is szeretnék a gazdasági lemaradást behozni.Évtizedekig elhalogatták a fejlesztéseket , közben egyra nagyobb a bér igény is.Miből? A 90-es évek szerű felvásárlási árakból?
Dodó
2019-10-22 at 07:44
“Fidesz szavazóként” mondod, hogy azért a Fidesz visszahozhatta volna a svájci indexálást mégha Bajnai el is törölte, mondod ill. nem mondanád, ha számításba vennéd az akkori állapotát a gazdaságnak. A csőd szélén volt az ország, Gyurcsány és Bajnai jóvoltából. S, hogy ebből a kritikus helyzetből talpra tudtunk állni, az annak köszönhető, hogy csak addig nyújtózkodtunk, ameddig a takarónk ért. Tudtad, hogy mekkora IMF adósságot hagyták ránk Gyurcsányék, amit záros határidőn belül vissza kellett fizetni? Majdnem ráment “ingünk, meg a gatyánk”, de visszafizettük. S igaz: a kormány nem ígért fut-fát, de amit vállalt, azt állja. Amit pedig pluszban ad, azt egy “fideszre szavazó” biztosan nem fanyalogva fogadja el. Ennyit erről!
Nonvideor
2019-10-21 at 03:44
Nyugodtan meghetsz te a bús 3,14-ba, Lári Feri és Lári Klári segge alá, majd kapsz te tőlük gazságos nyugdíjat, hogy attól koldulsz az aluljáróban, bmeg!
Menj az indexre okádni, fazfej!
Dodó
2019-10-21 at 08:17
Kedves hogyishivják?!
Nem vitás, mindent bedobott, hogy megzavarja a nyugdíjasok fejét, ezért segítek, hogy mindenki tisztán lásson.
1. Felemlíti, hogy sem a nyugdijprémium, sem az Erzsébet- v. rezsiutalvány nem épül be a nyugdijba, – miért, a 13. havi nyugdíj beépült? Nem. S ha visszaemlékszünk: az sem volt mindig a teljes havi nyugdíjnak megfelelő összeg. Aztán el is vették a 13.-at. Mi tagadás Bajnai dobta be a nyugdijprémium gondolatát helyette, csakhogy ők azért nem tudtak egyszer sem fizetni, mert a gazdaság teljesítménye nem tette lehetővé, azaz: nem érte el 3,5 %-os emelkedést.
2. Azzal az állításával, miszerint: a novemberben adott/kapott ún. “kompenzáció, mely bár (utólag) korrigálja a nyugdíjakat az éves inflációnak megfelelően, de attól a nyugdíjak nem emelkednek, csupán az előző évi nominális értéküket tartják meg” – egyszerűen félretájékoztatja az embereket.
Javaslom: iratkozzon fel a “nyugdíjguru” hírlevelére, hogy naprakész lehessen nyugdijfronton.
Kisné Kati
2019-10-20 at 16:45
Régi bölcs mondás, aki a kicsit nem becsüli, a nagyot sem érdemli.Aki sír, attól el kell venni, hogy legyen ok a sírásra. Megjegyzem szájalnak, de vajon átvették-e, meg átveszik-e a plusz pénzeket, mert nem hallottam róla, bárki is viszzaadta volna, vagy visszaadná.Nézzen minden hőbörgő egy kicsit magába, mert úgy látszik hogy vannak amberek, akik emlékezet kiesésben szenvednek.
Xy
2019-10-20 at 18:00
Megint a felsöbbrendüség, a pökhendiség, hogy a túróba ne venné át, ha azzal együtt sem él meg a nyugdíjából????
Ez nem olyan mint egy kitüntetés, hogy na nekem aztán nem kell…!!!
Helga
2019-11-25 at 10:52
Öntsünk tiszta vizet a pohárba. Csak megerősíteni tudom azokat, akik felsorolták, kik miért is számítanak kisnyugdíjasnak, azzal a kiegészítéssel, hogy ezek közé sorolandók azok is, akik a “kisnyugdíjuk” mellett más országból is kapnak nyugellátást. Csakhogy ezt nem verik nagydobra. DE a síránkozók között vannak azok is, akik annak idején nem a jövedelmük alapján fizettek – ha egyáltalán fizették -, a járulékokat, de még most is több pénzt markolnak fel “gázsi” címen, mint a valóságos kisnyugdíjas egész évi nyugdíja. S akkor még az ún. “jogdíjak”-ról nem is ejtettünk szót, ami ráadásul meg örökölhető is. Persze vannak szerényebben elő művészek is, akik viszont élnek a 3 évenként igényelhető ún. “méltányossági” nyugdíjemelés lehetőségével. És miért nem él ezzel a lehetőséggel a többi is? Végül, hogy képben legyen minden nyugdíjas, illetve leendő nyugdíjas, javasolom nyomonkövetni az eseményeket a http://www.nyugdíjguru.hu platform alatt. Érdemes!
