Februárban rajtolhat el a vállalkozások elektromosjármű-beszerzéseit támogató program – közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) az MTI-hez vasárnap eljuttatott közleményében.
A szaktárca emlékeztet: a tervek szerint 30 milliárd forintos keretösszegből igényelhetnek vissza nem térítendő állami hozzájárulást a hazai gazdasági társaságok tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához. Egy jármű beszerzéséhez az akkumulátor kapacitásának függvényében 2,8–4 millió forint támogatás nyerhető el. A zöldenergia-hasznosítást ösztönző felhívás tervezete most véleményezhető, a végleges kiírás a jövő év elejéig megjelenhet. A pályázatokat várhatóan 2024. február elsejétől tizenhárom hónapon át lehet majd benyújtani.
A minisztérium rámutatott, hogy a magyar gazdaság jövője a zöldenergia. A károsanyag-kibocsátás mintegy ötödéért a közlekedés, szállítás felel, e környezetterhelés túlnyomó részét a közúti forgalom okozza. A szektor zöldítésében meghatározó eszköz az elektromos autózás térnyerésének ösztönzése. A korszerű járművek levegőszennyezés nélkül használhatók, csendesebbek a belső égésű motorral hajtottaknál, üzemeltetőiknek működési-karbantartási költségeket takaríthatnak meg. A szaktárca adatai szerint jelenleg már közel 85 ezer zöld rendszámos gépjármű közlekedik a hazai utakon. Több mint felük tisztán elektromos személygépkocsi.
A kormány a társadalmi egyeztetésen lévő programmal (https://archive.palyazat.gov.hu/node/77208) a vállalatokat ösztönzi e-járművek beszerzésére.
A támogatási összegek jelentősen mérséklik a hagyományos hajtású gépkocsik árelőnyét, vonzóbbá és kifizetődőbbé teszik az elektromos személy- és teherautók, kisbuszok megvásárlását
– hangsúlyozza az EM. A támogatásra magyarországi gazdasági társaságok, továbbá a taxi szolgáltatást nyújtó vagy legalább két főt foglalkoztató egyéni vállalkozások pályázhatnak a jövőre élesedő kiíráson. A flottaszolgáltatók külön programban vehetnek majd fel kedvezményes hitelt elektromos gépjárművek beszerzésére. A tíz fő alatti állományi létszámú vállalkozások legfeljebb egy, a 10–49 fő közöttiek legfeljebb öt, az 50–249 fő közöttiek legfeljebb tíz, míg a nagyobbak legfeljebb 16 járművet szerezhetnek be. Az egy cégre eső minimális támogatási érték tehát 2,8 millió, a maximális elnyerhető forrásmennyiség pedig 64 millió forint lehet.
A minisztérium tájékoztatása szerint a nemzeti Helyreállítási Terv hitelrésze terhére már a jövő év elején érkezhet előlegfinanszírozás Magyarországra, miután az uniós pénzügyminiszterek tanácsa a napokban jóváhagyta az Európai Bizottság korábbi döntését. Az energetikai intézkedéseket és beruházásokat magába foglaló REPowerEU-fejezetre két részletben közel 1 milliárd eurót kaphatunk 2024-ben. A kormány a REPowerEU-keretből összesen 60 milliárd forintot szán a vállalati járműbeszerzés támogatása mellett a hazai elektromos töltőhálózat bővítésére a közlekedés zöldítése érdekében.
Forrás: MTI; Fotó: MTVA/Bizományosi/Oláh Tibor
triacus
2023-12-23 at 23:04
“A “zöldenergia” az, amikor az elektromos energiát barnaszénnel fütött erömüvekkel állítják elö.”
Nem. Az elektromos energiát sokféle módon elő lehet állítani.
Kis hazánkban például az energiatermelés megoszlása:
– 49% nukleáris
– 27% gáz
– 12% szén
– 11% megújuló
és a Paks2 megépülésével, a naperőművek elterjedésével a nukleáris és a megújulók részaránya növekedni fog a szénerőművek csökkenése mellett
B'Anna
2023-12-11 at 00:45
Így már csak 10 millió körül lesz az áruk. Meg vagyunk mentve…
Bukohill
2023-12-10 at 19:44
A korábbi válság idején, amikor a germán költségvetés még nem Ukrajnába talicskázta a lóvét, az autóipar fellendítése céljából az új (német) autók vásárlói támogatásban részesültek. Egyes kritikusok felvetették, hogy az átlag autóknál négyszer drágább Porsche Cayenne vásárlói talán kevésbé szorulnak támogatásra.
Orientál
2023-12-10 at 15:16
Ez jó mert nem egy forgalmasabb helyen jártamban erősen érzem a levegő szennyezettségét ami az ottélők egészségüket károsítja leginkább.
kívül zöld, belül piros
2023-12-10 at 12:09
Minél drágább autót veszel, annál több állami támogatást kapsz. Értsd: minél gazdagabb vagy, annál több pénzt kapsz az adófizetőktől. 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Nem véletlen, hogy világszerte a gazdagok nyomják ezt a “zöld átállásnak” nevezett hazugságot.
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-12-10 at 11:40
Elég költséges játék ez a támogatás, egyetlen esetben lehet értelme. Ha hozzájárul ahhoz, hogy a BYD és a Great Wall Motors stb. akkora grandiózus autógyárakat hozzon létre nálunk, amikkel az egész európai piacot letaroljuk, és a fényes Nyugat a pökhendi gőgösségéből egy hangyányit méltóztatna lejjebb csavarni.
egon samu
2023-12-10 at 09:53
“A minisztérium rámutatot, hogy a magyar gazdaság jövője a zöldenergia.”
A “zöldenergia” az, amikor az elektromos energiát barnaszénnel fütött erömüvekkel állítják elö. Ezelnek a károsanyag kibocsátása többszöröse annak, amit egy dízeles flotta adott idö alatt és adott kilométerteljesítménnyel kipufogna.
Lásd Germanisztánt, ahol az összes modern atomerömüvet májusban leállították. Azóta 40%-kal nött a károsanyag kibocsátás a “klimavédelem” és a “zöld átállás” nevében…
Meg kellene kérdezni fizikához és müszaki dolgokhoz értöket is, mielött Magyarország hasonló baromságot tesz.
Persze van elég szereplö, akik ezen gazdagodnak meg.