Pesti Srácok

Budapest-Pozsony tíz perc alatt - Magyarországon száguldhat át a sci-fi vasút

null

Budapest–Pozsony 10 perc alatt – ezt ígéri a világ egyik legfejlettebb tömegközlekedési eszköze, a vákuumvasút. A sci-fibe illő közlekedési eszköz mellett nem kisebb szenzáció, hogy a megépítési tervekben Magyarország is helyet kaphat, a jelenlegi állás szerint ugyanis a Pozsony–Bécs–Budapest vonalon közlekedne a hipergyors jármű.

A világ legfejlettebb tömegközlekedési eszköze épülhet meg néhány éven belül Közép-Európában – írja a HVG.hu a Forbes bejelentésére hivatkozva. A vákuumvasutazás nem csak villámgyors, de fejlettségéhez képest meglepően olcsó is lehet. Az Elon Musk által megálmodott „hyperloop” megépítésének tervében ráadásul Magyarország is helyet kapott, a jelenlegi állás szerint ugyanis a Pozsony–Bécs–Budapest vonalon közlekedne a sci-fi-be illő jármű. A Forbes úgy tudja, a szlovák kormánnyal már alá is írták a megépítéshez szükséges szándéknyilatkozatot, a Hyperloop Transportation Technologies eközben megkezdi a tárgyalásokat Ausztriával és Magyarországgal is.

hyper2
Fotó: kilometermagazine.com
PestiSracok facebook image

A hatalmas presztízsű beruházás alapját egy, a japán mágnesvasutaknál is jelentősen gyorsabb közlekedési eszköz jelenti, a vákuumvasút. A jármű – tulajdonképpen a csőpostához hasonló elven - légpárnákon közlekedne, a meghajtásáról pedig elektromos áram gondoskodna. A vonat elejére turbinákat szerelnének, amelyek kiszívnák a szerelvény előtti levegőt és elvezetnék az alatt, ez tenné lehetővé a lebegést. Ennek köszönhetően a gép mintegy 1200 km/h-val repeszthetne, amely a számok nyelvén azt jelentené, hogy a Pozsony–Bécs út megtételéhez 8, míg a Budapest–Bécs közti szakasz megtételéhez 2 percre lenne szükség.

A HVG.hu által megszólaltatott magyar szakember ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy a terv elméletben jó ötletnek tűnik, viszont számtalan buktatója lehet a projektnek. Kemsei Zoltán, az Indóház kötöttpályás közlekedési szaklap szakértője szerint nemcsak a drága megépítési költséget, de a későbbi üzemeltetési költségeket is figyelembe kell venni. Emellett nem elhanyagolható kérdés, hogy az 1200 km/h-s sebesség, valamint a gyorsulás és a lassulás mennyire terheli meg az emberi szervezetet, mennyire különbözik egy repülőgéptől. „Bár készülhetnek erre vonatkozó tanulmányok, ezt valószínűleg csak akkor fogjuk megtudni, ha már elindultak az első éles tesztek” – hangsúlyozza Kemsei Zoltán.

Teljes cikk itt olvasható.

Forrás: HVG.hu

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.