Nonvideor
2019-10-21 at 03:40
Fel sem fogják, hogy amilyen ámokfutást, rablást folytattak a balkibek, már az is eredmény, hogy VAN nyugdíj, sőt, emelkedett is, plusz prémiumot is tudnak adni.
Bajnai/Gyurcsány a nyugdíjat is meg akarták adóztatni az ingatlanadó, a fizetős egészségügy és a rezsi négyszaz %-os emelése mellé!
Logikus
2019-10-21 at 11:46
Xy, hagyjuk már azt hogy nem élnek meg a nyugdíjjasok, és muszáj átvegyék. Ez nem más, mint baloldali mantra és semmi alapja. Ha nem él meg a nyugdíjjából az a maga baja, mert azt jelenti, hogy vagy keveset dolgozott annak idején, vagy feketén tette és ezért minimális volt a befizetése a nyugdíjjalapba. Ezért kizárólag saját magát okolhatja. Továbbá, hogy lehetséges az, hogy egy valamire való nyugdíjjas, a nyugdíjja felét félre tudja tenni, és segít a gyerekeinek/unokáinak? Nem ezért, mert spórol, vagy azért, mert más támogatást igénybevett? Pl az ingyenutazás, rezsitámogatás, stb?
ViAM
2019-10-20 at 16:32
1.) A jelenlegi kormány minden korosztálynak segít. Méghozzá sokat. Aki ezt nem méltányolja, vagy föl sem tudja fogni – sajnálatra sem méltó.
2.) Valószínű, hogy a Kádár alattiak érvényesültek (egy millió párttagkönyves) túlszámlált nyugdíja mellett nekik semmi ez az összeg.
3.) A többségnek, a kis- és közepes nyugdíjjal rendelkezőknek viszont nagyon is sokat számít.
4.) Aki nincs megelégedve a kormány által juttatott összegeknek, adja oda annak, aki megbecsüli. Ilyen egyszerű.
Rizikó
2019-10-20 at 17:15
Na ez nem egy szavazóbarát hozzáállas, amit írtál.Meg is lett az eredménye.Az tény hogy a Kormány rengeteg jó célra juttat sok pénzt.Én ennek tartom a családok támogatását a sport kiemekaklt támogatását .A kitůnö eredmėnyeket produkáló gazdaság az expanziv kül és gazdaságpolitika a jó adópolitikának kõszöhetően fokozatosan nø a magyar határontuliak támogatása!
Ám a hazai PénzAlapok zöme a liberálkomcsiknak jut,a kultura oktatás ezert az ő befolyásuk alatt maradt.Ahogy médiájuk arat a cégtámogatasokból Mol telenor telecom stb ! UGYAN akkor tény hogy mostoha a Kormánya nyugdijasokkal.Tõbbxör jeleztem hogy ennek jó vége nem lesz!Majd megint az mszpés svájciindexre fognak várni a kis középnyugdijasok akiket minimálbéren dolgoztattak fleto alatt a jó komcsi vállalkozók!
Szóval 2/3al legalább félhavi plusznyugdijat be lehetett volna vezetni ahogy az Opnit is újranyitni a sok Fleto pokolgép számára.!
ViAM
2019-10-21 at 07:52
Az OPNI újranyitását érdekes módon minden oldal támogatja. :):) Más: kedves “Rizikó” emlékszel még a Zétényi-Takács fél törvény javaslatra? Nos, ott történt órási, helyrehozhatatlan hiba a tervezet EL NEM FOGADÁSÁVAL.
Nonvideor
2019-10-21 at 03:35
Tévedsz! A nyolcszázezer párttag közül csak a vezető réteg kapott klf kitüntetések miatt kiemelt nyugdíjat.
A többi helyből hükye, azoknak magyarázhatod, mert prolik.
ViAM
2019-10-21 at 07:48
“Nonvideor”!
Ne féltsd a “helyből hülyéket”, megy a mutyi ezerrel, mindent feketén csinálnak, s valaki csak(!) szóvá teszi, rákenik az egészet, kiközösítik, rágalmazzák. Már rég leszoktam, hogy ezekkel társalogjak.
