Pesti Srácok

Csinos búcsúajándékot kapott Simicska Lajos médiacsoportja

null

Az Átlátszó.hu adatigénylése nyomán derült fény arra, hogy egy áprilisban indult, a Széchenyi2020 uniós fejlesztési programot népszerűsítő kampány tortájából is igen szép falatot hasított ki a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó médiacsoport. "Simicska a HírTV-n, a Magyar Nemzeten, a Class FM-en és közterületi megjelenéseken keresztül legalább 170 millió forintot keres a kampánnyal" - írja a portál. Ennyi pénzért hirdethetik a kissé furcsa jelmondatot: "Legyen a jövőnk különb a múltunknál! Munka, szorgalom, lelkesedés teszi azzá! - Széchenyi2020."

Egy korábbi, idén nyárig érvényes miniszterelnökségi megbízás értelmében az uniós fejlesztések kampányának kizárólagos médiavásárlója a szintén Simicska-érdekeltség Inter Media Group (IMG) Kft. Bár ezeket a kampányokat előre eltervezik, de a PestiSrácok.hu kiadója is ismeri az IMG gyakorlatát, amelyben a hivatalos megrendelőket mindig egy hónapra előre, a kampánystart előtt néhány héttel állítják ki. A Széchenyi2020 kampány 170 millió forintos megbízását tehát idén márciusban kaphatta meg Simicska-médiacsoportja, már azután, hogy a vállalkozó hadat üzent Orbán Viktor miniszterelnöknek és médiumai vezetőit pedig arra próbálta kényszeríteni, hogy 180 fokos fordulatot vegyenek az addigi értékrendhez képest. A megrendelések listáját a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikáért felelős helyettes államtitkárságának is jóvá kell hagynia, amelyet Csepreghy Nándor vezet. Az Átlátszó.hu cikkéből nem derül ki, hogy erre a jóváhagyásra mikor és pontosan milyen körülmények között került sor.

Az összesen 889 millió forintos kampánymegbízásból egyébként a TV2 közel 90 milliót, az Index és az Origo is 42-42 milliót, a közmédia három tévécsatornája 58 milliót, a Viasat 40 millió forintot, a Simicskához közel álló Fonyó Károly tulajdonolta Metropol 59 milliót, a Napi Gazdaság 19 milliót, míg a közszolgálati rádió csatornái 29 millió forintot kaptak. A vidéki lapok mindössze 8,8 millión osztozhatnak, míg a közterületi-és járműkampány 152 milliót visz el.

PestiSracok facebook image

Forrás: Átlátszó.hu

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.