Folytatódtak a bértárgyalások a MÁV-Volán csoportnál kedden, az egyeztetésen a szakszervezetek többsége elfogadhatónak nevezte egy hosszabb távra szóló bérmegállapodás megkötését a reálbér értékének megőrzését biztosító garanciák esetén – közölte a MÁV kedden.
A szaktárca korábbi tájékoztatása szerint a Csoportszintű Érdekegyeztetői Tanács (CSÉT) január 16-ai ülésén Lázár János építési és közlekedési miniszter egy 3 éves időszakra szóló bérfejlesztési ajánlatot tett a MÁV-Volán csoport munkavállalói számára. A MÁV közleményében kifejtette, hogy a tulajdonosi ajánlat szerint a bérfejlesztési ciklus alatt a cégcsoport munkavállalóinak alapbére átlagosan legalább 25 százalékkal növekedne, míg az első évben, 2024-ben egységesen havi 70 ezer forinttal emelkedne a vállalatcsoport minden munkavállalójának alapbére. Ez átlagosan 16,8 százalékos, míg a Volánbusz-autóbuszvezetők esetében 20,5 százalékos béremelést jelentene már az idén.
Az érdekképviseleti vezetők többsége jelezte, hogy a több évet felölelő bérmegállapodási konstrukció számukra csak garanciális feltételek, és konkrét, technikai megoldások beépítése esetén fogadható el, míg a 2024-es bérfejlesztés mértékére, annak módjára vonatkozóan további egyeztetéseket látnak szükségesnek
-tájékoztatott a MÁV. A közlemény szerint a CSÉT-ülésen elhangzottak alapján a munkaadói oldal tárgyalódelegációját vezető Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója úgy látja, a januári megállapodásnak továbbra is van az esélye. A felek megállapodtak abban, hogy a bértárgyalások még januárban folytatódnak.
Ugyanakkor a Volánbusz egyik érdekképviselete, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) jelezte, hogy a bértárgyalás legújabb fordulóját eredménytelennek ítéli, a munkaadói bérajánlatot továbbra is elutasítja, a korábban megfogalmazott 25 százalékos bérkövetelését 26,7 százalékos alapbéremelésnek megfelelő – havi, egységes 90 ezer forintos – követelésre módosítja. A SZAKSZ a hónap végére tervezett újabb sztrájkot továbbra is indokoltnak tartja
-közölte a MÁV.
Forrás/fotó: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS