Pesti Srácok

Súlyos visszaélések a budapesti metróbeszerzéseknél?

Súlyos visszaélések a budapesti metróbeszerzéseknél?

Az SFO, a súlyos csalások felderítésére szakosodott brit nyomozó hivatal (Serious Fraud Office) vádat emelt a francia Alstom cég egyik brit vezetője ellen, mert a budapesti Alstom metrókocsik szerződésével kapcsolatban korrupciót gyanítanak, írja az Index a Reutersre hivatkozva.

A vád szerint jelentős visszaéléseket találtak a budapesti metró 2003 és 2008 közötti ügyeiben, amiben nagy felelőssége volt Terence Stuart Watsonnak, az Alstom Transport UK & Ireland ügyvezető igazgatójának. A Reutersnek nem sikerült elérni sem a megvádolt Watsont, sem az Alstomot.

Korábban a The Times alapján beszámoltunk róla, hogy az Alstom nagy-britanniai érdekeltsége egyike volt azon sejteknek, amelyeket a cégcsoport korrupt kifizetésekre használt külföldi piaci szerződések elnyerése végett. A dokumentumok alapján az SFO összesen 81 millió font (27 milliárd forint) értékű olyan kifizetéseket azonosított, amelyeket nagy-britanniai székhelyű Alstom-cégek folyósítottak külföldi illetékeseknek 2004 és 2010 között, szerződések fejében.

PestiSracok facebook image

Az iratok szerint a cég az állítólagos kenőpénzeket tanácsadói álmegállapodásokkal leplezte; e megállapodásokat az Alstom energia- és közlekedési részlegeinek vezető értékesítési tisztviselői hozták tető alá. A budapesti metrókocsikra (a 2-es és a 4-es vonalra) 2005-ben írták ki a tendert. (Nyolc cég versenyzett, közöttük az Alstomból és az akkor még működő Ganz Transelektróból álló Metropolisz Konzorcium. A társulás végül meg is nyerte a pályázatot, annak ellenére, hogy a Ganz később gyártási szerep nélkül elsüllyedt.) A metrókocsi-szerződést 2006 májusában írták alá, 2008 végén még az Alstom lengyelországi gyárában voltak a szerelvények. Később rengeteg probléma volt a szerződéssel, még az is felmerült, hogy felbontják. Az Alstom ugyanis késett a típusengedéllyel, a metrókocsikat nem tudták a felújított 2-es vonalon elindítani.

Forrás: Index.hu, fotó: 168ora.hu

Ajánljuk még

Milliárdos ingatlanvagyonnal gyarapodik tovább tatabányai családok nyomorán a „Szeviép-család” – Csinos céghálót találtunk az egykori vezér fia körül

Exkluzív 2022 május 25.
A Pesti TV Az Ügy című riportműsorában mutattuk be a tatabányai szellemtársasházat, amely tizenöt éve áll befejezetlenül. A huszonegy lakásos, a földszinten nagy irodaépületet is magába foglaló ingatlant sajátos konstrukcióban kezdték építeni 2004 után. A telektulajdonos, első számú építtető, a Környe és Vidéke Takarékszövetkezet ingatlanhasznosító cége, a Tak-Ing végelszámolás alatt áll; az építő Pólus Kft. 2007 óta felszámolás alatt; a lakásaikat előre kifizető tatabányai családok, összesen tizenöt károsult család a mai napig nem kapott vissza egy fillért sem. Közben tavaly év végén a félkész épület az egyik szeviépes érdekeltség kezébe került. A Szeviép-üggyel a PestiSrácok.hu az elmúlt években kiemelten foglalkozott; követjük a több száz kisvállalkozó csődjéért felelős, csődbűncselekménnyel vádolt milliárdosok ma is tartó büntetőperét. Megmutattuk, hogy a mai napig milyen luxusban élnek, és egy tényfeltáró cikksorozatban azt is, hogy a Szeviép csődeljárása előtt milyen elképesztő céghálót építettek fel a Szeviép-vezérek, amely cégekben immár egy-egy családtagjuk a tulajdonos. Ebben a tényfeltáró riportban azt mutatjuk meg, hogyan kerül a Szeviép-vezér B. Sándor fia Tatabányára, miként jutottak hozzá a tizenöt család anyagi megnyomorítását jelentő, milliárdos értékű ingatlanvagyonhoz, és azt is, hogy a tatabányai botrányban szereplő cég csak egy az újabb céghálóban. Körülbelül tíz milliárdos vagyont találtunk éppen csak, hogy „muzsikáló” cégekben, és mindez az egyik B.-fiú kezében fut össze.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.