Az Audi elnézést kért egy nemrég közzétett reklámja miatt, melyen egy banánt evő kislány állt közvetlenül a szövegben promózott járművük előtt – írja a BBC.
A Twitteren rengeteg kritizálta érte a hirdetést, mondván az provokatív és érzéketlen. Egyesek szerint a sofőr például nem is láthatná ilyen helyzetben a gyereket az autó orránál, mások pedig szexuális utalást véltek felfedezni benne, hiszen a banán és a sportautók sokszor a férfi vágy szimbólumai. Az Audi ráadásul az alábbi szlogennel tette közzé a hirdetést:
hagyd, hogy gyorsabban verjen a szíved – minden aspektusban.
A német autógyártó cég elnézést kért és vizsgálatot indítottak az ügyben. Közölték, fontosak számukra a gyerekek, és megígérték, hogy a képet nem használják fel a jövőben.
A BBC felidézett egy hasonló esetet, amikor a német gigacég, a Volkswagen készített egy kifogásolható reklámot, amiért később bocsánatot is kért. A kifogásolt filmben egy fehér női kéz lökdös ide-oda egy sötétbőrű embert a cég autója előtt, majd belöki egy Petit Colon (Kis gyarmatosító) nevű bárba. Ráadásul a reklám végén a „Der neue Golf” betűiből először a néger szót lehetett kiolvasni.
BBC / Fotó: Twitter
Facebook
Twitter
YouTube
RSS