Tibor
2019-10-20 at 16:29
Attól,hogy Bajnai szüntette meg a svájci indexálást,az Orbán kormánynak volt rá 9 éve,hogy visszaállítsa,de nem tette,mert így pénzt vehet ki a nyugdíjkasszából.A 9 ezer nem épül be a nyugdíjba,a keresetek nőnek,az árak nőnek,a nyugdíj meg marad a béka segge alatt.Tőlem havi 40 ezret vesz el ez a módszer,úgyhogy rám ne számítson a Fidesz,sem a családomra,Mikor a többi nyugdíjas is feleszmél,hogy jé,hogy elszaladtak az árak,a nyugdíjam már szart sem ér,akkor nem lesz szavazója a Fidesznek
Varga Zoltán János.
2019-10-20 at 16:46
Tényleg át kéne ezt a dolgot gondolni. A nyugdíjat. Tényleg. Az árak emelkednek, a fizetéaek is. Úgy ahogy. Az tény hogy a mszp meg az szdsz nagyon sokat ártott meg tönkre tett mindent. De azért ezt a nyugdíj kérdést jobban meg kéne oldani. Nagyon jó lenne. Abban meg biztos vagyok hogy Népszava meg nagyon nagyot gurít meg fokozza a szar lapátolást. Abban az elvtársi lap nagyon ott van.
Kása mása
2019-10-23 at 23:13
Kitől vegyünk el, aki megtermelte a járulékbefizetésével ?
Az mind komcsi aki csak a pénzzel foglalkozik.
Béla
2019-10-20 at 17:02
Ja, kivehet.Ne zavarjon hogy betesz. Akkor lenne sírás, ha a tényleges befizetésed után kapnál nyugdíjat. Vagy te annak idején fizettél plusz járulékot ami fedezi a nyugdíjprémiumot? Tele van már a hócipőm ezzel. Sokkal kevesebbet fizetettek be mint amit most kaptok. Meglepődnétek mennyit érne az akkori befizetésetek,ha szimplán csak az inflációval növelve kapnátok vissza.
zord vazul
2019-10-20 at 19:35
Nem tudom hány éves Béla uram, de szamárságot ír amely teljes tájékozatlanságáról árulkodik. Ha valaki 45 éven keresztül fizeti a nyugdíj és egészségügyi járulékot abból szép summa összejön. Ezért aztán elvárható, hogy a 100000.-Ft alatti nyugdíjasok gulágját az aktuális hatalom megszüntesse.
Egyébként a nyugdíjkassza azért van rábízva az államra, hogy a jó gazda gondosságával kezelje, gyarapítsa ezt a vagyon elemet.
Sokkal összetetteb ez a kérdés ahogyan Béla úr lakonikusan lezárja.
Ha kíváncsi a véleményemre az egész rendszer úgy sz@r ahogy van, túl van bonyolítva, arról nem beszélve, hogy az elmúlt 40 évben hányszor változtattak a szabályokon, és ürítették ki a magánnyugdíj kasszát is.
Legyen boldog nyugdíjkora uram úgy mint a szabolcsi, vagy borsodi kisnyugdíjasoknak !
Fixit
2019-10-20 at 22:08
Vazul neked vannak nemi gondjaid a matekkal. 2019-1990=29 meg veletlen sem 45.
De nyugodtan allj csak neki szamolgatni, mennyit er ma 100 HUF amit 90-ben felretettel. Mit tudtal akkor vasarolni rajta es mit most. Aztan szepen irjal egy listat arrol is milyen szolgaltatsokert kellett akkor fizetned es miert kell most (segitek pl az internet az egyik ilyen, de sok van) .
Nem lenen baj amikor ‘erzesre’ benyomsz valamit utana is szamolnal.
Fixit
2019-10-20 at 22:14
es meg valamit vazulba’ – jellemzoen a 100E forint alatti nyugdijakat azok kapjak (keves szerencsetlen kiveteltol eltekintve akiken tenyleg segiteni kell) akik egy kanyi filler adot sem fizettek 90 utan evtizedeket toltottek merdzsos vallalkozokent ugy hogy minimalberre jelentettek be magukat. Minden letezo kedvezmenyt megszerezve a kolykeiknek pl az egyetemi rendszeres szoctam meg koleszigenyles kapcsan.
Esetleg jo ha 18-20 ev szolgalati idovel rendelkeznek, vagy annyival sem. Mert jelemzoen ezeknek van nagyon alacsony nyugdija.
