Pesti Srácok

Juncker bánatára egymásra talál a francia kormánypárt és az ellenzék

Juncker bánatára egymásra talál a francia kormánypárt és az ellenzék

Junc­ke­rék leg­rosszabb rém­álma vál­hat va­lóra, mivel egyre töb­ben áll­nak ki az Eu­ró­pai Unió meg­újí­tása mel­lett. A francia ellenzék, a konzervatív párt élére kerülő Laurent Wauquiez bejelentette: egy három, különböző együttműködési szinten álló közösség lehet az EU egyetlen élhető jövője. Ezzel újabb képviselővel erősödött a többsebességes Európa gondolatát támogatók köre.

Wauquiez tervei nem is két, hanem rögtön három különféle sebességről szólnak. A belső magba azok a tagállamok tartoznának, amelyek a legtöbb területen szeretnék átadni Brüsszelnek az irányítást, a jogharmonizáció minden szakpolitikai területen megvalósulna. A második szint nagyjából az eurózóna tagok mai állapotának felelne meg: a legtöbb területen együttműködnének, de néhány hatáskört, mint például a szociális rendszer és a munkajogi szabályozást meghagynák állami kézben. A harmadik kör a leglazább kapcsolatot kínálja fel, szinte csak a szabadkereskedelmi megállapodás kötné az EU-hoz a tagokat.

Wauquiez egykor lelkes europer volt, de egyre inkább kiábrándult Brüsszelből, azt ugyanakkor a fenti gondolatairól szóló televíziós interjújában leszögezte, hogy Franciaországnak még mindig jobb a közösségen belül, mint kívül, de ő is úgy gondolja, a britek kilépése intő jel lehet, hogy az unióban valami már rég nem működik jól. A többsebességes Európa egyik leghangosabb szószólója Emmanuel Macron francia elnök. Junckerék azonban azt szeretnék elérni, hogy a huszonhét maradó tagállam minden eddiginél szorosabb együttműködést alakítson ki, amiben nincsenek különböző szintek.

Forrás: Ripost Fotó: EPA

PestiSracok facebook image
Ajánljuk még

Közel 4 milliárdot kaszált a balos önkormányzatoktól és a BKM-től a fenyvesi üdülőügyletben megbukó cég, amelyik Trippon házát is felújította

Exkluzív 2024 június 3.
A BKM - vagyis a fővárosi önkormányzat százszázalékos tulajdonában lévő közműszolgáltató holding és elődje, a Főtáv Zrt. több közbeszerzésében mindkét kivitelező cég indult azok közül, amelyekről korábbi cikkünkben megírtuk, úgy újították fel a balatonfenyvesi FŐTÁV üdülőt, hogy több szereplőből álló cégláncolaton folyatták végig a pénzt, majd a kivitelezést ténylegesen elvégző kisvállalkozást nem fizették ki. A Szin-Ker Kft. 2006 óta hasít a közbeszerzéseken, a fenyvesi projektben maga alá alvállalkozóként bevont Norton Vision Kft még kezdő ezen a terepen. A fókuszunkba került cégek rendre indultak el ugyanazokon a fővárosi közműcégek által kiírt tendereken, ezeket egy kivételével a Szin-Ker nyerte. Tényfeltáró riportsorozatunk mostani részében bemutatjuk, hogy a Szin-Ker jóval több mint Mártha Imréék kedvenc építőipari cége. 2019 óta a BKM-től és baloldali vezetésű fővárosi önkormányzatoktól közel milliárd forintot kaszáltak a közbeszerzéseken. Ez idő alatt a nettó árbevételük elérte a 10 milliárd forintot, amiből most kapaszkodjanak meg, addig sakkoztak, míg 50 millió forint adózási kötelezettség sem keletkezett. Itt érdemes felidézni, hogy éppen a minap derült ki egy másik építőipari cég vezetőjének nyomozóhatóság előtt tett vallomásából, hogy Újpesten például a SZIN-KER Kft-nek azért cserébe, hogy több száz millió forint értékben munkát kapjon, ingyen fel kellett újítani Trippon Norbert házát. Ezt úgy oldották meg, hogy egy másik cégtől teljesítés nélküli fiktív számlákat kértek - ezzel fedték le a körübelül 200 millió forint értékű családi ház átépítési munkáit.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.