Béla
2019-10-21 at 07:21
A nyugdíjkasszát nem lehet kiüríteni mert eleve üres. Nálunk ugyanis a felosztó-kirovó rendszer van érvényben, amely az aktuális befizetésekből fedezi a kiadásokat. No ennyit a vazul tájékozottságáról. Ráadásul a nyugdíj az nem segély, hanem a korábbi befizetések után járó illetmény. Akinek kevés a nyugdíja az nem a gonosz fidesz miatt van, hanem mert vagy keveset dolgozott (vagy feketén) és kevés a szolgálati ideje vagy keveset fizetett (minimálbér a többi zsebbe, mert akkor milyen jó biznisznek tűnt) be. Persze lehet aránytalanul emelni, de az a többiekkel szemben nem volna fair.
Namond
2019-10-21 at 17:06
Bélánál a pont, de még mekkora!
zordvazul kedvéért, a kötelező magánnyugdíjpénztár, a kötelező pénzátadás miatt, négy, azaz 4 havi hiányt csinált az állami nyugdíjbiztosítónál.
Ideje lenne már tudni kik voltak a magán nyugdíjpénztárok haszonélvezői, tulajdonosi köre?
Hazai vagy európai szocialisták, Bokros, vagy Horn haverjai?
Anonymus
2019-10-20 at 20:17
Majd a Gyurcsány visszaadja neked ugye??
Itt Svédországban is csak havi 2100 brutto forinttal emelték meg a nyugdijt. Nevetséges 70 svéd joronával. 40% át nem kapom a fizetésemnek ha nyugdijba megyek.Sebaj.A Momentumnál megy Gyurcsánynál kolbászbol lesz majd a kerites.
zolatiguszti
2019-10-20 at 22:18
Jönnek ezzel a svájci indexált nyugdíjjal, megnézném a Surányi idjében amikor két számjegyű volt az infláció: 1991:35% !!!!! ;1995: 28,5%!!!
Akkor ugyanúgy +35 meg 28,5% kal indexált a csodás Svájc a szüleiknek?
Nekem nem így rémlik….
https://profitline.hu/Az-inflacio-alakulasa-Magyarorszagon—egy-abran-362408?abra=1
Nonvideor
2019-10-21 at 04:00
Horn Gyula -írd és mondd- 0,5%-kal, vagyis nullla egész öt százalékkal “emelte” a nyugdíjat, amit aztán Bajnai/Gyurcsány meg akartak adóztatni!
Nonvideor
2019-10-21 at 03:32
Igazad van, persze. Majd kapsz a ballibektől ingatlanadót, havi 20 ezret a szemed alá, meg betelepített barbárőzönt, hogy szokjad az erőszakot, fkalap!
Mit képzelsz, miből a rezsicsökkentés, az ingyentankönyv, az ingyen nyelvvizsga, a középiskolások kétszeri, személyenkénti 2000 eurós külföldön való nyelvtanulása és még számos családtámogatási kedvezmény?!
Az ilyen szűklátókörű, korlátolt fazok miatt vagyunk ott, ahol, mint te!
Kása mása
2019-10-23 at 23:17
A Karácsony által beigért adók/zöld ingatlan,dugódij/
lenullázza a rezsicsökkentésünket is.
Liszkai Sándor
2019-10-21 at 15:16
T.Tibor!Fizetett Ön mondjuk 40 évig nyugdíjjárulékot?Annyit amennyit kellett volna?Liszkai Sándor
varga eszter
2019-10-21 at 15:58
t. Liszkai úr, tartok tőle, hogy azok méltatlankodnak akik szinte a minimálbér utáni járulékot fizették, vagy amiről nem igazán tehetnek, a nagyon alacsony bér után adóztak.
A szüleim mindketten aránylag magas fizetésre voltak bejelentve, így ők “tisztességesnek” mondható nyugdíjat is kapnak. Persze lehetne mindíg többet kérni várni, csakhogy ez a kis ország a “szocializmus” alatt ahol minden “ingyen” volt, felélte a jövőjét. Amúgy pedig a Népszava c. napilap mindösszesen kb. 18 ezer példányban kél el, úgyhogy olyan nagy kárt nem tud tenni.
Namond
2019-10-21 at 16:59
Akik a minimálbér utáni járulékot fizették, a fekete pénzt pedig elverték. Most meg nem forog a kacsaláb.
Kiss Bertalan
2019-10-20 at 16:24
Fidesz-szavazóként, nyugdíjasként sem szeretem, ha hülyének néznek! Attól, hogy Bajnai eltörölte, a Fidesz visszahozhatta volna a svájci indexálást, de nem tette! Nem kell semmiféle prémium és kiegészítés, ugyanis azok nem emelik a nyugdíjalapot! A 3.4 % pedig túró – nem valóságos adat! Javítanivaló esetén egy szakmunkás tripla annyit kér , mint korábban!
Valójában a svájci indexálás az – annyival kiegészítve, hogy az emelés az inflációnál nem lehet kevesebb – ami követhető szinten tartaná a nyugdíjakat!
Megjegyzem a 3. negyedévi adóbevételek 900 milliárddal haladták meg a 2018 évit. A nyugdíjak éves kiadása nagyjából 3300 milliárd!
Xy
2019-10-20 at 17:53
Egyetértek, 9 év alatt nemcsak idö volt rá böven, de fedezet is lett. És akkor nem kellene majd egy évtized után az 1 évig kormányzó Bajnaira mutogatni! És sokkal kiszámíthatóbb jövedelem lenne, mint ezek az év végi prémiumok.
sanyi
2019-10-20 at 18:38
Mi a fontosabb: a satbilitás, biztos nyugdíjak, vagy a felelőtlebn igéretek, amit azonnal úgyis visszavonnak, amikor az IMF elkezdi követelni a pénzét?
Dodó
2019-10-22 at 07:19
“Fidesz szavazóként” mondod, hogy azért a Fidesz visszahozhatta volna a svájci indexálást mégha Bajnai el is törölte, mondod ill. nem mondanád, ha számításba vennéd az akkori állapotát a gazdaságnak. A csőd szélén volt az ország, Gyurcsány és Bajnai jóvoltából. S, hogy ebből a kritikus helyzetből talpra tudtunk állni, az annak köszönhető, hogy csak addig nyújtózkodtunk, ameddig a takarónk ért. Tudtad, hogy mekkora IMF adósságot hagyták ránk Gyurcsányék, amit záros határidőn belül vissza kellett fizetni? Majdnem ráment “ingünk, meg a gatyánk”, de visszafizettük. S igaz: a kormány nem ígért fut-fát, de amit vállalt, azt állja. Amit pedig pluszban ad, azt egy “fideszre szavazó” biztosan nem fanyalogva fogadja el. Ennyit erről!
Kása mása
2019-10-23 at 23:11
Jövőre már kiegészités sem lesz,prémium sem,húsvéti nyuszi sem.
Az emelést Karácsonytól vasald be /20 000 ft/
Helga
2019-11-25 at 09:44
Íme: amikor az “okostojás” okoskodik. (Ezt a szöveget már többször is bedobta, anélkül, hogy használná az eszét, és látna összefüggéseket.)
Néhány kérdés, ami ide kívánkozik: 1./ Miért is törölte el Bajnai a svájci indexálást, mint olyat? (Mert még a világválság előtt a tönk szélére vitték az ország gazdaságát.)
2./ Miért vonták vissza a 13. nyugdíjakat és a 13. havi közalkalmazotti béreket? (Mert ha nem sikerült volna az IMF-től gyorshitelt kapniuk, úgy csődbe ment volna az ország.)
S ezek ismeretében már nem szükséges olyat mondani, hogy “Attól, hogy Bajnai el is torolte, a Fidesz visszaálláthatta volna…”.
Annyit még kiegészitésül: ahhoz, hogy talpraállhasson az ország, fegyelmezetten kellett gazdálkodni. S csak olyan ígéretet tenni, ami teljesíthető. S emlékeztetni szeretném azokat, akik “fideszes szavazónak” állítják be magukat, de csupán trollkodnak, hogy azt a hitelt, amit a Gyurcsány-Bajnai éra alatt felvettek, azt határidőre vissza kellett fizetni. S, hogy mekkora összegről beszélünk? – kb. háromszorosát annak, amit a Kádárék ténykedésük alatt felvették, azaz több, mint 30 év alatt. Mert a “gulyáskommunizmus”-t sem sikerült hitel nélkül tető alá hozni.
Esvány
2019-10-20 at 16:20
Bezony! Ha a 2008-as feltételekkel kaptuk volna meg nyugdíjunkat, akkor 15%-kal többet kellett volna kapni 2009-ben. Kösz Bajnai Gordonka, Kösz Gyurcsány Ferike!
Dr Hegedűs Rozália
2019-10-20 at 22:30
Le van szarva a Népszava! Egy nyugdíjas…